جمهوری اسلامیجهت اطلاع *** آیتالله موسوی جزایری امام جمعه اهواز از وضعیت بی سابقه تصاویر زشت و مستهجن بر روی کیف و لوازمالتحریر تحصیلی دانش آموزان در فروشگاهها و بازار این شهر اظهار نگرانی کرد. وی گفت: مردم متدین به ما مراجعه میکنند و از این وضعیت بشدت نگران هستند، زیرا کیف و لوازمالتحریر مناسب و بدون تصاویر زشت و غربی یا وجود ندارد و یا به سختی پیدا میشود. وی از بازاریان متدین و مسئولان وزارت بازرگانی خواست به این وضعیت پایان دهند زیرا خرید و فروش این گونه محصولات از مصادیق "تعاونوا علی الاثم والعدوان" است. هجوم وسیع و کم سابقه فرهنگ منحط غربی از طریق تولید و ورود لوازمالتحریر با تصاویر محرک و مبتذل تمام بازار لوازمالتحریر کشور را به تصرف خود در آورده است. *** تعدادی از اتباع ایرانی مقیم آمریکا در مقر نیروهای ارتش این کشور واقع در شهر بدره عراق و در نزدیکی مرز مهران مستقر شدهاند. به گزارش مشرق، این افراد 25 نفر شامل 18 مرد و 7 زن میباشند. براساس این گزارش، اتباع ایرانی مورد نظر، دارای پدر و مادر ایرانی بوده که درحال حاضر مقیم کشور آمریکا هستند و ارتش آمریکا در نظر دارد از آنها در پایانههای مرزی از جمله زرباطیه - مهران در انجام کارهایی از قبیل مترجمی استفاده کند. زائران ایرانی که به تازگی از طریق مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردهاند این سربازان جدید آمریکا را مشاهده نمودهاند و حتی برخی از آنها با زائران ایرانی نیز هم کلام شده و خود را معرفی کردهاند. این افراد برای اخذ تابعیت کشور آمریکا باید به مدت یک سال در ارتش آمریکا خدمت کنند. *** سایت اصولگرای جهان از دومین پناهندگی برای خبرنگاران یک خبرگزاری دولتی خبر داد. براساس این گزارش، این خبرنگار حدود یک سال بود که به حوزه کار رسانهای وارد شده و در تلاش است تا با سوءاستفاده از دشمنی کشورهای غربی به آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شود. وی پنج شنبه گذشته به ترکیه رفته و به دنبال این است که از آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی پناهندگی اخذ کند. حدود چند ماه قبل نیز دبیر بخش عکس این خبرگزاری دولتی از یکی از کشورهای اروپایی پناهندگی گرفته بود. *** سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با ارسال نامهای به ستون جهت اطلاع درباره مطلب مندرج در تاریخ 15/7/89 این ستون توضیحاتی داده که چنین است: "1 - شناسایی، ساماندهی و صدور مجوز تشکلهای دینی و هیئات مذهبی قانوناً و بر مبنای بندهای 12 و 16 از ماده پنج اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی که به تایید مقام معظم رهبری (مدظله) رسیده است صورت میگیرد و کلیه دستورالعملهای پایین دستی اجرایی در حوزه فعالیت هیئات مذهبی براساس مصوبات شورای هیئات مذهبی استان (شورای منتخب مردمی متشکل از مسئولین هیئات مذهبی) و ستاد فرماندهی شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی متشکل از مسئولین فرهنگی، اجرایی، سیاسی و انتظامی میباشد. 2 - با توجه به درخواستهای مردمی، نیازسنجی به عمل آمده و نظرات کارشناسی شورای هیئات مذهبی استان و کار گروههای مربوطه و ایجاد مسایلی از جمله تداخل برنامههای فرهنگی و تبلیغی هیئات مذهبی، آلودگی صوتی، ترافیک و احترام و حفظ حرمت مسجد حداقل فاصله بین دو هیئت جدیدالتاسیس و قبلی و مسجد 500 متر در نظر گرفته شده است. 3 - برگزاری مجالس و مراسم مذهبی و دینی از دیرباز با حضور آگاهانه مردم ولایت مدار طبق نظر بانیان و واقفان مساجد و تکایا برگزار میگردد و هیچگونه بخشنامه و دستورالعملی در این خصوص از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران صادر نگردیده است." ایراندیگه چه خبر؟ پیشنهاد راهاندازی شبکه ماهوارهای پخش فیلمهای ممنوعه ایرانی خبر اول این که معاون دیپلماسی عمومی امریکا در دولت قبل این کشور پیشنهاد داده که واشنگتن برای اینکه ایرانیها را به آزادی مورد نظر غرب تشویق کند، باید یک شبکه ماهوارهای تجاری برای پخش فیلمهای ممنوعه ایرانی تأسیس کندشارژ روحی آقازاده در دوبی خبر دیگر اینکه مهدی هاشمی که از وی به عنوان شاهکلید حوادث پس از انتخابات نام برده میشود، در تماسهای اخیرش از انزوای خود در خارج کشور بشدت ابراز نگرانی کرده و درصدد بازگشت به کشور است. در پی تداوم تماسهای وی، عفت مرعشی مادر مهدی هاشمی برای رفع دلتنگیها و تقویت روحیه از دست رفته پسرش به دوبی سفر کرده تا شاید مانع از اجرایی شدن تصمیم مهدی شود. وی به مهدی توصیه کرده که به مقاومت خود ادامه دهد. با این وجود عفت مرعشی در بازگشت از دوبی در اظهاراتی مدعی شده که مهدی هاشمی با افتخار به ایران بازمیگردد!نگرانی سبزها از سفر احمدی نژاد به لبنان شنیدیم که ارگان رسمی سبزها نسبت به سفر قریب الوقوع دکتر احمدی نژاد به لبنان ابراز نگرانی کرده است. سایت جرس مدعی شده که «احمدینژاد در این سفر دستورالعمل آغاز درگیری حزبالله با اسرائیل را با خود به منطقه میبرد و همه نگرانیها ناشی از رفتن احمدینژاد به لبنان از احتمال سنگ انداختن وی به خاک اسرائیل! هنگام حضور در مرزهای شمالی اسرائیل است.» البته همکاران این سایت صهیونیستی این درک را نداشتهاند که برای دستور درگیری لازم نیست کسی از جایی به جایی سفر کند و برای درگیر شدن هم، سنگ نمیاندازند بلکه ایران و حزب الله لبنان موشکهای دوربرد و میان بردی دارند که میتواند عمق تل آویو را مورد هدف قرار دهد. با این حال آنچه در این میان جالب است آشکار شدن ماهیت صهیونیستی گردانندگان حلقه لندن (جرس) است که طی ماههای اخیر کوشیده بودند افتضاح شعار «نه غزه، نه لبنان» را بپوشانند و خود را طرفدار ملت فلسطین و شعار هم غزه هم لبنان، و ضد صهیونیست نشان دهند اما حالا از خاک اسرائیل سخن میگویند.اعتراف ارگان سیا به فقدان پایگاه مردمی اپوزیسیون با خبر شدیم که یک ارگان رسمی سازمان جاسوسی امریکا تصریح کرده که اپوزیسیون داخلی ایران در طول 31 سال گذشته پایگاه مردمی نداشته است. این پایگاه اینترنتی به قلم یکی از همکاران وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین وضعیت کنونی جریان فتنه را نامطلوب دانسته و نوشته: «آنقدر دست روی دست گذاشتیم تا کار به اینجا کشیده شد. بهترین سالها را که میتوانستیم به اتحاد برسیم با دست خودمان سوزاندیم و اینک نظارهگر خاکسترش هستیم. همه شانسهای تاریخی را یکی پس از دیگری از دست دادیم و عبرت نگرفتیم.» وی افزوده: با گذشت 31 سال از عمر جمهوری اسلامی هنوز اپوزیسیون، مردم ایران را پشتسر خود ندارد.برد موشکهای ایران تا سال 2014 به امریکا میرسد دست آخر این که مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرده که ایران تا سال 2014 میتواند موشکی بسازد که امریکا را هدف قرار دهد. وی در میزگردی با کارشناسان ادعا کرده که اگر این موشک به کلاهک هستهای مجهز شود، برای امریکا بسیار تهدیدآمیز خواهد بود. شبکه فاکس نیوز در ادامه عمدهترین موضوعات جدی بر امنیت ملی امریکا را وضعیت افغانستان و پاکستان دانسته است.کیهانحالت فوق العاده در اسرائیل فتنه گران به تل آویو احضار شدند (خبر ویژه)ارگان رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از سفر قریب الوقوع دکتر احمدی نژاد به لبنان پیشنهاد داد اعضا و سران گروه های ضد انقلاب به تل آویو رفته و در مرز با لبنان علیه جمهوری اسلامی شعار دهند.سایت این وزارت که توسط عناصری چون منوشه امیر مدیریت می شود، در مطلبی با امضای جعلی «روزنامه نگار میهن دوست» ادعای طنز آلود «پرتاب سنگ از سوی احمدی نژاد هنگام سفر به جنوب لبنان» را تکرار می کند و می نویسد: البته سیدحسن نصرالله این عمل را تقبیح نکرد و فقط گفت «احمدی نژاد می تواند سنگ های بزرگ تری بیندازد» که اشاره اش به موشک ها بود. ارگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اضافه می کند: آیا احمدی نژاد فریاد «نه غزه نه لبنان» را نشنید؟ حتی اگر احمدی نژاد سنگ هم نیندازد، همین که به کفرقانا و بنت جبیل برود نزدیک مرز است و خدا می داند که در کنار سیدحسن نصرالله می خواهد چه بگوید و چه تحریکات و فتنه انگیزی هایی انجام دهد. شاید هم دولا شود، سنگی را بردارد و به اسرائیل بیندازد. توقع از دوستان اپوزیسیون در اسرائیل و اروپا و آمریکا این است که جمع شوند و دسته جمعی به شمال اسرائیل بروند و در خط مرزی علیه جمهوری اسلامی شعار بدهند. من اطمینان دارم صدها نفر از مخالفان برون مرزی می توانند به اسرائیل بروند و در این کار شرکت کنند و سران اپوزیسیون هم می توانند همزمان از راه دور و از طریق پرده های بزرگ تلویزیونی، پیام به این تجمع بدهند.یادآور می شود پیش از این عناصری نظیر کدیور، حسین درخشان، کاسپین ماکان و... (نامزد کلاهبردار ندا آقاسلطان) به صورت اعلام شده و نشده به تل آویو رفته اند. همچنین کارگردانان فتنه در جریان تظاهرات روز قدس سال گذشته- با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی- تجمعی حاشیه ای برگزار کردند که در آن شعار نه غزه نه لبنان سر داده شد و همچنین روی اسلام «جمهوری اسلامی» خط کشیده شده بود.کیهان پیشنهاد می کند عناصری چون موسوی و کروبی و برخی ورشکسته های خارج نشین نظیر بهاء ا... مهاجرانی و کدیور افندی و سازگارا و مخملباف و نوری زاده از دعوت رسمی وزارت خارجه رژیم کودک کش صهیونیستی جا نمانند و همان طور که مواضع اسلامی و انسانی جمهوری اسلامی در دفاع از ملت فلسطین را «ماجراجویی» می دانند و از اسرائیل حمایت می کنند، با رساندن خود به تل آویو نیز، پیمان نوکری را با شیمون پرز و نتانیاهو تازه کنند بالاخره هرچه باشد پرز آنها را پیاده نظام خود در جنگ با جمهوری اسلامی می داند و نتانیاهو از آنها به عنوان سرمایه بزرگ اسرائیل یاد می کند.جنبش سبز را اگر تعریف کنی فرو می ریزد (خبر ویژه)دون کیشوت فراری اصلاح طلبان با زبان بی زبانی ثابت کرد چیزی به نام «جنبش»سبز وجود خارجی ندارد و اگر قرار به «تعریف» جنبش سبز باشد، همین ائتلاف نیم بند اپوزیسیون هم زیر سوال خواهد رفت.به گزارش گویانیوز، اکبر پونز طی سخنانی در برلین و در حالی که تلاش می کرد به این پرسش پاسخ دهد که «سبز بودن چه معنایی دارد»، گفت: سبز یک نماد است نه جنبش. اصل جنبش اگر وجود داشته باشد، رنگ نیست چیز دیگری است. مطابق تعریف های کلاسیک جنبش اجتماعی، اگر «تشکیلات/سازمان و رهبری تثبیت شده»، دو رکن اساسی جنبش باشند، آنچه در ایران می گذرد جنبش نیست چون فاقد تشکیلات و سازمان و رهبری تثبیت شده است. چهره های شاخص سبزها هم نمی خواهند مسئولیت هدایت آن را قبول کنند اما اگر «تشکیلات/سازمان» و «رهبری متمرکز» را شرط وجود جنبش اجتماعی به شمار نیاوریم]!![ احتمالا می توان از جنبش سبز سخن گفت.وی با دعوت ضمنی به تعریف نکردن «جنبش سبز» و مشخص نکردن حد و مرز مفهومی این عبارت گفت: اگر گفته شود «هر کس خواهان دموکراسی و حقوق بشر و آزادی است، یکی از اعضای جنبش است» این تعریف میلیون ها نفر را دربر می گیرد اما با وارد کردن قیود تازه ]بخوانید حد و رسم های معمول و منطقی برای تعریف هر اسم[ می توان نیروی جنبش را به شدت کاهش داد. حال اگر شرط «پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی» را به تعریف بالا اضافه کنیم، شمار اعضا کاهش خواهد یافت. برخی هم گفته اند «جنبش معتقد به راه و خط امام خمینی است» با این قید جمع بیشتری از جنبش خارج می شوند. اگر گفته شود «سبزها می خواهند به دوره طلایی امام خمینی بازگردند»، این مدعا هم جمع کثیر دیگری را از جنبش طرد خواهد کرد. در داستان سیاست خارجی هم مسائلی مانند فلسطین و اسرائیل همین گونه است.وی در عین حال در این سخنرانی سردرگم به پایین بودن رأی موسوی نسبت به احمدی نژاد در نظرسنجی های محافل ضدانقلاب اذعان کرد و گفت: مردادماه امسال در شهر ونکوور و در میزگردی با حضور حسین قاضیان- از مدافعان جدی دموکراسی خواهی- شرکت داشتم. او چند سالی زندان را تجربه کرده و متخصص جامعه شناسی و نظرسنجی است. تجربه موفق نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری 76 و 80 را در کارنامه خود دارد. او در آن میزگرد توضیح داد که در انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 1388 کار تحلیل نظرسنجی ها را انجام می داده اند و نتیجه تحلیل آنها این بوده که «در سراسر کشور محمود احمدی نژاد از موسوی پیش بوده اما در تهران، در 10 روز آخر، موسوی از احمدی نژاد جلو زد. بدین ترتیب موسوی برنده انتخابات نبود.» این گزارش باعث واکنش دو تن از حاضران شد. از جمله یکی مدعی بود که با بیان این سخنان به جوان هایی که در تظاهرات شرکت کردند، خیانت می شود. با این وصف آیا باور به پیروزی موسوی در انتخابات یکی از ملاک های سبز بودن است یا فردی می تواند سبز باشد و در عین حال معتقد باشد که او برنده انتخابات نبود؟ تا حدی که من می فهمم فرد می تواند عضو جنبش باشد و در عین حال بر این باور باشد که احمدی نژاد بیش از موسوی رأی آورده است. تاکید بر آمارهای بلا دلیل، ممکن است عاملان و حاملان جنبش سبز را در تحلیل های ایدئولوژیک گرفتار سازد.وی آنگاه دلیل دفاع خود از موسوی را «دفاع موسوی از شکستن مرزهای خودی و غیرخودی و حضور همه مدافعان دموکراسی در جنبش» عنوان کرد و گفت: جنبش بسیاری از تابوها را شکست. جدایی دین از سیاست، بخشی از سبز بودن است.ویکلی استاندارد: ایران مرکز ثقل خاورمیانه شده است (خبر ویژه)«مرکز ثقل امنیتی خاورمیانه در روزگار جنگ سرد، مصر (دولت جمال عبدالناصر) بود اما اکنون این مرکز ثقل از مصر به ایران منتقل شده و دیگر رؤیای رسیدن به مذاکرات سازش کمپ دیوید، خواب و خیالی بی تأثیر بیش نیست.»این مطلب را هفته نامه آمریکایی ویکلی استاندارد مورد تصریح قرار داد. هفته نامه مذکور می نویسد: اوباما هم مانند کارتر - که با شوروی درگیر بود- با این رؤیا به واشنگتن آمد که هژمونی قدرت آمریکا را می توان باتفاهم و میانه روی با ایران حل کرد. این امر درباره شوروی میسر نشد همچنان که درباره ایران. اوباما حتی اگر بخواهد از موضع کارتر فاصله بگیرد باز هم در منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس گرفتار شده است. بی اثر کردن خطر ایران برای اوباما و رسیدن به حل مسئله صلح خاورمیانه، اقدام شاید موثری باشد اما او هنوز نتوانسته خطر ایران را تعریف و مهار کند.ویکلی استاندارد می افزاید: احتمال موفقیت خیلی خیلی پایین است. حتی اگر بتوان به توافق اعراب و اسرائیل رسید، باز هم تغییر استراتژیک روی نمی دهد چرا که تأثیری بر تهدید ایران ندارد. درست همان زمان که مصر در جریان جنگ سرد تغییر موضع می داد، آمریکا متحد خود یعنی شاه را در ایران از دست داد. ایران به سرعت شروع به تحرک کرد در جهان تا مواضع ضد آمریکایی را گسترش دهد. وقتی جای مصر و ایران عوض شد، مرکز ثقل امنیتی از مدیترانه به خلیج فارس منتقل شد و هنوز هم به عنوان یکی از اساسی ترین مسائل رسیدن به سازش خاورمیانه باقی مانده است. سابقه کارتر، اوباما را گیر انداخته است. دکترین کارتر، اوباما را به خود می خواند تا آمریکا درگیر هژمونی خلیج فارس شود اما رویای بی سروته رسیدن به سازش کمپ دیوید، خواب و خیالی بیش نیست. مایکل دوربان در این تحلیل نشریه آمریکایی اضافه کرد: ایران خود را قدرت هم عرض آمریکا می بیند نه به عنوان یک متحد، همان گونه که قدرت اتحاد جماهیر شوروی باعث شد کارتر نتواند با آن کاری کند. بعداً هم آمریکا می فهمد در جریان مذاکرات اسرائیل و فلسطین، حتی اگر به نتیجه برسد، هیچ دستاورد استراتژیکی نخواهد داشت.ترور شخصیت حاج سیداحمد خمینی(ره) سکوت سیدحسن و معرکه گیری منافقین جدید (خبر ویژه)فرزند شیخ آلت دست منافقین علناً و با گستاخی، مرحوم سیداحمد خمینی(ره) را متهم به جعل نامه به نام امام خمینی کرد! این گزافه گویی احمد منتظری بلافاصله با استقبال رسانه های نفاق جدید و مدعیان دروغین خط امام به ویژه سایت کلمه (وابسته به میرحسین موسوی) مواجه شد اما با وجود سپری شدن چند روز، هنوز هم دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی و رئیس آن- سیدحسن خمینی- واکنشی به این تحریف تاریخی بزرگ و ترور شخصیت فرزند امام خمینی(ره) نشان نداده اند.احمد منتظری که پای ثابت همکاری با رسانه های بیگانه است و به وسیله برخی بقایای باند مهدی هاشمی (از جمله کدیور) نقش مهمی در فریب و مدیریت آقای منتظری علیه انقلاب و نظام و امام طی سال های اخیر ایفا کرد، در پوشش دفاع از خیانت های پدر خود مدعی شد «من برای توجیه کار مرحوم امام خمینی در نوشتن نامه 6/1/68 به دانشجویان گفتم ممکن است نامه آیت الله منتظری به امام نرسیده باشد. گفتن این واقعیت که حاج احمد خمینی به جای امام، آن نامه را نوشته ممکن است تلخ باشد اما توهین نیست]![ وقتی حضرت آیت الله منتظری نامه 6/1/68 را مشاهده نمود بسیار متعجب شد و فرمود بعید است چنین مطالبی را استادش به او نوشته باشد. نامه 6/1 دست خط احمدآقا خمینی بود و پدرم هم دست خط را تأیید کرد.»این وقاحت و گزافه گویی در حالی است که حتی به شهادت عناصر ضدانقلاب، آقای منتظری توسط گروهک ها مدیریت و توجیه و تخلیه اطلاعاتی می شده است.به عنوان مثال 13مرداد گذشته «محمد- ص» عضو پیشین گروهک تحکیم و ادوار تحکیم ضمن اشاره به ملاقات مکرر این 2 گروهک با منتظری تاکید کرده بود:« یکی از این ملاقات ها در سال 86 بود که به همراه جمعی از دوستان ادوار تحکیم و دفتر تحکیم به قم و بیت آیت ا... منتظری رفتیم. اتاقی مملو از بولتن های خبری. سراغ برخی دوستان غایب را گرفتند. آن زمان 3 تن از دوستان پلی تکنیک از سوی محاکم قضایی محکوم شده بودند. او روزانه اخبار خارجی و داخلی را دریافت می کرد». نویسنده مطلب سایت ضدانقلابی خودنویس توضیح نداده بود که «بولتن »های یاد شده توسط کدام تیم تهیه و در اختیار آقای منتظری قرار می گرفت؟کانالیزه شدن دفتر و دادن اطلاعات غلط به منتظری، یکی از اتفاقات عبرت آموزی بود که باعث شد وی حتی از مقابله جمهوری اسلامی با گروهک تروریستی منافقین انتقاد کند اما حضور باند تروریست و آدم کش مهدی هاشمی در حلقه اول اطرافیان خود را نبیند بلکه از آنها تا پای معارضه با انقلاب و امام هم دفاع کند. این روند بولتن سازی و کانالیزاسیون منتظری کار را به جایی رساند که وی حتی از منافقین تروریست قاتل 72 شهید مظلوم انقلاب- و از جمله شهید محمد منتظری- دفاع کرد و به همین خاطر از سوی گروهک کانون مدافعان حقوق بشر (وابسته به شیرین عبادی) مورد ستایش قرار گرفت!عناصری نظیر کدیور در این اواخر موفق شدند فتوایی از آقای منتظری علیه برنامه هسته ای ایران بگیرند. کدیور در نامه خود برنامه هسته ای کشورمان را به عنوان یک تهدید به تصویر کشیده و با جنگ طلب معرفی کردن جمهوری اسلامی، خواستار فتوای منتظری شده بود! منتظری هم با توجه به فضاسازی مفصل کدیور در نامه خود، 22 مهر 88 پاسخ داد «ساخت و نگهداری سلاح های کشتار جمعی ممنوع می باشد و اگر کشوری در این جهت گام بردارد نه تنها مرتکب اسراف شده بلکه موجب تهدید برای کشورهای دیگر و در نتیجه بی اعتمادی گردیده و بسا موجب تیرگی روابط شود. در این فرض خود سردمداران آن کشور باید از هرگونه اقدام در جهت آن سلاح ها پرهیز کنند و اگر نکردند مردم از حاکمان بخواهند که پرهیز کنند و در صورت تخلف دیگر کشورها، به هر شکل از آنان ممانعت نمایند»!!شایان ذکر است اوایل دی ماه سال گذشته نیز دو تن از اعضای گروهک نهضت آزادی از مراودات و مشورت های خاص به آقای منتظری و دریافت مطالب سری نظام از وی خبر داده بودند. عبدالعلی بازرگان دوم دی 88 در سایت ملی-مذهبی نوشت: «آیت الله منتظری در برابر کسی ایستاد که حاصل عمر او ]امام خمینی[ حساب می شد و کمتر از «حضرت امام» درباره ایشان نگفته بود... در خانه آیت الله منتظری همواره به روی مخالفان باز بود. ما نیز در نهضت آزادی بیانیه های خود از جمله علیه ولایت فقیه و ادامه جنگ را برای ایشان می بردیم]!![... در سال 67 پس از عملیات مرصاد، تعدادی از زندانیان که بیشتر آنها از مجاهدین ] گروه تروریستی منافقین[ بودند به اعدام محکوم شدند. فقط آیت الله منتظری از حقوق این نیروها که از جمله فرزند او را ] در ماجرای جنایت تروریستی 7تیر[ کشته بودند، دفاع کرد».عضو گروه نهضت آزادی با «هولناک» خواندن برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری در زمان حضرت امام، به ملاقات خود با آقای منتظری در حول و حوش همان ایام اشاره کرده و نوشته بود «نگارنده حامل بیانیه و پیامی از تهران از ناحیه پدر و دوستان نهضت آزادی در امور جاری برای آقای منتظری بودم. در این ملاقات خصوصی ماجرا را ناباورانه با جزئیات از ایشان دریافت کردم، ناباورانه از این جهت که ایشان صادقانه]!![ و غیرسیاستمدارانه، اصل حکم و جزئیات را به عضوی از یک حزب مخالف اطلاع می دهد. این دلالت بر صفا و سادگی می کرد»!ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی نیز در گفت وگو با رادیو زمانه از صمیمیت ویژه با منتظری خبر داده و گفته بود «من به ایشان توصیه کردم بهتر است اندکی مماشات و صبر کند تا امور به ایشان واگذار شود. معمولا به دیدن ایشان می رفتم و یادم هست در زمستان سال 67 ] یکی دو ماه قبل از برکناری آقای منتظری[ در دیداری که با ایشان در قم داشتم، ایشان به من لطف داشت و نامه هایی را که با آقای خمینی مبادله کرده بودند، برای من خواند»(!)روایت رادیو بردگان از زندگی اپوزیسیون در هلند (خبر ویژه)«رادیو بردگان» -وابسته به اپوزیسیون مقیم آمستردام- از قول یکی از عناصر ضد انقلاب اعلام کرد: بهتر است در هلند خارجی باشی تا جای دیگر!مدیران دولتی رادیو زمانه در هلند سال گذشته به هنگام تحقیر و اخراج مهدی جامی (سردبیر این رادیو) و پس از آن که با غرولند وی و برخی دوستانش مواجه شده بودند که چرا بی دلیل به ما اهانت و اخراج می کنید، از آنها شنیده بودند ما بودجه و امکانات به شما می دهیم و شما برده ما هستید. پس هر طور که دوست داشته باشیم با شما معامله می کنیم.حالا پس از آن اتفاق تحقیرآمیز که باعث شد نام رادیو بردگان جایگزین عنوان رادیو زمانه شود، این رادیو از قول یکی از عناصر ضد انقلاب می گوید بهتر است در هلند خارجی باشی تا جای دیگر.این رادیو به سراغ یکی از عناصر اپوزیسیون درآمستردام رفته و درباره برخورد هلندی ها با وی پرسید. او که می گوید «در اداره پلیس مشغول هستم و هفته ای دو روز هم توی دندانپزشکی کار می کنم»! در این گفت وگو درباره مشکلات خود گفت: اینکه خارجی هستم. این یکی از بدترین چیزهاست. محیط پلیسی هم فرهنگ خودش را دارد. تا اشتباهی پیش بیاید فوری می گویند این فرهنگش فرق می کند یا به خاطر زبانش هست. به هر صورت اینجا همیشه خارجی هستی. من دیدم قبل از آن که مشکل داشته باشم، همه اش به من می گفتند تو جوانی و خارجی هستی و فلان. آن موقع با خودم گفتم شاید مثلاً چون زبانم خوب نیست. ولی بالاخره بعد یک مدت زبانت هم خوب می شود و سنت بالا می رود ولی باز همان برخوردها را می بینی، حتی بعد 6 سال. یک سال و نیم پیش به من تهمتی زدند. 4 ماه تحقیق طول کشید و من 4 ماه خانه ماندم. داشتم دیگر افسرده می شدم با هیچ کس نمی توانستم هیچ تماسی داشته باشم. بعد گفتند بیایید و این طوری نبوده است. عذرخواهی هم نکردند. این را که می گویم در اداره پلیس خیلی اتفاق می افتد.وی با این وجود گفت: ببین! خارجی همه جا خارجی است، هیچ رودربایستی هم با همدیگر نداریم. ولی اگر می خواهی خارجی باشی بهتر است در هلند خارجی باشی تا جای دیگر. شاید در هلند بهتر بتوانی خارجی باشی(!)رسالتشنیدهها و نکتههاتدوین منشور اصلاحات با حذف کروبی و میرحسینگروهی زیر نظر خاتمی مسئولیت تدوین منشور جدید اصلاحات را تدوین میکنند. شنیدههای موثق از محافل اصلاح طلبان منهای جنبش سبز زیر نظر خاتمی در حال تدوین منشوری برای نحوه فعالیت اصلاح طلبان در چارچوب قانون اساسی هستند. اخبار رسیده از گوشه و کنار جلسات اصلاح طلبان با محوریت بنیاد باران حاکی است در این منشور به طور جدی با رفتارها و مواضع ساختار شکنانه جنبش سبز مرزبندیهایی تعریف شده و به طور تلویحی خط قرمزی بر عملکرد جنبش سبز کشیده شده است. قرار است این منشور پس از آماده شدن پیش نویس آن در جلساتی با حضور اصلاح طلبان عاقل به مشورت و بررسی گذاشته شود تا پس از نهایی شدن متن آن محور فعالیت اصلاح طلبان در آستانه وارد شدن به فعالیتهای سیاسی از جمله نحوه ورود به مسائل انتخابات مجلس نهم قرار گیرد. نکته قابل توجه در مباحث مقدماتی تدوین کنندگان این منشور تاکید برنقش محوری خاتمی از یک سو و حذف افرادی که در طی دو سال گذشته آسیب جدی به حیثیت اصلاح طلبان وارد کردهاند مانند کروبی و میرحسین و جلوگیری از برجسته شدن نام آنها در دور جدید بازسازی جریان اصلاحات میباشد. تحریکات بیبیسی و رادیو آمریکا برای هدفمند کردن یارانههارادیو بیبیسی و رادیو صدای آمریکا و چند سفارتخانه کشورهای غربی در تهران تحریکاتی را درباره اجرای هدفمند کردن یارانهها آغاز کردهاند. در شرایطی که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه یک موضوع داخلی بوده و یکی از لوازم اجرای صحیح آن وجود آرامش و اطلاعرسانی صحیح به مردم میباشد اما شواهد حاکی از دخالت رسانهها و سفارتخانههای برخی کشورهای معاند با نظام در این موضوع داخلی را نشان میدهد. بیبیسی ارگان رسانهای انگلیس و صدای آمریکا اخیرا نظر سنجیهایی در ارتباط با چگونگی اجرای هدفمند کردن یارانهها و تبعات آن در جامعه ایران را آغاز کردهاند در این نظر سنجیها سئوالات به گونهای طراحی و به طرف مورد خطاب القاشده که نشان میدهد این رسانههای بیگانه به دنبال تحریک و عصبی کردن مردم در صورت افزایش هر گونه اقلام مورد مصرف هستند. موسسه تی ام اس که وابسته به سرویس امنیتی دولت آلمان میباشد هم در این ارتباط اقدام به نظر سنجی جهتدار و تحریک آمیز نموده است. اخبار رسیده از سفارتخانه برخی کشورهای غربی در تهران مانند انگلیس، سوئیس، ایتالیا، کانادا، آلمان و... حاکی است در فرمهایی که این سفارتخانهها در اختیار متقاضیان درخواست ویزا برای سفر به کشورهای مذکور قرار دادند سئوالاتی درباره قانون هدفمند کردن یارانه، تاثیر افزایش قیمتها در زندگی مردم و عکسالعمل احتمالی مردم در قبال افزایشها، تاثیر تحریمهای خارجی در ایران و... که هیچ ارتباطی به این سفارتخانهها ندارد از مراجعین ایرانی پرسیده میشود. ارتباط نزدیک و شفافیت در اطلاعرسانی از سوی مسئولین اجرای هدفمند کردن یارانه و پاسخ به شایعات رسانهها و رفع ابهامات مردم میتواند تاثیر دخالت رسانههای بیگانه و جریانات داخلی که برای عدم موفقیت دولت در این طرح ملی فعالیت میکنند را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آرزوی پیر زن فراری برای آغاز اغتشاش در ایرانپیرزن پولدار و فراری اظهار امیدواری کرد اغتشاشات خیابانی در ایران از سر گرفته شود!شیرین عبادی که پس از چند سال نوکری برای اجانب و پادویی برای محافل به اصطلاح حقوق بشری توانست نظر آنها را به خود جلب کرده و جایزه5/1 میلیارد تومانی به اسم نوبل را از آنها بگیرد اخیرا در مصاحبهای با خبرگزاری در اشتاندارد اتریش مایوسانه اعتراف کرد که سران و حامیان جنبش سبز در ایران در خانه نشستهاند و دیگر از اغتشاشات خیابانی خبری نیست که امیدواریم آنها فعالیتهای خود را از سر بگیرند!گفتنی است شیرین عبادی چندی قبل از اوباما به خاطر تحریم مقامات ایرانی تشکر کرده و از کشورهای غربی درخواست کرده بود هر طور شده از غنیسازی اورانیوم در ایران جلوگیری کنند!قدساخبار ویژه ترس صهیونیستها از افشای اسناد جدید تابناک روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت چاپ رژیم صهیونیستی فاش کرد: مقامات امنیتی اسرائیل، یک جاسوس را که موفق شده برخی اسناد سری «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر آن رژیم را به سرقت ببرد، دستگیر کرده اند. این روزنامه، نام و ملیت این جاسوس را اعلام نکرد، ولی نوشت: بخشی از این اطلاعات، مربوط به ویروس رایانه ای «استاکس نت» است. شکایت رحیمی از مطهری و جمعی از نمایندگان ایلنا - پیمان حاج محمود عطار وکیل علی مطهری گفت: اخیراً به شعبه ششم دادسرای کارکنان دولت مراجعه کرده و متوجه شدم محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور از موکلم و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شکایت کرده و این پرونده در شعبه دوم در حال بررسی است. طرح 600 میلیون دلاری سعودی ها علیه ایران فارس - پایگاه خبری عراقی «نهرین نت» ازطرح جدید سعودی ها با بودجه 600 میلیون دلاری و تحت حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی وانگلیس برای ایجاد فتنه و تفرقه میان اهل تسنن و تشیع و ضربه زدن به ایران با راه اندازی 5 شبکه ماهواره ای پرده برداشت. یک مقام روس:ایران اس 300 دارد خبر آنلاین - یک مقام روس مدعی شد که ایران با کمک چین موفق شده است تا سامانه اس- 300 روسیه را مشابه سازی کند.بنابر گزارش روسیا الیوم سرگئی چمیزوف مدیر شرکت روس تکنولوژی گفت: ایران به سامانه اس 300 که تاکنون در انحصار روسیه بود دست پیدا کرده است. قهر معاون وزیر جهان - مراسم جشن 45 سالگی تالار سنگلج در حالی شامگاه 17 مهرماه برگزار شد که در ابتدای این جشن «حمیدرضا شاه آبادی»، معاون هنری وزیر ارشاد که از مدعوین و سخنرانان این مراسم نیز بود،جشن را به حالت قهر ترک کرد.در ابتدای این برنامه قطعه ای پیش پرده خوانی اجرا شد که در این قطعه مسائل روز تئاتر و کشور با زبان طنز آمیز اجرا شد که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.اما در لابلای انتقاداتی که به شکل ترانه توسط گروه نمایشی اجرا می شد یکی از سخنان رئیس جمهور که حالت ضرب المثل داشت ، مورد تمسخر قرار گرفت و معاون وزیر ارشاد را مجبور به ترک سالن کرد. پیشنهاد ضد ایرانی یک مقام آمریکایی مشرق - جیمز کی گلاسمن معاون دیپلماسی عمومی آمریکا در دوره بوش پسر گفت:آمریکا برای اینکه ایرانی ها را به آزادی مورد نظر غرب تشویق کند، باید یک شبکه ماهواره ای تجاری برای پخش فیلم های ممنوعه ایرانی تأسیس کند. کشف نام «محمد» در قدیمی ترین نسخه تورات تابناک - روزنامه «النهار» الجزایر نوشت : قدیمی ترین نسخه تورات کتاب مقدس یهودیان در بیت المقدس کشف شد. در این تورات آیاتی دیده می شود که نام «محمد» را به عنوان منجی آخرالزمان نام برده است. ابطحی: تکلیف من را مشخص کنید رجا - یکی از اعضای مجمع روحانیون در جلسه ای که با برخی اعضای مجمع و برخی اصلاح طلبان داشته گفته است که ابطحی در نامه ای به خاتمی خواستار روشن شدن نحوه عضویتش در مجمع و علت دعوت نشدن به جلسات مجمع شده است. صریح ترین اعتراف ارگان سازمان «سیا» شبکه ایران - ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا(گویا نیوز) اذعان کرد که اپوزیسیون داخلی در 31 سال گذشته پایگاه مردمی نداشته است. سایت گویا نیوز به قلم ناصر مستشار، از همکاران وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، وضعیت کنونی جریان فتنه را نامطلوب دانسته و نوشته است: آنقدر دست روی دست گذاشتیم تا کار به اینجا کشیده شد. پناهندگی خبرنگاریک خبرگزاری دولتی جهان - چندماه پس از آنکه دبیر سرویس عکس یک خبرگزاری دولتی به خارج از کشور پناهنده شده بود، روز پنج شنبه گذشته یکی دیگر از خبرنگاران این خبرگزاری نیز با همین هدف از کشور خارج شد. خبرهای رسیده حاکیست که وی پنج شنبه گذشته به ترکیه رفته و به دنبال این است که از آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی پناهندگی بگیرد.