بسم الله الرحمن الرحیم در مصاف صهیونیست ها با فلسطینی ها گاه رویدادهای تلخی را شاهدیم که تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و فلسطینی ها آنچنان از پشت خنجر می خورند که نمی دانند به چه کسی می توان اعتماد کرد رفتار منافقانه ای که شیخ قطر در قبال فلسطین در پیش گرفته است نمونه ای از خنجر خونین خیانت است که از پشت بر پیکر فلسطین فرود آمده و فلسطینی ها را غرق در حیرت کرده است . در آستانه روز جهانی قدس شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با « تزیپی لیونی » وزیر خارجه اسرائیل در نیویورک دیدار کرد. این نخستین بار نیست که امیر قطر یک مقام اسرائیلی را در آغوش می گیرد چرا که پیش از این هم شیمون پرز را که در موقع دیدار معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود در آغوش گرفت . بنظر می رسد که امیر قطر سعی دارد با این اقدامات خود دو دوزه بازی کند و با در پیش گرفتن یک خط مشی منافقانه نقش دلال سیاسی برای صهیونیست ها را ایفا نماید. قطر در قبال جبهه فلسطینی ها نیز خط مشی منافقانه ای دارد و در آن واحد روابطش با دولت حماس و طیف ابومازن را حفظ کرده و سعی دارد اوضاع را در هر شرایطی بنفع خود حفظ کند. دقیقا به همین دلیل است که قطر در عین کمک مالی به دولت اسمعیل هنیه ارتباطات خود با ابومازن و دولت دست نشانده صهیونیست ها به ریاست « سلام فیاض » را هم حفظ و حتی تقویت کرده است . برخی شواهد و قرائن موجود نشان می دهند که صهیونیست ها از این پل ارتباطی با دولت حماس به عنوان وسیله ای برای جاسوسی و کسب خبرهای دست اول از درون طیف حماس سواستفاده می کنند و شیخ قطر با اظهار دوستی خود با حماس و دولت اسمعیل هنیه در واقع از جلب اعتماد آنها سواستفاده کرده و خود را دوست حماس و جنبش مقاومت اسلامی جا زده است و به طور همزمان اطلاعات مورد نیاز صهیونیست ها را به دشمن منتقل می کند. این همان روشی است که شیخ قطر در قبال حزب الله هم در پیش گرفته و با بهره گیری از ارتباطات رسانه ای از طریق شبکه تلویزیونی الجزیره سعی دارد خود را دوست مقاومت اسلامی لبنان معرفی کند و حتی گاهی در میان مظلومیت ملت لبنان و اقتدار حزب الله سنگ تمام بگذارد ولی در لحظه های حساس و تعیین کننده نقش ستون پنجم صهیونیست های اشغالگر را بازی می کند. البته این بدان معنی نیست که لزوما کارکنان و عناصر فعال شبکه های جاسوسی و ضدجاسوسی اسرائیل قرار گرفته اند. چرا که گاهی دشمنان و اشغالگران حتی با قتل خبرنگاران الجزیره درصدد انتقام گرفتن از کسانی برآمده اند که حاضر به همکاری و جاسوسی برای دشمن نبوده اند. فراموش نکرده ایم که اقامتگاه خبرنگار الجزیره در بغداد توسط هلی کوپترهای آمریکائی بطور دقیق مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. این درحالیست که شبکه الجزیره متهم است که با رژیم صدام همکاری اطلاعاتی کرده و برای تامین اهداف سیاسی ـ تبلیغاتی رژیم صدام بیشترین همکاریهای لازم را بعمل آورده است . علاوه بر این طرح خرید سهام شبکه الجزیره توسط فاکس نیوز شبکه وابسته به پنتاگون وزارت دفاع آمریکا هم پرده از روی ماهیت این شبکه برمی دارد. این مسئله اگرچه تکذیب شد لکن علت تکذیب آن جلوگیری از افشای وابستگی الجزیره به اشغالگران آمریکائی بود و حال آنکه گفته میشود شبکه الجزیره سرپل اطلاعاتی صهیونیست ها در قلب دنیای اسلام و بویژه دنیای عرب است . راهکار عملیاتی الجزیره در دنیای عرب در مقیاس حکومتی بصورت یک روش اجرائی برای دولت قطر توصیه شده و عینا مورد عمل قرار گرفته است و دولت قطر را به جمع اضداد مبدل کرده است . در واقع رژیم قطر در عین آنکه این شیخ نشین را به اصلی ترین پایگاه آمریکا در منطقه تبدیل کرده در آن واحد برای سختی ها و آلام وارده بر پیکر مردم عراق و لبنان و فلسطین اشک تمساح می ریزد و چنین وانمود می کند که گویا از اینهمه شرارت علیه اعراب عصبانی است و علیه عاملان و آمران این جنایات موضع دارد. حال آنکه اصلی ترین طرحهای ضد انسانی آمریکا و صهیونیست ها علیه اعراب درون خاک قطر تصویب و هدایت و اجرا می شود و در واقع قطر بخاطر دادن پایگاه به آمریکا در خاک خود به ستاد فرماندهی اشغالگران آمریکائی تبدیل شده است . آنچه در این میان اهمیت دارد نقش و حضور پررنگ صهیونیست ها در قطر است که در پوشش شرکتهای تجاری و بنگاههای به ظاهر اقتصادی سرگرم جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و حتی هدایت عملیات جاسوسی و ضد جاسوسی هستند. گفته می شود اسرائیل از امکانات شبکه الجزیره درون لبنان و سرزمین های فلسطین برای « خبرچینی » و جمع آوری اطلاعات نیز استفاده می کند و الجزیره یکی از سرپلهای اصلی ارتباطات « موساد » و حتی « سیا » تلقی می شود که برای عادی سازی چهره خود وایجاد مقبولیت ظاهری در میان مردم این کشورها عموما موضعی مردم پسند و « حق به جانب » در انعکاس اخبار و رویدادهای لبنان ـ فلسطین و عراق به خود می گیرد. هنوز کاملا روشن نیست که نقش و عملکرد قطر در مناسبات صهیونیستی در هماهنگی با رژیم کمپ دیویدی قاهره و بعنوان حلقه مکمل جاسوسی و خبرچینی قاهره برای اسرائیل است یا آنکه آمریکا و اسرائیل ترجیح داده اند. شبکه های متعدد و موازی یکدیگر برای جاسوسی ایجاد کنند تا بلکه بتوانند اطلاعات دریافتی از منابع مختلف را با یکدیگر مقایسه و ارزیابی نمایند. پاسخ این سئوال هرچه باشد در این نکته تردیدی نیست که قطر بعنوان هم پیمان آمریکا و رژیم صیهونیستی در خدمت اهداف صهیونیستی قرار دارد و در دنیای اسلام و دنیای عرب قابل اعتماد نیست . موضوع شرم آور در این مقوله اینست که متاسفانه قطر برای 3 سال سکان ریاست سازمان کنفرانس اسلامی را در اختیار داشت و این بدان معنی است که صهیونیست ها برای 3 سال بی هیچ مانعی توانسته اند در ارکان سازمان کنفرانس اسلامی هم نفوذ کنند . دیروز رژیم کمپ دیویدی قاهره وامروز قطر ضمن ارتباط و دیدارهای خود با صهیونیست ها سعی دارند قبح ارتباط با دشمن صهیونیستی را از بین ببرند و دیگران را هم به پیمودن این راه انحرافی تشویق کنند.