روزنامه الریاض چاپ عربستان نوشت :تجزیه عراق برای آمریکا منافع زیادی دارد وابزاری برای نجات آن است. به گزارش شبکه خبر،الریاض در مقاله ای باعنوان تجزیه ؛ آغوشی دیگر برای تروریسم نوشت : آمریکا با این اقدام به گروه ها اجازه می دهد، برای تصفیه حساب های خود اقدام کنند و به دنیا توجیه می کندکه ازحل مشکلات داخلی عراقی ها ناتوان است و به همین سبب از آنجا خارج شده است. این روزنامه افزود :آمریکا به علت حمله به عراق به بهانه هایی از قبیل نابودی رژیم دیکتاتوری بعث و سلاح کشتار جمعی و گسترش دمکراسی، این کشور را در مقابل این مساله جهانی قرار می دهد ، که لازم است به سبب ارتکاب جنایات جنگی در عراق محاکمه شود. در ادامه این مقاله آمده است، علت حضور آمریکا در عراق نفت است ، که سبب بروز جنگ و پیامدهای آن بود ، زیرا سلطه بر این کشور به معنی به بازی گرفتن بازار جهانی است