مقام معظم رهبرى در دیدار مسئولان نظام ضمن هشدار به اشرار جهانى فرمودند:” کسانى که ملت ایران را تهدید مىکنند بدانندوبفهمند که حمله به ایران به صورت ضربه زدن وگریختن ممکن نیست وهرکس تعرض کند عواقب آن به شدت دامنش را خواهد گرفت “امروز چهارمین روز دفاع مقدس است که به نام” آمادگی” و “ایمنی” نامگذارى شده است.چندى است تهدیدات رژیم صهیونیستى وبرخى ژنرالهاى بىخرد آمریکایى از طریق رسانههاى غربى به منظور خالى کردن دل ملت ایران افزایش یافته است.بخشى از جنگ روانى علیه ایران به منظور فراموش کردن اراده پیشرفت کشور از همین طریق اعمال مىشود.نباید فراموش کنیم صدام با تحریک ابرقدرتها درچنین روزهایى با لشکر 12 زرهى درجبههاى به طول 550 کیلومتر 20 تا 110 کیلومتر در داخل ایران پیشروى کرد.صدام به نمایندگى از متجاوزان غربى درکنفرانس مطبوعاتى 19/8/59 پس از اشغال بخشهاى وسیعى از سرزمین اسلامى ما خطاب به خبرنگاران گفت: “اکنون لازم است ایران بگوید مرزهایش کجاست؟و نقشه ایران درکجا قرار دارد؟!”آن روز که اندیشه تجاوز به خاک ایران شکل گرفت ،کارهایى توسط دولت موقت انجام شد که خودمشوق تجاوزبود . ازجمله اینکه :1- تقلیل پرسنل کادر ثابت ارتش وتقلیل مدت خدمت نظام وظیفه از دوسال به یک سال 2- لغو قراردادهاى خرید تجهیزات و وسایل نظامى و تبدیل این قراردادها به خرید وسایل کشاورزی3- طرح فروش تجهیزات مدرن نظامى موجود از قبیل ناوها وناوچهها و هواپیماهاى اف 144- توقف طرح احداث پایگاههاى نظامى عظیم دربندر چابهار و ..5- انحلال پارهاى از قسمتهاى ارتش وفراخواندن کلیه پرسنل نظامى ایران که درخارج تحصیل مىکردند.6- و ...همزمان با این اقدامات درعراق چند کار صورت گرفت.1- طرح افسانه قادسیه صدام قبل از حمله به ایران2- انعقاد قراردادهاى خرید هواپیماهاى مدرن میراژ از فرانسه و هواپیماهاى مدرن روسى میگ 25و 27 توپولف 3- اقدام به احداث راههاى ارتباطى مرزى و تقویت پاسگاهها وایجادسنگرهاى بتونى وسیم خاردار و میدان مین 4- احضار متولدین سالهاى 56 و 1955 براى خدمت احتیاط5- فراخواندن نیروهاى ذخیره ارتش به استثناى افراد ایرانى الاصل 6- و ...اکنون 27سال از آن حادثه تلخ مىگذرد.صدام کجاست؟ دربیرون از مرزها و داخل مرزهاى عراق چه مىگذرد؟کسانى که در تسلیح عراق مساعدت مىکردند کجا هستند؟آن روز ملت ایران براى دفاع از نوامیس وخاک مقدس خود حتى محتاج خرید سیم خاردار ازبیگانگان بود که آن را هم دریغ مى کردند. اما ملت ایران با دست خالى با همت جوانان خودپاسخى به متجاوزداد که درتاریخ جنگهاى منطقه وجهان ماندگار خواهدماند.امروز هم همان تهدیدات وجود دارد. اما شنبه گذشته ارتش جمهورى اسلامى دررژه شکوهمندخود انبوهى ازسلاحهاى دفاعى را که نماد اقتدار خود بودبه نمایش گذاشت که همگى ساخت دانشمندان ومتخصصان داخل بودند.آن روزبراى دفاع از خرمشهر مظلوم به چند قبضه آرپىجى هفت محتاج بودیم اما امروز به برکت هوشیارى دولت وملت انواع تانکها ،توپها وموشکها وحتى هواپیماهاى جنگى را خودمان تولید مىکنیم .آن روز ازجابه جایى 12 لشکر زرهى درمرزهاى خود غفلت کردیم اماامروز تمام مرزهاى آبى و خاکى ما تحت کنترل پیشرفتهترین سایتهاى الکتریکى مراقبت هستند حتى پرواز یک مگس را درخلیج فارس و ... رصد مىکنند.امروز تمام پایگاههاى دشمن زیربرد موشکهاى ساخت داخل قرار دارند ومىتوانند جهنمى از آتش رابرسرکسانى بریزند که اندیشه نابودى ملت ایران را دارند. اگر آمادگى ملت ایران پس از تجاوز استکبار جهانى در 31 شهریور 59 روزها وماهها طول کشید که دفاع مقدس شکل بگیرد، اما امروز دفاع ماحتى به ساعت هم نخواهدانجامید ودردقایق اولیه تجاوز را پاسخ خواهیم داد.اینکه فرمانده کل قوا در دیدار مسئولان به متجاوزان هشدار دادند که “ دوران بزن در روگذشته،انتقام سختى از مهاجم مىگیریم” یک بلوف نیست، یک واقعیت است.آنها که غیرت وهمیت ومقاومت ملت ایران را در8سال دفاع مقدس تجربه کردند مىتوانند دوباره ایران اسلامى را که دراوج اقتدار است بیازمایند وببینند وادراک کنند که ؛”گریختن ناممکن است “