جمهوری اسلامیجهت اطلاع ***انتقاد چند سایت خبری و تحلیلی از پخش رقص و آواز از شبکه اول سیما در سالروز اربعین حسینی طی دو روز گذشته ادامه یافت . عصر ایران نوشت : پخش تصاویر طولانی از رقصیدن با موسیقی روحوضی در اربعین حسینی از شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی موجب شگفتی افکار عمومی شده است . آینده نیز نوشت : شب شنبه شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی در اربعین حسینی و در شب نخست عزاداری های دهه آخر صفر اقدام به پخش طولانی مدت رقصیدن هنرپیشه های مرد به همراه موسیقی طرب انگیز روحوضی کرد. این تصاویر رقص که بخش عمده سریال « در چشم باد » را تشکیل می داد درحالی پخش شد که به خط سیر داستان این قسمت سریال نیز کاملا بی ربط بود و به بهانه تغییر ظاهر دو هنرپیشه اصلی آنان را به داخل یک تئاتر برده و صحنه های مفصل رقص پخش شد. در چشم باد به دلیل همین قبیل صحنه ها غیرقابل پخش تشخیص داده شده بود ولی اکنون که این صحنه های حرام حتی در سالروز اربعین پخش می شود اعتراض مدعیان اصولگرائی را نیز برنمی انگیزد! ***روزنامه های چاپ اروپا از سفر مشایی را به ژنو در شرایط کنونی به عنوان امری غیرعادی خبر داده اند. خبر آنلاین نوشت : روزنامه تریبون دوژنو در یادداشتی تحت عنوان « پشت سفر عجیب و غریب مشایی چه چیزی پنهان است » این سئوال را مطرح کرده که آیا واقعا هدف مشایی تبلیغ برای صنعت توریسم ایران بود و در نهایت این پاسخ را عنوان می کند : باور اینکه در شرایط کنونی دل مشغولی و اولویت مهم ایرانی ها توریسم باشد به دور از ذهن است . اگر ایران قصد برقراری ارتباط با سوییس را دارد لزومی ندارد که هدف از سفر مقامات خود را تبلیغ برای گسترش صنعت توریسم اعلام کند. در بخش دیگری از این یادداشت تحت عنوان « مذاکرات مخفی » آمده است : بدون شک سفر اسفندیار رحیم مشایی برای متقاعد کردن سرمایه داران و تجار به منظور سرمایه گذاری در کیش نبوده است . اهداف چنین سفری پیش از همه تداعی کننده مذاکرات پنهانی است که روند آن از چندین ماه قبل آغاز شده بود اما به گفته مقامات رسمی سوییس هنوز درخصوص میانجی گری خود در گفتگوهای ایران و آمریکا تردید داشته و نمی داند که چگونه تسهیلات آن را فراهم کند. براساس همین گزارش خبرنگار روزنامه فیگارو می نویسد : اهداف سفر مشایی مشخص نیست اما بدون شک او برای تعریف و تمجید از پیست اسکی مهمان نوازی ایرانی ها تنوع آب و هوایی و پلو و خورش ایرانی به سوییس نیامده است .ایراندیگه چه خبر؟ روابط عاشقانه یک زن اغتشاشگر روز عاشورا با کارمندان سفارت آلمان ■ خبر اول این که هفتهنامه اشپیگل در مطلبی نوشته دو نیروی پلیس آلمان که در سفارت این کشور در تهران کار میکردند و اواخر ژانویه از ایران بازگردانده شدند، با یک دختر جوان مظنون به عضویت در گروههای مخالف رابطه داشتهاند. این هفتهنامه آلمانی افزوده: این دو کارمند سفارت آلمان در تهران در بازجویی خود پس از بازگردانده شدن فوری از تهران اعلام کردند رابطهای عاشقانه با یک دختر ایرانی داشتهاند. بنابر اعلام اشپیگل، این دختر همچنین در دو سال گذشته با سومین مأمور پلیس سفارت رابطه نزدیکی داشته است. به نوشته اشپیگل، یکی از این دو نیروی پلیس سفارت آلمان در ایران، اوایل نوامبر در حاشیه تظاهرات در حالی که نیروهای پلیس ایران او را زیر نظر داشتند و نیز در زمان بازجویی مچبند سبز یعنی رنگ نماد مخالفان حکومت ایران را به دست داشته است. توافقات پنهان سازمانهای جاسوسی برای اعزام تروریست به داخل کشور ■ خبر دیگر این که تعدادی از سازمانهای جاسوسی غرب به منظور ایجاد ناامنی و تشدید اختلافات در فضای سیاسی ایران، اقدام به سرمایهگذاری در زمینه آموزش و اعزام عناصر تروریست به داخل کشور کردهاند. به تازگی یکی از روزنامههای معتبر غربی نزدیک به سازمان جاسوسی امریکا به نقل از یک مقام امنیتی سازمان سیا عنوان کرده که در اواسط سال 2009 میلادی (در اوج ناآرامیهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران) جلسه مشترکی بین سران سازمانهای اطلاعاتی سیا، موساد و اینتلیجنت سرویس در واشنگتن برگزار شده است. در این نشست طرفین توافق کردهاند که فعلاً بحث حمله نظامی به ایران از دستور کار خارج شده و به جای آن پیگیر فعال کردن عملیات پنهان در بین اقوام بلوچ، اکراد و گروهکهای آذری زبان و گروهکهایی نظیر جندالله و... باشند تا از طریق آنها بتوانند اقدامات ضدامنیتی نظیر بمبگذاریهای انتحاری، ترور برخی شخصیتهای سیاسی و امنیتی و... را با هدف ایجاد ناامنی و تشدید اختلاف در فضای سیاسی ایران گسترش دهند.ساماندهی برخی اغتشاشات از ستادهای موسوی بود ■ شنیدیم که رئیس ستاد انتخابات میرحسین موسوی در شهرستان سلسله و دلفان گفته: کسانی که اغتشاش کردند معتقد به نظام و ولایت فقیه نبودند و برخی اغتشاشات در قالب ستادهای میرحسین موسوی انجام گرفته بود. اللهیار اکبری ضمن اعلام برائت از اقدامات موسوی و محکوم کردن جریانات بعد از انتخابات اظهار داشته: میرحسین موسوی باید اغتشاشات بعد از انتخابات را محکوم میکرد تا کار به اینجاها کشیده نمیشد. گفتنی است بسیاری از مسئولین ستادهای میرحسین موسوی در استانهای کشور با محکوم کردن اقدامات موسوی پس از انتخابات راه خود را از او جدا کرده