رفتار نامعقول و خصمانه دولتمردان کنونى فرانسه بهترین فرصت براى بیرون آمدن صنعت خودروسازى ایران از زیر بار وابستگى به شرکت هاى فرانسوى است.یک کارشناس اقتصادى با بیان این مطلب گفت: طى سال هاى اخیر فرانسوى ها با سوءاستفاده از شرایط سیاسى ایران صنعت خودروسازى کشورمان را به نحوى انحصارگرانه در اختیار گرفته بودند و متاسفانه برخى عملکردها نیز موجب شد تا فرانسوى ها در این زمینه احساس نوعى روابط مالک و مملوکى کنند.این کارشناس با اشاره به این که شرکت هاى خودروسازى فرانسه از جمله پژو در بسیارى موارد حاضر به پاسخگویى در قبال نقایص کارهاى خود در ایران نبوده اند تصریح کرد: اکنون در شرایطى قرار داریم که باید یک بار براى همیشه تکلیف مان را با فرانسوى هاى پرمدعا روشن کنیم و صنعت خودروسازى را از چنگال آنها نجات دهیم. وى افزود: برخلاف منتى که فرانسوى ها بر سر ایران مى گذارند این شرکت هاى فرانسوى هستند که به بازار ایران نیاز دارند و اگر مدتى مقاومت کنیم مثل بسیارى دیگر از مقاطع خود آنها به سراغ ما خواهند آمد، چون وضعیت اقتصاد جهانى و موقعیت ویژه ایران هم به لحاظ منابع انرژى و هم بازار فروش اجازه نادیده گرفتن ایران را به هیچ کشورى نمى دهد.