ایران دیگه چه خبر؟ چهارمین زن وارد کابینه دهم می‌شود ■ خبر اول این کهبررسی‌ها برای انتخاب معاون حقوقی رئیس جمهور پایان یافته و در روزهای آینده حکم این معاون که از بانوان حقوقدان است، صادر خواهد شد. این معاونت در دولت پس از انتزاع معاونت حقوقی از معاونت پارلمانی به‌وجود آ‌مده است.با این انتصاب، چهارمین زن نیز وارد کابینه خواهد شد. وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس مرکز امور بانوان و خانواده سه زن کابینه دهم بودند. 6 چهره اصلاح‌طلب حاضر به مناظره نشدند ■ خبر دیگر این که 6 چهره اصلاح‌طلب حاضر به مناظره با یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در نشست «قانون؛ توهم و واقعیت‌ها» که بناست امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شود، نشدند.مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین با بیان این مطلب گفته که: تلاش ما بر این بود که این نشست به صورت مناظره‌ای بین چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شود که حجت‌الاسلام رسایی به عنوان چهره اصولگرا دعوت این دانشگاه را پذیرفت اما چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله محمد‌رضا خاتمی، الیاس حضرتی،‌هادی خانیکی، علی شکوری‌راد، محمدرضا خباز و مجید انصاری از حضور در این مناظره امتناع کردند. بازگشت کرباسچی به صنعت رینگ اسپرت ■ شنیدیم که غلامحسین کرباسچی رئیس ستاد تبلیغاتی مهدی کروبی که ید طولایی در فعالیت‌های اقتصادی دارد به تازگی و با آرام شدن التهابات پس از انتخابات اخیر، فعالیت‌های خود در این زمینه را از سر گرفته ‌است.به گزارش سایت خبری«پرچم»،دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در سفری به یکی از شهرستان‌ها از کارخانه رینگ اسپورت این شهر که درصد قابل‌ توجهی از سهام آن متعلق به وی است، بازدید کرده است. این کارخانه بزرگترین تولیدکننده رینگ در ایران است که چندی‌ است همکاری‌های مشترکی را با Ronal آلمان که یکی از قطب‌های صنعتی تولید رینگ در جهان می‌باشد، آغاز کرده ‌است.گفتنی است که کرباسچی در سالیان پس از شهرداری تهران و بعد از دستگیری‌اش توسط دستگاه قضایی فعالیت‌های متعدد اقتصادی و تولیدی با سرمایه‌های میلیاردی آغاز کرده است که ثمره آن سهامداری بسیاری از مراکز تولیدی و تجاری شده است. عسگراولادی: کسی نباید برای این 3 نفر وساطت کند ■ با خبر شدیم که دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، عضو کارگروه موسوم به ایجاد وحدت ملی که پیش از این اعلام کرده بود: موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آنها را مفت به دست نیاورده‌ایم که مفت از دست بدهیم، پس از اقدامات و اظهارات تازه میرحسین و کروبی تغییر موضع داده است و در تازه‌ترین اظهار نظر خود با اشاره به اقدامات افراطی کروبی و اظهارات تحریک‌آمیز خاتمی و موسوی گفته است: معتقدم این سه نفر به خط قرمز نظام تبدیل شده‌اند و کسی نباید برای آنها وساطت نماید. گفتنی است طرح موسوم به وحدت ملی در حالی با هدف تبرئه میرحسین و کروبی از سوی اصلاح‌طلبان دنبال می‌شود که دوستداران نظام و انقلاب معتقدند تنها راه جبران اندکی از خسران‌هایی که این سه نفر به نظام وارد کردند عذرخواهی رسمی از مردم و تمکین به رأی آنهاست. تحصیل غیرقانونی یک آقازاده در دانشگاه تهران ■ خبر رسیده کهیک آقازاده که در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات مشغول به تحصیل است، با اقدامی غیرقانونی به صورت میهمان در دانشگاه تهران به سر کلاس می‌رود.وی که در مقطع دکترا در رشته علوم سیاسی در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات مشغول به تحصیل است، در کلاس «نقش قدرت در سیاست بین‌الملل» که توسط یکی از اساتید شناخته شده در این حوزه ارائه می‌شود، حضور پیدا می‌کند. گفته می‌شود که مشاجره وی با یکی از اساتید دانشگاه به دلیل دیر آمدن وی، موجب تصمیم رؤسای دانشگاه آزاد برای تعدیل نیرو و اخراج استاد مذکور و البته اصلاح‌طلب شده است. فعالیت ماهواره‌ای یک فرقه ضاله ■ دست آخر این که فرقه ضاله بهائیت در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای خود، اقدام به پخش برنامه‌های مختلف تلویزیونی «آئین بهایی» توسط شبکه ماهواره‌ای «پارس» نموده است.این شبکه ماهواره‌ای ضمن حمایت از اغتشاشگران در حوادث اخیر به معرفی، تبلیغ و ترویج این فرقه انحرافی پرداخته و با طرح مسائلی چون معرفی تعالیم فرقه، تساوی حقوق زن و مرد، تعلیم و تربیت اجباری، ترک تعصبات، تجری حقیقت و... به «معرفی طاهره قرة‌العین» به عنوان نخستین زن پیشگام در جنبش‌های فمینیستی می‌پردازد. جمهوری ***سرکرده گروهک تروریستی منافقین اعلام کرده است برای همکاری در امر انتقال اعضای سازمان منافقین از عراق به کشور دیگر باید 20 میلیون دلار به گروه او پرداخت شود! وی افزود : ساکنان اردوگاه اشرف از طرح دولت کنونی عراق برای انتقال به کشور دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امریکا استقبال نموده و به آن ملتزم شده اند ـ مشروط به اینکه مسئله دارایی ها و اموال آنان که تماما حاصل هزینه ها و کار 33 ساله خود آنهاست (!) و بیش از 200 میلیون دلار است طبق نظریه حقوق دانان حل و فصل گردد . عصر ایران که این خبر را داده می افزاید : اکنون از اعضای سابق سازمان منافقین که همچنان به رجوی وفادار مانده اند حدود 3500 نفر در پادگان اشرف تحت نظر نیروهای عراقی به صورت کاملا محصور زندگی می کنند و دولت عراق نیز مصمم است که تا پایان سالجاری میلادی این افراد را از عراق اخراج نماید و مذاکره برای اعزام این افراد به کشورهای مختلف ادامه دارد. درخواست پول از سوی رئیس تروریست ها یک نوع فرار به جلو برای سازمانی تلقی می شود که باید پاسخگوی جنایت های خود در حق دو ملت ایران و عراق باشد. ***تفسیر قرآن به سبک آمریکائی هم به بازار آمد! به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آریا یک غیرمسلمان در آمریکا روایت جدیدی از قرآن را در قالب یک کتاب منتشر ساخته است . این کتاب 800 صفحه است و 800 دلار قیمت دارد . فرد مذکور گفته من برای فهم بیشتر مخاطبین این کتاب را آماده سازی و احادیثی هم به آن اضافه کرده ام ! ***سایت « الف » نوشت : تحقیقات دو ساله نهادهای ذیربط نشان می دهد علی رضا عسگری پس از دزدیده شدن توسط سرویس های اطلاعاتی بیگانه در زندان رژیم صهیونیستی به سر می برد. بنابراین گزارش علی رضا عسگری با همکاری موساد و سازمان های اطلاعاتی آلمان و انگلیس ربوده شده و در نهایت به اسراییل برده شده است . علیرضا عسگری نظامی سابق ایران که پس از بازنشستگی به تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول بود در تاریخ 16 آذر 85 از دمشق وارد هتل جیران اسلامبول ترکیه شد و دو روز بعد 18 آذر مفقود گردید . آن روزها غربی ها اعلام کردند عسگری پناهنده شده ولی در روزهای بعد سازمان اطلاعات خارجی انگلستان اولین سرویسی بود که استفاده رسانه ای از این ربایش را آغاز کرد و رسانه های امریکایی به نقل از منابعی در ام . آی . سیکس اعلام کردند که عسگری به ماموران این سازمان گفته است مقادیر زیادی اورانیوم از یک پایگاه هوایی نظامی در کیسانگن سودان به ایران منتقل شده است . این رسانه ها مدعی شدند مقصد این پرواز نطنز بوده است . از زمان ربوده شدن عسگری در 18 آذر 1385 تاکنون پیگیری های دستگاه سیاست خارجی کشورمان برای آزادی وی ادامه دارد. کیهان حمایت از آشوبگران چرا رنگ باخت؟ پاسخ را در نظرسنجی ارتش آمریکا پیدا کنید (خبر ویژه) یک سایت وابسته به ضدانقلاب گرفتاری های بزرگ آمریکا در منطقه را از دلایل کمرنگ شدن حمایت علنی دولت اوباما از آشوب طلبان درایران معرفی کرد. این در حالی است که معلوم شدن پایگاه میکروسکوپی آشوب طلبان نیز در کاهش حمایت علنی کاخ سفید- در کنار تداوم حمایت پنهانی- تاثیر مهمی در ماجرا داشته است. رادیو زمانه به نقل از یکی از عناصر مخالف (رسول نفیسی) که وی را استاد دانشگاه واشنگتن معرفی کرد، گفت: مسئله و اولویت مهم آمریکا، آرام بودن منطقه است تا بتواند تا سال 2011 نیروهایش را از عراق خارج کند و در افغانستان هم به یک حد مورد پذیرش، کار به سرانجامی برسد. رادیو زمانه پرسیده بود: «با توجه به اینکه دولت آقای اوباما پیش از این از اعتراضات در ایران پشتیبانی کرده، آیا اکنون این جنبش به معضلی برای آمریکا تبدیل شده است». نفیسی ضمن بیان پاسخ فوق اضافه کرد: «با توجه به اولویت های مذکور، دولت آمریکا مایل نیست جبهه جدیدی را باز کند. از طرف دیگر مسئله اساسی برای اسرائیل و به تبع آن آمریکا، مسئله اتمی ایران است.» وی گفت: برخی مقامات آمریکایی می گویند برای رسیدن به اهداف استراتژیک که همان خارج شدن از عراق و آرام کردن افغانستان است، باید به تعامل با ایران در هر سطحی که ممکن است ادامه دهیم . دیدیم که آقای اوباما علاقه نداشت بلافاصله پس از مخالفت ها در ایران وارد معرکه شود به خصوص که نمی خواستند انگ حمایت آمریکا به جنبش سبز بخورد. گرایش دوم که بیشتر مربوط به جناح مخالف دولت و جمهوی خواهان است، می گویند نهایتاً حمایت از جنبش اهمیت دارد. این عنصر مخالف اضافه کرد: اوباما از طرف جمهوری خواهان متهم می شود به اینکه در مقابل ایران بی عملی در پیش گرفته و ایران هر کاری که می خواهد می کند. آنها یکی از ضعف های سیاست خارجی دولت اوباما را این می دانند که در مقابل ایران نرمش فوق العاده نشان می دهد و باید هرچه زودتر در مورد تحریم ها اقدام کند. اشاره به گرفتاری های کاخ سفید در افغانستان و عراق در حالی است که «صدای آمریکا» دیروز با انتشار بخش های کوتاهی از گزارش نگران کننده نیروی زمینی ارتش آمریکا اعلام کرد: «روحیه سربازان آمریکایی در افغانستان به دلیل افزایش زمان جنگ و اعزام به جبهه های متعدد به شدت ضعیف شده است. براساس این بررسی، تعداد سربازانی که روحیه واحد خود را بالا گزارش می کردند، از 2/10درصد کل سربازان در سال 2007 به 7/5 درصد کل سربازان در سال جاری(2009) سقوط کرده است.» براساس این گزارش از هر 5 سرباز آمریکایی در افغانستان، یک نفر با مشکلات روانی حاد مانند اضطراب، افسردگی یا استرس دست به گریبان است. رادیو فرانسه به استناد همین گزارش اعلام کرد: روحیه نظامی آمریکایی در افغانستان طبق گزارش نیروی زمینی بسیار خراب است. آنها به خاطر زد و خوردهای شدید و فشار جنگ های عراق و افغانستان، از مشکلات روانی شدید رنج می برند و این در حالی است که خودکشی در میان نظامیان هم رو به شدت گذاشته است. اما برعکس، وضعیت روانی سربازانی که از عراق به آمریکا برمی گردند، به خاطر زمزمه تخلیه ارتش از عراق، بهتر است. روزنامه آلمانی فرانکفورت آلگماینه اخیراً در گزارشی از اوضاع افغانستان نوشت: افغانستان نمایش ناامیدی غرب است. اوضاع کاملاً ناامیدکننده است. دیگر از رویاها خبری نیست... پس از 8 سال مداخله، جامعه بین المللی با ویرانه روبروست. سربازان خارجی بیش از هر زمان دیگری تلفات بر جای می گذارند. افغانستان چیزی بیشتر از چند ژنرال مبارزه با ترور را می طلبد. کف خیابان چاره ساز نیست باید ظرفیت قبول شکست را داشته باشیم (خبر ویژه) یک عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی گفت: شکست اصلاح طلبان در انتخابات می تواند آغازی برای یک فعالیت جدید باشد و کسی که وارد عرصه انتخابات می شود حتماً باید توان قبول شکست را داشته باشد در غیر این صورت نباید در انتخابات شرکت کرد. محمد جواد حق شناس مدیر مسئول ارگان مطبوعاتی حزب کروبی که پیش از این در وزارتخانه های کشور و ارشاد نیز در کسوت مدیریت حضور داشته، همچنین می گوید: وقتی مسیر سیاسی از طریق طی کردن راه تعقل و گفت وگو و مفاهمه می تواند جلو برود و در حوزه نخبگان و عقلا قابل حل باشد، پیگیری مطالبات در کف خیابان و توسط توده های غیر متشکل که در عین حال قابل کنترل نیستند، کار مناسبی نیست. اگر این اتفاق بیفتد، عناصر پایین دستی هر دو طرف با تحلیل نادرست ممکن است فاجعه بیافرینند. حق شناس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کروبی مستقل از موسوی است و خود را هزینه جریان طرفدار موسوی نکرده، اظهار داشت: در یک تجمع اعتراضی ممکن است حتی آنهایی شرکت کنند که رأی نداده و با اهداف دیگری بیایند. موضع ما این است که محل حل مناقشات، کف خیابان ها نیست و این مشکلات باید در حوزه های اصلی مانند حوزه نخبگان، خبرنگاران، احزاب و جریان های سیاسی حل شود. حق شناس با اظهار اینکه «ما از شعارهای تند توسط برخی گروه های معترض استقبال نمی کنیم» درباره موسوی و حامیان وی اظهار داشت: میرحسین موسوی نماد جریان هوادار خود است اما این جریان در حال حاضر رهبر و لیدر مشخصی ندارد و بخشی از آن را فاقد رهبری منسجم، کنترل شده و منضبط می دانم. در این میان کروبی به عنوان نماد قبل از دوم خرداد و خاتمی به عنوان نماد دوم خرداد فاصله معناداری را با جریان طرفدار موسوی دارند. وی در این گفت وگو اظهار داشت: دولت و مجلس و همه قوا در حال فعالیت هستند و این مسیر نباید متوقف شود. جریان اصلاح طلب با حفظ نگاه انتقادی خود باید در همین زمین بازی کند و حتی اگر اشکالی می بیند تلاش کند بدون سنگ اندازی در سر راه دولت کنونی، قانون انتخابات را به سمتی ببرد که با جلب اعتماد مردم زمینه برای حضور میلیونی در پای صندوق های رأی فراهم شود. حق شناس می گوید «اینکه جریان اپوزیسیون خارج از کشور معتقد است مشکلات اصلی به قانون اساسی برمی گردد از نظر ما رد شده است و در این زمینه خط کشی مشخصی بین جریان اصلاح طلب وفادار به قانون اساسی و اپوزیسیون خارج از کشور وجود دارد». این اظهارات در حالی عنوان می شود که روزنامه تحت مدیریت حق شناس تا زمان توقیف، عملاً به عرصه بازی و فضاسازی اپوزیسیون ضد انقلاب مقیم داخل و خارج تبدیل شده بود و همین روزنامه نقش جدی در زمینه تحریک به اغتشاش و اردوکشی خیابانی ایفا می کرد. چگونگی عملیات تروریستی موساد در دمشق و استانبول (خبر ویژه) جزئیات دو عملیات تروریستی و آدم ربایی رژیم صهیونیستی در سوریه و ترکیه منتشر شد. روزنامه کویتی الرأی با اشاره به ترور عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله لبنان، از قول دیپلمات عضو یکی از سفارتخانه های اروپایی در دمشق نوشت: در پی این ترور سازمان اطلاعات سوریه در تحقیقات خود به یکی از مسئولان گمرک مرزی سوریه به نام سرتیپ «حسن مخلوف» رسید و او را دستگیر کرد. این شخص در قبال دریافت رشوه بسیار کلانی اجازه داده بود تا اجرا کنندگان عملیات بدون هیچ ردی از مرز سوریه عبور کنند. او مابین ساعت 12 تا 3 بعدازظهر برای هر ساعت یک میلیون دلار رشوه دریافت کرده و در این مدت تنها یک سرباز برای حفاظت از مرز بر سر کار گذاشته بود. این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: موساد تعدادی از نیروهای خود را که یهودیان عراقی بودند و پاسپورت عراقی به همراه داشته و پیش از این نیز چند بار از مرز رسمی وارد سوریه شده بودند از مرز عبور داد. مدیر گمرک در آن ساعت همه افسران و سربازان را به جز یک نفر به بهانه جلوگیری از یک عملیات بزرگ قاچاق به نقطه ای دیگر فرستاده بود. دیپلمات غربی به روزنامه الرأی گفت: بیست دقیقه بعد از عملیات، ما در سفارت مطلع شدیم که عماد مغنیه براثر انفجار کشته شده است این خبر مسئولان سوری و حزب الله را غافلگیر کرد. گفته می شود در عملیات تروریستی مذکور سازمان جاسوسی آمریکا و چند کشور اروپایی همکاری داشته اند. در همین حال جزئیات تازه ای از نحوه ربوده شدن علیرضا عسکری نظامی بازنشسته ایرانی در استانبول ترکیه منتشر شد. براساس این گزارش عسکری توسط موساد و با همکاری سازمان های اطلاعاتی انگلیس و آلمان در ترکیه ربوده شده و نهایتاً به زندان های رژیم صهیونیستی منتقل شده است. به گزارش «الف» علیرضا عسگری که پس از بازنشستگی به تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول بود، در تاریخ 16 آذر 85 از دمشق وارد هتل جیران استانبول ترکیه شد و دو روز بعد 18 آذر مفقود شد. در روزهای ابتدایی این آدم ربایی، ربایندگان برای دادن آدرس غلط و جنگ روانی علیه ایران، به نقل از منابعی در سرویس های اطلاعاتی غربی به رسانه های ترکیه گفتند که عسگری و خانواده اش پناهنده شده اند اما این طرح فریب با مصاحبه اعضای خانواده وی ناکام ماند. در روزهای بعد، سازمان اطلاعات خارجی انگلستان اولین سرویسی بود که استفاده رسانه ای از این ربایش را آغاز کرد و رسانه های آمریکایی به نقل از منابعی در MI6 انگلیس ادعا کردند عسگری به مأموران این سازمان گفته است که مقادیر زیادی اورانیوم از یک پایگاه هوایی نظامی در کیسانگن سودان به ایران منتقل شده است. ارگان سیا: تبلیغ با تفنگ که محاربه نیست(!) (خبر ویژه) ارگان سازمان سیا برای چندمین بار- و احتمالا تصادفی!- با خانواده برخی عناصر دستگیر شده و وابسته به گروهک های تروریستی در کردستان تماس گرفت. رادیو فردا پیش از این با خانواده احسان فتاحیان که به خاطر همکاری با گروهک تروریستی کومله اعدام شد، تماس گرفته بود تا با تحریک عواطف و مظلوم نمایی به نفع متهم، اصل همکاری گروهک های تروریستی با سازمان های جاسوسی سیا و موساد- از طریق کردستان عراق- را کتمان کند. این دو سازمان جاسوسی مدتی است گروهک های تروریستی نظیر کومله و پژاک را با برخی گروهک های تروریستی سلفی در عراق پیوند داده و به عملیات تروریستی در مناطق مرزی اقدام می کنند که ترور شهروندان و نخبگان منطقه(نظیر ترور ماموستا شیخ الاسلام نماینده سنی مذهب مردم کردستان در مجلس خبرگان) از آن جمله است. رادیو فردا اخیرا نیز با خانواده شیرکو معارفی- از اعضای دستگیر شده گروهک تروریستی کومله و محکوم به اعدام- تماس گرفت و از این طریق مدعی شد کومله وی را فریب داده و به سلیمانیه عراق برده اند. خلیل بهرامیان که خود را وکیل متهم معرفی می کرد، در گفت وگو با ارگان رسمی سازمان سیا به جای دفاع از متهم، به دفاع از گروهک آدم کش کومله پرداخت و مدعی شد «کومله تبلیغ می کند و تبلیغ و تفنگ داشتن که محاربه محسوب نمی شود». ادعای کنار گذاشتن مشی تروریستی از سوی گروهک کومله در حالی است که برخی از بازداشت شدگان کومله به همراه اسلحه دستگیر شده اند. گروهک هایی نظیر کومله، دموکرات و گروهک ریگی در تبلیغات! خود از اسلحه و بمب به میزان کافی استفاده می کنند به این معنا که هر شهروندی طی 30 سال گذشته با مزدوری آنها برای بیگانگان مخالفت کرده یا حتی صرفا مانند آنها فکر نمی کرده، با وحشی گری و جنایت اعضای گروهک های مذکور مواجه شده است. گروهک کومله به ویژه در زمان جنگ تحمیلی نقش ویژه ای در مزدوری برای استخبارات عراق و خنجر زدن از پشت به مدافعان ملت ایفا کرد. دفاع ارگان رسمی سازمان سیا و رسانه های مشابه آمریکایی و انگلیسی در حالی است که این رسانه ها حتی یک بار هم نسبت به جنایت گروهک های تروریستی یاد شده و قربانی کردن هزاران شهروند بیگناه، ابراز انزجار و برائت نکرده اند. از کاه کوه ساختن یا گروهبان شدن ژنرال های اصلاحات؟! (خبر ویژه) دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب، درباره اظهارات اخیر جرج بوش مبنی بر اینکه «اصلاح طلبان در ایران خط مقدم آمریکا هستند»گفت: جریان مقابل همیشه از کاه کوه می سازد. محمد سلامتی با بیان اینکه «از هر پدیده ای که مردم استقبال می کنند عده ای هم سراغ سوءاستفاده از آن می روند که مهم ترین آنها محاربین و قدرت های خارجی مخالف هستند» گفت: امثال بوش در این مواقع فرصت طلبی کرده و یک جنبش را بدنام می کنند، در حالی که آن حرکت ربطی به خارجی ها ندارد؛ البته آنها نمی توانند سوءاستفاده کنند و جناح مقابل داخلی هم با استفاده از سخنان اینگونه همیشه جنجال بزرگی درست می کند و از کاه کوه می سازد. وی در گفت وگو با ایلنا همچنین اظهار داشت: جنبش سبز، اپوزیسیون مقابل نظام نیست و اگر اعتراضی هم به وضع موجود دارد، در چارچوب قانون است. طبعاً، اصلاح طلبانی که در این جنبش حضور دارند چارچوب نظام را قبول دارند بلکه خودشان صاحب انقلاب هستند. وی ادامه داد: شیوه بیان اعتراض در جنبش سبز نیز شباهتی به اپوزیسیون خارج نظام ندارد و لذا همه باید مراقب باشند تا ضدانقلاب و منافقین نتوانند از جنبش سبز سوءاستفاده کنند، زیرا در برخی مواقع ممکن است توسط افراد فرصت طلب شعارهایی داده شود که با جنبش سبز هماهنگی نداشته باشد. وی گفت: «در جنبش سبز کسانی حضور دارند که مورد تائید امام (ره) بوده اند، اما وقتی همین افراد خواستار اجرای قانون اساسی می شوند مورد حمله قرار می گیرند.» آقای سلامتی البته عمداً یا سهواً چند سؤال اساسی را مغفول و بی پاسخ گذاشته است. اول اینکه چرا محاربین و قدرت های خارجی مخالف، از انقلاب اسلامی که مورد استقبال ملت ایران بوده، استقبال نکرده و سراغ سوءاستفاده از آن نرفتند اما از فتنه سبز استقبال می کنند و سراغ آن می روند؟ همین قدرت های استکباری چرا از حضور 40میلیونی ملت ایران و انتخاب 5/24میلیون نفری آنها استقبال نکردند و یا به قول آقای سلامتی سراغ سوءاستفاده از آن نرفتند اما عملکرد اصلاح طلبان معمولاً ظرفیت استفاده مطلوب از سوی دشمنان خارجی و داخلی را داشته است؟ ثانیاً آیا حمایت علنی بوش و اوباما و شیمون پرز و گوردون براون از عملکرد مدعیان اصلاح طلبی با ذکر مصادیق و آدرس ها، مسئله ای حاشیه ای و از کاه کوه ساختن است؟ آیا غیر از این است که بوش می گفت ما با اصلاح طلبان برای توقف تمام فعالیت های هسته ای ایران به توافق رسیده بودیم اما روی کار آمدن اصولگرایان همه چیز را به هم ریخت. ثالثاً آیا مقابله با قانون اساسی و قانون انتخابات و مقابله با رای اکثریت مردم که براساس مکانیزم های همان قانون اعلام شده، نامش اصلاح طلبی و قانون گرایی است؟ آیا ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور را می توان در چارچوب نظام ارزیابی کرد. یعنی این شیوه غیر از شیوه اپوزیسیون محارب است؟ مگر اپوزیسیون محارب چه می کنند که شما نکردید؟ مگر نه اینکه گروهک های محارب در بستر ساخته شده ازسوی شما غواصی کردند و در محیطی امن به جنایت و تخریب و ترور مبادرت کردند؟ اساساً چرا محاربان و فرصت طلبان در سایه شیوه های اعتراضی شما، فرصت عرض اندام پیدا می کنند؟رابعاً آیا یک مورد سراغ دارید که حضرت امام در انواع انتخاباتی که هر کدام معترضانی داشته، اجازه اردوکشی و سنگربندی خیابانی مقابل رای مردم و نهادهای قانونی را داده باشند یا همواره به جناح ها تذکر داده اند که حساب خود را از ضدانقلاب، منافقین و محاربین جدا کنند؟! البته راه برای جبران باز است اما شرط جبران، پذیرفتن خطا و جفاست نه مغالطه و توجیه و دفاع از خیانت. اصلاح طلبی واقعی، اصلاح انحرافات در درون جریان مذکور است نه خرج کردن از کیسه ملتی که از انتخابات یک جشن بزرگ ملی ساختند. حتی همان طیفی از مردم که به تردید افتاده بودند به تدریج با دیدن فضای فتنه و خیانت، خود را کنار کشیدند تا امروز ژنرال های بی لشکر و گروهبان شده «اردوکشی خیابانی»، ادعا کنند رادیکالیزم و تندروی خوب نیست و ما از قانون گرایی و میانه روی و رویکرد انتقادی دفاع می کنیم. قدس حاجی بابایی تنها 33 مخالف داشت قدس - گروه سیاسی: دیروز برگه ای در نزد خبرنگاران پارلمانی در مجلس توزیع شد که در آن رأی حاجی بابایی وزیر جدید آموزش و پرورش با آرای وزیران سابق آموزش و پرورش مقایسه و در آن ادعا شده بود که او بیشترین رأی را در مقایسه با وزیران سابق داشته است در حالی که به لحاظ عددی اگرچه در نگاه اول این مطلب درست به نظر می رسید اما وقتی آرای هر یک از وزیران به نسبت آرای گرفته شده، مقایسه می شد، علی اکبر پرورش و محمدجواد باهنر در رتبه های اول و دوم قرار دارند. گفتنی است، حاجی بابایی از 265 رأی توانست 217 رأی را کسب کند که مخالفان او 33 نفر بودند در حالی که مخالفان علی اکبر پرورش در زمان مجلس اول در کابینه آیةا... مهدوی کنی تنها 4 نفر بودند همچنین مخالفان محمدجواد باهنر در مجلس اول برای راهیابی به کابینه شهید رجایی 14 نماینده بودند. اعتراض همسر صفایی فراهانی به برگزارنشدن دادگاه ایلنا- همسر محسن صفایی فراهانی از برگزار نشدن دادگاه همسرش که قرار بود، شنبه برگزار شود، انتقاد کرد. عفت خطیبی افزود: این روند جای اعتراض جدی برای ماست و این پرسش را به ذهن متبادر می کند که آیا نظام نمی تواند استفاده بهتری از مدیران ارشد و باتجربه خود کند و بهتر است که آنها را بلاتکلیف نگه دارد؟ مرعشی: کارگزاران سازندگی در حال تجدید سازمان است ایلنا- حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از تجدید سازمان این تشکل سیاسی اصلاح طلب خبر داد و گفت: در حال تغییر مکان دفتر کارگزاران هستیم. توکلی: اصلاح طلبان اصیل، موضعگیری کنند ایسنا- احمد توکلی در راستای اعلام حمایت بنیاد بوش از اصلاح طلبان گفت: نیروهای اصیل اصلاح طلبان باید موضعگیری خود را نسبت به این حمایت اعلام کنند. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بسیار زشت است کسی ادعای انقلابی و خط امامی بودن داشته باشد و اجازه دهد دشمنان از آبروی او استفاده کنند. فتوای جدید الازهر:سفر حج با قرعه کشی مانند قمار است عصر ایران - کمیته فتوای دانشگاه الازهر در مصر اعلام کرد رفتن به حج با برنده شدن در مسابقه یا قرعه کشی شبهه ناک است و گناه قمار بر کسی که چنین حجی را به جا می آورد، بار می شود. نتیجه نظرسنجی خبرگزاری روسی از ایرانیان عصرایران -خبرگزاری روسی «ریانووستی» در بخش فارسی خود یک نظرسنجی اینترنتی برگزار کرده است.در این نظرسنجی از کاربران خواسته شده است نظر خود را درباره روسیه اعلام کنند.تا لحظه مخابره خبر، در نظر سنجی روسها، تنها 6/5 درصد گزینه خوب را انتخاب کرده اند، حدود 1/7 درصد نیز «نظری ندارم» را برگزیده اند و 92 درصد تصریح داشته اند که از نظر آنها چهره روسیه «بد» است. دست رژیم صهیونیستی در جعل سند علیه ایران رو شد ایرنا- سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و برخی رسانه های غربی مانند روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در کنار مطلبی درباره توقیف کشتی حامل سلاح ایرانی برای حزب ا... لبنان، عکسی از این به اصطلاح محموله ها چاپ کرده که ناشی گری جعل کنندگان این داستان، سناریوسازی مضحکی را پدید آورده است. تنها در یکی از عکسها، برچسب MINISTRY OF SEPAH (وزارت سپاه) به چشم می خورد. سناریوسازی با جعل عنوان «وزارت سپاه» بر روی این محموله ها در حالی است که وزارت سپاه در سال 1368 یعنی 20 سال پیش با تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منحل شد. چاپ این گزارش مصور جعلی در این روزنامه آمریکایی نشان از آن دارد که دست اندرکاران تهیه آن، یا از حافظه تاریخی خوبی برخوردار نیستند و یا آگاهانه به انتشار گاف آشکار وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پرداخته اند.