در حالی که انواع بیماریها از جمله شیوع سرطان خون به دلیل استفاده از سلاحهای اکتیویته در عراق هشدارهایی برای بروز یک فاجعه میدهد، خبر کشف داروهای آلوده به ویروس ایدز در استان بابل، مقامات عراقی را شوکه کرد. به گزارش «جهان»، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، حسان طوفان عضو شورای استانداری بابل و مسئول کمیسیون خدمات این استان از کشف داروی آلوده به ویروس ایدز در این استان خبر داد. طوفان گفت: مسئولان بخش بهداشت استان بابل داروی آلوده به ویروس ایدز را کشف کردند که از آن برای درمان جراحات و نارسایی کلیه استفاده میشود. این مسئول عراقی در استان بابل خاطر نشان کرد: این داروی آلوده از چهار ماه پیش وارد بازار استان بابل شده و استانداری بابل کمیته ای را برای تحقیق درباره این مسئله تشکیل داده است. وی با اشاره به نگرانی مسئولان بهداشت عراق در این باره گفت: هنوز هیچ اطلاعی از مقدار وارده این دارو به عراق در دست نیست و یافتن تعداد کسانی که از داروی مذکور ااستفاده کردهاند، تقریبا غیر ممکن است.