ایران دیگه چه خبر؟ بازداشت 80 دختر و پسر در پارتی شبانه حومه تهران خبر اول این که 80 دختر و پسر در پارتی شبانه در ویلایی در حومه تهران بازداشت شدند.دادستان تهران با اعلام این خبر گفت: افرادی که اقدام به فروش بلیت برای شرکت در این مراسم میکردند نیز بازداشت شدند. عباس جعفری دولتآبادی اظهار داشت: شب گذشته پلیس امنیت اخلاقی ناجا با کسب اطلاعات مردمی، متوجه شد گروهی به صورت مخفیانه و حرفهای بلیتهایی را با قیمت 30 تا 35 هزار تومان برای شرکت در مراسم موسیقی زنده به فروش میرسانند؛ پلیس با حکم قضایی وارد محل برگزاری این کنسرت غیرقانونی میشود و در پی آن 80 دختر و پسر با لباس نامناسب و در حالت غیرعادی را بازداشت میکند. دادستان تهران افزود: پرونده این 80 دختر و پسر به اتهام شرکت در مجالس لهو و لعب و پنج نفر از فروشندگان بلیت این موسیقی زنده، به دادسرای ارشاد تهران ارجاع شده است. دلسوزی «بیبیسی» برای یاران امام! خبر دیگر این که تلویزیون دولتی انگلیس از آنچه «جلوگیری از برپایی غرفه آثار شهید بهشتی در نمایشگاه کتاب» نامیده، ابراز ناراحتی کرده است. بیبیسی از عدم حضور این انتشارات در نمایشگاه- که بنا به گفته مسئولان، به دلیل انجام تخلفات صنفی بوده است- ابراز نگرانی کرده و آن را نشانه نبود آزادی بیان در ایران دانسته است. حمایت تلویزیون دولتی انگلیس از انتشارات آثار شهید بهشتی درحالی صورت گرفته که فعالان سیاسی، علت این موضعگیری بیبیسی را حمایت از اقدامات علیرضا بهشتی، رئیس این انتشارات در هدایت آشوبهای سال گذشته ارزیابی کردهاند. گفتنی است، از علیرضا بهشتی که به عنوان مشاور میرحسین موسوی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فعالیت میکرد، به عنوان مسئول تهیه لیست دروغین 72 کشته حوادث سال گذشته نام برده شده است. دور جدید حمله به اصول دین شنیدیم که یکی از روشنفکران جریان اصلاحات دور جدیدی از اتهامات به دین، نظام جمهوری اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) را کلید زده است. این روشنفکر که در میان اصلاحطلبان همواره در سایه عبدالکریم سروش مطرح بوده، اخیراً در دیدار با تعدادی از اعضای هیأت علمی یکی از نهادهای آموزشی گفته است توحید، معاد، نبوت و برزخ قابل اثبات نیست. وی در ادامه با تأکید بر گفته خود و با اشاره به نظام جمهوری اسلامی تصریح کرده است: نظامی هم که بخواهد بر همین اصول غیرعلمی برپا شود، قطعاً ظالمانه خواهد بود. این روشنفکر جریان اصلاحات از معرفی چهره امام خمینی(ره) به عنوان یکی از چهرههای تأثیرگذار جهان اسلام انتقاد کرده و دلیل آن را تأسیس نظامی غیرعلمی عنوان کرده است. دستگیری تعدادی از اغتشاشگران فراری در مرزها با خبر شدیم که تعدادی از اغتشاشگران فراری هنگام تلاش برای عبور از یکی از نقاط مرزی دستگیر شدهاند. این افراد که تصاویر آنان منتشر شده بود، به طور جداگانه قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشتهاند که برخی از آنها توسط گروهانهای مرزی بازداشت شدند. برگزاری همایشی با عنوان جعلی خلیج «ع ر ب ی» توسط شبکه «فارسی 1» خبر رسیده که شبکه تلویزیونی «فارسی 1» در راستای ترویج نام جعلی خلیج «ع ر ب ی» که از اهداف مغرضانه برخی کشورهاست همایشی را با عنوان جعلی خلیج «ع ر ب ی» برگزار کرده است. این شبکه ماهوارهای صهیونیستی «فارسی 1» که این روزها با دوبله و پخش سریالهایی با مضامین غیراخلاقی و جهتگیریهای خاص اجتماعی، به طور هدفمند و مشخص سعی در تخریب فضای فرهنگی خانوادههای ایرانی دارد، در اقدامی خلاف منافع ملی ایران و طبعاً منطقه، سعی کرده با برگزاری همایشی با موضوع بازشناخت خلیج «ع ر ب ی» به جای «خلیجفارس» زمزمههای جدیدی را پیرامون این دروغ بزرگ از نو مطرح کند تا میان ایران و کشورهای حوزه خلیجفارس اختلاف ایجاد کند. شنیدهها حاکی است «رابرت مورداک» صاحب شبکه «فارسی 1» در ماه مارچ میلادی جاری در دیداری با مقامات برخی کشورها، طرح اولیه برگزاری این همایش را ترسیم کرده بود. گزارشها درباره فعالیت جاسوسی ایران صحت ندارد دست آخر این که وزیر کشور عربستان شایعات منتشر شده درباره آنچه فعالیت جاسوسی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس خوانده شده، رد کرده است. شاهزاده نایف بن عبدالعزیز تأکید کرده ما همه گزارشها درباره جاسوسی ایران در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را کاملاً رد میکنیم. گفتنی است تلویزیون العربیه با دامن زدن به خبر کشف شبکه جاسوسی ایران در کویت همزمان با سفر دکتر احمدینژاد به نیویورک مجدداً پروژه ایران هراسی در منطقه را از کویت استارت زده بود. رسالت شنیده ها و نکته ها گفتگوی تامل برانگیز سخنگوی وزارت امور خارجه با العربیه رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در اقدامی قابل تذکر در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه تلویزیونی سعودی العربیه شرکت کرد. مهمان پرست در این گفتگوی اختصاصی ضمن اشاره به جایگاه ویژه عربستان سعودی در منطقه سعی کرد توطئه و توهم ایران هراسی در میان شیوخ عرب را مرتفع سازد. گفتنی است شبکه العربیه به طور مستقیم از سوی حکام سعودی و وهابیت اداره می شود که علاوه بر مشی شیعه ستیزی، نقش بسیار بالا و فعالی در انعکاس وارونه حقایق و رویدادهای جمهوری اسلامی ایران دارد و در جریان اغتشاشات سال گذشته به وضوح برای تحریک اغتشاشگران و حمایت از آنها وارد صحنه شد و به تریبون فتنه گران تبدیل شده بود. حمایت دلسوزانه فتنه گران از اراذل و اوباش اقدامات اخیر نیروی انتظامی در برخورد با مجرمین و اراذل و اوباشی که اقدام به شرارت و ایجاد مزاحمت برای مردم می کردند با واکنش تند و توام با عصبانیت فتنه گران سیاسی روبه رو شد سایت جرس که به عنوان تریبون اغتشاشگران سیاسی و اجتماعی با هدایت سرویس های امنیتی خارج از کشور اداره می شود در مطلبی بازداشت سارقان حرفه ای، توزیع کنندگان مواد مخدر و مزاحمان به نوامیس مردم را بازداشت شهروندان عادی توصیف کرد و اقدام در خور تقدیر نیروی انتظامی را تضییع حقوق شهروندی خواند. عکس های یادگاری شیخ اصلاحات با بانوان بدحجاب مهدی کروبی نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری که در مدت یک سال اخیر نتوانسته است عمق شکست پرمعنای خود را که حتی از آرای باطله نیز عقب افتاده بود درک و هضم نماید به رفتار و گفتار عجیب و غریبی متوسل شده است. شیخ اصلاحات اخیرا به سراغ خانواده برخی محرکان اغتشاشات سال گذشته رفته و در شرایطی نامطلوب با آنها عکس یادگاری می گیرد و آن را در سایت های متعلق به خود نیز منتشر می کند. در این تصاویر مهدی کروبی در میان زنان و دختران با پوشش هایی نامناسب که برخی از آنها حتی از رعایت حداقل های شریعت اجتناب داشته اند قرار گرفته است. لازم به ذکر است کروبی در سال های اولیه انقلاب حامی و پشتیبان برخی گروه های چ‘ تندرو و افراطی بود که با توسل به قانون شکنی به بهانه آ شکار بودن یک تار مو، زنان را با بدترین شیوه مورد اهانت و آ زار قرار می دادند. کیهان کسی نفهمه! من و اون دو تا هیچ اختلافی نداریم (خبر ویژه) رئیس دولت اصلاحات همزمان با برخی پیگیری ها برای ملاقات با مقامات ارشد نظام و القای جدایی از سران فتنه، در یک جمع خصوصی گفت: حرف من با آقای موسوی و آقای کروبی یکی است و ما سه نفر هیچ گاه اختلاف نداشته ایم. به گزارش سایت فرارو (نزدیک به اصلاح طلبان) خاتمی در دیدار شماری از اعضای دفتر تحکیم با بیان این که اختلاف سلیقه و نظر امری طبیعی است، از تلاش برای دروغ پردازی و تفرقه افکنی انتقاد کرد و گفت: «نه دعوتی از آقای موسوی و آقای کروبی بوده است، نه رد دعوتی و نه اختلافی. ما سه نفر هیچ گاه بر سر حقوق مردم با یکدیگر اختلافی نداریم و نخواهیم داشت.» وی همچنین گفته است حرف من و آقای موسوی و کروبی، همه این است که باید انتخابات آزادی برگزار شود که نظارت در آن در جهت حفظ حقوق مردم باشد. گذشته ها گذشته و باید برای آینده فکری کرد. این اظهارات غیرعلنی در حالی است که خاتمی در مجامع عمومی تر تلاش می کند میان خود با کروبی و موسوی فاصله بگذارد و هزینه تندرویهای آنها را که منجر به بدگمانی جدی مردم و نظام علیه جریان مدعی اصلاح طلبی و نفی خشونت شد، به جان نخرد. خاتمی مدت هاست با مکاتبات و تماس های بی سر و صدا درصدد جلب اعتماد مسئولان نظام و بازگرداندن حیثیت و امکان فعالیت سیاسی به افراطیون مدعی اصلاحات است. موضع اخیر خاتمی در جمع خصوصی با شماری از تحکیمی ها پس از آن ابراز شد که خاتمی در برخی جلسات خصوصی از موسوی و کروبی به خاطر تندروی و «درون هچل انداختن اصلاح طلبان» گلایه کرده بود اما ظاهراً انتقادها و فشارها باعث شده او لااقل در همان محافل خصوصی جا بزند و این در حالی است که افراطیون به دیده بی اعتمادی به خاتمی نگاه می کنند. خاتمی در ملاقات با تحکیمی ها این عبارت عجیب را هم درباره نشست سال83 با دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران بر زبان آورده که «در آن زمان اگر کسی احساس می کرد سخت گیری های ناروا وجود دارد، حداقل با خیال راحت به رئیس جمهور حرفش را می زد و سخت گیری ها به پای نظام نوشته نمی شد. من خوشحال بودم که به خاطر حرفی که به رئیس جمهور زده اند، کسی در خارج از سالن به آن ها تعرضی نمی کند.» برخلاف این ادعا، خاتمی در 16 آذر سال 83 و در واکنش به اعتراضات تند عناصر افراطی تحکیم آنها را تهدید به اخراج کرده و گفته بود «از اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد.» نامه پراکنی بی عرضه ها برای اثبات حیات سیاسی (خبر ویژه) دبیرکل سابق حزب منحله مشارکت به آیت الله سیداحمد خاتمی حمله کرد. رضا خاتمی در نامه ای سراسر توهین و فحاشی خطاب به امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، مدعی شد «برخی بر گرد شما چنان تارعنکبوتی از دروغ و فریب و اطلاعات نادرست تنیده اند که حتی نور آفتاب را نیز نمی بینید و همان ها چنان ذهن شما را پر کرده اند که جز آنچه دیکته می کنند، بازگو نمی کنید.» رضا خاتمی همچنین منکر نقش حزب مشارکت در اقدامات براندازانه شد و ادعا کرد اعترافات برخی اعضای این حزب تحت شکنجه بوده است. به نظر می رسد با توجه به یقین افکار عمومی نسبت به مرگ فتنه و بن بست افراطیون، امثال رضا خاتمی درصددند ولو به قیمت فحاشی و هتاکی، خودنمایی کنند. انکار «مشارکت در پروژه براندازی» از سوی محمدرضا خاتمی در حالی است که طیف افراطی در جبهه مشارکت به تک تک رهنمودهای عملیاتی سازمان سیا در زمینه براندازی نرم و کودتای مخملی (از جمله القای تقلب، تدارک آشوب و خیابانی کردن بحران، تحصن و بست نشینی و نافرمانی مدنی، خروج از حاکمیت و القای حاکمیت دوگانه، نقض قانون اساسی و حکمیت آن و...) عمل کردند و طی دهه اخیر کاملا با پروژه آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در زمینه براندازی از درون هماهنگ شدند و اگر هم نتوانستند کاری از پیش ببرند، صرفا از بی عرضگی و رو شدن دستشان بود. برخی سران جبهه مشارکت طی دهه اخیر ملاقات های پنهان متعددی با برخی سفرای بیگانه- از جمله آلمان- داشتند و درباره انتخابات و مسائل دیگر، قول و قرارهایی گذاشتند. حزب منحله مشارکت هم اکنون نیز مورد حمایت علنی گروهک های برانداز نظیر سازمان منافقین، فدائیان خلق، نهضت آزادی و سلطنت طلبان قرار دارند و مکررا در رسانه ها، اعلام حمایت این گروهک ها از حزب مشارکت منتشر می شود. گفتنی است آیت الله سیداحمد خاتمی از جمله عالمانی است که در اظهارات خود منبع مورد استفاده را با ذکر آدرس دقیق ارائه می دهد و ظاهرا همین سخنان مستدل و مستند ایشان، آشفتگی بیشتر فتنه گران را درپی داشته است. پس لرزه های خودکشی با اسب تروا (خبر ویژه) اظهارات متناقض بهاء الله مهاجرانی مبنی بر اینکه «جنبش سبز خواستار تغییر و در عین حال حفظ ولایت فقیه است» باعث هجو وی در رسانه های ضدانقلاب شد. مهاجرانی که به همراه محسن کدیور و به واسطه سایت هایی نظیر جرس و بی بی سی نقش پررنگی در اغتشاشات خیابانی و فتنه پس از انتخابات سال گذشته داشت، برای روز 22بهمن نیز پروژه اسب تروا و به پایان رساندن کار جمهوری اسلامی را پیشنهاد کرد که اگر چه با هیجان استقبال شد اما فرجام کمیک و افتضاحی پیدا کرد به نحوی که محافل گوناگون ضدانقلاب او را مورد طعن و لعن قرار دادند. زوج سیاسی مهاجرانی و کدیور پس از شوک 22 بهمن، مجبور به عقب نشینی تاکتیکی و تظاهر به دفاع فقیه و توأم با مخالفت! با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه شدند. این مواضع آشفته اعتراض محافل بلاتکلیف ضدانقلاب را باعث شد چنان که سایت دنباله به نقل از وبلاگ گامرون نوشت: وزیر فرهنگ خاتمی بیش از حد از مغزش کار کشیده و به همین دلیل در بخش مغز و اعصاب بیمارستان سنت ماری لندن بستری شد. در این طنز توام با دلخوری آمده است: دکتر رون ویلیامز پزشک معالج مهاجرانی درباره علل بروز این بیماری گفت: «عملکرد مغز آدمی همانند یک دستگاه است. فرض کنید شما یک دستگاهی با یک توان مشخص را در اختیار دارید، حال اگر بخواهید بیش از توان مشخص از آن دستگاه بار بکشید قطعاً دستگاه متحمل فشار و در نهایت دچار خرابی خواهد شد. وضع مزاجی آقای مهاجرانی نیز چنین است، ایشان بیش از اندازه مقرر از مغز خودشان کار کشیده اند که در نتیجه این موضوع باعث ایجاد فشار مضاعف و بروز بیماری شده است.» آقای ویلیامز افزود: «طرح ها و تزهایی که آقای مهاجرانی می دهند بسیار بزرگتر از توان ایشان است و بنده پیشنهاد می کنم که ایشان یکی دو سالی از این عرصه کنار بکشند تا وضع مزاجی شان کاملاً بهبود یابد و در صورتی که توصیه های پزشکی را جدی نگیرند هیچ بعید نیست که در کنفرانس بعدی با خطر جدی تری مواجه شوند.» به هم ریختگی وضعیت روحی محافل ضدانقلاب به ویژه پس از شوک بزرگ 22 بهمن به حدی است که سایت روزنت به قلم محمدرضا یزدان پناه (همکار سابق روزنامه های زنجیره ای و از جمله روزنامه کارگزاران) نوشت: از 22بهمن به این سو باید بیشتر مراقب باشیم. دشمن کمین کرده و بهانه دادن به دست او در حکم خودکشی است. تظاهرات شاهرگ حیاتی ما بود و نباید این برگ برنده مثل قیچی دو لبه دست خود ما را ببرد. مگر 22 بهمن را فراموش کردیم که شبش برخی هامان به ناچاری گفتند: «برنامه ریزی برای تظاهرات سبز در چنین روزی از اساس اشتباه بود.» چرا؟ مگر 22بهمن قرار نبود روز فتح الفتوح ما باشد؟ مگر 22بهمن از هر سو که براندازش می کردیم، پتانسیل های بیشتری- خیلی بیشتری از 13 آبان و روز قدس و عاشورا و غیره- نداشت؟ پس چرا بعضی هامان روز 23بهمن که شد انگشت واحسرتا بر لب گزیدند؟ شاید پاسخ مسئله در این باشد که ما از ابتدا برآورد صحیحی از تحولات نداشتیم و 2 نکته را فراموش کردیم؛ اول تغییر تدریجی فاز اجتماعی از حضور در کف خیابان و دیگر توانایی حکومت برای مهندسی فضا. حکومتی که ما می شناسیم استاد این کارهاست. من نگرانم که نکند در سالگرد انتخابات هم انگشت حسرت به دهان بگیریم. العربیه: ائتلاف شیعیان عراق پیروزی ایران بر آمریکاست (خبر ویژه) انتشار خبر ائتلاف گروه های شیعه در عراق و احتمال پیوستن کردها به این ائتلاف، رسانه رسمی رژیم سعودی را کلافه کرد. شبکه العربیه با انتشار خبر ائتلاف شیعیان (ائتلاف وابسته به نوری مالکی و ائتلاف ملی به رهبری عمار حکیم) نوشت: ائتلاف این دو جریان و تشکیل دولت جدید به معنای پیروزی ایران بر آمریکاست. العربیه همچنین از قول احمد الصالح یکی از سران کرد عراق تاکید کرد: از نظر کردهای عراق با اعلام ائتلاف میان دو فهرست دولت قانون (مالکی) و ائتلاف ملی (عمارحکیم) ایران بر آمریکا پیروز شده و گروه های کرد هم در حال بررسی ائتلاف با جریان پیروز هستند. العربیه اضافه کرد: بدین ترتیب فهرست العراقیه متعلق به ایاد علاوی (فهرست سکولارهای وابسته به آمریکا، انگلیس و رژیم سعودی) صرفا نقشی صوری در دولت آینده عراق خواهد داشت و این یعنی اینکه امنیت ایران از جانب عراق تامین است، هرچند آمریکایی ها حضور داشته باشند. به نوشته سایت العربیه، آمریکا مایل بود گروه های شیعه با فهرست العراقیه هم پیمان شوند اما با اعلام ائتلاف دو لیست شیعه چه کسی در عراق پیروز شده است؟ آنها حتی در صورت کنار کشیدن کردها هم خود را برای تشکیل دولت ناتوان نمی بینند. برژینسکی: مشکل آمریکا بدون جابجایی قدرت در ایران حل نمی شود (خبر ویژه) مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در زمان کارتر تاکید کرد حل مسئله ایران و چالش هسته ای صرفا در گرو جابجایی قدرت در این کشور است. زبیگنیو برژینسکی جنگ با ایران به خاطر برنامه هسته ای را همان قدر فاجعه خواند که دستیابی این کشور به بمب اتمی. وی در روزنامه زوددویچه سایتونگ چاپ آلمان نوشت: حمله نظامی به ایران یک فاجعه خواهد بود. حمله نظامی اسرائیل به ایران به احتمال بسیار زیاد با حمله متقابل مواجه شده و مراکز نظامی آمریکا در عراق و افغانستان جزو هدف های عملیات انتقام جویانه ایران خواهند بود. علاوه بر این رفت و آمدهای تجاری در تنگه هرمز به خطر خواهد افتاد. افزایش شدید بهای نفت در جهان نیز یکی دیگر از پیامدهای حمله نظامی به ایران خواهد بود. پیامدهای حمله نظامی به ایران و گسترش دامنه آن به شدت دامن چین را نیز خواهد گرفت. زیرا ایران یکی از تامین کنندگان مهم انرژی چین است. برژینسکی علاوه بر پیامدهای فوق الذکر، حمله اسرائیل به ایران را نیز موثر نمی داند و می نویسد «چنین حمله ای در بهترین حالت بیشتر از چند ساعت نمی تواند دوام داشته باشد. در حالی که هر حمله هوایی برای اینکه بتواند توانایی های هسته ای ایران را تضعیف کند، دست کم باید سه شبانه روز ادامه یابد و حداقل 1200هدف مورد اصابت قرار گیرند. برای اطمینان برخی از هدف ها حتی باید چندین بار مورد حمله قرار گیرند.» ضمن اینکه هر حمله ای به تشدید احساسات ناسیونالیستی در ایران و خصومت علیه آمریکا دامن زده و میل به انتقام گیری را افزایش خواهد داد. این استراتژیست آمریکایی سپس عقل و تدبیر را در جستن راهی به مذاکره جدی با ایران برشمرد و نوشت: این بدان معناست که نباید برای مذاکرات از همان آغاز یک مهلت زمانی نسبتا محدود تعیین شود و همزمان از تهدید به توسل به خشونت نیز آن گونه که اکنون صورت می گیرد، خودداری شود. این مذاکرات باید به آنچنان قواعدی منجر شود که به جامعه جهانی اطمینان دهد ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای نیست... اگر مذاکره با ایران به شکست بینجامد، چاره کار در زیر فشار قراردادن این کشور از طریق تشدید تحریم ها و انزوای بین المللی است.قدس اخبار ویژه تمجید تلویزیون عربستان از تاریخ ایران الف- تلویزیون عربستان با پخش گزارشی مستند تاریخ ایران را اوج شکوه تمدن بشری نامید.به گزارش العالم، شبکه یک تلویزیون عربستان در برنامه ای مستند اعلام کرد: «کوروش کبیر» درگیری میان قبیله ها را از بین برد و یک امپراتوری متحد و جهانی به وجود آورد. رویترز: نماینده آمریکا در ضیافت شام ایران حاضر شد فارس- رویترز حضور «آلیاندرو ولف» به عنوان نماینده واشنگتن را در ضیافت شام پنجشنبه شب وزیر خارجه ایران در «منهتن» در کانون توجه قرار داد. مشایی: تخریب کنندگان اموال عمومی در زندانند پارسینه - اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگو با نشریه آمریکایی نیویورکر در مورد حوادث پس از انتخابات گفت: آنهایی که به زندان افتادند فقط کسانی اند که به تخریب اموال عمومی پرداختند.وی افزود: خرابکاری کردن فقط این نیست که شما خودت دست به بزهکاری بزنی. روزنامه نگاران دستگیر شده در ایران، دیگران را به انجام خرابکاری تحریک کرده اند. برگزاری همایش ضد ایرانی از سوی شبکه «فارسی 1 » آریا- شبکه «فارسی 1 » بخشی از چهره پلید خود را رو کرد. شبکه تلویزیونی فارسی 1 در راستای ترویج نام جعلی خلیج «ع ر ب ی» که از اهداف مغرضانه برخی کشورهاست همایشی را با عنوان جعلی خلیج «ع ر ب ی» برگزار کرده است. مصر شیطنت کرد، غرفه اش پلمب شد ایسنا - در پی توزیع کتابی با عنوان جعلی خلیج ع.ر.ب.ی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع آوری این کتاب و پلمب غرفه توزیع کننده آن ( غرفه مصر) خبر داد. هواپیماهای بدون سرنشین ایران بر فراز دریای عمان فارس- هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین ارتش ایران در رزمایش جاری بر فراز آبهای دریای عمان به پرواز در آمدند. دستگیری اغتشاشگران فراری در مرزها جوان آنلاین - تعدادی از اغتشاشگرانی که تصاویر آنان منتشر شده بود، به طور جداگانه قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشته اند که برخی از آنها از سوی گروهانهای مرزی دستگیر شده اند. دلسوزی از نوع بی بی سی شبکه ایران- تلویزیون دولتی انگلیس از حضورنداشتن انتشارات آثار شهید بهشتی در نمایشگاه کتاب تهران، ابراز ناراحتی کرده است. بی بی سی همچنین از عدم حضور این انتشارات در نمایشگاه - که بنا به گفته مسؤولان، به دلیل انجام تخلفات صنفی بوده است - ابراز نگرانی کرده و آن را نشانه نبود آزادی بیان در ایران دانسته است. تظاهرکنندگان ضد ایرانی در افغانستان دلار گرفتند فارس - مولوی مختار مفلح رئیس نهضت اسلامی افغانستان، تظاهرات اخیر روبروی سفارت ایران را بشدت نکوهش کرد و گفت: این تظاهرات یک تظاهرات دلاری است که در مقابل دریافت پول انجام می شود. سفر جمعی برای خرید قطار چینی! جهان- یک هیأت دولتی در آذربایجان شرقی سفری 10 روزه به چین داشتند تا از کارخانه واگن سازی این کشور در بخش خصوصی بازدید کنند.این سفر 10 روزه درحالی صورت پذیرفته که در بین افراد این هیأت تنها مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز سررشته ای در موضوع خرید واگن برای مترو دارد و حضور مشاور امور بانوان استانداری، رئیس شورای شهر که پزشکی هسته ای خوانده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه که رشته تحصیلی اش دامپزشکی بوده در این سفر تخصصی سؤال برانگیز است. مجری تلویزیون به دولت می پیوندد آخرین نیوز- مراد عنادی مجری برنامه «گفتگوی ویژه خبری» و برنامه «چهل و پنج دقیقه» شبکه خبر، به عنوان مدیر کل رسانه ای نهاد ریاست جمهوری انتخاب می شود. وقتی 6 هزار از 4 هزار اعدام می شوند! فرارو- اعتراض در افغانستان علیه ایران پس از آن آغاز شد که گزارشهایی در مورد اعدام شماری از پناهجویان افغان در ایران انتشار یافت. ضیایی فر، معاون روابط عمومی سازمان زندانهای کشور گفته است که حدود 4 هزار افغان که بیشتر آنها جرایم مواد مخدر دارند، در زندانهای ایران بسر می برند. اکنون با توجه به آمار 4 هزار نفری زندانیان افغان، این پرسش مطرح است که چگونه امکان دارد، از میان چهار هزار زندانی افغان، شش هزار تن ( به ادعای برخی گزارشهای عجیب و غریب در افغانستان) اعدام شده باشند؟