صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۰  ، 
شناسه خبر : ۱۵۳۸

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تصریح کرد که تکبر آمریکا در عرصه جهانی باعث شده تا ما به قلدر محله تبدیل شویم و دشمنانمان از وجهه بهتری برخوردار شوند.

این روزنامه روز جمعه با اشاره به اظهارات محمود احمدی نژاد و هوگو چاوز روسای جمهوری ایران و ونزوئلا در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: آمریکا باید بهتر عمل کند و نگذارد، دشمنان ما اینقدر مورد توجه قرار گیرند.

واشنگتن پست در این گزارش با عنوان "چرا حرف‌های دوآتشه‌ها شنیده می شود؟" نوشته است: به نوشته این روزنامه، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در سخنرانی خود در مجمع عمومی بوش را شیطان و "دیکتاتور جهان" معرفی کرد و همزمان مخاطبانش برای او دست زدند و می‌خندیدند.

این روزنامه می‌نویسد:قطعا چاوز از چراغ قرمز چشمک زن ادب دیپلماتیک عبور و حتی با دیوارهای حفاظ آن برخورد کرده است زیرا بدون شک این نحوه صحبت کردن در مورد رییس جمهور آمریکا درست نبود.

واشنگتن پست نوشته است: جان بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل با پیروی از قوانین دیپلماتیک و با هدف پیشگیری از اهمیت دادن به اظهارات چاووز از پاسخگویی به او خودداری کرد، هرچند که خشم را می‌توانستیم در چشمان او ببینیم.

نویسنده این گزارش افزود: هیچ کس احتمالا نمی‌تواند نام آخرین رییس جمهوری ونزوئلا را و یا نام یک رییس جمهوری آن کشور را به یاد آورد که بخاطر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اینقدر در صدر اخبار باشد.

به نوشته واشنگتن پست ،چاوز در عین حال با این اظهارات ممکن است به تلاش خود برای به دست آوردن کرسی غیر دایم شورای امنیت سازمان ملل ضربه زده باشد بخصوص که اگر ونزوئلا به شورای امنیت راه یابد بی‌توجهی به آن بسیار دشوارتر خواهد شد.

واشنگتن پست می‌نویسد: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران نیز خود داستان دیگری است زیرا او نیز همچون چاوز که از بهترین دوستان جدید اوست بخش زیادی از منابع نفتی جهان را در اختیار دارد.

این روزنامه افزود: او بر خلاف چاوز در حال دستیابی به فناوری هسته‌ای است و قطعا برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نیز تلاش می‌کند اما شاید بتوان گفت تنها تفاوت احمدی نژاد با چاوز لحن او است که دست کم با لحنی آرام سخن می‌گوید.

نویسنده واشنگتن پست نوشت: کاملا مشخص است که او به عنوان یک تکذیب کننده حادثه هولوکاست  متعهد شده تا آینده را مجددا طراحی کند.

واشنگتن پست می‌نویسد: از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، غرب به رهبری آمریکا تقریبا همه چیز را آنگونه که می‌خواسته در اختیار داشته است ولی هم اکنون احمدی نژاد با اعتقادی که به توانایی خود در موفق شدن دارد، متعهد شده تا یک قدرت و نفوذ جایگزینی در منطقه ایجاد کند.

نام:
ایمیل:
نظر: