سازمان «خانه آزادی» وابسته به دولت آمریکا، نقش دوگانه ای را علیه ایران ایفا می کند. این سازمان که 66 سال پیش همزمان با ورود آمریکا به جنگ جهانی، به بهانه مبارزه با کمونیسم و توتالیتاریسم و حمایت از گسترش آزادی و حقوق بشر در جهان آغاز به کار کرد، پس از 11 سپتامبر در خدمت توجیه سیاست های اشغالگرانه دولت بوش برآمد. به گزارش سایت الف به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، بوش مدتی پیش در «خانه آزادی» سخنرانی کرد و این سازمان موظف شد تا با دریافت منابع مالی از دولت آمریکا، «برخی فعالیت های مخفیانه و زیرزمینی را در ایران برای نافرمانی مدنی و مقابله با جمهوری اسلامی سازمان دهد. مرکز بین المللی نافرمانی در دوبی، تجارب این سازمان در زمینه انقلاب های مخملی شرق اروپا را به طرف های ایرانی آموزش می دهد... داده های خانه آزادی به نفع سیاست خارجی دولت آمریکاست.»طبق این گزارش، خانه آزادی در عین حال در داخل جامعه آمریکا به مثابه «بازاریاب و تدارکاتچی تبلیغاتی جنگ» شناخته می شود و دارای ادبیات بازاریابانه برای فروش جنگ به افکار عمومی آمریکاست.