ایران دیگه چه خبر؟ نظر آیت‌الله مهدوی کنی درباره طرح وحدت ■ خبر اول این که شنیده شده است پس از آنکه مهندس موسوی در چند جا اسم آیت‌الله مهدوی کنی را به‌عنوان میانجی مطرح کرده چند تن از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) در جلسه‌ای مقرر کردند نماینده‌ای نزد آیت‌الله مهدوی کنی بفرستند و تحلیل‌شان را در این خصوص به ایشان ارائه دهند. بر اساس اخبار رسیده، آیت‌الله مهدوی کنی پس از شنیدن تحلیل این افراد اظهار داشته است که من کاری خلاف مصالح نظام نمی‌کنم. وی ادامه داده است: اصلاً دو طرفی وجود ندارد که من بین آنها حکم شوم، اگر هم دو طرفی باشند و بخواهند من حکم باشم، می‌پذیرم ولی شرط این موضوع اصل ولایت فقیه است. بیانیه موسوی درباره 13 آبان با حذف نام امریکا! ■ خبر دیگر این که میرحسین موسوی در جدیدترین بیانیه خود به مناسبت روز 13 آبان، جانمایه اصلی این روز را به حاشیه رانده است. موسوی در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به تسخیر سفارت امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام نکرده و هیچ نامی نیز از امریکا به عنوان مظهر استکبار جهانی در بیانیه خود نبرده است. حمله مفتی عربستان به مراسم برائت از مشرکین ■ شنیدیم که شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی عربستان در حمله به ایران، اعلام کرد که مراسم حج یک مراسم شخصی نیست و تظاهرات برائت از مشرکین که ایران قصد برپایی آن را در مراسم حج دارد، یک بدعت و دروغ است. وی همچنین گفته که «برخی می‌خواهند مراسم حج و عبادت را تبدیل به منبری برای ادعاهای باطل و دروغین خود کنند. این اشخاص هدایت نشده‌اند و به گونه‌ای قصد دارند از این مراسم سوءاستفاده کنند که این کار توسط خداوند نهی شده است. دادگاه مصطفی تاج‌زاده این هفته برگزار می‌شود ■ با خبر شدیم که فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده‌، ضمن بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با یک سایت خبری در مورد آخرین وضعیت همسرش گفته: دادگاه او در همین هفته برگزار می‌شود. مصطفی تاج‌زاده‌، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت‌ و سازمان مجاهدین انقلاب است که پس از انتخابات به اتهام تحریک افکار عمومی برای آشوب و اغتشاش بازداشت شده است. موضعگیری علیه بسیج دانشجویی ■ خبر رسیده که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یکی از شهرها در جنوب غرب کشور با اشاره به عملکرد رئیس این دانشگاه و برخورد سیاسی وی با تشکل‌های دانشجویی بخصوص بسیج دانشجویی و بسیج، گفته: وی پس از تصدی این سمت اقدام به حذف مدیران مذهبی این مجموعه کرده و در برخی موارد مدیرانی را که با بسیج همکاری داشته‌اند از حق هر گونه امضا منع کرده است. رحمانی با اشاره به شیوه تعامل رئیس دانشگاه با تشکل‌های دانشجویی گفته: رئیس این دانشگاه با پرداخت بودجه به یکی از تشکل‌های دانشگاه، آن را علیه بسیج دانشجویی تحریک کرده است تا جایی که در نشریه این تشکل، صراحتاً به بسیج توهین شد و این در حالی است که این نشریه از سوی هیأت نظارت توقیف بوده و صرفاً به دستور رئیس دانشگاه مجدداً منتشر شده است. تکذیب طرح بحث تحریم ایران در نشست شورای اروپا ■ یک خبر دیگر این که فرانکو فراتینی وزیر امورخارجه ایتالیا با تکذیب مطرح شدن موضوع تحریم ایران در نشست سران کشورهای عضو شورای اروپا گفته: رهبران اروپایی منتظر پاسخ رسمی تهران به موافقتنامه پیشنهادی آژانس هستند. فراتینی افزوده: رهبران کشورهای عضو شورای اروپا معتقدند باید مذاکره کرد و ما نیز اکنون منتظر پیشنهاد تهران برای بررسی موضوع هستیم. آموزش جاسوسی توسط گروهک ضدانقلاب ■ دست آخر این که گروهک ضد انقلاب «تندر» یا همان انجمن پادشاهی ایران که در سالیان اخیر موجب ریخته شدن خون بسیاری از هموطنان و شهادت عده کثیری شده است به تازگی با هزینه‌های هنگفت اقدام به آموزش جاسوسی در فضای اینترنت و برنامه‌های خود کرده است. این گروه که توسط فرود فولادوند یا همان فتح‌الله منوچهری تأسیس شده است در حادثه انفجار کانون رهپویان وصال شیراز 14 تن از شرکت کنندگان در این مراسم مذهبی را شهید و عده زیادی را مجروح کرد. پس از این حادثه، تا مدت‌ها نشانی از این گروهک تروریستی که با بودجه مستقیم اسرائیل اداره می‌شود، نبود تا این‌که در وقایع اخیر و آشوب‌های پس از انتخابات چند تن از مرتبطین با این گروهک شناسایی و پس از بازجویی‌های به عمل آمده مقادیر بسیاری تجهیزات انفجاری و نیز برنامه‌های بمب‌گذاری و کشتار مردم بیگناه از آنان به دست آمد. جمهوری ***حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان از اجرای برنامه خوانندگی در سمنان بشدت انتقاد کرد. وی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هزینه های بالایی که صرف برگزاری اینگونه برنامه ها می شود گفت : برگزاری چنین مجالس و آوردن یک خواننده به شهر در سال اصلاح الگوی مصرف چه توجیهی دارد امام جمعه سمنان با اشاره به این مطلب که : مسئولین استان می گویند مجوز اجرای این برنامه ها از تهران صادر شده است خطاب به مسئولین گفت : آیا هرچه تهران گفت باید اجابت کنید در چند هفته اخیر شهر سمنان شاهد برگزاری مجالس مختلفی با حضور تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون و برخی خوانندگان بوده که برگزاری این مجالس هزینه های زیادی را به خود اختصاص داده است . نصب دهها بنر و هزاران پوستر تبلیغاتی از خوانندگان در سطح شهر درحالی که مردم سمنان هیچگونه عکسی از شهید سمنانی حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان شهید « علی عربی » در شهر مشاهده نمی کنند موجب انتقاد امام جمعه و جمعی از مردم متدین این شهر شده است . ***وزارت خارجه آمریکا می گوید مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار به یکی از دیپلمات های سوئیسی اجازه دادند با سه کوهنورد آمریکایی بازداشت شده در ایران دیدار کند. به گزارش آینده سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رابرت وود روز جمعه گفت پس از درخواست های پی در پی سفیر سوئیس روز پنجشنبه موفق به دیدار با این سه کوهنورد شده است . از بازداشت این سه نفر نزدیک به سه ماه می گذرد اما برغم تلاش های دیپلماتیک مسئولان آمریکایی و دیپلمات های سوئیسی سه کوهنورد یاد شده همچنان به اتهام جاسوسی در ایران زندانی اند. ***شورای موسوم به هماهنگی جبهه اصلاحات دیروز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن احکام صادره علیه بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات خواستار بزرگداشت 13 آبان توسط مردم شد . این بیانیه حوادث سه گانه 13 آبان در سالهای 1343 1357 و 1358 را با روحیه استکبارستیزی آزادیخواهی و استقلال طلبی مردم ایران مرتبط دانسته و از مردم خواست این روز بزرگ را گرامی بدارند . در این بیانیه هیچ اشاره ای به شعار « مرگ بر آمریکا » که شعار محوری روز 13 آبان است نشده ! کیهان تفاهم سبز با شیطان بزرگ! میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای به بهانه سالگرد 13 آبان، ترجیح داد ماهیت ضد آمریکایی «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و محتوای آن در زمینه «تسخیر لانه جاسوسی» را مسکوت بگذارد. وی به روال عملکرد چند ماه اخیر خود از ابراز برائت و انزجار نسبت به سیاست های ظالمانه و استکباری شیطان بزرگ طفره رفت و این در حالی است که جفاکاری وی در حق کشور و نظام طی 5، 4 ماه گذشته بارها با ستایش دولتمردان آمریکایی مواجه شده است. کسانی چون اوباما، هیلاری کلینتون، پل ولفویتز و... با نام بردن از موسوی، وی را مردی شجاع و الهام بخش خوانده و نسبت به تحرکات ضدانقلابی او ابراز ذوق زدگی کرده اند. موسوی در بیانیه خود تحت «بیانیه شماره 14 میرحسین موسوی در آستانه سیزدهم آبان» با اشاره به مناسبت های این روز (تبعید حضرت امام و کشتار دانش آموزان از سوی رژیم پهلوی) درباره مناسبت اصلی این روز (تسخیر جاسوسخانه شیطان بزرگ) به این جملات بسنده کرد: درباره سومین سیزده آبان بسیار گفته شده است، تا جایی که بعید است کمترین اطلاعی از آن ماجرا ناگفته مانده باشد؛ از جمله آن که در این رویداد امام از دانشجویان مسلمان پیروی کرد. ظاهراً این دانشجویان بودند که خود را پیرو خط امام می خواندند، اما در واقع این امام بود که حرکت آنان را دنبال نمود. قطعاً هیچ یک از رهبران و فرماندهان انقلاب در شکل دادن به آنچه در این روز اتفاق افتاد نقشی نداشت. حتی خود دانشجویان تصور می کردند بعد از چند روز حادثه تمام می شود و به خانه هایشان باز می گردند. ولی امام این رویداد را پیگیری کرد و آن را انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول نامید. وی هیچ اشاره ای به محتوای این مناسبت بزرگ یعنی فتح جاسوسخانه آمریکا و برملا شدن اسناد جاسوسی اعضای گروهک هایی نظیر نهضت آزادی، جبهه ملی، جنبش خلق مسلمان و... که با طراحی کودتا، غائله های مرزی، شایعه پراکنی، منفی بافی و سیاه نمایی، جنگ روانی و مطبوعاتی و القای اختلاف میان مسئولان به جنگ نظام نوپای اسلامی آمده بودند، نکرد و این در حالی است که اغلب گروهک های یاد شده، چه آنها که اعضایشان در داخل کشور هستند و چه آنها که از کشور گریختند- (کسانی نظیر ابراهیم یزدی و علیرضا نوری زاده و...) مشخصاً از اقدامات خیانت آمیز و ضدانقلابی موسوی طی چند ماه گذشته مکرراً حمایت کرده و حتی گروهک هایی نظیر نهضت آزادی در ارتباط با ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان بوده اند. حضرت امام با اشاره به اسناد لانه جاسوسی و مشخص شدن ماهیت گروهک های منافق شبه مذهبی- نظیر نهضت آزادی و دولت موقت برآمده از آن بود- که فتح لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب اول توصیف کردند و تأکید نمودند که اگر اینها سرکار مانده بودند به اسلام سیلی می زدند. میرحسین موسوی در بیانیه خود پس از عبور از هویت و ماهیت ضدآمریکایی روز 13 آبان و در حالی که متحدان حزبی وی در دولت اصلاحات تا مرز تعطیلی تمام فعالیت های هسته ای پیش رفتند و خواستار سرکشیدن جام زهر تسلیم شدند، به سیاست خارجی عزتمندانه امروز کشور حمله کرد و با ادعای رفتارهای افراط و تفریطی مدعی شد: دولتمردان مصالح بلندمدت مردم را به هیچ معامله می کنند و با گشاده دستی از حقوق ملت عقب می نشینند. آنها نشان دادند حتی در تسلیم شدن و کرنش کردن افراط گرند(!) وی آنگاه در تناقض با همین ادعا نوشت «حتی اگر با تلاش دلسوزان، از واگذاری دستاوردهای کشور در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای جلوگیری شود از عواقب افراط و تفریط های دولتمردان ایمن نشده ایم زیرا رفتارهای آنان زمینه را برای اجماع بین المللی جهت اعمال تحریم ها و فشارهای بیشتر به ملت ما فراهم کرده است». مانور تبلیغاتی میرحسین موسوی روی فشار جبهه غرب در حالی است که برخی عناصر سیاسی و اطلاعاتی در آمریکا و اروپا اخیراً اعلام کرده اند باید با تشدید فشار تبلیغاتی و فضای روانی علیه جمهوری اسلامی، به تقویت جریان معارض با نظام اسلامی در داخل پرداخت! و با توجه به روشن بودن صورت مسئله آقای موسوی باید توضیح دهد که منظورش از جملات مبهم و دوپهلو برای متهم کردن نظام چیست و چرا جریان رسانه ای هماهنگ با غرب هم نظام را متهم به سازش و امتیاز دادن به بیگانگان می کند و هم در عین حال دفاع نظام از حقوق ملت و باج ندادن در این زمینه را حمل به ماجراجویی و تحمیل هزینه برای کشور می نماید!! حذف معنادار «برائت از آمریکا» - و لااقل اشاره به ماهیت روز ملی مبارزه با استکبار- و به جای آن تخطئه عملکرد عزتمندانه نظام در چالش هسته ای در حالی است که چند روز پیش جفری فلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا و تعدادی از اعضای کنگره این کشور در نشست مشترکی اعلام کردند برای برون رفت از بن بست هسته ای، مجدداً حمات از اصلاح طلبان در ایران را به عنوان جایگزین برای تحریم های غیرمؤثر، در دستور کار قرار داده اند. موازی با این پروژه، عناصر سیاسی همسو با غرب در داخل، القای دو محور متناقض «ضعف» و «ماجراجویی» (امتیازدهی و سماجت)! را در پیش گرفته اند. هفته گذشته محسن مخمل باف که خود را سخنگوی جنبش سبز در خارج از کشور معرفی می کند با انتشار نامه ای خطاب به اوباما، از وی به خاطر تسخیر لانه جاسوسی در ایران عذرخواهی کرد و خواستار معرفی 13 آبان به عنوان روز آشتی با آمریکا شد. روزنامه انگلیسی: اینجا در خفا می گویند ایران هسته ای مهارشدنی نیست روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با اشاره به چالش غرب با برنامه هسته ای ایران و مذاکرات اخیر در ژنو و وین نوشت: مقامات غربی از شکست در مقابل ایران ناراحتند اما در خفا پذیرفته اند که گزینه هایشان در مقابل ایران بسیار محدود است. دیلی تلگراف، سیاست ایران در موضوع هسته ای را مانند داستان هزار و یک شب دانست و نوشت: برخلاف داستان های هزار و یک شب، ایرانی ها در مورد پرونده هسته ای هیچ داستان جالبی تعریف نکرده اند اما خوب توانسته اند از تاکتیک وقت کشی استفاده کنند. در این مدت برنامه هسته ای ایران پیشرفت کرده و به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است. روزنامه انگلیسی افزود: تلاش های اخیر غرب هیچ نتیجه ای برای توقف برنامه هسته ای ایران نداشته و نگرانی این است که با تمام این مکانیسم ها به جای حل مسئله هسته ای، ایران قادر است تا مخالفان غربی خود را در یک فرایند بدون پایان درگیر کند و در عین حال فرصت لازم برای رسیدن به بلندپروازهای هسته ای خود را به دست آورد. به نوشته دیلی تلگراف «مقامات غربی از شکست مقابل ایران ناراحتند. روسیه در این میان، از ایران تحت نفوذ آمریکا بیشتر از ایران مسلح به بمب اتمی هراس دارد و هیچ اراده ای برای کمک به آمریکا جهت از میان برداشتن بزرگ ترین چالش سیاست خارجی کاخ سفید از خود نشان نداده است. مقامات غربی در خفا پذیرفته اند که گزینه های آنها در مقابل ایران بسیار محدود است. برای مثال حمله نظامی به تاسیسات ایران، یک گزینه جدی نیست زیرا ایران می تواند مقابله به مثل کند و مهم تر اینکه تاسیسات خود را بازسازی نماید. هم برائت از تسخیر لانه جاسوسی و هم ژست خط امام؟! یک سایت آشوب طلب مدعی حمایت از موسوی و اصلاح طلبان، به تخطئه اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ پرداخت. «موج سبز» ضمن دعوت به تغییر ماهیت ضدآمریکایی روز 13آبان، نوشت «بخش مهمی از حرکت تسخیر سفارت آمریکا، مبنی بر گفتمان دشمن ستیزی انقلابیون بود، گفتمانی که در دهه دوم انقلاب به افراط و تفریطی مثال زدنی دچار شد اما این حرکت در زمان خود نیز حرکتی رادیکال به شمار می رفت.» سایت یاد شده اضافه کرد: برخی از همان دانشجویان پیشرو هجده سال بعد همزمان با ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و با تجدیدنظر در سیاست ورزی، سردمدار جنبش اصلاح طلبی شدند، همان جریانی که از تندروی های خود در قضیه گروگان گیری سفارت درس گرفته بود و با شعار تنش زدایی و صلح طلبی به میدان آمد. اما جریان رقیب بر همان سیاست خود اصرار و پافشاری می کند. سایت یاد شده که پس از انتخابات برای سرویس دهی در چارچوب پروژه سازمان سیا، راه اندازی شد و انباشته از مواضع منافقانه و تحریک آمیز در جهت ساختارشکنی و ضدانقلابی گری است، مدعی شد: تسخیر لانه جاسوسی ناشی از جو هیجان زده جامعه بود اما برخی عاملان آن یک دهه بعد، از برخی رفتارهای تندروانه خود اعلام برائت کردند. «موج سبز» مدعی شد «سیزده آبان امسال، سبزها که سر جنگ با هیچ ملتی ندارند می آیند تا این بار پیام صلح طلبی خویش را به گوش تمام مردم دنیا برسانند.» و این در حالی است که اشغال جاسوسخانه شیطان بزرگ، اعتراض به سیاست های استکباری و ضدانسانی کاخ سفید بود که همچنان پس از 30سال ادامه دارد، نه نشانه «سر جنگ داشتن با ملت ها». تحلیل سایت مذکور از آن جهت حائز اهمیت است که سران جریان مدعی اصلاح طلبی در موضعی مغالطه آمیز با نام بردن از کسانی چون محسن میردامادی چنین القا می کنند که فاتحان لانه جاسوسی همه در زندان به سر می برند و انقلاب فرزندان خود را خورده است! حال آن که براساس رویه جریان یاد شده، آنها امروز درست در نقطه مقابل عملکرد «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» قرار گرفته اند ضمن این که عنوان مذکور نیز در چند نفر خلاصه نمی شود بلکه در کنار شهدای والامقام «دانشجویان پیرو خط امام» بسیاری از آنها نیز امروز در میان ملت ایران و در خط مقدم صفوف ضداستکباری مردم قرار دارند. آمریکا برای پر کردن خلأ سفارت خود مهره های ایرانی استخدام کرده است یک پایگاه اطلاع رسانی آمریکایی اعلام کرد: دولت این کشور با توجه به تعطیلی 30ساله سفارت خود در تهران، از برخی کارشناسان ایرانی برای جمع آوری اطلاعات در مورد «ملت فارس» استفاده می کند. به گزارش ورلد پالیتیکس ریویو «آمریکا 30 سال پیش به خاطر اشغال سفارتخانه اش در تهران و قطع روابط سیاسی با ایران، ارزشمندترین منبع اطلاعاتی خود راجع به این کشور و رژیم اسلامی را از دست داد. اما دولت آمریکا برای پر کردن این خلأ اطلاعاتی، به کارشناسان روی آورده تا در مورد ملت فارس اطلاعاتی به او بدهند.» جوردن اسمیت خبرنگار آمریکا و نویسنده سایت مذکور اضافه کرد: در واقع سیاست اوباما در قبال ایران توسط تعداد زیادی از کارشناسان داخل و خارج از دولت وی شکل گرفته است. وی از کسانی چون تریتا پارمی، کریم سجادپور، هاله اسفندیاری، ولی نصر و افشین مولوی به عنوان شماری از کسانی که در امر جمع آوری اطلاعات و تحلیل به دولت آمریکا کمک می کنند یاد کرد و نوشت: اسفندیاری سال 2007 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ایران به مدت 6 ماه در حبس به سر می برد. ایرانی هایی از این دست با موسساتی نظیر وودرو ویلسون، بنیاد کارنگی و بنیاد نیو آمریکا همکاری می کنند. خبرنگار آمریکایی در عین حال با اشاره به نقش دنیس راس صهیونیست در هماهنگی شماری از این مشاوران نوشت: راس از وزارت خارجه به شورای امنیت ملی منتقل شد. او حامی اسرائیل و مخالف ایران محسوب می شود. آرون میلر یک دیپلمات سابق که با راس کار کرده می گوید رئیس جمهور بیش از مشاوران، به وزیر خارجه تکیه می کند. موضع هیلاری کلینتون نسبت به ایران حتی از اوباما خصمانه تر است. شایان ذکر است محافل اطلاعاتی و سیاسی آمریکا برای جمع آوری اطلاعات درباره ایران، در کنار استفاده از برخی سفارت های غربی در تهران (نظیر سفارت انگلیس) اقدام به راه اندازی موسساتی با پوشش های علمی و تحقیقاتی و مطالعاتی کرده و از این طریق با عناصر هدف و سوژه در ایران تماس می گیرند. صغرا، کبرا و ... مغالطه! رئیس دولت اصلاحات می گوید: معیارهای یک نظام مطلوب مردمی در الگوی جمهوری اسلامی جمع شده است و بزرگ ترین رسالت ما این است که نظامی را به وجود آوریم که بشر در آن آزادی و پیشرفت و عدالت ببیند و ما اعتقاد داریم با همین قانون اساسی می توان در همین مسیر ادامه داد. به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، وی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، سوالات این انجمن درباره انتخابات را «نشانه مواجه شدن جامعه با بحران» توصیف کرد و گفت: باید پذیرفت که در جامعه بحران به وجود آمده و از آن پس است که می توان چاره ای اندیشید. وی با بیان اینکه «اگر ما که به اصل نظام اعتقاد داریم، نتوانیم حرف نزنیم، دیگران که اعتقادی ندارند، دست به عمل خواهند زد و نتیجه عمل آنها چیزی نیست که مطلوب ما باشد»، یادآور شد: نباید بگذاریم کار به جایی برسد که تقاضاها از درون کشور به بیرون نظام برود. خاتمی با استناد به سیره حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام همواره تاکید داشتند که در نظام جمهوری اسلامی حتی افرادی که ضد خدا و ضد دین هم باشند تا زمانی که دست به سلاح نبرده باشند و توطئه نکنند، ایمن هستند. رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: امام همواره بر حضور و فعالیت گرایش ها و سلایق مختلف اصرار داشتند؛ به طور مثال خود امام(ره) تاکید داشتند که مجمع روحانیون مبارز در کنار جامعه روحانیت مبارز فعالیت داشته باشد. وی گفت: ما همچنان اصلاحات را بر مبنای دین می دانیم، مبدا هویتی خود را انقلاب اسلامی، و چارچوب حرکت خود را جمهوری اسلامی می دانیم، اما اعتقاد داریم که در عمل، انحراف هایی وجود دارد که با همان معیارهای دینی و انقلابی باید اصلاح شوند. خاتمی خاطرنشان کرد: «متاسفانه گاهی برخی این انحرافات را عین نظام قلمداد می کنند. ما همچنان در مقام نقد قدرت موجود باقی می مانیم، البته در چارچوب جنبشی که اسلام و نظام و انقلاب را قبول دارد.» تاکید خاتمی بر قانون اساسی و جمهوری اسلامی و مبنا قرار گرفتن انقلاب اسلامی برای اصلاحات مبنای خوبی جهت نقد عملکرد دو دهه اخیر جریان موسوم به اصلاح طلب و به ویژه رویکرد افراطی، ساختارشکن، ضد قانونی و دیکتاتور مآبانه آنها طی چند ماه اخیر است. طبیعتا قائل شدن «حق حرف زدن و انتقاد» حتی برای مخالفان نظام یک بحث است و در پیش گرفتن گردن کلفتی و دیکتاتوری برای مقابله با جمهوریت و رای مردم موضوعی دیگر. آنچه جریان موسوم به اصلاحات در انتخابات اخیر انجام دادند، تن ندادن به انتخاب اکثریت مردم به عنوان قاعده دموکراسی ومنطق قانون اساسی بود. طیف مذکور همچنین به مکانیزم های پیش بینی شده در قانون اساسی برای حل و فصل اختلاف های انتخاباتی هم تن نداد حال آن که به عنوان مثال وقتی در آمریکا، دادگاه فدرال درباره اختلاف بسیار اندک میان آراء بوش و جان کری، حکم داد، حزب بازنده به این حکم گردن نهاد و مانند برخی مدعیان بی صداقت جمهوری خواهی و دموکراسی در ایران کار را به اردوکشی خیابانی و تهدید و ارعاب نکشاند. اما درباره استناد به سیره حضرت امام هم باید گفت آن حضرت ضمن اعتقاد به تحمل مخالفینی که با نظام و ملت اعلام جنگ نمی کنند، درباره کسانی که تن به قانون نمی دادند و اشکال تراشی می کردند فرمودند غلط می کنید قانون را قبول ندارید، قانون شما را قبول ندارد. همچنین سلوک دینی حضرت امام درباره تحمل عناصر ضد خدا و ضد دین، به ائتلاف و همراهی و هم پیمانی با آنها - رویکردی که متاسفانه در میان طیفی از مدعیان اصلاح طلبی تبدیل به رویه شد - منجر نگردید. آقای خاتمی در ماه های پایانی ریاست جمهوری و پس از آن بارها به درستی تاکید کرده بود «شعار اصلاحات از هویت دینی و انقلابی خود منحرف شد و تنه به تنه لیبرالیسم زد، هم چنان که امام معتقد به چپ روی نبود و ابتدای انقلاب انحرافاتی در این زمینه رخ داد.» متاسفانه آقای خاتمی با وجود تائید بر اینکه «از اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد» و «زمزمه تغییر قانون اساسی خیانت است» عملا طی یک سال اخیر به همراهی و ائتلاف جریان مدعی اصلاحات با جریان های ساختارشکن، ضد انقلاب و ضد قانون اساسی رضایت داد. قدس «فرد��نیوز» راه اندازی شد فارس- سایت مجازی «فردونیوز» راه اندازی شد. فعالیت آزاد گروههای تروریستی در امارات ایلنا- برخی منابع از تلاش گروهک تروریستی مالک ریگی با امارات برای اقامت سرکرده این گروهک در امارات عربی خبر می دهند. محتشمی پور: درباره شعار« نه غزه نه لبنان» جواب ندارم ایرنا- حمید داودآبادی، نویسنده وبلاگ «خاطرات جبهه» در آخرین به روز رسانی وبلاگ شخصی خود مطلبی را با تیتر «گفتگوی غافلگیرانه با محتشمی پور» درباره نه غزه، نه لبنان » منتشر کرده است.بر اساس این گزارش، پنجشنبه شب 1388/7/23 هنگامی که «علی اکبر محتشمی پور» رئیس کمیته صیانت آراء میر حسین موسوی برای شرکت در کنفرانس سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین که در سوریه برگزار می شد، به دمشق آمده بود، در حرم حضرت زینب (س) مورد پرسش دو خبرنگار ایرانی قرار گرفت.محتشمی پور با روبه رو شدن با خبرنگاران ایرانی از پاسخ دادن به پرسشهای آنان درباره شعار صهیونیستی «نه غزه، نه لبنان» طفره رفت.در بخشی از این گفتگو آمده است: * حاجی سؤال منو جواب می دید؟ محتشمی پور: اینجا جای دعا و... * حاجی دعا چیه؟ دعا باید اثر داشته باشه. ما دین رو از شما یاد گرفتیم. انقلاب رو از شما یاد گرفتیم. استکبارستیزی رو از شما یاد گرفتیم، اون وقت طرفدارای شما میان توی خیابونای تهران داد می زنن می گن: نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران. شما هم که دم از فلسطین می زنین، من نمی تونم این تعارض رو حل کنم. محتشمی پور: جواب ندارم بدم؛ چون شما نمی فهمی. * من نمی فهم؟! من جوان جویای جوابم. محتشمی پور: اگه شعور داشتی می فهمیدی. مرتضی الویری آزاد شد ایسنا- یک منبع آگاه قضایی گفت: مرتضی الویری بعدازظهر دیروز با حکم قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب، با تودیع وثیقه آزاد شد. انتقاد همسر نبوی از موسوی و خاتمی آریا- شنیده شده است در پی وخامت حال بهزاد نبوی و بستری شدن او در بیمارستان همسر بهزاد نبوی با همسر میردامادی تماس گرفته و از قصد خود برای مصاحبه علیه خاتمی و موسوی خبر داده است.وی در گفتگوی تلفنی با همسر میردامادی گفته است: شوهر من در بیمارستان وضعیت بسیار بدی دارد ولی این آقایان نمی خواهند حتی گردی بر قبایشان بنشیند. معاون مطبوعاتی رایزن فرهنگی می شود پرچم- با قطعی شدن معاونت مطبوعاتی محمد علی رامین، علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به عنوان رایزن فرهنگی ایران به اتریش می رود.همچنین کرمی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی ارشاد در زمان وزارت صفار هرندی به سازمان ملی جوانان می رود. رخدادهای عجیب دیروز دانشگاه امیرکبیر فارس- جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دیروز شنبه با ادعای وجود سرنگ در غذای دانشگاه، تجمعی را برگزار کردند. از ساعت 12/30 حدود 70 نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به آن چه کیفیت غذای این دانشگاه می خواندند و مدعی پیدا شدن سرنگ، چسب زخم و ته سیگار در غذای دانشجویان بودند در مقابل سلف سرویس این دانشگاه تجمع کرده و ظرفهای غذای خود را در مقابل سلف سرویس دانشگاه به زمین ریختند.در سالن غذاخوری دانشگاه امیرکبیر نیز سایر دانشجویان بدون توجه به این تجمع مشغول صرف ناهار بودند.زهرا بختیاری مسؤول روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این خصوص گفت: ادعایی مبنی بر وجود سرنگ در غذای دانشگاه، توسط یکی از دانشجویان مطرح شده بود که با حضور مسؤولان دانشگاه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، اما اثبات نشد. گفتند تولید «یوسف پیامبر» از انرژی هسته ای واجب تر است فارس- «جمال شورجه» مشاور عالی سریال «یوسف پیامبر» با اشاره به سفر عوامل سازنده این سریال به عراق گفت: در آنجا تأکید شد ساخته شدن سریالی مثل «یوسف پیامبر» برای جهان اسلام، از در اختیار داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای هم واجب تر است. بهزاد نبوی آزاد نشده است پرچم- پس از آنکه خبر آزادی بهزاد نبوی در برخی سایتهای اینترنتی منتشر شد یک منبع آگاه گفت: بهزاد نبوی آزاد نشده و همچنان در بیمارستان خاتم الانبیاء به سر میبرد. شایعات در باره جوانی که در حضور رهبر انقلاب، صریح سخن گفت الف - به دنبال انتشار اخباری درباره برخورد با محمود وحیدنیا، نخبه جوانی که روز چهارشنبه بدون هماهنگی با مجری مراسم و به دعوت رهبر انقلاب، پشت تریبون قرار گرفت و انتقاداتی مطرح کرده بود؛ خبرنگار ما روز جمعه صحت و سقم اخبار منتشرشده از سوی تلویزیون ها و سایتهای فارسی زبان خارجی را از وی جویا شد. وحیدنیا با تکذیب اخبار منتشرشده درباره برخورد با وی، گفت: تمایلی برای مصاحبه و حاشیه سازی رسانه ای ندارم و وقتی مطالب برخی سایتهای خارج نشین در مورد حرفهایم و نحوه برخورد رهبری و کل این ماجرا را که می شنوم خنده ام می گیرد.این دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف با رد هماهنگی قبلی با برگزار کنندگان مراسم گفت: مطالبی که در این دیدار مطرح کردم اعتقادات خودم بود و با هیچ کس هماهنگی نکردم و کسی خبر نداشت که می خواهم صحبت کنم حتی خانواده ام نیز از این موضوع اطلاعی نداشتند.