سازمانهای اطلاعاتی آمریکا : نمی توان اتحاد مردم ایران را شکست مهر (4/6/86):مقامهای آمریکایی از تهیه و تنظیم پیش نویس گزارش جدیدی از سوی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا درباره ایران خبر دادند که نشان از ناامیدی آنها در ایجاد تغییر در نظام ایران و شکستن اتحاد و انسجام مردم آن دارد. مقامهای آشنا به پیش نویس این گزارش که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند: این گزارش می گوید که ایجاد تغییر در نظام ایران در آینده نزدیک با وجود نارضایتی مردم از وضعیت بد اقتصادی بعید به نظر می رسد.این مقامها افزودند: این گزارش همچنین پیش بینی می کند که پیشرفت کمی در وادارکردن ایران برای توقف برنامه هسته ای و یا توقف حمایت آن از گروه های شبه نظامی (!) در منطقه ایجاد شود.به گفته این مقامها، در تازه ترین گزارش از سری گزارشهای 16 آژانس اطلاعاتی، برآورد جدید اطلاعات ملی آمریکا درباره ایران نزدیک به تکمیل شدن است و می تواند درهفته های آتی در اختیارجرج بوش رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامهای این کشور قرار گیرد.کنث پولاک:دولت بوش نمی تواند با ایران وارد جنگ شودباشگاه خبرنگاران (4/6/86):کنث پولاک، عضو موسسه بروکینز گفت: مشکل این است که بسیاری در منطقه سیاست های شکست خورده آمریکا را دلیل اصلی تسلط ایران می دانند. وی افزود: ما طالبان و صدام را سرنگون کردیم که دو دشمن بزرگ ایران بودند. پولاک گفت: فکر نمی کنم دولت بوش بخواهد یا بتواند با ایران بجنگد، این به معنای آن است که همه نوع فضایی برای محاسبه اشتباه به ویژه درباره آنچه در عراق رخ می دهد وجود دارد.در ادامه این مطلب به نقل از پل پیلار، یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا که اکنون در دانشگاه جورج تاون مشغول به کار است افزود که آمریکا آسیب پذیر است. پلار می گوید: این یکی از مسایل بسیاری است که دولت بوش درباره اش پیشتر از سقوط صدام فکر نکرده بود. برنز: آمریکا با ایران دیپلماتیک برخورد کند ایسنا (4/6/86):رادیو نشنال پابلیک آمریکا در گزارشی به نقل از نیکلاس برنز ایران را تهدیدی برای منافع امنیتی آمریکا و چالشی مهم در سراسر خاورمیانه خواند. پایگاه اینترنتی رادیو نشنال پابلیک آمریکا به نقل از نیکلاس برنز، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: ایران تهدیدی برای منافع امنیتی حیاتی آمریکا و چالشی مهم در سراسر خاورمیانه است و من فکر می کنم ما تا حدی نسبی اجماعی را در واشنگتن به ویژه در کنگره و قطعا در دولت داریم مبنی بر اینکه باید از ابتکار و مهارت دیپلماتیک آمریکا برای محدود کردن آنها استفاده کنیم. این گزارش حاکی است: روشی که آمریکا به آن می پردازد موضوع مشاجرات سیاست پشت درهای بسته بوده است. معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که به همراه گروهی بر دیپلماسی و نه تغییر رژیم ایران متمرکز است. برنز گفت: ما غیر عادی ترین رابطه دیپلماتیک در جهان را با ایران داریم. برژینسکی: با ایران گفتگو شودایرنا (4/6/86): مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا از موضع باراک اوباما نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که گفته بود خواستار دیدار با رهبران ایران و ونزوئلاست، دفاع کرد. باراک اوباماکه این تصور در موردش وجود دارد که وی برای اداره یک جهان خطرناک خیلی جوان و بی تجربه است، مورد حمایت زبیگنیو برژینسکی یکی از برجسته ترین شخصیت ها در سیاست خارجی آمریکا قرار گرفت.برژینسکی به عنوان مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در تلویزیون بلومبرگ اعلام کرد که وی از این سناتور جوان برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کند.وی افزود: یک چهره جدید، حس وتعریف نوینی ازنقش آمریکا را در جهان رقم می زند و مسلما در این مورد اوباما موثرتر است و در موقعیت بالاتری ( نسبت به کلینتون ) قرار دارد. او می داند که آمریکا در ارتباط با جهان به چه چیزی نیاز دارد.سناتور لوگار: آمریکا و روسیه درباره ایران اختلاف دارند باشگاه خبرنگاران (7/6/86): رئیس جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با ادعای نزدیک شدن مواضع مسکو و واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران، از دو کشور خواست در این باره همکاری نزدیکتری داشته باشند. سناتور ریچارد لوگار که به همراه سناتور سم نان مدیر عامل ابتکار تهدید هسته ای به مسکو سفر کرده تا در میزگرد پانزدهمین سالگرد معاهده جلوگیری از گسترش هسته ای آمریکا-روسیه شرکت کند، گفت: «روسیه و آمریکا برای مقابله با تهدید هسته ای ایران باید در کنار هم قرار گیرند.» لوگار در ادامه سخنان خود اعتراف کرد: «برای مدت های طولانی دولت های ما درباره چگونگی واکنش به رفتار تهران با هم اختلاف داشتند.» بوش: ایران تهدیدی برای تل آویو است فارس (6/6/86):رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی، بار دیگر اتهامات و ادعاهای بی پایه و اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد. جرج بوش بار دیگر، بدون ارائه هرگونه دلیل ومدرکی، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از گروه های افراطی در عراق و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرد.رئیس جمهور آمریکا در جمع کهنه سربازان آمریکایی در نوادا، آنچه را افراطی گری شیعی در خاورمیانه خواند؛ یکی از دو شاخه افراطی گری توصیف کرد که به ادعای وی از سوی ایران حمایت می شود.وی درادامه سخنانی فرافکنانه خود برای منحرف کردن افکارعمومی از نقش اصلی آمریکا در بروز بحران و مشکلات کنونی در خاورمیانه و افزایش ناامنی و بی ثباتی به سبب سیاست های جنگ طلبانه کاخ سفید به زعم خود، ایران را ریشه مشکلات در خاورمیانه و بزرگترین حامی تروریسم دولتی توصیف کرد که در تلاش است تا دولت لبنان را( که مورد حمایت واشنگتن قرار دارد) تضعیف کند واسرائیل را هدف قرار دهد. تکرار فرافکنی آمریکا درباره نقش ایران در عراقمهر(5/6/86): جانشین فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق بار دیگر با تکرار اتهامات واهی و تکراری گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که ایران حمایت خود را از شبه نظامیان شیعه در عراق که به نیروهای آمریکایی حمله می کنند، افزایش داده است. ژنرال «ری اودیرنو» در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان مدعی شد: گروه های شیعه عراقی، سلاح، مهمات، پول و آموزش های بیشتری طی دو ماه گذشته از ایران دریافت کرده اند. وی ادعا کرد: برای من روشن است که درطول 30 تا 60 روز گذشته آنها (ایرانی ها) حمایت های خود را افزایش داده اند و آن را با فراهم کردن سلاح و مهمات به ویژه خمپاره و سلاح های پرتابی انجام می دهند.اودیرنو در ادامه اتهامات بی پایه و اساس خود علیه ایران مدعی شد: ایرانی ها حمایت مالی از برخی گروه ها می کنند و در داخل ایران افراطیون عراقی را آموزش می دهند و آنها با برگشتن به عراق علیه آمریکا می جنگند.