یکی از اعضای گروهک تروریستی پژاک اعلام کرده است که گروهش با نیروهای آمریکایی ارتباطات دیپلماتیک (!) دارد. در گزارش ویدیویی که پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز بر روی اینترنت از زندگی تروریستهای پژاک به تصویر کشیده است، یکی از اعضاء این گروه تروریستی از وجود رابطه بین این نیرو و آمریکا خبر داد. در این ویدیو، یکی از نیروهای پژاک که با نام بیریار گبر معرفی شده، به خبرنگار میگوید: "ارتباطات و فعالیتهایی دیپلماتیک در جریان است." در این گزارش ویدیویی، بیریار گبر حاضر به توصیف روابط آمریکا و پژاک نمی شود و میگوید: "بیشتر از این نمیگویم. ارتباطهایی معمولی برقرار است. گفتنی است چندی پیش عبدالرحمن حاجی احمدی سرکرده گروه تروریستی پژاک در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اروپایی رسما از حمایت کشورهای اروپایی از این گروه تروریستی و آموزش آنها در خاک اروپا خبر داده بود. سرکرده گروه تروریستی پژاک تابعیت آلمانی دارد. وی گفته است که دستگاه امنیتی آلمان از فعالیتهای او با خبر است. سرکرده این گروه تروریستی در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون آلمان گفت: ژنرالهای آمریکایی از اردوگاه ما بازدید و موافقت خود را اعلام کردهاند.