ایراندرخواست هاشمی از روحانیون خبر اول این که هفته گذشته تعدادی از روحانیونی که از سراسر کشور به تهران آورده شده بودند با اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار کردند که اخبار مربوط به این جلسه چندان رسانهای نشد اما با گذشت چند روز از این دیدار برخی رسانهها اقدام به انتشار برخی جزئیات آن کردهاند. در همین راستا بنابر گفتههای برخی حاضرین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با بزرگنمایی تهدیدهای غرب علیه کشور آن را بسیار نزدیک و قوی توصیف کرده است. وی همچنین با بیان اینکه تا به حال تهدیدها اینگونه «مخاطره آمیز» نبوده آن را با تهدیدهای سال 67 مقایسه کرده است. هاشمی در پایان جلسه نیز از روحانیون خواسته تا نظراتش را در شهرستانها به گوش مردم برسانند.موسوی، طلبی از دوران دفاع مقدس ندارد خبر دیگر این که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص اظهارات اخیر میرحسین موسوی مبنی بر اینکه ناگفتههایش از پایان جنگ را خواهد گفت، خاطرنشان کرده: آقای موسوی چیزی به عنوان طلبکاری از جنگ ندارد که بخواهد بگوید. سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با تأکید بر اینکه این گونه اظهارات موسوی مانند بقیه حرفهای گذشتهاش است، افزوده: ایشان در حال چالش درست کردن است و این حرف او هم در همین راستا است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در عین حال تصریح کرد: ناگفتههای زیادی از دفاع مقدس و پایان جنگ وجود دارد.گلایه همسر اول مهاجرانی از اصلاحطلبان شنیدیم که همسر اول مهاجرانی از اصلاحطلبان به خاطر عدم موضعگیری صریح درباره فلسطین انتقاد کرده است. جمیله کدیور در یادداشتی نوشته است: بیتردید ضرورت داشت که رهبران جنبش سبز درباره روز قدس و فلسطین موضع روشنی اتخاذ کنند تا زمینه ابهام و طرح مواضع و شعارهای انحرافی برطرف شود.لوموند: اسرائیل برای برقراری رابطه به التماس افتاده است با خبر شدیم که یک روزنامه فرانسوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در انزوای شدیدی قرار دارد، تصریح کرده که اسرائیل برای برقراری رابطه با کشورها به التماس افتاده است. روزنامه فرانسوی لوموند در گزارش خود پیرامون نشست سازش در واشنگتن تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی از انزوای دشوار و سختی بشدت رنج میبرد و به همین دلیل تلاش میکند با کشورهای همسایه خود ارتباط برقرار کند. این روزنامه افزود: اسرائیل در زمینههای مختلف از جمله رقابتهای ورزشی و فرهنگی نمیتواند در جمع کشورهای منطقه حضور داشته باشد و مجبور است در قالب کشورهای اروپایی قرار گیرد.لوموند: اسرائیل برای برقراری رابطه به التماس افتاده است با خبر شدیم که یک روزنامه فرانسوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در انزوای شدیدی قرار دارد، تصریح کرده که اسرائیل برای برقراری رابطه با کشورها به التماس افتاده است. روزنامه فرانسوی لوموند در گزارش خود پیرامون نشست سازش در واشنگتن تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی از انزوای دشوار و سختی بشدت رنج میبرد و به همین دلیل تلاش میکند با کشورهای همسایه خود ارتباط برقرار کند. این روزنامه افزود: اسرائیل در زمینههای مختلف از جمله رقابتهای ورزشی و فرهنگی نمیتواند در جمع کشورهای منطقه حضور داشته باشد و مجبور است در قالب کشورهای اروپایی قرار گیرد.پرتاب کفش و تخممرغ به بلر در جریان رونمایی از کتاب جدیدش دست آخر این که تونی بلر نخستوزیر اسبق انگلیس روز شنبه و پس از آنکه برای اولین بار پس از انتشار کتاب خاطرات خود در انظار عمومی ظاهر شد، از سوی مخالفان ضدجنگ با پرتاب تخممرغ و کفش مورد استقبال قرار گرفته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر افزود: در حالی که تونی بلر قصد بازدید از یک فروشگاه کتاب در برلین را داشت، شماری از مخالفان ضدجنگ با تجمع در برابر این فروشگاه، با فریادهایی مانند «خون روی دستهای توست بلر!» از او استقبال کردند و به سوی وی کفش و تخم مرغ و اشیای دیگری را پرتاب کردند. این موضوع باعث آن شد که نیروهای امنیتی و محافظان بلر مانع از ورود خریداران کتاب تونی بلر به محل فروشگاه شوند. تونی بلر در کتاب خاطرات خود، از سیاستهایش در دوره نخستوزیری، علیالخصوص از تصمیم خود در خصوص حمله به عراق دفاع کرده است.قدساخبار ویژه نصرا...: موسی صدر زنده است پرس تی وی- سید حسن نصرا...، دبیرکل جنبش حزب ا... لبنان جمعه ( 12 شهریور) در سخنانی به مناسبت روز قدس به پرونده امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: امام موسی صدر و 2 همراهش زنده و در لیبی زندانی هستند. وی افزود: نمی توان این موضوع را نادیده گرفت یا به فراموشی سپرد. احمدی مقدم: مانور ناجا پیش از روز قدس بدسلیقگی بود فارس- سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجرای مانور مهار در روز قبل از روز قدس شاید بدسلیقگی همکارانمان در انتخاب روز برگزاری مانور بوده است. وی افزود: مانور مهار درخصوص سارقین مسلح برگزار شد و با راهپیمایی روز قدس ارتباطی نداشت. وقف دانشگاه آزاد منتفی شد فارس- شهاب الدین صدر، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد از منتفی شدن وقف اموال دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: برای برگزاری جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد در انتظار اعلام نظر رسمی هیات فقهی هستیم. استقبال از «بلر» با تخم مرغ و کفش مهر- مراسم رونمایی از کتاب خاطرات «تونی بلر» در دوبلین با اعتراض گسترده مخالفان جنگ روبرو شد. به گزارش آسوشیتدپرس، مخالفان جنگ در پایتخت ایرلند جنوبی با پرتاب تخم مرغ و کفش از «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس پذیرایی کردند. اقرار سایت های ضد انقلاب:ما باختیم فارس - سایت های ضد انقلاب درباره راهپیمایی روز قدس و ناکامی فتنه گران برای ایجاد اغتشاش نوشتند: فقط حامیان حکومت در خیابان بودند، مخالفان نظام نبودند، تاکتیک راهپیمایی(اغتشاش و آشوب) پاسخ نداد، حضور کم شمار سبزها در روز قدس، راهپیمایی روز قدس قوی تر از پارسال بود.سایت جرس متعلق به مهاجرانی و از جمله رسانه های اصلی جریان فتنه در این باره نوشت: از تفاسیر و تحلیل های پیرامون انفعال سبزها در روز قدس و تمهیدات نظام آنچه واقعی است و حکم قطعی شد اثبات ناکارآمدی تاکتیک راهپیمایی سبزها می باشد. انتقاد جمیله کدیور از سران فتنه خبر آنلاین - جمیله کدیور همسر عطا مهاجرانی با انتقاد از همفکران خود درباره نداشتن موضع گیری صریح در قبال فلسطین نوشت: بی تردید ضرورت داشت که رهبران جنبش سبز درباره روز قدس و فلسطین موضع روشنی درپیش بگیرند تا زمینه ابهام و طرح شعارهای انحرافی بر طرف شود. پروفسور ثبوتی: حکمی دریافت نکرده ام خبر آنلاین - پروفسور یوسف ثبوتی، رئیس سابق دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان گفت: تاکنون هیچ حکمی به جز حکم برکناری اش دریافت نکرده است و در صورت دریافت نیز وقت همکاری در مشاغل جدید را ندارد. به خبری که هم اکنون رسید، توجه کنید خبر آنلاین- محمدعلی ابطحی در تازه ترین مطلب وبلاگ خود نوشته است: پارسال ماه رمضان نزدیکی های اذان بود. توی اطاق زندان. سعید شریعتی داشت نماز می خواند. صدای تلویزیون آرام بود. منم داشتم دعا می خواندم. این مجری خوش حرف سحرهای تلویزیون، آقای جمشیدی داشت حرف می زد. یک مرتبه گفت توجه توجه. به خبر مهمی که هم اکنون به دستم رسیده توجه کنید. خبر مهم هم که معلومه برای زندانی چقدر مهمتره. سعید نمازش را ول کرد و منم دعایم را و هر دو رفتیم سراغ تلویزیون که صدایش را بلند کنیم. فکرمون صد جا رفت. خوب گوش دادیم. گفت هم اکنون از آسمان پیغام رسیده که خداوند آماده بخشیدن گناهان است. می توانید قیافه ما دو تا را حدس بزنید! تخلف مالی در پیام نور تهران مهر - رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران از شناسایی خاطیانی در امور مالی دانشگاه پیام نور تهران خبر داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از دانشجویان پیام نور پرونده ای با موضوع مالی در کمیسیون اصل 90 مجلس گشوده شده است. دانشجویان گفتهاند که برخی از پرسنل در دو یا سه سال گذشته اقدام به دریافت نقدی شهریه دانشجویان می کردهاند. کمک مالی منافقین به مخالفان دولت عراق ایسنا - دکتر ناقع عیسی، رئیس انجمن دوستی ایران و عراق در استان تکریت گفت: منافقین برای تغییر در روند سیاسی عراق و حمایت از مخالفان دولت مرکزی، تا کنون به وسیله واردکنندگان مواد غذایی به پادگان اشرف، مقادیر زیادی پول به مخالفان دولت کمک کرده اند و این رویه همچنان ادامه دارد. سکوت معنادار BBC پس از راهپیمایی روز قدس فارس - در حالی که یک روزاز راهپیمایی روز قدس می گذرد شبکه تلویزیونی BBC یکی از مدعیان جریان آزاد اطلاع رسانی اخبار حضور میلیونی مردم در روز قدس را سانسور کرد. توهین به دانشجوی محجبه در دانشگاه قزوین خبرنامه دانشجویان ایران - هفته گذشته یکی از اساتید دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین با توهین به یکی از دختران محجبه کلاس و تمسخر وی و تخریب اعتقادات مذهبی این دانشجو موجب شکستن حرمت کلاس شد.این استاد در سر جلسه امتحان در جواب به یکی از دختران محجبه کلاس که از وی در مورد یک سوال راهنمایی خواسته بود، با تمسخر گفت: «شما برو دو رکعت نماز بخوان جواب را بدست می آوری». این رفتار توهین آمیز با این دانشجو سبب شد که وی کلاس را ترک کرده و امتحان خود را ناتمام رها کند. خرید نظامی هنگفت امارات برای مقابله با ایران! تابناک روزنامه القدس العربی چاپ لندن از امضای قرارداد سنگین تسلیحاتی امارات با شرکت لاکهید مارتین آمریکا خبر داد. «القدس العربی» تیتر این خبر را «آمادگی امارات برای حملات احتمالی ایران» انتخاب کرده است! واکنش رسانه ای به اقدام سیاسی باشگاه ایتالیایی ایرنا- در پی اعلام حمایت سرمربی باشگاه «آ اس رم» ایتالیا از یکی از محکومان دستگاه قضایی ایران، خبرگزاری جمهوری اسلامی در واکنش، اخبار این باشگاه را به مدت یک ماه بر روی خروجی های خود تحریم کرد. امیرکبیر به وطن بازگشت ایلنا- پس از گذشت 32 سال مجسمه میرزا تقی خان امیرکبیر ساخته زنده یاد ابوالحسن خان صدیقی از ایتالیا به ایران انتقال یافت. واکنش «مایکل لدین» به سایت اوباما در ایران تابناک- در پی انتشار خبر راه اندازی پایگاه خبری- تحلیلی باراک اوباما در ایران، «مایکل لدین» نومحافظه کار آمریکایی نسبت به راه اندازی این پایگاه اینترنتی متعلق به جمعی از فعالان رسانه ای در ایران واکنش نشان داد و در «نشنال ریویو» نوشت: بیشتر این سایت شایعه پردازیهای بی اساس است. کیهانسردسته مافیای ایتالیا به باند دفاع از خیانت و جنایت پیوست (خبر ویژه)بعد از افتضاح همسر بدکاره رئیس جمهور فرانسه در حمایت از یک زن بدکاره و قاتل ایرانی، نخست وزیر فاسدالاخلاق ایتالیا هم به این کلوپ پیوست.به دستور سیلویو برلوسکونی که سمبل انحطاط اخلاقی و اعتیاد به فساد جنسی در ایتالیا به شمار می رود، عکس بزرگ «س-م» (زن جنایتکاری که پس از ارتکاب زنای محصنه، شوهرش را نیز با سبعیت تمام به قتل رساند) بر سردر ساختمان نخست وزیری نصب شد! حمایت برلوسکونی از این زن جنایتکار از آن جهت عبرت آموز است که شخص وی از سردسته های مافیا در ایتالیا به شمار می رود و هر چند هفته یک بار، سند و تصویر و گزارش تازه ای از رسوایی های اخلاقی او در مطبوعات ایتالیایی و اروپایی منتشر می شود. هرزگی اخلاقی برلوسکونی و ارتباطات گسترده وی با فواحش خیابانی بارها باعث جنجال در ایتالیا شده و کار را به آنجا کشانده که ورونیکا لاریو همسر دوم وی، خواستار طلاق و جدایی شده است. همسر دوم برلوسکونی پس از 10 سال ارتباط با وی اقدام به ازدواج با نخست وزیر ایتالیا کرده بود. برلوسکونی بیماری اخلاقی خویش را تا مرز تأثیرگذاری در چینش اعضای کابینه هم گسترش داده و براساس گزارش مطبوعات ایتالیایی، انتخاب شماری از اعضای زن کابینه، هیچ دلیل دیگری جز بیماری نخست وزیر ایتالیا ندارد.در همین حال برخی گزارش های رسانه ها حاکی است برلوسکونی از یک باشگاه فوتبال تحت نفوذ خود خواسته در حمایت از «س-م» نوار سبز به مچ و لباس خود ببندند! حزب سبز ایتالیا هم تجمعی 30 نفره را با مشارکت گروهک تروریستی منافقین در شهر رم و در حمایت از «س-م» ترتیب داد.پیش از برلوسکونی، کارلا برونی همسر بدکاره و ایتالیایی الاصل سارکوزی رئیس جمهور فرانسه، از خیانت «س-م» به همسر خویش دفاع کرده بود. با این اوصاف پیش بینی می شود کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق و بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا، لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل، و هیگ وزیر خارجه فعلی انگلیس هم به تیم برلوسکونی و برونی بپیوندند و کلکسیون هرزگی را در حمایت از کسی که خیانت و جنایت را یکجا مرتکب شده، کامل کنند.شایان ذکر است در پی انتشار گزارش کیهان - مستند به گزارش رسانه های غربی- درباره هویت همسر سارکوزی، چندتن از عناصر گروهکی آشوبگر و بازداشت شده در نامه ای خطاب به کارلا برونی، از نامبرده تمجید و نسبت به مواضع کیهان عذرخواهی کردند که به نظر می رسد این اقدام در راستای جلب حمایت طرف فرانسوی و همچنین ابراز دلخوری است نسبت به اینکه به اندازه «س-م» هم آدم حساب نشده است. پای این نامه که در «بالاترین» منتشر شده، اسامی طبرزدی، اصانلو، بداقی، مجید توکلی و رفیعی فروشان دیده می شود. توکلی در جریان اغتشاشات روز 16 آذر در حال فرار با لباس مبدل (چادر!) بود که دستگیر شد.فارین پالیسی: فشارهای غرب باعث وحدت بیشتر مقامات ایرانی می شود (خبر ویژه)غرب نباید اختلاف ها در داخل نظام ایران را جدی بگیرد. نشریه فارین پالیسی با تاکید بر این مطلب نوشت: این اشتباه است که تصور شود اختلاف های موجود، به علت تحریم ها یا احساس درماندگی است بلکه این امر مثل همیشه صرفا نشان دهنده شیوه کار دستگاه سیاسی ایران است.فارین پالیسی اضافه کرد: تحریم ها، مقامات ایران را از هم جدا نمی کند و آنها در مسیر آیت الله خامنه ای حرکت می کنند. البته اختلاف و مشاجره همیشه وجود دارد اما نوعی مشغولیت است نه درماندگی یا تاثیرپذیری از فشار خارج. همچنین خود این مشاجره ها نشان می دهد نظام ایران آن گونه که در غرب گفته می شود دیکتاتوری نیست. این نشریه نوشت: اگر رهبری ایران خواستار پایان مشاجرات علنی سیاستمداران شد، به خاطر جلب توجه این اختلافات بود. آیت الله خامنه ای می داند که دشمنان ایران مشتاقانه دنبال نشانه های ضعف جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل با تاکید بر اتحاد می خواهد در دوره حساس فعلی، تصویر قدرتمندی از ایران در سطح بین الملی ایجاد کند. فارین پالیسی در پایان تصریح کرد: برخلاف ادعاها، تحریم های خارجی همواره منجر به اتحاد و نه جدایی مقامات ایران می شود. فراخوان رهبر ایران برای پایان دادن به مشاجرات، ناشی از این نگرانی است که مبادا ایران در تله غرب بیفتد و خود را گرفتار جنگ نرم قدرت های غربی ببیند. از نظر آیت الله خامنه ای اکنون وقت کشمکش های داخلی کم اهمیت نیست. شانس شکست آمریکا در خاورمیانه همواره بالاست (خبر ویژه)یک روزنامه آمریکایی با اشاره به مذاکرات سازش و عقب نشینی اشغالگران از عراق نوشت: شانس شکست برای آمریکا در خاورمیانه به طور سنتی بیش از شانس پیروزی است.وال استریت ژورنال می نویسد: اوباما زمانی که از بازسازی رابطه با کشورهای حاضر در خاورمیانه سخن گفت و عزم خود را در افغانستان، عراق و مسئله صلح جزم کرد در حقیقت به دنبال یک چیز بود و آن هم مقابله با ایران بود و متحدانش در منطقه. بی توجه به ضریب موفقیت اوباما در منطقه، در تمامی حرکت های مارپیچ وی در افغانستان، عراق و مبحث صلح خاورمیانه یک چیز هویدا بود و آن ایران است. ایران دوستانی جان برکف در لبنان و فلسطین دارد.روزنامه مذکور می نویسد: هر آنچه آمریکا در منطقه خاورمیانه انجام می دهد یک هدف غایی دارد و آن ایران است. ایران و کاستن از نفوذ این کشور بر منطقه. در عراق تلاش های آمریکا تلاشی است برای حذف فضایی که تهران بتواند از آن استفاده کند. در افغانستان هیاهو برای به روی کار آوردن میانه روها تقلایی است برای علم کردن مسلمانان معتدل در برابر طیف تندی که به نفع ایران در حال شکل گیری است. در ماجرای فلسطین- اسرائیل، تلاش ها یک هدف آشکار دارد و آن هم گرفتن بهانه از کشورهای عربی برای عادی سازی رابطه با اسرائیل است. رهبران عرب ادعا می کنند که رنج و درد فلسطینی ها و بازتاب آن در افکار عمومی منطقه در حقیقت نقش بازدارنده اصلی را در بازسازی رابطه همسایگان با اسرائیل ایفا می کند. اعراب به همین دلیل نمی توانند مقابل ایران و دوشادوش ایالات متحده و اسرائیل در منطقه بایستند. اوباما امیدوار است که موفقیت در مذاکرات صلح، بتواند از تاثیر ایران بر گروههای مقاومت فلسطینی مانند حماس بکاهد.وال استریت ژورنال اضافه کرد: یک سناریو وجود دارد و آن هم شکست تمامی تلاش های اوباما در منطقه است. در شرایطی که سربازان آمریکایی از عراق بروند و پشت سر خود سرزمینی با دولتی نه چندان مقتدر را باقی بگذارند، فضا برای اعمال نفوذ ایران بیش از پیش مهیا می شود. مذاکرات صلح خاورمیانه می تواند با ادامه شهرک سازی های اسرائیل مهر شکست را بر پیشانی داشته باشد. ریسک استراتژی اوباما در منطقه بسیار بالا است، همانگونه که فرصت های پیش روی او هم کم نیستند ]!؟[گفتنی است هیلاری کلینتون روز گذشته در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد ایران یک مشکل بزرگ و چالش اصلی در خاورمیانه است اما مذاکرات صلح ارتباطی به مسئله ایران ندارد.تاکتیک فتحعلی شاهی کروبی و موسوی در روز قدس! (خبر ویژه)دوی علی گلابی... زلزله 12 ریشتری... بن بست راهپیمایی... رفتار فتحعلی شاهی...اینها تعابیری است که در بگومگوی بقایای فتنه سبز و اپوزیسیون خارج نشین پس از سپری شدن روز قدس و نمایش مجدد مرگ فتنه رد و بدل می شود.عناصر ضدانقلاب معتقدند فتنه گران طی چندماه گذشته فقط خالی بسته و باعث سردرگمی و یأس بیشتر شده اند. سایت صهیونیستی بالاترین که خود یکی از معرکه گیران اصلی هفته های اخیر بود، اکنون از قول علیرضا-ر (یکی از عناصر فراری) می نویسد «من به اندازه و سهم خود فقط یک خواهش از بدنه جنبش دارم: برادر جان اینهمه شعارهای بالاترین پسند نده که روز قدس تهران را زیر پایمان 12 ریشتر زلزله می کنیم. نگو که 13آبان سفارت آمریکا را میگیریم دوباره پس میدهیم به خودش. نگو اگر کروبی تهدید بشود ایران را جهنم میکنیم. (که دیدی که شد و هیچکاری هم نکردی). حالا که کروبی اینطور تهدید شد دوباره بلند نشو نگو که پس حالا که اینطوری شد اگر کروبی را بکشید پس من آنوقت دنیا را گل افشون میکنم. من از امروز آن شکل خیابانی جنبش را کلاً فراموش می کنم. ذیل این نوشته، شماری از اظهارنظرهای عناصرضدانقلاب به این شرح آمده است «این حرف ها که اله می کنیم و بله می کنیم بیشتر از ناحیه کاربران وزارت اطلاعاتی است تا با انجام نشدن تجمع و تظاهرات، تخم یأس بکارند... 4 تا جوون 16 ساله میشن همه کاره و پیام صادر می کنن و قرار تظاهرات می گذارن... اینجا در بالاترین اگه بگی تا آزادی ایران فقط 12 روز مونده، سریع می بینی همه میان کلی تعریف می کنن و کلی حال میکنند. سر همین قضیه کروبی، من به تو قول میدم اگر کروبی دستیگر بشه و یا حتا اگر کشته بشه هیچ کس نه میاد تو خیابون و نه کاری می کنه، ولی اینجا تو بالاترین یارو تیتر می زنه «وای اگر تار مویی از سر شیخ ما کم بشه ایران را کربلا می کنیم» بعدش میری پروفایلشو می بینی که اصلا از ایران نیست! من نمیتونم بگم که این تیترا و کارا همه مال عوامل اطلاعاتی هستش. باید قبول کنیم که بعضیها که مخصوصا از ایران دور هستن از نظر درک سیاسی در توهم به سر میبرن. خود من هم خارج از ایران هستم. اینو گفتم که به کسی الکی بر نخوره».سایت ضدانقلابی خودنویس هم که از خارج کشور مدیریت می شود با اشاره به حضور شکوهمند ملت ایران در راهپیمایی روز قدس و ناپیدایی فتنه گران نوشت: صحبت از ایجاد تفرقه یا ریختن آب به آسیاب جمهوری اسلامی نیست. صحبت از واقعیتی شدیداً تلخ و گزنده است که بسیاری از ما از بیان آن هراس داریم. آنچه در روز قدس اتفاق افتاد یکبار دیگر گمانه زنی ها درباره غلبه کامل جمهوری اسلامی بر جنبش سبز را تایید می کند. هر قدر هم فضای اینترنت پرجوش و خروش باشد آنچه تعیین کننده مسیر اوضاع است واقعیت واقعی است که در خیابان ها روی می دهد. امسال حکومت با شتاب فراوان عوامل خود را به خیابان ها ریخت و نفس معترضان را گرفت و به خانه کروبی حمله کرد]!؟[ تا باز هم موسوی فقط بتواند «بیانیه» بدهد. بیانیه هایی که به هیچ دردی نمی خورد و فقط و فقط امتیاز کاربری کاربران بالاترین را بالا می برد. روز قدس امسال درست در نقطه مقابل مراسم پارسال برگزار شد. برخلاف سال قبل دنیا اهمیتی به این موضوع نداد. چون صدایی از مخالفان نشنید. به نظر می رسد کسی دیگر برای جار و جنجال های فضای مجازی اینترنت هم اهمیتی قائل نیست و آنچه که قرار بود به اطلاع رسانی درست تبدیل شود به بازیچه ای کودکانه برای کسب امتیاز بیشتر در سایت ها بدل شد. برخلاف بسیاری از گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ریزش از درون حکومت آغاز شده است درست در نقطه مقابل ریزش در میان معترضان شروع شد. عده ای گفتند سرکوب ها کارساز نبوده است ولی اشتباه می کردند چون اگر کارساز نبود همان معترضان سال قبل را دوباره در خیابان ها می دیدیم.سایت بالاترین هم در مطلبی تحمیق آلود و تحریک آمیز خطاب به کروبی نوشت: ما ]!؟[ را ببخشید که دست و زبانمان خشکیده است و راحت در خانه نشسته ایم. ما را ببخشید که به خیابان نرفتیم و به شما خیانت کردیم. ما را ببخشید اگر ترسیدیم و نیامدیم. ببخشید که فقط بلدیم حرف بزنیم و شما را قربانی کردیم. ما بی معرفتیم و پشت به شما کردیم. ما را ببخشید، ما می ترسیم. ما را ببخشید که انقلاب کردیم ]!؟[ و ایران را به این روز انداختیم. ما را ببخشید که شما را جلو انداختیم و از پشت به شما خنجر زدیم. ای شیخ شجاع ]![ وضعیت همین است که می بینی. از دست ما کاری برنمی آید. همین نامه را هم که نوشتم فردا شب باید در اوین بخوابم ]نویسنده مطلب مقیم خارج کشور است![ باور کن که آن روزهای خوب که به خیابان می آمدیم، گذشته است. ما امروز توان فتح کوچه شما را هم نداریم. من یا فردا مهمان خانه شما می شوم و این وضع را می کنم یا از شرمساری و غصه، همین فردا دق می کنم و راحت می شوم حتی اگر به جهنم بروم»!اما «دوی علی گلابی چه بود». نویسنده وبلاگ محسن کردی با ابراز ناراحتی از هیاهوی توأم با هیچ فتنه گران می نویسد «کروبی در یک پیام کوتاه بر حفظ جان و امنیت مردم تاکید کرده و از آنان درخواست نمود که از حرکت به سمت منزل ایشان خودداری کنند. والله خوب شد آقای کروبی این پیام را دادند اگر نه سیل ساندیس خورها و خانه ایشان را با هم برده بود.این گونه مواضع حضرات سبز مرا بیاد ماجرایی میاندازد؛ فتحعلی شاه پیش از امضای قرارداد درباریان را به نزد خویش فرا خواند. آنگاه با اعتماد به نفسی مثال زدنی گفت اگر شمشیر شاهنشاهی ام را از غلاف سمت راست بیرون کشم چه می شود؟ همه درباریان جملگی گفتند بدا به حال روس، بدا به حال روس! آنگاه فتحعلی شاه با لحنی سرشار از غرور گفت اگر خنجر شاهنشاهی ام را از غلاف سمت چپ بیرون کشم چه می شود؟ همه درباریان جملگی گفتند بدا به حال روس بدا به حال روس! او هم دست بر غلاف برد و کمی شمشیر را بیرون آورد که ناگاه درباریان دست به دامان قبله عالم شدند در حالی ملتمسانه می گفتند قبله عالم رحم کن به حال روس. این بار را رحم کنید! آنگاه فتحعلی شاه شمشیر را به طور کامل درون غلاف کرد و سپس با اعتماد به نفسی مثال زدنی قرارداد را امضا کرد».این وبلاگ اضافه می کند: در فرهنگ اهل دعوا و بزن بزن تهرونی این گونه جهت گیری ها به «دوی علی گلابی» معروف است. میگویند فلانی برای فلانی «دوآمد»، یعنی بطور تهدیدآمیزی دوید طرف حریف فکر می کنم که جریان سبز سنگین تر است اگر واقعیت را بپذیرد که کسی حاضر نیست جانش را بخاطر این جنبش به خطر بیندازد.در همین زمینه سایت خودنویس در تحلیل دیگری تصریح کرده است« تاکتیک راهپیمایی به بن بست رسیده است. این مسئله در روز قدس باز هم اثبات شد. رژیم بالاخره کارآزموده شده است. دیگر لزومی به پافشاری روی این کار نیست. آیا جنبش شکست خورده است؟» وبلاگ «انقلاب سبز هم نوشت: در سایت هایی مثل بالاترین، عده ای ناامید شده اند و حتی به مردم فحش و بد و بیراه می گویند. خب مردم عقل دارند و به دعوت این و آن که به خیابان نمی ریزند.اماسایت صهیونیستی ایران گلوبال مشکل را نه در سایت هایی نظیر بالاترین بلکه دو رگه بودن کسانی چون موسوی و کروبی می داند که هنوز تظاهر به اسلام می کنند. اتفاق روز قدس بیش از آن که نشان شکست باشد نشانه بلوغ است. وقتی سران خودخوانده جنبش، سکولارها را سانسور و سرکوب می کنند قابل پیش بینی است که آنها هم به خیابان نمی آیند. اصلاح طلبان معامله گر و غیرقابل اعتمادند. آنها می گفتند این بار بیایید شعار هم غزه هم لبنان بدهید.سایت بالاترین در تایید ضد دین بودن آشوبگران، خطاب به موسوی و کروبی نوشت: آقایان موسوی و کروبی! از شما می خواهم دیگر در مورد راهپیمایی در زمان راهپیمایی دولتی سخن نگویید خود دیدید که امسال بازیچه رژیم نشدیم و نیامدیم. اصلا خیلی ازما به این گونه راهپیمایی ها اعتقادی نداریم.مگر جنبش راهش با حکومت یکی است؟اما پایان یک ماه چشم بندی و سیاه بازی رسانه ای، شاید خبری باشد که خودنویس درباره بالاترین نوشت: پارسال در 22 بهمن، بالاترین 12 هزار کاربر داشت اما اکنون این رقم به 3 هزار نفر رسیده است. آنها واقعا خسته شده اند.رسالتشنیده ها و نکته هادکتر داوودی در راه دانشگاه دکتر پرویز داوودی برای تصدی ریاست دانشگاه شهید بهشتی معرفی می شود. شنیده های موثق حاکی است که بزودی از سوی وزیر علوم دکتر پرویز داوودی به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شود. گفتنی است دکتر داوودی در دولت نهم معاون اول رئیس جمهور بود اما در دولت دهم پس از مدتی بلاتکلیفی به عنوان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک منصوب شد اما به جز ساعات محدودی در هفته برای این مسئولیت وقت گذاری وعلاقه ای نشان نداد اما به نظر می رسد با توجه به شخصیت دانشگاهی دکتر داوودی، در صورت معرفی و اخذ رای از شورای عالی ا نقلاب فرهنگی در این عرصه با جدیت بیشتری فعالیت نماید. اقرار سبزها به شکست در روز قدسسایت حامی موسوی اذعان کرد مراسم روز قدس امسال خالی از حضور سبزها برگزار شد. سایت خودنویس که طی ماه های گذشته همواره سعی در بزرگنمایی سبزها داشت روز گذشته اقرار کرد که برخلاف حضور فعال سبزها در مراسم سال گذشته و سردادن شعارهایی ماننده نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران امسال سبزها هیچ ظهور و بروزی نداشتند. این سایت حامی سبزها در مطلب دیگری به افول جریان سبزها در ایران پرداخت و بی اعتقادی نیروهای بدنه سبزها و ترسو بودن افرادی چون میرحسین را از جمله دلایل شکست جریان سبزها در ایران دانست. سایت خودنویس که به نظر می رسد دنبال توجیهی برای عدم حضور سبزها در راهپیمایی روز قدس است به نقل از یک سایت حامی موسوی در لندن نوشت حضور ماموران در خیابان ها باعث عدم حضور سبزها در خیابان های تهران شد!سایت بالاترین که از حامیان جنبش سبز محسوب می شود قبل از روز قدس وعده حضور چشمگیر سبزها را در خیابان ها می داد اما از عصر روز جمعه که معلوم شد سبزها با چشم مسلح هم در خیابان ها دیده نشده اند جهت گیری اخبار و تحلیل های خود را عوض کرد و در مطلبی نوشت جنبش سبز هیچ نیازی به حضور در خیابان ندارد. سایت بالاترین اقرار کرد قمپزهایی که روزهای قبل از قدس مطرح می کرد ناشی از فریب خوردن بوده است. این سایت نوشت همیشه به محض اینکه به مناسبتی نزدیک می شویم عده ای به طور سازماندهی شده شروع می کنند به تزریق هیجان کاذب که مثلا سبزها تهران را فتح خواهند کرد اما بعد که در عالم واقع به این هیجانات پاسخ داده نمی شود منجر به ناامیدی می شود در حالی که ما باید به جای تلف کردن وقت و انرژی خود برای بحث کردن درباره حضور و عدم حضور در خیابان ها بتوانیم به اشکال مختلف به جنبش سبز کمک کنیم. نیازی نیست که در خیابان ها حضور پیدا کنیم و... تقدیر مجمع روحانیون و بنی صدر از کروبیبنی صدر و مجمع روحانیون مبارز از مقاومت جانانه کروبی تقدیر کردند!مجمع روحانیون مبارز که ماه هاست به خاطر اختلاف نظر اعضا قادر به برگزاری جلسات رسمی نبوده و یکی از اعضا در مناسبت های مهم ازسوی سایرین بیانیه صادر می کند در جدیدترین اطلاعیه خود از کروبی تقدیر کرد. در اطلاعیه ای که به نام مجمع روحانیون مبارز صادر شده از کروبی به عنوان یار امام و انقلاب، شخصیت رنج کشیده ای که عمر خود را در دفاع از آرمان های امام و انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده نام برده است. سئوال اینجاست مجمع روحانیون مبارز که دم از امام و انقلاب می زند معلوم نیست در روزهای قبل از روز قدس، این میراث و یادگار امام کجا بود که بیانیه صادر کند و در جمع مردم حضور پیدا کند. مجمعی که حاضر نیست برای روز قدس چند خط بنویسد و اعضای آن در جمع مردم حامی آزادی قدس حضور یابند روز گذشته اطلاعیه ای صادر و با الفاظ اغراق آمیز از کروبی دفاع کرد.اگر مجمع روحانیون به تعاریف خود از کروبی اعتقاد دارد خوب بود توضیح می داد که چرا در انتخابات گذشته ریاست جمهوری حاضر نشد از این شخصیت رنج کشیده و یار دیرین امام و انقلاب حمایت کند و چرا کروبی را تنها گذاشتند که از فرط عصبانیت ناشی از رای اندک به وضعیتی دچار شود که دشمنان قسم خورده امام و انقلاب برای او مدیحه سرایی کنند. ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور مخلوع و فراری که به خاطر خوش خدمتی به مخالفان نظام در کنترل امنیتی ماموران فرانسوی به زندگی نکبت بار خود ادامه می دهد روز گذشته در مصاحبه ای با رادیو عصر آزادی به تجلیل از مقاومت کروبی پرداخت و گفت: انسان هر نظری که نسبت به کروبی داشته باشد ناگزیر است شجاعت کروبی را ستایش کند!جمهوری اسلامیجهت اطلاع ***از کرج خبر میرسد سرکردههای فرقه ضاله بهائیت در ادامه فعالیتهای خود اقدام به گسترش اصول این فرقه در این شهر کردهاند. به گزارش آتی نیوز، این افراد اقدام به خرید و یا اجاره منازل و باغاتی در منطقه جنوب شهر کرج (محمدشهر، عباس آباد) کردهاند تا از این طریق به جذب نیروهای جدید برای ترویج این فرقه بپردازند. با توجه به ازدیاد فرقه بهائیت و ترویج در شهرستان کرج و شهرکهای اقماری احتمال جذب جوانان و نوجوانان و ورود بهائیان خارج از کشور به شهرستان کرج در آینده متصور است. همین گزارش میافزاید: شنیده شده است، فعالان این فرقه در مناسبتهای مختلف ملی یا مذهبی اقدام به توزیع تی شرت ها، بند موبایل و دیگر اقلامی که به آرم و علائم شیطان پرستی و آرمهای منحصر به سازمانها و حمایت کنندگان اسرائیل اختصاص دارد میکنند. *** وهابیون، فعالیت خود را به طور گستردهای در کشور افزایش دادهاند. همزمان با ماه مبارک رمضان ضمن فرستادن مبلغین خود، کتابهایی را به صورت گسترده برای تبلیغ این فرقه در سطح برخی استانها بخصوص شهرهای مذهبی از جمله مشهد و قم توزیع کرده است. بنابر اخبار رسیده تاکنون تعداد 24 مورد کتاب در این خصوص شناسایی شده است. این کتابها ضمن ترویج فرقه ضاله وهابیت با ایجاد شبهات در بین جوانان سعی میکنند که این طیف از جامعه را جذب کند.