www.pelak313.com ایران دیگه چه خبر؟ اعتراف مرد خاکستری به شکست فتنه خبر اول این که مجموعه اختلافات میان سران فتنه بویژه کروبی و خاتمی و نیز انتقادات شدید میرحسین و همسرش از خاتمی موجب شده که این جریان مجموعه اعتراضاتی را برای پایان دادن به این کشمکش‌ها‌ی درونی شاهد باشد. از دیگر سو، شدت از هم گسیختگی درمیان فتنه‌گران به حدی است که مرد خاکستری اصلاحات نیز به زبان آمده و در جلسه‌ای نسبت به وضع موجود انتقاد کرده است. وی با بیان این که میرحسین موسوی شکست اصلاح‌طلبان و جنبش سبز را خیلی زود به صدا درآورد، گفته است: کار ما دیگر تمام شده است و حالا برای این که نشان بدهیم کم نیاورده‌ایم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌ایم وگرنه خودمان می‌دانیم که دیگر تمام شده‌ایم. آزادی خبرنگار صدا وسیما از بازداشت صهیونیست‌ها خبر دیگر این که خالد صبارنه خبرنگار واحد مرکزی خبر در رام‌الله بامداد دیروز پس از سه ساعت بازداشت توسط رژیم صهیونیستی در ایست و بازرسی شهر قلقیلیا در نزدیکی دیوار حائل آزاد شد. این هیأت رسانه‌ای به دعوت وزارت اطلاع‌رسانی دولت انتصابی فلسطین برای انعکاس مشکلات ساخت دیوار حائل برای فلسطینیان که قطع ارتباط آنها با دنیای خارج را در پی دارد سفر کرده بود. زهرا رهنورد در کمپین ملی مذهبی‌ها شنیدیم که پس از دیدار ابراهیم یزدی، دبیرکل گروهک نهضت آزادی با میرحسین موسوی، زهرا رهنورد نیز اقدام به گسترش ارتباطات خود با یزدی و گروهک نهضت آزادی کرده است. گفته می‌شود سرپل این دیدارها و ارتباطات کمیته دانشجویی گروهک نهضت آزادی با محوریت «م» و «ع. ب» است. همچنین مشاوره‌های لازم برای مدیریت جریان فتنه، چگونگی استفاده از پتانسیل‌های این گروهک و ملی- مذهبی، اتصال سرپل‌های خارجی این گروهک به جریان فتنه و... محور اصلی این دیدارها را شکل می‌دهد. گفتنی است ابراهیم یزدی پیش از این در گفت‌وگویی، پاشنه آشیل جریان سبز را «فقدان رهبری» دانسته و تأکید کرده بود «به نظر ما رهبری باید جمعی باشد و به همین دلیل در فرصت‌های مختلف ما به این آقایان پیشنهاد کردیم که یک جبهه فراگیر برای رهبری جنبش درست شود.» تحریف سخنان «ولایتی» در خبرگزاری فرانسه با خبر شدیم که دفتر مشاورت مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تکذیب خبر خبرگزاری فرانسه به نقل از علی اکبر ولایتی مبنی بر اینکه «ما آماده هستیم که با امریکا درباره برنامه هسته ای گفت‌و‌گو کنیم» اعلام کرد که این خبر توسط خبرگزاری فرانسه تحریف شده است. این در حالی است که دکتر ولایتی در یک کنفرانس خبری در سوریه در پاسخ به سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی عربی در مورد اظهارات وزیر خارجه امریکا مبنی بر آمادگی کشورش برای مذاکره با ایران گفته بود: ما هیچ اعتمادی به دولت امریکا نداریم زیرا این کشور رفتارهای متناقضی را از خود نشان داده است، اقداماتی را در شورای امنیت علیه ایران انجام داده و در داخل قوانینی را بر ضد ایران به تصویب رسانده است. مرگ یک نوجوان دیگر در اثر اشتباه پلیس فرانسه دست آخر این که تنها با گذشت چند هفته از قتل یک جوان 19 ساله به خاطر تندروی در برخورد از سوی پلیس فرانسه، یک نوجوان 15 ساله دیگر نیز قربانی خشونت بیش از حد پلیس این کشور شده است. پلیس فرانسه که تلویحاً به اشتباه خود در کشته شدن نوجوان فرانسه اذعان دارد، دوشنبه شب صدها تن از نیروهای خود را برای مهار خشونت‌های احتمالی ناشی از اعتراض به اشتباه پلیس، در محله‌های اطراف خانه این نوجوان مستقر کرده است. جمهوری اسلامی جهت اطلاع *** اسفندیار رحیم مشائی در عین حال که سعی کرد از اظهارات خود درباره تبلیغ مکتب ایران بجای مکتب اسلام عقب‌نشینی کند، دسته گل جدیدی به آب داد و گفت انسان، ظرفیت خدا شدن دارد! به گزارش مهر، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام اینکه "امروز نام ایران در دنیا معادل علی(ع) است و بدون "ایران" اسلام گم می‌شود"، گفت: ماموریت انسان برروی زمین این است که جانشین خدا باشد، به جای خدا تصمیم بگیرد و به جای خدا اراده کند. اسفندیار رحیم مشایی در همایش تجلیل از خبرنگاران حوزه زنان و خانواده که صبح دوشنبه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه "خدا ظرفیت خدا شدن را در انسان قرار داده" گفت: "انسان قرار است که خدا باشد و در جای خدا بنشیند. انسان در طول تاریخ کوچک مانده چرا که به برنامه خدا و دستور او برای گزینشهای الهی عمل نکرده است. این همان تقابل بین حق و باطل، شیطان و انسان، پلیدی و زیبایی و نور و ظلمت است." با اینکه طی چند روز گذشته بسیاری از صاحبنظران به اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعتراض کردند و او را از ورود به موضوعاتی که درباره آنها اطلاعی ندارد برحذر داشتند، وی بار دیگر وارد یکی از مقولات دینی شد و سخنی گفت که انحرافی‌تر از سخنان قبلی وی می‌باشد. اکنون سئوال عمومی اینست که چرا با چنین شخصی برخورد جدی نمی‌شود. *** در پی مقاومت‌های محلی که در برابر استاندار شدن فاطمه آجورلو برای استان جدید البرز صورت گرفت، محمد رویانیان که پس از فاصله گرفتن از ناجا به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت منصوب شده بود با واگذاری برخی اختیاراتش به دیگر مقامات دولتی، اکنون برای تصدی سمت استانداری البرز به مرکزیت کرج مطرح است. به گزارش شفاف به نقل از آخرین نیوز، چند تن از مقامات با نفوذ دولتی درصددند برای کاستن از مخالفت برخی مراجع و بزرگان با اولین استاندار زن، رویانیان را به عنوان استاندار البرز معرفی کنند. *** عده‌ای با یک زیردستی و چند برگ کاغذ سفید در حاشیه خیابان پاستور تهران که نهاد ریاست جمهوری در آن مستقر است شغل نامه نویسی به رئیس‌جمهور برای خود دست و پا کرده‌اند. به گزارش سایت اصولگرای جهان به نقل از فارس، خبرنگار می‌گوید وقتی نرخ نامه به رئیس‌جمهور را یکی از عریضه نویسان جدید خیابان پاستور جویا شدم، گفت: برای هر نامه عرض حال 2000 تومان می‌گیرم، وقتی گفتم متشکرم نمی‌خواهم، گفت: بیا کمتر حساب می‌کنم. سفرهای استانی رئیس‌جمهور و توجه به نامه‌ها و مطالبات مردمی موجب شده، سیل نامه‌های فراوان به سوی نهاد ریاست جمهوری سرازیر شود. همین گزارش می‌افزاید: در برخی سفرهای استانی مانند کرمان تا 800 هزار نامه مردمی به دولت نوشته شده است. کیهان اعتصاب غذا پای اینترن�� با چیپس و کباب و ریحان! (خبر ویژه) عجب مخمصه فلاکت باری شده این جنجال اعتصاب غذا و روزه سیاسی برای بقایای فتنه سبز! در پی بی نتیجه ماندن این بازی و بی اعتنایی مطلق نظام، فتنه گرانی چون موسوی و عبدا... نوری و کروبی و شماری از سران گروهک نهضت آزادی مجبور شدند حفظ آبرو کنند و از چند بازداشت شده آشوب ها که مدعی اعتصاب غذا بودند درخواست کنند «چون جنبش به آنها نیاز دارد» اعتصاب؟! خود را بشکنند آنها هم که بازی خورده و به سرعت به غلط کاری افتاده بودند، اطاعت امر کرده و مدعی شدند اعتصاب نکرده را می شکنند! سایت کلمه دراین باره از قول آشوبگران بازداشتی نوشت: به احترام رهبران جنبش و شخصیت ها به اعتصاب غذا پایان می دهیم. بدین ترتیب یک گرفتاری بزرگ هم از دوش بازیگران نمایش اعتصاب، هم معرکه گیران فتنه- که متهم بودند فقط بلدند اظهار نگرانی کنند و خود دست به اعتصاب غذا نمی زنند- و هم محافل خارج نشین که حاضر نبودند برای چند ساعت جلوی شکمشان را بگیرند برداشته شد! جالب اینکه «ن-ک» کاریکاتوریست خارج نشین به دنبال انتقاد از موسوی و کروبی به خاطر عدم همراهی با شبه اعتصابیون، دیروز- مقارن با انتشار خبر پایان اعتصاب غذا- شیر شد و نوشت: «من نمی توانم از سران جنبش بخواهم که اعتصاب غذا بکنند، یا روزه سیاسی بگیرند، اما خودم چیزی بخورم. من هم با دوستان همراه شده ام. همین چند روز پیش بود که همسر یکی از همین دوستان به من گفت چرا برای همدلی با این گروه، من هم دست به اعتصاب غذا نمی زنم. اما دیده ام چه بر سر کسانی می آید که به مدتی طولانی اعتصاب غذا کرده اند. ]![ من تا حد توانم تا روزی که دوستانم اعتصاب غذای شان را نشکسته اند ]![ غذا نخواهم خورد. این را هم می دانم که بعد از سکته سال پیش، چنین کاری بی دردسر نخواهد بود. امیدوارم همسر این دوست عزیز که به هر طریقی با شوهرش در تماس است، از او بخواهد خودش را زجر ندهد، اما اگر می خواهد راهش را ادامه بدهد تا به نتیجه ای برسد، تا روزی که غذا نخورد، همراهش هستم. من حق ندارم از دوستم بخواهم که جانش را از دست بدهد! این چه درخواستی است؟ اما به تصمیمش احترام می گذارم، ولی امیدوارم که هم او و هم دیگران اعتصابشان را بشکنند»! اما ماجرا به همین جا ختم نشد. صرف ادعای منافقین جدید در برخی حزب های افراطی نظیر حزب مشارکت مبنی بر دعوت به «روزه سیاسی» با اعتراض تند بی دین های بی نقاب روبرو شد که سال گذشته ترجیح داده بودند در بحبوبه تظاهرت روز جهانی قدس- جمعه آخر ماه مبارک رمضان- تظاهر به روزه خواری کنند. سایت صهیونیستی بالاترین در این زمینه با انتقاد از دعوت به روزه سیاسی نوشت: حزب مشارکت در بیانیه خود می گوید «آنان که در تظاهرات 25 خرداد سال گذشته به خیابان آمدند اکنون به نشانه همبستگی با زندانیان روزه گرفته و دعای افطار برای پیروزی می خوانند». تعیین روزه سیاسی مورد قبول بخش بزرگی از جنبش نیست. نه با اعتصاب غذا سازگار است و نه با تکثر جنبش سبز. این است که حزب مشارکت می گوید صدها هزار معترض، روزه گرفته اند. ما در یک سال گذشته انتقادات مشابهی داشتیم اما به خاطر جو حاکم و پرهیز از متهم شدن به تفرقه اندازی سکوت کردیم اما تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ می گوییم نه غزه نه لبنان، می گویند هم غزه هم لبنان. می گوییم اعتصاب غذا، می گویند روزه می گویند اسلام رحمانی و قانون اساسی. به راستی تفرقه انداز کیست؟ آنها که به مصادره گفتار و کردارشان معترضند یا آنها که خواسته ها و حرف های دیگران را در جهت اهداف سیاسی خود تغییر می دهند؟ چرا و تا کی باید نیروهای سکولار این روند را تحمل کنند. بالاترین در مطلب دیگری نوشت: ماه رمضان نزدیکه. در این ماه مسلمان ها یک ماه از اذان صبح تا مغرب چیزی نمی خورن. اما این روزها هوا گرم و طولانی است. ما که مسلمان نیستیم تا روزه بگیریم. اما آیا ما حاضریم به خاطر مبارزه هیچی نخوریم و گشنگی بکشیم؟ نه حاضر نیستیم! ما فقط کارهای بی خطر می کنیم. مثلاً پای اینترنت، قبل از 22 بهمن یا عاشورا مردم رو تحریک می کنیم بیان بیرون- یه شبه رژیم رو براندازی کنن. اونوقت خودمون خبر آپ لود می کنیم؛ دستگیری 50 نفر، کشته شدن 2 نفر، وعده ما فلان روز انتقام شهدا! گاهی هم با چیپس و پفک به جنگ آپ لود کردن خبر میریم! سایت خودنویس هم ترجیح داد به خاطر ابراز نگرانی کروبی برای بازداشت شده ها، با او کلنجار برود و بنویسد: این روزها آنها در اعتصاب بودند و من هم از آنجا که جنبش تغییر فاز داده، هر شب در کبابی سر کوچه! سران جنبش هم که در نگرانی به سر می برند من هم تصمیم گرفتم مثل آنها و مثل شیخ شجاع نگران شوم! پدرم می گفت آخوند مرده خوب است اما کروبی برای من شده بود شیخ شجاع! افشاگری می کرد، توپ را توی زمین می انداخت! غوغا می کرد! همه منتظر یک حرکت جدید بودیم که یهو 22خرداد امسال، توپ را برگردون زد تو زمین خودمان! بزرگان جنبش این روزها برای اعتصاب غذا حرف هایی زدند که به قول زهرا رهنورد مرغ پخته که چه عرض کنم لولوی آب پز هم خندش میگیره! نگران شدند بعد از این همه روز و درخواست کردند که اعتصاب را بشکنن! آخه عزیز من! وجدانی تحلیل سیاسی کردی این حرفو زدی؟؟؟ کروبی جان، بی خیال! نگران بچه ها نباش! شما این دفعه توپ رو که نزدی هیچ با لگد زدی توپای بچه های خودمون! نگرانی امنیتی آمریکا از نتایج تازه ترین نظرسنجی در خاورمیانه (خبر ویژه) مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید به استناد نظرسنجی اخیر در 6 کشور اسلامی گفت: از منظر افکار عمومی جهان اسلام، اوباما بازنده اصلی است و این در حالی است که محبوبیت ایران افزایش یافته است. به گزارش «ریس فور ایران» فلینت لورت گفت: نظرسنجی جدید موسسه زاگبی نشان می دهد مباحثی که در مورد «جایگاه ایران در خاورمیانه» در آمریکا مطرح می شد، تحریف شده و غیرواقعی است. یکی از این افسانه های خلاف واقع و خطرناک انزوای ایران در سطح منطقه ای و بین المللی است. وی اضافه کرد: نتایج نظرسنجی امسال در چند کشور عرب اسلامی نمی تواند به مذاق افرادی که خواستار انزوای ایران در میان همسایگانش در منطقه و مدعی حمایت کشورهای عربی از اقدام نظامی اسرائیل و آمریکا علیه ایران بودند، خوش بیاید. در این نظرسنجی که از شهروندان کشورهای مصر، اردن، عربستان، امارات، لبنان، و مغرب صورت گرفته، 77 درصد آنها از حق ایران در برخورداری از برنامه هسته ای ]تسلیحات هسته ای[ حمایت می کنند و در واقع مخالف برخی تبلیغات ضدایرانی هستند. طبق همین نظرسنجی 88 درصد پاسخ دهندگان اسرائیل و 77 درصد آنها آمریکا را بزرگ ترین تهدید برای جهان می دانند و تنها 10 درصد، از ایران به عنوان تهدید نام برده اند. مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: اگر آمریکایی ها واقعا مایلند بدانند که بازنده اصلی سال جاری از منظر افکار عمومی عرب کیست، بد نیست بدانند که نتایج این نظرسنجی نشان می دهد این فرد کسی جز باراک اوباما نیست، چرا که مقبولیت سیاست های وی در قیاس با سال گذشته از 51 درصد به 16 درصد در سال جاری رسیده است و نظر منفی اعراب به سیاست های رئیس جمهوری آمریکا، طی یک سال، از 23 درصد به 67 درصد افزایش یافته است. تاثیر معکوس تحریم ها سرعت دادن به برنامه هسته ای ایران است (خبر ویژه) رسانه های آمریکایی احتمال اثرگذاری تحریم ها بر مواضع منطقی و مشروع جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برند. به نوشته وال استریت ژورنال «آمریکا و اروپا همه فشار خود را وارد می کنند اما مشکل دراین است که بعید است این فشارها باعث شود رهبری حکومت ایران برنامه هسته ای را رها کند. با وجود اینکه برخی شرکت های غربی همکاری با ایران را کاهش داده اند اما شرکت های دیگری از هم اکنون سعی می کنند این خلأ را پر کنند. گزارش هفته پیش بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن تاکید می کند که 18 شرکت بزرگ سرمایه گذاری در عرصه انرژی ایران حضور دارند از جمله شرکت هایی از ترکیه، هند، روسیه و چین.» نیویورک تایمز هم در گزارشی با اشاره به دعوت آمریکا به مذاکره پس از بلند کردن چماق تهدید و تحریم نوشت: نمی توان با قطعیت تاثیر تحریم ها بر ایران را تایید کرد. فشار اقتصادی ممکن است ایران را بر سر میز مذاکره برگرداند اما گروه دیگری معتقدند تحریم ها برعکس ممکن است اثر معکوس داشته باشد و موجب شود ایران برنامه هسته ای خود را سرعت بخشد. ترس دیگری هم در این میان وجود دارد و آن اینکه ایران بتواند مانند گذشته راه های دور زدن تحریم ها را دست و پا کند. هم اکنون با همکاری برخی شرکت ها برای تامین بنزین مورد نیاز ایران ناکارایی تحریم ها زیر سوال رفته است. هرچه ایران زیرک است آمریکا شلوغ کاری می کند (خبر ویژه) «ایرانی ها عاقل و باهوشند و اوباما مانند بوش نتوانسته جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران و نفوذ این کشور در منطقه خاورمیانه را بگیرد.» پایگاه خبری- تحلیلی «اگزمینر» در تحلیل ناکارآمدی سیاست دولت های قبلی و فعلی آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران نوشت: اوباما نیز مانند بوش در مورد ایران وارث مشکلاتی حاد و بزرگ است. او نتوانسته جلوی نفوذ ایران را در منطقه بگیرد بلکه در مورد برنامه هسته ای ایران نیز کند حرکت کرده است. به نوشته این پایگاه خبری آمریکایی ،از یک سو نظامی گری آمریکا به خاطر استمرار حضور نیروهای ایالات متحده در عراق و افغانستان بی نتیجه مانده است. همچنین هرگونه حمله به ایران در حالی که آمریکا هنوز هزینه های دو نبرد دیگر را پرداخت می کند بسیار دردناک است. اینها همه دلایل تغییر موضع اوباما در قبال ایران در هفته گذشته می باشد. او در جمع برخی خبرنگاران از تمایل خود برای گفت وگو با ایران سخن گفت. حقیقت این است که هم در زمان بوش و هم در زمان اوباما پیشنهاد حمله به تاسیسات این کشور ارائه شده بود که با مخالفت فرماندهان نظامی مواجه شد و سران ایران نیز از این مسئله به خوبی آگاه هستند. در ادامه این گزارش تاکید شده است: آنچه باید به خاطر سپرده شود این است که دولت ایران بازیگردان باعقل و باهوشی است و پیشنهاد اوباما زمانی از سوی این کشور پذیرفته می شود که مشوق های مناسبی در آن لحاظ شده باشد. ماه گذشته که برزیل و ترکیه درخواست سال قبل آمریکا به ایران در زمینه مبادله سوخت هسته ای را پیش کشیدند واشنگتن از دنبال گیری آن سر باز زد و حال نباید این فرصت را از دست دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در انتهای این گزارش آمده است: اوباما که شلوغ کاری را از بوش به ارث برده است اگر می خواهد مشکلش با ایران حل و فصل شود باید اقدام های بیشتری را به نفع ایران انجام دهد زیرا این کشور در مذاکرات خود در مورد مسائل مختلف فراست و زیرکی اش را نمایان ساخته است. فیگارو: پس از 9 سال جنگ در دره های افغانستان گم شده ایم (خبر ویژه) مرگ 8 تبعه آمریکا، انگلیس و آلمان در افغانستان، انتقادها از این اشغالگری بی سرانجام را در محافل غربی شدت بخشید. به گزارش رادیو فرانسه کشته شدن 10 نفر در افغانستان در مطبوعات فرانسه انعکاس سنگینی داشته است به خصوص که کشته شده ها غیر از دو افغانی همه «غربی» بوده اند. روزنامه لوموند تحلیل می کند که «خبر تکان دهنده قتل 8 تبعه غربی، نوعی روحیه جبرگرایی و تسلیم را در محافل دیپلماتیک غربی متبادر می کند که ناشی از بدتر شدن اوضاع است. اکنون هیچ کس در افغانستان امنیت ندارد. سرمقاله نویس فیگارو هم نوشت: مدت ها پرسش هایی را درباره افغانستان مدام مطرح می کنیم، اما از یافتن پاسخ، عاجزیم. جنگی که در پاییز سال 2001 توسط آمریکا و متحدانش آغاز شد، اینک در پیچ و خم دره های هندوکش، راه گم کرده است و با وجود این که باراک اوباما در نظر دارد که خروج نیروهای خود را از تابستان سال آینده شروع کند، اما هیچکس قادر نیست پایان این جنگ را پیش بینی کند. در واقع زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان هیچ دلیل یا توجیه خاصی ندارد، مگر این که بپذیریم که همه امیدها از دست رفته و ماندن در این کشور هیچ ثمری نخواهد داشت. فیگارو اضافه کرد: واگذار کردن جنگ در افغانستان قابل تصور نیست. بدون شک باید استراتژی را تغییر داد تا میان مردم افغانستان و طالبان فاصله بیفتد اما افکار عمومی جهان بی صبرتر از آن است که منتظر نتایج تغییر روش باشد و این کار هم به زمان زیادی نیاز دارد. افزون بر همه اینها این روش تاکنون بسیار پرهزینه بوده و سالانه حدود صد میلیارد دلار خرج برداشته است. ریزش در نظام توی سرمان بخورد خودمان چند شقه شدیم! (خبر ویژه) نه تنها نتوانستیم به اسم جنبش سبز در صفوف حکومت ریزش ایجاد کنیم بلکه خودمان هم در طرف اپوزیسیون دچار نزاع ها و اختلافات شدید شده ایم. این تعبیر تعبیری است که طی هفته های اخیر در میان محافل ضدانقلاب حامی فتنه سبز فراوان گفته و نوشته می شود. سایت خودنویس در این زمینه نوشت: امروز بر خلاف یک سال پیش، از هم گسیختگی آشکاری در میان جبهه اپوزیسیون دیده می شود. حرکت سال گذشته اکنون در جذب دچار رخوت، ناکارآمدی و انشقاق آشکاری است. کمااینکه در این مدت نه تنها نتوانسته به ریزش آشکار در جریان حاکم دست پیدا کند که به عینه میان صفوف مخالفان حکومت هم اختلاف بارزی ایجاد شده است. نه جنبش به یک شکل دیکتاتورگونه هدایت شده و متاسفانه تجربه سال های اخیر نشان داده که اصلاح طلبان در رسیدن به یک تفکر منسجم و یک حرکت متحد ناتوان عمل می کنند. این مسئله در انتخابات 88 نیز محسوس بود. البته حضور آن روز ما هم در انتخابات، انتخاب میان بد و بدتر بود نه به معنای تایید موسوی یا کروبی به عنوان صالح. پس از بحث تقلب هم فکر می کردیم هدف مشترکی وجود دارد اما پس از گذشت یک سال و با افزایش سقف خواسته ها، نمایندگان تفکرات گوناگون به این نتیجه رسیدند که تفکرات اصلاح طلبان به هیچ وجه آنها را به سر منزل مقصود نمی رساند. لذا سعی کردند راه خود را بروند. در این سو اصلاح طلبان نیز که از گذشته درس نگرفتند همچنان بر مواضع احساسات گرایانه پای فشردند همانگونه که در پیش از انتخابات عمل کرده بودند. این سایت ضد انقلابی همچنین نوشت: شاید بشود جنبش سبز را زاییده یک نگاه هیجان محور توصیف کرد. می شود با هیجان جماعتی را به دور خود جمع کرد اما پس از آن برای نگهداشتن آن جمع برگرد یک محور، نیاز به شناخت و آگاهی هست. یکی از توانمندی هایی که می توانست وجود داشته باشد و ندارد، ضعف نمایندگان جنبش سبز در بسط آگاهی و نگاه تحلیل گر است. اگر هم زمانی از همیاری میان طیف روشنفکر و سران جنبش استفاده نشد متاسفانه به دلیل عدم وجود زبان مشترک بین مردم و روشنفکران و در عین حال اختلافات تفکری و دیدگاهی میان سیاسی گرایان و روشنفکران، لاجرم به اختلافات موجود بیشتر دامن زد. این زمینه اختلافات تا حدی جلو رفت که امروز آنچه که بیشتر از گفتمان- در میان خیل طرفداران- به چشم می خورد، حذف و تندروی است، تندروی و تفکرات به دور از منطق در نقد نگرش های مخالف است. بخشی از سبزها که نمی خواهد ناکارآمدی سیستم جذب خود را ببیند، دیگر اعضای جنبش را به خود فروشی و وطن فروشی متهم می کند. ما امروز مثل یک تیم فوتبال شده ایم که فرصت های خود را از دست رفته می بیند و صرفاً چشم به از دست دادن امتیاز از سوی حریف دارد. قدس اخبار ویژه انتقاد شدید آیةا... مصباح یزدی از اظهارات مشایی رسا- آیةا... مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) دیروز در جمع فرماندهان نیروی زمینی، بنیاد تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و هوافضای سپاه گفت: افرادی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند، خودی نبوده بلکه غیرخودی هستند، ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و هرکس از اسلام کج برود، ردش می کنیم. طرحهای عملیاتی برای نقاط ضعف دشمن روی میز ایسنا- سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت سرلشگر خلبان شهیدعباس بابایی و حسین لشکری گفت: نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی و طرحهای عملیاتی را تهیه کرده ایم. وی افزود: به محض اینکه اعلام کنیم، هرکدام از بخشها دست به کار می شوند. جایزه 600 میلیون تومانی وهابیون برای انکار امامت مشرق- شبکه ماهواره ای موسوم به «نور» وابسته به وهابیون، جایزه دو میلیون دینار یا درهمی معادل 600 میلیون تومان را برای کسانی درنظر گرفته است که علیه شیعه اقدام کنند. مسؤول حقوقی ستاد موسوی به خارج گریخت رجا - اردشیر امیر ارجمندی، مسؤول حقوقی ستاد میرحسین موسوی و نویسنده بیانیه های 1 تا 8 وی به خارج گریخت. پیتزا با طعم گراز در تهران خبرنامه دانشجویان ایران - یکی از رستورانهای تهران، نزدیک به کوی دانشگاه به تهیه و فروش پیتزا مخصوص اقلیتها اقدام کرده است. به گفته مدیریت این رستوران، گوشت مصرفی در این غذاها از گوشت «گراز» تهیه می شود. شوخی نصرا... با خبرنگار سرشناس الجزیره خبر آنلاین- دبیر کل حزب ا... لبنان در سخنرانی سه شنبه شب خود از فردی به نام «غسان الجدو» نام برد که هنگام ترور حریری در منطقه حاضر بوده است. «سیدحسن نصرا...» اما بی درنگ یادآوری کرد که منظور او «غسان بن جدو»(خبرنگار ارشد شبکه الجزیره) نیست که این گفته «نصرا...»، تبسم و خنده مخاطبان ویدیو کنفرانس وی را در پی داشت. طرح کثیف گروهک تروریستی زاهدان پرس - گروهک تروریستی جندالشیطان که مسلک وهابی دارد و از سوی آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای منطقه، تغذیه اطلاعاتی و مالی می شود، ترور برخی از شخصیتهای مذهبی و سیاسی اهل سنت سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده تا موجب ایجاد تفرقه در جنوب شرق ایران شود. عابد و زاهد شدن «فارسی وان» در ماه رمضان شبکه ایران - شبکه ماهواره ای فارسی وان در ادامه سیاستهایش در دوبله فارسی سریالهای موهن و غیراخلاقی، در تازه ترین حرکت خود زاهد و عابد شده و قصد دارد سریالهای «ویژه پخش در سحر های ماه مبارک رمضان» را آماده پخش کند. شاگرد یک افسر نازی رهبر ارکستر تهران شد جهان - به تازگی یک زن اتریشی به نام «نازنین آقاخانی» از شاگردان افسر نازی در اتریش برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شده است.