صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸  ، 
شناسه خبر : ۱۳۴۰۴۵

بصیرت: جنگ بانوشانیدن جام زهر به کام امام به پایان رسید و شیعیان پس اززندگی غمبار اهل بیت (ع) تلخ ترین روزها را در طول تاریخ تشیع تجربه کردند. اما همواره رهروان امام پلهای نفوذی و مقصرین اصلی در میان نخبگان سیاسی درنوشاندن جام زهر را از یاد نبرده و نخواهندبرد چرا که از یاد بردن و غفلت از این روز و این قوم منجر به تکرار در جنگ نرم خواهد شد.

عصر کنونی عصر ابتذال و الحاد است و تنها سد راه این توحش ماشینی قرن را باید صدای شیعیانی دانست که در جهت استمرارحرکت انبیاء و اولیاء الهی در طواف سخنان امام و رهبر انقلاب بر بلندای زمان ایستاده و خدا را فریاد می زنند. بی شک این طواف و احرام بستن بر ارزشهای الهی و رمی شیطان که اینک در فرهنگ غرب، به نمایش ایستاده است، بر جنود شیطان خوشایند نبوده و شیطان چون گذشته تاریخ روند جلوگیری از پیاده شدن احکام الهی در پیش گرفته است. تحت الشعاع قرار دادن فرامین پیامبران و اولیاء الهی و ازمسیر خارج کردن راهیان خط انبیاء از شیطنتهایی است که فقط درخور شیطان و فرزندان شیطان است که در طول تاریخ انبیاء واولیاء الهی به کار گرفته شده و می شود با نگاهی گذرا به تاریخ انبیاء و اولیاء خصوصا زندگانی مولی الموحدین(ع) می توان به عمق تبلیغات و حرکات مزورانه عوامل نفوذی در جهت تحت الشعاع قرار دادن رهنمودهای حضرت پی برد. از آنجا که حرکت امام استمرار حرکت انبیا و اولیا به شمار می رود تحت الشعاع قراردادن پیام امام و رهبر انقلاب، همواره مدنظر دشمنان انقلاب بوده و خواهد بود. شکی نیست که به دلیل ظرافت این کار شیطانی همواره این امر خطیر بر عهده کارگزاران تهاجم بوده و هست چرا که به دلیل نزدیکی آنان به سیستم دولت و آگاهی از راز و رمزها بخوبی می دانند که در چه زمان و به چه صورت و با کدام اهدافی اذهان وامکانات را در غیر از مسیر پیامها و دستورات رهبر به کارگیرند. دیروز اگر امام راحل(ره) می فرمود: «جنگ در راس همه اموراست » طواف کنندگان کلام امام بدون توجه به تفسیر و تحلیل دیگران تمام هم و غم و تلاش خود را در مسیر جنگ جهت می بخشیدندو هیچ چیز دیگری را بر جنگ مقدم نمی داشتند و درست در همین زمان بودند که کسانی که با انگشت گذاشتن بر مفاهیم و نمودهای دیگر و حتی خرج بیت المال در غیر از مسیر دفاع مقدس و از همه مهمتر به میان کشیدن بحثهای عبث و بیهوده سیاسی و جناحی هشدارهای امام را درخصوص دفاع مقدس تحت الشعاع قرار داده و اذهان را به مسائل ریزو پیش پا افتاده معطوف می داشتند. گرچه در این گونه حرکتهای کارگزاران تهاجم همواره در پس پرده باقی مانده و چه بسا بهترین نیروهای انقلاب را با به وجودآوردن جو غوغا سالاری، سرگرم کردند ولی این ترفند دشمن همچنان با قوت خود در طول تاریخ انقلاب باقی مانده است. جنگ بانوشانیدن کاسه زهر به کام امام به پایان رسید و شیعیان پس اززندگی غمبار اهل بیت (علیهم السلام) تلخ ترین روزها را در طول تاریخ تشیع تجربه کردند. اما همواره رهروان امام پلهای نفوذی و مقصرین اصلی در میان نخبگان سیاسی در نوشاندن جام زهر را از یاد نبرده و نخواهندبرد چرا که از یاد بردن و غفلت از این روز و این افرادمنجر به تکرار در جنگ نرم فرهنگی خواهد شد. بی شک در جنگ نرم و تهاجم بی امان دشمن به آرمانها و ارزشهای انقلاب و در شرایطی که رهبر انقلاب اسلامی فریاد می زند و همگان را به بصیرت فرا می خواند، هر کس به هر عذر و بهانه در هر پست و جایگاه و مسئولیتی، در مسیر خارج کردن اذهان مردم از جبهه اصلی و مصرف کردن امکانات در غیر از این جنگ گام بردارد. ماموری است که با ریا و تزویر قطره قطره زهر را در کام این خلف صالح می ریزد. با این تفاوت که اگر دشمن غدار با نیروهای حیله گر خود در این نبرد فرهنگی موفق به پرکردن این کاسه شود،کاسه زهر پرشدن همان و نقطه پایان انقلاب، همان.

نقطه اصلی هجوم
تلاش برای عدم تحقق آرمانهای امام را می توان اصلی ترین نقطه تهاجم در جنگ نرم برشمرد. چرا که آرمانهای جهان شمول امام گمشده بشر امروزی است و در صورت تحقق کامل آن در یک نقطه خاص جغرافیایی چون ایران، و بسط و گسترش آن دمکراسی غلط انداز غرب که امروز استکبار آن را به عنوان یک حربه سیاسی در پیش روی مقاصد شوم خود به کار می گیرد، رنگ خود را می بازد و اسلام درتار و پود همه اقوام و ملل جهان نفوذ خواهد کرد. رهبر انقلاب این وارث خلف و سیف سلف از همان روز نخست که سکان دار کشتی اسلام و انقلاب شد با جمله «راه ما راه امام خمینی(ره) است » خیال خام آرمان زدایی را از سر دشمنان امام وآرمانهای امام(ره) بیرون نموده و از آن پس همانگونه عمل کردکه امام(ره) عمل نمود و همان گونه سخن گفت که امام بر زبان آورد به گونه ای که جملات، تکیه کلامها و موضع گیریهای رهبر چنان به کلمات نورانی امام شبیه است که اگر کسی تا کنون «صیحفه نور» را به چشم ندیده و یا نشنیده باشد. گمان می کند که این سخن ها و آن نوشته ها از آن یک نفر است. سخنرانیهای رهبر و تاریخ از خودگذشتگی مردم بر این نکته گواه است که خواسته مردم تنها تحقق آرمانها و اجرای فرامین امام درتمام زمینه های سیاسی، اقتصادی و بین المللی و... است نه چیزدیگر، و باز تاریخ، شهادت می دهد که مردم برای رسیدن به آرمانها و آرزوی امام که همانا عدالت اجتماعی و برداشتن مرزفقر و غنا و نظام طبقاتی کاخ و کوخ است از همه هستی خود گذشته و می گذرند و درست این از خود گذشتگی برای برپائی آرمانهای امام است که دشمن از آن می هراسد و برای نابودی آن سرمایه گذاری نموده است دشمن به خوبی می داند در صورت تحقق آرمانهای امام مردم نیز با گرسنگی و فقر کنار آمده و انقلاب سیر جهان شمول خود را طی خواهد کرد و به خوبی به این مطلب پی برده است در صورتی که موفق به آرمان زدایی از انقلاب شود ایران حتی اگرمبدل به قدرتمندترین و ثروتمندترین کشور دنیا شود باز محکوم به شکست و تسلیم است. از اینرو برای رسیدن به این مهم و شکستن این سد پولادین باور مردم در صدد بوده و هست تا با استفاده ازکارگزاران تهاجم مردم را نسبت به تحقق آرمانهای امام و رهبری ناامید سازد. عملی نشدن قوانین اسلامی و آرمانهای امام، باقی گذاردن فرمانهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محدوده پیام، و تلاش در مسیر سلب اعتقاد مردم از شگردهای دیگر وابستگان فکری وسیاسی غرب است. بینانگذار انقلاب بارها به این حقایق اشاره کرده و هشدار داده اند تا جائی که خواستار تصفیه عناصر کارشکن و بدبین کننده شده و می فرماید: «از اموری که اصلاح و تصفیه و مراقبت از آن لازم است قوه مجریه است. گاهی ممکن است قوانین مترقی و مفید به حال جامعه از مجلس بگذرد و شورای نگهبان آن را تنفیذ کند و وزیر مسؤول نیز هم ابلاغ نماید لکن به دست مجریان غیر صالح که افتاد آن را منع کنند و بر خلاف مقررات یا با کاغذبازی یا پیچ و خم ها که به آن عادت کرده اند یا عملا برای نگران نمودن مردم عمل کنند که به تدریج و مسامحه غائله ایجاد می کند.»(1) حضرت امام در جایی دیگر می فرمایند: «یکی از مسائل مهم قضیه افرادی است که در وزارتخانه هاست.افرادی که ممکن است باشد، هست البته که اینها علاوه بر اینکه خدمت نمی کنند. کارشکنی هم می کنند. هست الان این، یک دسته ای هستند که اینها فقط برای این که چیزی گیرشان بیاید و یک حقوق گیرشان بیاید و یک قدری نق بزنند و یک قدری هم کارشکنی بکنندپا شوند و بروند منزلشان، اینها باید شناسایی شوند درست و این افراد کنار گذاشته شوند. »(2) به صراحت می توان گفت برخی ازنارضایتی های مردم نسبت به عملکرد برخی از مسؤولین و نادیده گرفتن پیشنهادات و انتقادات مردم و به وجود آمدن غائله هایی که امام بدان اشاره نمودند تنها به خاطر تحقق نیافتن آرمانهای امام در اجرای درست قانون و تصفیه کردن عناصر اخلالگر بوده ومی باشد. شکی نیست کسانی که با احساسات مردم دلباخته و انقلاب بازی می کنند، و یا به نحوی زمینه را برای دلسرد کردن مردم مهیا وفرامین رهبری را در پیچ و خم کاغذبازی اداری محبوس می نماینداگر در موقعیت فعلی خائن ننامیم نمی توان خادم نامید.

پی نوشتها:

1- صحیفه نور، ج 21، ص 190. 2- همان، ج 15، ص 105.


 

نام:
ایمیل:
نظر: