اگر در حال حاضر از شهروندان آمریکایى در خصوص انتخاب آینده آانها در انتخابات ریاست جمهورى سال 2008 سوال کنیم آنها بى درنگ پاسخ خواهند داد:هر فردى غیر از بوش!اما هنگامى که متوجه مى شوند بوش در این انتخابات نمىتواند کاندید شود نفس راحتى مى کشند و در خصوص دیگر نامزدهاى حزب دموکرات یا جمهوریخواه به بحث و تبادل نظر مى پردازند.حادثه 11 سپتامبر 2001 نقطه آغاز ماجراجویى بوش و نومحافظه کاران در نظام بین الملل بود.این ماجراجویى با شکست واشنگتن در باتلاق عراق به نقطه پایان خود نزدیک مى شود.مردم آمریکا از شنیدن مجدد نام 11 سپتامبر نفرت دارند،زیرا براى آنها شکست کاخ سفید را تداعى مى کند.عدهاى از شهروندان آمریکایى که نسبت به خود ساخته بودن حادثه 11 سپتامبر آگاه هستند از آن به عنوان نماد خیانت سیاستمداران خود یاد مى کنند. روزنامه آمریکایى نیویورک تایمز در مقالهاى با اشاره به استفاده تبلیغى برخى از نامزدهاى انتخاباتى آمریکا از حوادث 11سپتامبر نوشته است آمریکا دیگر به رئیس جمهور جدید11سپتامبرى نیاز ندارد. “توماس فریدمن” نویسنده این مقاله با عنوان “11سپتامبر خاتمه یافته” نوشت برخىها رسانهها نوشتهاند که رودى جولیانى شهردار سابق نیویورک خود را رئیس جمهوری11سپتامبر نامیده و در صورت پیروزى در انتخابات وظایف جرج بوش رئیس جمهور کنونى 11سپتامبر آمریکا را ادامه و همانند او به اشارات ظالمانه اتکا کرده و مناقشات دنیا را در قالب خوب و بد مشاهده مىکند. این ماجرا هم خندهدار و در عین حال مضحک است چرا که نشاندهنده یک واقعیت تلخ است، اینکه آمریکا از زمان حملات 11سپتامبر تاکنون به آمریکاى “مبارزه با تروریسم” بدل گشته است. بنابر نوشته فریدمن شاید نتوان به نفع کسى نوشت اما مىتوان گفت که به چه کسى راى نخواهم داد، من به نامزدى راى نخواهم داد که با اتکاء به 11سپتامبر وارد انتخابات مىشود. ما نیاز به رئیس جمهور جدید 11 سپتامبر نداریم، ما به رئیس جمهور بعد از11سپتامبر یعنى 12سپتامبر نیاز داریم. معنى این جملات این است که 11 سپتامبر ما را احمق کرده است. من به همه کسانى که در این روز کشته شدند احترام مىگذارم اما واکنش ما به 11سپتامبر این بود که آمریکا را به طور کامل از تعادل خارج کرد و اکنون زمان آن فرا رسیده که اوضاع را روبه راه کنیم. قبل از 11سپتامبر مردم گمان مىکردند که شعار آمریکا این است که “همه چیز براى همهکس مقدور است” اما این دیدگاه دیگر صدق نمىکند و دولت آمریکا به عوض امید بخشیدن، ناامیدى و ترس صادر مىکند. نویسنده نیویورک تایمز توصیه مىکند: نمىتوانیم به این حماقتها ادامه دهیم، ما باید به عادتهاى زندگى قبلى خود بازگردیم و نیاز به رئیس جمهورى داریم که بتواند همگان را حول یک هدف مشترک جمع کند نه یک دشمن مشترک. واقعیت امر این است که شهروندان آمریکایى ضربات جبران ناپذیرى از سوى رئیس جمهور جنگ طلب خود دریافت نموده اند.امروزه آنها بیش از هر زمان دیگرى نیاز گذار از بوش را حس مى کنند.زمانى که رودى جولیانى به عنوان یکى از اصلى ترین عوامل طراحى و اجراى حادثه 11 سپتامبر از این حادثه سخن مى گوید خود به خود چهره بوش در اذهان تداعى مى شود. چهره اى نفرت انگیز که اکثر مردم آمریکا از مشاهده آن ابراز تنفر مى کنند.