تحلیل گران مسائل سیاسى آمریکا “ال گور”را به خوبى مى شناسند.سیاستمدارى که علیرغم برترى در انتخابات سال 2000 به علت تبانى فرمانداران وابسته به حزب جمهوریخواه نتوانست به عنوان رئیس جمهور آمریکا وارد صحنه سیاسى این کشور شود.ال گور طى سالهاى اخیر ترجیح داده است کمتر وارد صحنه سیاسى حزب دموکرات شود.بسیارى از طرفداران حزب دموکرات در انتظار کاندیداتورى ال گور در مبارزات انتخاباتى سال 204 بودند.اما این حادثه رخ نداد و ال گور ترجیح داد همچنان در پشت پرده مسائل سیاسى و حزبى دموکراتها قرار داشته باشد. بوش اخیرا در محل اتاق کار شخصى خود در کاخ سفید از آلبرت گور برنده جایزه صلح نوبل سال 2007 و معاون سابق رئیسجمهور آمریکا در دوران زمامدارى بیل کلینتون استقبال کرد. به گزارش خبرگزارى آسوشیتدپرس در این دیدار که به صورت غیررسمى و پشت درهاى بسته انجام شد جرج بوش و الگور به تبادل نظر در خصوص موضوع گرم شدن کره زمین و راههاى مقابله با آن پرداختند. گور ماه گذشته از سوى موسسه نروژى نوبل به خاطر ساخت فیلم مستند «حقیقت ناراحتکننده» و سایر تلاشهایش براى آگاه نمودن مردم در نقاط مختلف جهان از خطرات گرم شدن کره زمین برنده جایزه صلح سال 2007 معرفى شد. معاون سابق رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه فقط راجع به تغییرات زیست محیطى با آقاى بوش صحبت کرده گفت که این دیدار «چیز دیگری» نداشته که او بخواهد درباره آن صحبت کند!البته بر همگان مسجل است که نسبت به این سخن ال گور نمى توان اطمینان داشت.زیرا ماهیت دیدار ال گور از کاخ سفید کاملا سیاسى است. دیدار اخیر بوش و ال گور نخستین ملاقات شخصى بوش و الگور پس از انتخابات بسیار جنجالى ریاست جمهورى سال 2000 در ایالات متحده به شمار مىرود . در انتخابات آن سال جرج بوش که در آن زمان فرماندار تگزاس بود علیرغم اینکه در مجموع سیصدهزار راى کمتر از آقاى گور کسب کرد به دلیل قوانین انتخاباتى آمریکا و داشتن تعداد آراى الکترال بیشتر توانست به عنوان چهل و سومین رئیسجمهور ایالات متحده به کاخ سفید راه یابد.در هر صورت نباید فراموش کرد که ال گور هنوز به عنوان یکى از اصلى ترین مهره هاى حزب دموکرات محسوب مى شود.از این رو دیدار وى با رئیس جمهور جنگ طلب ایالات متحده آمریکا مورد توجه بسیارى از رسانه هاى این کشور قرار گرفته است.