برخی عناصر سیاسی مدعی اصلاحات با شدت - و ناشی گری- تمام مشغول جعل آمار برای اعمال فشار مضاعف بر دولت هستند. در حالی که حدود 3 ماه پیش، ستاری فر رئیس سازمان مدیریت دولت سابق در مناظره با فرهاد رهبر در تلویزیون گفت «دولت با 120 میلیارد دلار درآمد نفتی چه کرده است»، اکنون اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت اصلاحات طی مقاله ای در سایت «امروز» ادعا می کند «دولت طی 3 سال گذشته 150 میلیارد دلار درآمد از محل فروش نفت کسب کرده است» و این در حالی است که هفته گذشته رمضان زاده سخنگوی دولت سابق در جمع دانشجویان مدعی شد «دولت در این 2 سال، 185 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و معلوم نیست چه کرده است.» نکته قابل تأمل این است که اگر آن رقم 120 میلیارد و قیمت نفت طی 3 ماه گذشته را درست بدانیم در خوش بینانه ترین حالت به دست نمی آید و معلوم نیست آن 30 میلیارد دلار اضافی مدعای آقای حجتی یا 55 میلیارد!! دلار ادعای آقای رمضان زاده طی این 3 ماه از کجا آمده است. ضمن اینکه آقای حجتی می گوید «طی 3 سال گذشته». اما توضیح نمی دهد که دولت فعلی فقط دو سال و 3 ماه سابقه فعالیت دارد و 9 ماه از آن 3 سال مورد اشاره حسابش با دولت قبلی است. لازم است مسئولان اقتصادی دولت با شفاف سازی آمار، مانع از غلط نمایی هایی از این دست شوند.