سردار احمد روزبهانی امروز در جمع خبرنگاران افزود: 30 درصد از افراد دستگیر شده به زندانهای طویل المدت محکوم شده اند.فارس: رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با اشاره به دستگیری 4هزار و 800 نفر از اراذل و اوباش در سطح کشور گفت: تاکنون 31 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده (غیر از تهران بزرگ) محکوم به اعدام شدهاند. سردار احمد روزبهانی امروز در جمع خبرنگاران افزود: 30 درصد از افراد دستگیر شده به زندانهای طویل المدت محکوم شده اند.رئیس پلیس امنیت اخلاقی با تأکید بر این نکته که اجرای طرح امنیت اجتماعی به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد، گفت: پارامترهای دیگری نیز به این طرح اضافه می شود. وی گفت: اراذل و اوباشی که در اجرای طرح فراری شده بودند، زمانی که بازگشتند توسط پلیس و با کمک اطلاعات مردمی شناسایی و دستگیر شدند. سردار روزبهانی ادامه داد: 5 درصد از اراذل و اوباش دستگیر شده بین 14 تا 17سال و 53 درصد بین 17 تا 23 سال سن دارند و ما هرچه خواستیم تا 5 درصد فوق را به دلیل کم سن بودن آنها جزء لیست اراذل و اوباش قرار ندهیم نتوانستیم زیرا متأسفانه اقداماتی را که این افراد مرتکب شده بودند دقیقا مربوط به کارهای مجرمانه اراذل و اوباش است و حتی در مواردی هم مرتکب تجاوز به عنف نیز شده اند. وی گفت: تعدادی از اراذل و اوباشی که بعد از تحمل کیفر بازگشته اند نیز باید بدانند که اگر بخواهند اقدامات مجرمانه خود را دوباره تکرار کنند برخورد پلیس با آنها سخت تر خواهد بود ولی اگر اقدامات مجرمانه خود را کنار گذاشته باشند آغوش جامعه برای پذیرفتن آنها باز است.رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به وجود بلوتوثهایی که مربوط به مسائل خصوصی افراد و یا فیلم های مبتذل است و در گوشی های تلفن همراه افراد خصوصا جوانان است ، گفت: اگر افراد بخواهند اقدام به انتشار این فیلمها و بلوتوث ها نمایند مرتکب جرم مشهود شده و لذا پلیس با آنها برخورد می کند. سردار روزبهانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر لزوم کارهای فرهنگی در کشور گفت: چون اقدامات فرهنگی در کشور کمتر صورت گرفته بود لذا ناهنجاریها در جامعه رشد یافت و الان اقدامات خوبی انجام شده است که نتیجه آن را در آینده می بینیم. وی گفت: انجام نشدن اقدامات فرهنگی دلیلی بر عدم برخورد پلیس با ناهنجاریها و معضلات نیست. روزبهانی با بیان اینکه اگر اقدامات فرهنگی در کشور انجام شده بود نیازی به حضور همه جانبه پلیس جهت برخورد با ناهنجاریها نبود گفت: متأسفانه در کتابفروشیهایی که باید مهد فرهنگ باشد کتاب های مبتذل خواننده های غربی در بالاترین کیفیت به فروش می رسد و یا پوسترهای مبتذل گروههای منحرف غربی در این مراکز در دسترس قرار می گیرد که باید سوال کرد که چه کسی مجوز چاپ اینگونه کتابها را می دهد.