کیهاننوکر بی اختیار دست بی بی سی و سران فتنه را رو کرد (خبر ویژه)انگلیس و آمریکا با حمایت از دولت شاپور بختیار تلاش داشتند مانع از پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای آخر شوند.این مطلب را مجید تفرشی از حامیان میرحسین موسوی در لندن با اشاره به اسناد وزارت خارجه انگلیس عنوان کرده است. اذعان به این واقعیت تاریخی از آن جهت حائز اهمیت است که جریان سیاسی همسو با انگلیس در فتنه پس از انتخابات و شبکه بی بی سی، مشترکاً تلاش دارند به القای بیطرفی انگلیس و شبکه رسانه ای آن در جریان پیروزی انقلاب بپردازند و حتی چنین ادعا کنند که بی بی سی از انقلاب اسلامی حمایت می کرد(!؟) بنابراین امروز همکاری با آن مباح است!تفرشی که در لندن اقامت دارد درباره آن بخش از اسناد وزارت خارجه انگلیس که پس از 30 سال امکان انتشار یافته، گفت: نکته برجسته در این اسناد، تلاش دولت بختیار و البته حمایت ضمنی دولت های آمریکا و بریتانیا برای تأخیرانداختن در ورود آیت الله خمینی به ایران است. آن موقع به نظر می آمد (الان هم ثابت شده که آن دیدگاه درست بوده) که هر چه ورود آیت الله خمینی به تأخیر بیفتد، دولت شاپور بختیار مجال بیشتری خواهد داشت که خود را به عنوان یک نیروی مستقل تثبیت کند. بختیار تلاش می کرد آن طور که آیت الله خمینی می خواست، مردم بختیار را با شاه در یک کفه ترازو قرار ندهند.وی در گفت وگو با رادیو زمانه درباره اسناد دیگر وزارت خارجه انگلیس افزود: وقتی سایروس ونس در بیانیه ای از دولت بختیار حمایت می کند، بختیار برآشفته می شود و از طریق وزیر خارجه اش، آقای میرفندرسکی و آقای ویلیام سولیوان، سفیر وقت آمریکا در تهران، پیام می دهد که این حمایت ها هیچ سودی برای دولت بختیار ندارد و اصرار می کند که دولت آمریکا هر کاری می خواهد بکند، بدون رسانه ای شدن این حمایت را انجام بدهد. در وزارت خارجه آمریکا دو نفر مستقیم با ایران در ارتباط بودند؛ کاپیتان گری سیک در شورای امنیت ملی آمریکا که الان استاد دانشگاه است، اما آن زمان افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا بود و همین طور آقای پرشت که رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا بود. به این دو نفر تأکید می شود که به هیچ وجه آشکارا از دولت بختیار به عنوان دولت مورد حمایت آمریکا، نام برده نشود. انگلیس و آمریکا امیدوار بودند بختیار موفق بشود و سرکار بماند.وی اضافه کرد: «آمریکا و انگلیس علاقمند بودند توسط بختیار ورود آیت الله خمینی به ایران را به تأخیر بیندازند تا بختیار بتواند ارتش را پس از خروج شاه با خود متحد کند اما عملاً این اتفاق نیفتاد.»شایان ذکر است حامیان انگلیسی- آمریکایی محمدرضا پهلوی در کودتای 28 مرداد 1332 چند ماه پیش از پیروزی انقلاب به حمایت از شاپور بختیار (عضو گروهک جبهه ملی که به درستی از سوی مردم به عنوان نوکر بی اختیار معرفی شد) پرداختند و پس از انقلاب هم علی الدوام از گروهک های ضد انقلاب حمایت کردند، طی سال های اخیر از طیف افراطی جریان موسوم به اصلاح طلبی جانبداری نمودند و در آستانه انتخابات و یا ماجرای امسال هم عاشق چشم و ابروی آقایان موسوی، کروبی و خاتمی شدند. پیدا کنید پرتقال فروش را! اکونومیست: مشکل موسوی بنیان های انقلاب اسلامی است (خبر ویژه)یک نشریه انگلیسی از اظهارات اخیر میرحسین موسوی به بهانه سالگرد پیروزی انقلاب استقبال کرد.«اکونومیست» با اشاره به تکرار القائات غرب توسط موسوی مبنی بر اینکه انقلاب در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است، از تمایل وی به ساختارشکنی خبر داد. با وجود تظاهر موسوی به علاقمندی به آرمان های انقلاب، اکونومیست نوشت: اظهارات اخیر موسوی نامزد شکست خورده انتخابات نشان می دهد او قصد دارد بنیان های انقلاب اسلامی را نیز به چالش بکشد.اکونومیست با بیان اینکه «اظهارات میرحسین موسوی به منزله تحریک رژیم در آستانه سالگرد انقلاب 57 بود» نوشت: موسوی تنها کسی نیست که مخالفان را به حضور در خیابان و به جان خریدن خطر ترغیب می کند. خاتمی نیز با او همراه است.گفتنی است جریان های ضدانقلاب در پوشش حمایت از موسوی و به دعوت وی و کروبی و خاتمی، اقدام به تعرض و هتاکی علیه اسلام، انقلاب و مبانی قانون اساسی کردند و نهایتا کار را به جسارت علیه امام حسین علیه السلام و امام خمینی رساندند.موسوی در بیانیه خود نظام اسلامی را متهم به استبداد کرده و مدعی شده بود بدترین نوع استبداد، استبداد دینی است. جالب این است که سایت ارگان رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) روز پنج شنبه در گفتگو با شکوه- م (یکی از عناصر سلطنت طلب فراری)، عین عبارت تقلیدی موسوی را تکرار کرد و نوشت: بدترین نوع دیکتاتوری دیکتاتوری مذهبی است.متهم کردن نظام اسلامی به دیکتاتوری حربه نخ نما شده ای است که رسانه های رسمی استکبار و عوامل گروهک آنها طی 31سال گذشته به کار گرفته و این بار از زبان شماری از عناصر منافق و متظاهر به همراهی به انقلاب تکرار می کنند.مواضع ضدانقلابی موسوی به قدری مورد استقبال محافل ضدانقلابی قرار گرفته که احمد سلامتیان از عناصر نزدیک به بنی صدر و گروهک منافقین در گفت وگو با بی بی سی اعلام کرد: اظهارات اخیر موسوی در تاریخ سیاسی ایران بسیار کم نظیر بلکه بی نظیر بود.وی درباره تظاهر موسوی به طرفداری از قانون اساسی و مخالفت ضدانقلاب با قانون اساسی گفت: آقای موسوی دنبال یک حرکت فراگیر است و نمی تواند با اتکا به نیروی نظامی و خشونت به اهداف خود برسد. بنابراین در تنظیم شعارها، باید به دنبال وسیع ترین اجماع ها باشد.سلامتیان در پاسخ به این سؤال که چگونه می توان با توجه به اعتراض اساسی مخالفان به قانون اساسی جمهوری اسلامی، آنان را حول محور این قانون جمع کرد، گفت: چون آقای موسوی قصد خودکشی و همچنین شعر گفتن در فضای خالی را ندارد، ناگزیر است به دنبال راه حلی برود تا بتواند در پهنه اجتماعی حداکثر وسیعی را جلب کند.من مزدور و تو مزدور چه در تهران، چه بیروت! (خبر ویژه)شماری از سیاستمداران و روزنامه نگاران وابسته به جریان آمریکایی 14 مارس در لبنان با صدور بیانیه ای، از فتنه سبز حمایت کردند. بیانیه این گروه که به دعوت موسسه سمیر قصیر تنظیم شد، از سوی سایت ضد انقلابی و آمریکایی جرس منتشر شد.به دنبال ترور مشکوک سمیر قصیر همکار روزنامه النهار در سال 2005، کمیسیون اروپا با همکاری آمریکا اقدام به راه اندازی موسسه ای به نام وی برای حمایت از جریان 14 مارس و حمایت از روزنامه نگاران طرفدار آمریکا در منطقه عربی کرد.در بیانیه یاد شده آمده است: «ما لبنانیان دموکرات همبستگی خود را از جنبش دموکراسی و پلورالیسم در ایران اعلام می کنیم. امروز یکدل و یکصدا از بیروت تا تهران فریاد آزادیخواهی و استبدادستیزی سر می دهیم».تعبیر اخیر از سوی شماری از سیاستمداران و روزنامه نگاران لبنانی وابسته به آمریکا و رژیم سعودی از آن جهت قابل تامل است که جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا مکررا در سخنرانی های خود با استقبال از خیانت های جریان تابع خویش در کشورهای منطقه گفته بود «ما از اصلاح طلبان و دموکرات ها در جای جای خاورمیانه از بیروت گرفته تا دمشق و از تهران تا بغداد حمایت می کنیم». برخی سران جریان 14 مارس مستقیما در استخدام آمریکا، رژیم سعودی و حتی رژیم صهیونیستی قرار دارند.دو ماه پیش سایت ضد انقلابی روزنت به نقل از یک روزنامه نگار فراری که در بیروت اقامت دارد، تصریح کرده بود «مردم کشورهای منطقه نظیر لبنان و مصر و فلسطین، به اصلاح طلبان و جریان سبز به چشم افرادی لس آنجلس نشین و مزدور آمریکا نگاه می کنند». اقدام اخیر شماری از عناصر سیاسی وابسته به آمریکا در لبنان نیز در تایید همین تلقی- از زاویه مخالف- صورت گرفته است.گفتنی است شماری از عناصر ضد انقلاب فراری در لبنان اقامت گزیده و از این کشور با رسانه های ضد انقلاب در آمریکا و انگلیس و فرانسه و هلند و آلمان همکاری می کنند.حمایت علنی جریان آمریکایی- صهیونیستی- سعودی 14 مارس از فتنه سبز در حالی است که نیروهای میدانی این فتنه در روز جهانی قدس با خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر دادند و رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا این شعارها را نشانه دودستگی در ایران و لزوم افزایش فشارها برای تشدید اختلاف ها عنوان کرد.وقتی دیکتاتورهای ناکام از اردوکشی خیابانی دنده عقب می گیرند (خبر ویژه)ناکامی جریان نفاق ساختارشکن در دو عرصه «انتخابات» و «خیابان» آنها را به تناقض گویی بی سرانجام کشانده است.سایت مشارکتی نوروز که هم اکنون توسط برخی عناصر فراری خارج کشور مدیریت می شود، اخیرا در تحلیلی به انکار اردوکشی خیابانی افراطیون پس از انتخابات پرداخت و مدعی شد به جای اردوکشی خیابانی باید رأی مردم حاکم باشد. نویسنده این تحلیل فاقد نام، با عنایت به هراس عمیق افراطیون از قیام تاریخی ملت ایران در روز نهم دی ماه می نویسد: تجمع نهم دی ماه یک اردوکشی خیابانی بود و هرگز نمی تواند اتمام حجت باشد.سایت وابسته به عناصر ساختارشکن که از حامیان اردوکشی های خیابانی بلافاصله پس از انتخابات بود، اکنون با ژست قابل تامل طرفداری از موضع رهبر انقلاب می نویسد: برخلاف سخنان رهبری در نماز جمعه 29 خرداد که طرفین را به پرهیز از اردوکشی خیابانی دعوت کرد، آنها به اردوکشی خیابانی در واکنش به واقعه عاشورای تهران پرداختند و با تهییج احساسات ایمانی و مذهبی عامه مردم درباره هتک حرمت عاشورا و پاره کردن و سوزاندن قرآن، اصرار دارند حضور افراد در آن تجمع را اتمام حجت بدانند.ارگان افراطیون فراری در ادامه می نویسد: با ضرس قاطع می توان گفت اردوکشی خیابانی هرگز نمی تواند معنای همه پرسی داشته باشد چرا که هرگز تعداد دقیق افراد شرکت کننده معلوم نمی شود. تکیه بر اردوکشی خیابانی فقط در رژیم های استبدادی و توتالیتر رایج است چرا که در نظام های مردم سالار، انتخابات ادواری، فصل الخطاب منازعات و رقابت های سیاسی است(همان گونه که رهبری در سخنان 29 خرداد به درستی یادآور این موضوع شدند).این وقاحت سایت وابسته به افراطیون در حالی است که سران فتنه، با رفتار دیکتاتوری و مستبدانه- با اطمینان به پشتوانه خارجی- در مقابل دموکراسی و انتخابات ایستادند و به خیال تمام کردن کار جمهوریت و اسلامیت(جمهوری اسلامی) یا حداقل باج گیری از نظام، اقدام به اردوکشی خیابانی کردند. این اقدام آنها ملت نجیب ایران را بر آن داشت تا تودهنی دوم را در خیابان به حضرات سران فتنه بزنند و به همین دلیل هم ملت فارغ از سلیقه های سیاسی، حماسه 9 دی را رقم زدند تا بگویند پای اسلام، انقلاب، جمهوریت و امام و رهبری ایستاده اند.هراس از حضور چند ده میلیونی ملت ایران در قیام 9 دی در حالی است که رسانه های حامی فتنه، اغتشاش چند صد نفری مزدوران اجیر شده گروهک ها در روز عاشورا را با آب و تاب پوشش داده بودند و البته آن روز خیال نمی کردند رفتار «بزن در رویی» با تودهنی بزرگ ملت ایران مواجه شود.گفتنی است افراطیون طی 7 انتخابات اخیر(انتخابات مجلس، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و یک انتخابات خبرگان) با ناکامی مطلق مواجه شده اند.لوموند: دولت اوباما، زوال یافته ترین دولت تاریخ آمریکاست (خبر ویژه)مجله فرانسوی لوموند دیپلماتیک با اشاره به اوج گیری گرفتاری های آمریکا سیاست خارجی واشنگتن را «زیاده خواهی با دست های بسته» توصیف کرد.این نشریه فرانسوی نوشت: اوباما به محض بازگشت از کپنهاگ، نتایج کنفرانس سران درباره محیط زیست را ناامیدکننده توصیف کرد. آنجا که کاخ سفید درباره پرونده های مهم دیگر چون جنگ افغانستان، ایجاد شهرک های اسرائیلی نشین در سرزمین های فلسطینی، وضعیت هندوراس و... از سیاست خارجی جدید سخن می گوید، در گذار از حرف به عمل بیش از آن که قانع کننده باشد، به پرگویی می ماند. با نگاهی به نخستین سال زمامداری اوباما به نظر می رسد وی به چند کلاس تقویتی و آموزش اضافی نیاز دارد.لوموند دیپلماتیک در ادامه تحلیل خود می نویسد: در بررسی نخستین سال حکومت اوباما باید به یاد بیاوریم که هیچ یک از سران آمریکا در بدو حکومت خود با موقعیتی چنین زوال یافته و رو به سقوط روبرو نبوده اند. 8 سال پیش هنگامی که بوش رئیس جمهور شد، ایالات متحده از اقتصادی استوار و ارتشی به ظاهر پرتوان برخوردار بود و حریف جدی پیش رو نداشت. اوضاعی چنان مطلوب، اکنون از بین رفته است. تهاجم به عراق و افغانستان، همدردی و شور برآمده از 11سپتامبر را که آمریکا برخوردار شده به هدر داد. به درازا کشیدن این مداخلات، آن را به شکست و ناکامی فاجعه بار و پرهزینه تبدیل کرده و روحیه ارتش را متزلزل ساخته است. در همان حال، دولت به مقررات مالی پشت پا زده تا وام های نسنجیده ای اعطا کند که نهایتا به فروپاشی اقتصاد این کشور انجامیده است. مبادرت به جلوگیری از زوال بیشتر، محتوای اصلی سیاست دولت اوباما را تشکیل می دهد.لوموند با برشمردن فهرست گرفتاری ها و بحران های آمریکا در قبال روسیه، چین، افغانستان و عراق نوشت: شاید زمانی هنوز ممکن بود که موضوع برقراری دموکراسی در افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم آن کشور را پیش کشید. اما اکنون به نظر می رسد که چنین امری، دست کم با هزینه ای که آمریکا بتواند تحمل کند، دیگر از دسترس واشنگتن بیرون باشد. ناگزیر گزینه موجود میان پیروزی ممکن طالبان و انجام عملیاتی به قصد دادن فرصتی دیگر به رئیس جمهور حامد کرزای برای جبران اشتباهات گذشته خلاصه می شد. تشویش دیگر آن است که نکند پیروزی طالبان در افغانستان به نیروهای طالبان در پاکستان دل و جرئت بیشتری بخشد.این نشریه فرانسوی می افزاید: وضعیت ایران نیز مبارزه طلبی دردسرساز و دست و پاگیری است. ترجیح آقای اوباما روشن است. وی خواستار طرح ریزی شیوه برون رفتی از کشمکش بر سر تغلیظ اورانیوم بر پایه مذاکره و گفتگوست. اوباما برای تحقق خواسته خویش کوشید تا ایرانیان را به پای میز مذاکره بکشاند و در همان حال لزوم اعمال مجازات ها در صورت شکست این روش را به روس ها بقبولاند. احتمال اندکی می رود که مجازات های تازه ایرانیان را به زانو درآوردجمهوری اسلامیجهت اطلاع***محافل سیاسی خارجی با به راه انداختن یک جریان تبلیغاتی جدید تلاش می کنند مقامات ایرانی را به عقب نشینی در زمینه مسائل هسته ای متهم نمایند . این محافل با استناد به اظهارات رئیس جمهور کشورمان در برنامه تلویزیونی چهارشنبه گذشته در زمینه تبادل اورانیوم با گروه 1 +5 می گویند جزئیات این امر را منوچهر متکی در حاشیه اجلاس داووس به رابطین آژانس انرژی اتمی اطلاع داده است . هر چند هنوز مسئولان ایرانی در این زمینه اظهارنظری نکرده اند ولی اظهارات رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی بگونه ای نبود که بتوان به وضوح از آن عقب نشینی ایران در زمینه تبادل اورانیوم را فهمید. سیاست نظام جمهوری اسلامی در این موضوع که توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده اینست که ایران با تبادل همزمان اورانیوم در خاک ایران به مقدار مورد نیاز موافق است و خارج از این چارچوب هیچ پیشنهادی را نمی پذیرد. ***آمریکا در تدارک نظامی کردن منطقه خلیج فارس است . به گزارش عصر ایران روزنامه کویتی القبس به نقل از « منابع آگاه » نوشت چهار فروند ناو هواپیمابر آمریکا قرار است به زودی به خلیج فارس اعزام شوند. این منابع اضافه کردند : « ماه های آتی ماه های سرنوشت سازی درباره پرونده هسته ای ایران خواهند بود و تابستان سوزانی را در پیش خواهیم داشت . » به نظر می رسد این قبیل خبرها با هدف ایجاد جنگ روانی علیه ایران منتشر می شوند. ***استقرار سامانه های موشکی در 4 نقطه از خلیج فارس از جمله شیخ نشین بحرین موجب شده است شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین که در واشنگتن به سر می برد اعلام کند تلاش های نظامی آمریکا و هم پیمانان آن در منطقه خلیج فارس صرفا دفاعی است . وی این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود هیلاری کلینتون در پاسخ به سوالی درباره خبر استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشورهای جنوب خلیج فارس برای مقابله با ایران مطرح کرد. شیخ خالد بدون اشاره به موضوع « استقرار سامانه موشکی در خلیج فارس » گفت : موضوع مربوط به پیشرفته سازی تکنولوژی های جدید است . امیدواریم ایران این اقدامات را علیه خود تفسیر نکند. ***کنسرت خواننده زن قبل از انقلاب هم از راه رسید! قرار است سیمین غانم خواننده زن قبل از انقلاب از 27 بهمن ماه همراه با گروه موسیقی خود در تالار وحدت به اجرای موسیقی بپردازد. به گزارش جهان پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران ضمن انتشار این خبر اعلام کرده که قرار است سیمین غانم در این کنسرت قطعات خاطره انگیزی ! همچون « قلک چشات » « گل گلدون من » « مرد من » « آسمان آبی » و... را به اجرا در آورد. هر چند این کنسرت ویژه بانوان است پیش از این نیز چند کنسرت ویژه بانوان در دولت اصلاحات انجام شده بود که به دلیل انتشار نوار آن از برگزاری مجدد این گونه کنسرت ها جلوگیری شده بود. قدساخبار ویژه روایت استاد اخلاق دولت از توبیخ رئیس جمهور و نصیحت مشایی فارس- حجة الاسلام مرتضی آقاتهرانی با روایتی از نشست اخیر درس اخلاق برای اعضای کابینه از توبیخ رئیس جمهور، نصیحت رئیس دفتر احمدی نژاد سخن گفت. حجة الاسلام مرتضی آقاتهرانی گفت: وقتی رئیس جمهور، یکشنبه گذشته به دلیل مشغله کاری نتوانست سر درس حاضر شود، او را توبیخ کردم که البته آقای احمدی نژاد هم این ادب را نسبت به اخلاق دارد که بحثها را جدی پیگیری کند. آقای احمدی نژاد پرسید، درس درباره چه بوده که گفتم سخن درباره «وقار» بود و توضیح دادم انسان باید وقار داشته باشد و اهل ایمان در مواجهه با نادانی که به او توهین می کند، نباید واکنش توهین آمیز نشان دهد و براساس آموزه قرآنی باید پاسخ او سلام باشد. وی همچنین گفت: چند بار نیز آقای مشایی را نقد کردم و او هم در خصوص مسائل مطرح شده توضیح داده است. وی افزود: دلیلی ندارد به خاطر مسؤولیت افراد به آنها تذکر ندهیم. حجة الاسلام آقاتهرانی افزود: براساس توافق، روزهای چهارشنبه آیة ا... حائری شیرازی مسؤولیت تدریس اخلاق در دولت را برعهده گرفتند که در پنج جلسه مباحث خود را بیان کردند و انصافاً هم خوب پای کار آمدند، اما مدتی است که دوره تدریس ایشان تمام شده و به دنبال استادان دیگری به جای ایشان هستیم. اقدام خصمانه استرالیا علیه ایران خبر آنلاین - استرالیا از بارگیری سه کشتی به سمت ایران جلوگیری کرد و علت آن را نگرانی از کاربری محتویات این کشتی ها در برنامه هسته ای تهران اعلام کرد.به نوشته بی بی سی برخی روزنامه های استرالیایی مدعی شده اند، محموله یکی از این کشتیها پمپهایی بوده است که می تواند برای خنک کردن مراکز برق هسته ای مورد استفاده قرار بگیرد. جنگ پنهانی «العبریه»علیه ایران خبر آنلاین - شبکه العربیه پنجشنبه شب اعلام کرد همزمان با جشنهای پیروزی انقلاب در تهران و سایر شهرهای ایران حکومت نظامی «غیر رسمی واعلام نشده» برقرار شده است. العربیه از ابتدای دهه فجر عملیات روانی خود با ایران را به طور ملموسی افزایش داده است. ابطحی جای موشک دوربرد سپاه را لو داد فارس - حجة الاسلام طائب، معاون اطلاعات سپاه چهارشنبه شب در جمع هیأت یاران انقلاب اسلامی گیلان در مهدیه رشت گفت: در سال دوم ریاست جمهوری خاتمی بود که سپاه متوجه شد محل موشک دوربرد لو رفته و فهمیدند عباس عراقی دانشجوی پیرو خط امام، اطلاعات را به دشمن می دهد و او هم می گفت من کاره ای نیستم، کار ابطحی است و ابطحی که خبر را از خاتمی می گرفت به آمریکایی ها می داد.وی افزود: وقتی به خاتمی این خبر را دادند او گفت خودم با ابطحی برخورد می کنم و بعد ابطحی شد معاون پارلمانی دولت اصلاحات. جواد لاریجانی: اگرجای احمدی نژاد بودم ... پارسینه - دکتر جواد لاریجانی در گفتگویی با کیهان درباره بحث خواص گفت: اول اینکه خواص ما اشرافی و خانزاده نیستند، پس ارزشمندند. نکته دوم اینکه برخی خواص لغزیدند. مربوط به این جناح و آن جناح هم نیست. وی همچنین گفت: من اگر جای آقای احمدی نژاد بودم پس از پیروزی حتی اگر آقای هاشمی بداخلاقی هم می کرد هر چند وقت یک بار به او سر می زدم. نظام حکومتی را موظف می کردم به ایشان گزارش دهد. مؤسسه آمریکایی راههای جنگ نرم با ایران را بررسی می کند ایرنا- پایگاه اینترنتی موسسه آمریکایی «فارین پالیسی اینیشتیو» (ابتکار سیاست خارجی) روز پنجشنبه خبر داد که این مؤسسه کنفرانسی را در خصوص نظام ایران برگزار می کند. قرار است این کنفرانس با موضوع «ایران: دورنمای تغییر رژیم» در روز 11 فوریه ( 22 بهمن) همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی این کشور برگزار شود. تغییر نظام ایران به سبک لهستان و آفریقای جنوبی! جهان- گرسون، نویسنده مقاله ای در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» که خود را طرفدار سیاستهای همکار «رئالیست» قدیمی اش «ریچارد هاوس» رئیس کنونی شورای روابط خارجی آمریکا خوانده است، می گوید: ما «رئالیستها» معتقدیم باید با حمایت از «سبزها» در ایران سیاست تغییر رژیم در ایران را دنبال کرد.وی می نویسد: ریچارد هاوس معتقد است که در خصوص ایران می توان مدلهای تغییر رژیم در آفریقای جنوبی و لهستان را به کار بست و شکی وجود ندارد که باید در خصوص ایران مانند عراق عمل نکرد. انتقاد جوانفکر از شریعتمداری ایلنا- علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در تازه ترین یادداشت خود در وبلاگش از روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول آن انتقاد کرد. لغو ممنوعیت تحصیل علوم اتمی ایرانیان درهلند ایرنا- بی بی سی روز پنجشنبه اعلام کرد: دادگاهی در هلند تصمیم دولت این کشور در محروم کردن دانشجویان ایرانی از آموزش علوم هسته ای را تبعیض آمیز و غیرقانونی اعلام کرد. قتل«اوغورمومجو» کار ایران نبود عصرایران - روزنامه «واکیت» ترکیه در مقاله ای به قلم «نصرت چیچک» با رد ادعاهای مربوط به قتل «اوغور مومجو» توسط سرویسهای مخفی ایران ، آن را به اسرائیل منتسب کرد.