هفته دولت فرصت مناسبى است تا دولتمردان در فرصت مناسبى به تشریح عملکرد دولت وبررسى نقایص احتمالى بپردازند.این هفته که به نام شهیدان رجایى و باهنر زیبنده مى باشد الگوى عملى وعینى به ما مى دهد که دولتمردان و افرادى که به نمایندگى ازمردم به صدارت و وزارت رسیده اند باید درمشى و مرام، چون رجایى و باهنر عمل کنند تا بتوانند کابینه ۷۰ میلیونى تشکیل دهند.از بدو تاسیس نظام جمهورى اسلامى هر دولتى ویژگى خاصى داشته است و روى موضوع خاصى متمرکز شده است به طورى که دولت مهندس موسوى روى حوزه دفاع مقدس و تثبیت نظام، دولت آقاى هاشمى رفسنجانى روى سازندگى، دولت جناب خاتمى روى توسعه سیاسى ودولت آقاى احمدى نژاد بیشترین تمرکز خود را روى عدالت نموده است.عدالت محورى ترین شعار دولت و آرمانى ترین مقصد انبیا و اولیاى الهى بوده است و اساسا بعثت انبیا، بر روى عدالت و شناخت خدا و نزدیک نمودن انسان به او تمرکز یافته است.این مهم درشعارهاى آقاى احمدى نژاد به بهترین وجه نمود دارد، اما نمى توان این حقیقت را نادیده انگاشت که اجراى عدالت و فراگیر نمودن آن به ابزارى احتیاج دارد و آن پرهیز از مماشات از یک طرف و دورى گزیدن از غوغا سالارى و حرکت هاى احساسى است و این مهم باید درهمه حرکات و سکنات دولت نمودار شود.سفرهاى استانى و آشنایى نزدیک با مشکلات و شنیدن بى واسطه درد دل هاى مردم از ابتکاراتى است که در دولت نهم پدیدار شده و یقینا قدمى به سوى اجراى عدالت خواهد بود.اما برخى گلایه ها از بى توجهى به نامه ها وارسال آنها به دستگاه هاى خاص و عدم پاسخ گرفتن مردم وجود دارد که امید است در دور دوم سفرها این نقیصه ها برطرف شود.شکستن سیکل مدیریتى در کشور و حضور چهره هاى تازه نفس در مسوولیت ها اقدام بزرگى بود که در این دوره اتفاق افتاد و جالب توجه این که از این بابت منتقدان، بیشترین حملات خود را متوجه دولت نمودند، چون که دایما نیروهاى تکرارى و افرادى که کاست قدرت ایجاد کرده بودند حاضر نبودند به هیچ بهایى قدرت را واگذار کنند و این نکته مهمى است که دولت نهم رفتار زیبایى را از حضور چهره هاى جدید به نمایش گذاشت و ما را به سمت اجراى عدالت در مدیریت مناصب و انتخاب شایستگان کمک نموده است.هر اقدامى از جانب دولت قطعا موافقان و مخالفانى خواهد داشت، مهم این است که ما چقدر توانسته ایم با شیوه هاى اقناعى نه سلبى به هدف خویش که همانا رسیدن به مسیر عدالت است، نزدیک شویم.به نظر مى رسد هفته دولت فرصت مناسبى است تا تیم رسانه اى و سخنگویى دولت با یک بازنگرى نسبت به عملکرد خود تعامل خود را با رسانه هاى ارتباط جمعى بیشتر نموده و در جهت انعکاس اخبار خدمات دولت گام هایى عملى بردارند.