عمادالدین باقی مقاله نویس روزنامه های زنجیره ای مدعی اصلاح طلبی مجازات اراذل و اوباش را فاجعه ای بزرگ دانست و از مردم به خاطر همراهی با این اقدام انتقاد کرد.باقی که ایسنا از او به عنوان رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان نام برده در نامه ای خطاب به سران برخی احزاب کشور، اعدام افراد شرور را فاجعه ای بزرگ! قلمداد کرده و گفته است: فاجعه بزرگتر، سکوت نخبگان و احزاب و نهادهای مدنی ایران از یک سو و بی تفاوتی یا تمکین افراد عمومی در برابر تبلیغات یک سویه است.وی در ادامه به رغم اینکه اذعان می کند اعمال افراد شرور که امنیت شهروندان را سلب می کنند با هر معیار حقوق بشری و اخلاقی، محکوم بوده و مستحق مجازات است اما اضافه کرده که نه لزوما مجازات اعدام!باقی البته هیچ توضیحی نداده که با کسانی که جان و مال و ناموس مردم را به بازی می گیرند و در پرونده های قطور آنها دهها جنایت فجیع وجود دارد چگونه باید رفتار کرد.گفتنی است عمادالدین باقی از جمله افرادی است که هاله اسفندیاری جاسوس آمریکایی ها به همکاری با او اعتراف کرده بود.