افزایش حضور آمریکا در پاکستان نیز به طرق مختلف تاکنون به تندروی در منطقه دامن زده است. براین اساس آمریکا موجب خلق تروریسمی شده است که قرار بود با آن مبارزه کند. اکنون القاعده و آمریکا به صورت زهر و پادزهر یکدیگر عمل می کنند که نتیجه آن توجیه بقای یکدیگر در منطقه است.