اخیرا یک خبرنگار انگلیسى که به ارتباط با سازمان جاسوسى انگلیس شهرت دارد، در حمایت از عناصر قوم گرا و تجزیه طلب خوزستان اقدام به راه اندازى انجمنى به نام «الصداقه الاهوازیه - بریطانیه» در شهر لندن کرده است. هدف از تاسیس این انجمن جمع آورى کمک هاى مالى به نفع جدایى طلبان «پان عربیسم» عنوان شده و چند نفر از فعالان تجزیه طلب مقیم انگلیس با انجمن مذکور ارتباط و همکارى دارند. گفتنى است، عناصر تجزیه طلب خوزستان به طور سنتى ارتباط زیادى با انگلیس دارند و به رغم حمایت هایى که در گذشته صدام و اکنون وهابیون از آنها به عمل مى آورند، حامى اصلى آنها انگلیس بوده و مقر اصلى شان لندن به شمار مى آید.