مادلین آلبرایت؛وزیر خارجه اسبق آمریکا با انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت بوش، جنگ علیه عراق را بزرگترین فاجعه در سیاست خارجی آمریکا توصیف کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ترکیش ویکلی»، آلبرادیت بار دیگر ضمن انتقاد از سیاستهای آمریکا، تهاجم کشورش به عراق را بزرگترین فاجعه در سیاست خارجی این کشور توصیف کرد. آلبرایت که در دانشگاه آرکانزاس سخنرانی می کرد،گفت: دولت بوش طوری رفتار می کند که نباید درباره آمریکا بحث کرد، برای اینکه(به زعم وی) خدا با ما است.وی خطاب به دولت بوش گفت: شما جنگ با خدا را برگزیده اید. وزیر خارجه دولت بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: فکر می کنم که عراق در مشکلات غرق می شود و تهاجم به این کشور را باید بزرگترین فاجعه برای سیاست خارجی آمریکا توصیف کرد. وی گفت: ما در خاورمیانه در مسایل گرفتار شدیم و از تحولات دیگر نقاط مانند آفریقا و آمریکای لاتین، و اینکه چگونه چین و هند را به همگرایی تشویق کنیم، غافل شدیم. آلبرایت با با بیان اینکه بوش هنوز الفبای سیاست خارجی را تمرین می کند، تصریح کرد: ما در دنیا گیج و سر درگم شده ایم جنگ عراق، تروریسم را گسترش داد.