تحلیلگران سیاسی معتقدند که اتخاذ مواضع دوگانه علیه ایران توسط مقامات آمریکایی نشان دهنده عدم وجود عقلانیت در سیاست خارجی این کشور است.پایگاه اینترنتی «آسیا تایمز» در تحلیلی با اشاره به مذاکرات ایران با آژانس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مخالفت آمریکا با این روند نوشت: عقلانیت چیزی است که امروزه در دستگاه سیاست خارجی آمریکا اصلا وجود ندارد.در این تحلیل آمده است: متأسفانه تنها زبانی که آمریکا برای استفاده می شناسد دیپلماسی اجباری است که فکر می کند از این طریق می تواند ملت ایران را با تهدید به حمله نظامی بترساند.در ادامه این تحلیل با اشاره به همسویی مواضع رئیس جمهور فرانسه با جورج بوش در برخورد تند با ایران آمده است: سارکوزی با این اقدام اتحاد دیپلماتیک اروپا را در برابر برنامه هسته ای تهران تضعیف خواهد کرد.نویسنده در ادامه تصریح می کند: متأسفانه یک حس اشتباه در غرب وجود دارد و آن اینکه تهدید کردن ایران نتایجی داشته و حتی به تهدیدهای بیشتری برای وادار کردن در جهت همکاری کامل با شورای امنیت سازمان ملل نیاز هست. مقام های آژانس پس از چندین بار سفر به تهران و تأیید دوباره نبود مدرکی درباره انحراف فعالیت هسته ای ایران گزارش داده اند که پیشرفت های جدی وجود داشته، اما با این وجود گزارش های آنها آهنگ ناموزونی برای گوش های کاخ سفید بوده است.به عقیده نویسنده، تهدید ایران با سلاح های هسته ای جنگی و یا بمباران آن تاکتیک درستی نیست. متأسفانه تعهد «استفاده نکردن از سلاح های هسته ای» در دکترین های امنیت ملی آمریکا، فرانسه و انگلیس وجود ندارد. این کشورها به جای این تعهد به شدت بر زرادخانه های هسته ای به عنوان سلاح هایی برای بازدارندگی بدون توجه به عرف های خلع سلاح ان پی تی تکیه می کنند.در پایان این مطلب آمده است: نتیجه آنکه تا زمانی که ایده خلع سلاح وجود ندارد، نهضت بزرگ منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) نیز ازبین رفته و گسترش سلاح های هسته ای یک عرف باقی می ماند. این معادله ساده ای است که رئیس جمهور جدید فرانسه آن را فراموش کرده بود. کسی که اگر همچنان از دیگران بخواهد به تعهدات خود پایبند باشند در حالی که خودش و کشورهای هسته ای از احترام به آن سرباز زده اند، یک نادان باقی خواهد ماند.اورشلیم پست: اعمال دور جدید تحریم ها علیه ایران بی فایده استیک روزنامه صهیونیستی از بی فایده بودن تلاش های برخی کشورها در شورای امنیت برای اعمال تحریم های بیشتری علیه ایران خبر داد.روزنامه «اورشلیم پست» گزارش داد: ایران با توسعه سیستم پرتاب موشک خود و تبدیل آن به صورت کنترل از راه دور قادر است ده ها فروند موشک های بالستیک شهاب را در آن واحد و حتی از استحکامات زیرزمینی شلیک نماید.به دنبال ارتقای صورت گرفته، موشک های شهاب 3 قابلیت هدف گیری و پرتاب تا برد دو هزار کیلومتررا دارا می باشند. نوع اولیه این موشک ها تا هزار و سیصد کیلومتر برد دارند.این روزنامه به نقل از منابع غربی مدعی است سیستم پرتاب کنترل از راه دور موشکی ایران شبیه کره شمالی می باشد و از چین الگو گرفته است. این روزنامه همچنین به نقل از رحیم صفوی، فرمانده سپاه پاسداران نوشت: ایران قابلیت به هدایت درآوردن این موشک ها از هنگام شلیک را دارد.همچنین مقامات ارتش اسرائیل و آمریکا مقدمه آغاز جنگ روانی بر علیه ایران را شروع نموده اند.اورشلیم پست در دنباله گزارش خود به نقل از منابع نظامی این چنین نوشت: ایران در صورتی که مورد حمله قرار گیرد با موشک های شهاب به اهداف اسرائیل یا آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد.براساس این گزارش همچنین مقامات ارشد نظامی اسرائیل با دیده شک راجع به تصویب قطعنامه جدید بر علیه ایران نگاه می کنند. یک مقام ارشد اسرائیلی در همین زمینه اظهار داشت: سازمان ملل در تصویب دور جدید تحریم ها برعلیه ایران موفق نخواهد بود.