صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰  ، 
شناسه خبر : ۱۳۷۱۶۰

 بصیرت:نخست وزیری اسرائیل هزینه مذاکره با خود را هر روز افزایش می‌دهد
بنیامین نتانیاهو نخست وزیری رژیم اسرائیل خیال آشتی با جامعه جهانی را ندارد . ایالات متحده و نماینده این کشور در خاورمیانه از هر دری که وارد می‌شود، صلح از پنجره به واسطه فعالیت‌های اسرائیل خارج می‌شود . یک سال است که موضوع مورد بحث میان اسرائیل و فلسطین ،شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس است . یک سال است که باراک اوباما و تمامی اعضای حاضر در تیم دیپلماسی او عزم خود را جزم کرده‌اند تا نتانیاهو از اسرائیل را دوشادوش محمود عباس از فلسطین قرار دهند .
یک سال است که باراک اوباما و جورج میچل نماینده او در خاورمیانه در مواجهه با نتانیاهو از تندروترین سیاستمداران اسرائیلی ره به جایی نبرده‌اند . بر این یک سال تلاش باید سفر اخیر جورج میچل به منطقه را هم اضافه کرد . میچل همچنان در منطقه به سر می‌برد . درست چند ساعت پس از این دیدار میچل با نتانیاهو بود که نخست وزیری این رژیم تاکید کرد که دولتش قرار نیست از بخش‌هایی از کرانه‌باختری عقب‌نشینی کند . پیش از این نتانیاهو ادعا می‌کرد که عقب‌نشینی موضوعی ست که باید در چهارچوب مذاکرات حل و فصل شود. اکنون اما با گذشت زمان و بالا رفتن هزینه مذاکره ، بی‌بی هم قیمت را بالا می‌برد و تاکید دارد که بخش‌هایی از کرانه باختری را هیچ‌گاه در اختیار فلسطینی‌ها قرار نخواهد داد.

 

 

نام:
ایمیل:
نظر: