جمهوری اسلامیجهت اطلاع *** حضور یکی از بازیگران زن، که سال گذشته به آمریکا رفته و در آنجا با وضع بسیار زنندهای در محافل ظاهر شده بود، در یک مجموعه تلویزیونی موجب اعتراض مردم شده است. قسمت اول این مجموعه تلویزیونی با نام "گمشده" دوشنبه شب از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. *** وزارت دیانت ترکیه فتوایی صادر کرد که در نوع خود بسیار مناقشه برانگیز خواهد بود. در فتوای وزارت دیانت ترکیه آمده است: "هر کسی همچنانکه اختیار قبول یک دین را دارد این اختیار و آزادی را هم دارد که دینش را تغییر دهد". به گزارش آینده، درفتوایی که پروفسور دکتر حقی اونال عضو شورای عالی وزارت دیانت ترکیه داده است در بخش "آزادی عقیده" آمده است: "در آیات قرآن برای کسانی که از اسلام به دین دیگری میگروند جز مجازات اخروی چیز دیگری نیامده است" در این فتوا به آیه 137 سوره نساء استناد شده که در آن برای خارج شدگان از اسلام مجازات مرگ پیشبینی نشده است. به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از گازته وطن، اونال همچنین در این فتوا که در ماهنامه وزارت دیانت به چاپ رسیده آورده است: "حضرت محمد هیچ کسی را به پذیرش عقیدهاش مجبور نکرده است و علیه عقیدههای متفاوت اجبار و زور به کار نبرده است." *** سلمان رشدی مرتد، بار دیگر به صحنه آمده و به عوامل قرآن سوزی و اهانت به مقدسات اسلام پیوسته است. وی در یک مصاحبه با اشاره به کتاب موهن آیات شیطانی از تألیف کتاب خاطرات دوران زندگی پنهانی خود پس از صدور فتوای مشهور حضرت امام(ره) خبر داده و گفته است: هنوز معتقدم حرفهایی که زدهام درست است. سلمان رشدی افزود: وقت آن رسیده که در مورد همه دوران زندگی سختم سخن بگویم، فعلاً حدود 100 صفحه از کتاب خاطراتم که شاید 400 صفحه شود را نوشتهام و تا پایان سال میلادی جاری (اوائل زمستان آینده) پایان خواهد یافت. با صدور فتوای امام خمینی مبنی بر مهدورالدم بودن سلمان رشدی در سال 1367 وی که اکنون 63 سال سن دارد، مجبور شد تحت حمایت پلیس و به طور پنهانی و در محلی نامعلوم زندگی کند و اکنون در آمریکا و با حفاظت پلیس آن کشور زندگی میکند. *** سارا پیلن فرماندار سابق ایالت آلاسکا و نامزد معاونت جان مک کین رقیب انتخاباتی جمهوریخواه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که دستیابی ایران به سلاح هستهای منجر به جنگ جهانی سوم و کشتار بخش قابل توجهی از جمعیت جهان میشود! به گزارش عصر ایران این چهره محافظه کار آمریکا در مصاحبه با وب سایت آمریکایی "نیوزمکس" با اشاره به اینکه باید همه گزینهها از جمله گزینه نظامی در برخورد با برنامه هستهای ایران روی میز باشد از افزایش فشارهای تحریمی، برخورد نظامی و نیز مذاکره به عنوان سه راهکار همزمان برای برخورد با برنامههای هستهای ایران دفاع کرد. وی گفت: "ما باید بدانیم که سلاح هستهای دردست چنین کشوری (ایران) تنها مشکل اسراییل یا آمریکا نیست، بلکه مشکلی جهانی است. این مساله ممکن است به یک آرماجدون (نبرد آخرالزمان) بینجامد. این مساله ممکن است به جنگ جهانی سوم ختم شود که بخشهای بزرگی از کره زمین را نابود کند." ناظران سیاسی معتقدند سارا پیلن با این اظهارات درصدد جلب نظر افراطیون آمریکا برای انتخابات آینده ریاست جمهوری است. *** سازمان بسیج مهندسین استان یزد طی نامهای که به دفتر روزنامه در یزد ارسال نموده مطلب چاپ شده در ستون جهت اطلاع مورخ 6/7/89 درخصوص توزیع وصیت نامه کورش در گردهمائی بسیج مهندسین را تکذیب کرد. توضیح اینکه در مطلب چاپ شده نام هیچ ارگانی که در توزیع وصیتنامه کورش نقش داشته نیامده است ولی اصل خبر موثق میباشد و حتی این نکته نیز در خبر چاپ شده قید شده که حاضران در گردهمائی به این اقدام اعتراض کردند. رسالتشنیدهها و نکتههاعصبانیت رادیو فردا از وقف نشدن دانشگاه آزادارگان فارسی زبان سازمان جاسوسی آمریکا از وقف نشدن دانشگاه آزاد به شدت عصبانی شد!رادیو فردا که با هزینه سازمان جاسوسی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت تبلیغاتی میکند وقف نشدن دانشگاه آزاد در ایران را نشانه حاکم نبودن روح خداپرستی در جمهوری اسلامی دانست!این رادیوی آمریکایی فارغ از بحثهای فقهی و حقوقی تلاش کرد بحث وقف دانشگاه آزاد را سیاسی تلقی کرده و آن را به تقابل رهبر انقلاب با رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد تبدیل کند. رادیو فردا که معمولا عالیترین نبوغ سیاسی همفکران خود را در ایران منتشر میکند در این تحلیل خندهدار مدعی شد چون اکثریت دانشجویان دانشگاه آزاد در انتخابات سال گذشته به احمدینژاد رای ندادهاند لذا با وقف دانشگاه آزاد مخالفت شد و میخواهند این دانشگاه را دولتی کنند!ادعای مضحک رادیو فردا در حالی مطرح میشود که رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه اخیر خود به صراحت از رئیس شورای انقلاب فرهنگی خواستهاند که بندهای 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد و عضویت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد به نحوی اصلاح شود که شائبه دولتی بودن آن به وجود نیاید. ارگان سازمان سیا که معلوم نیست وقف شدن و یا نشدن دانشگاه آزاد چه ربطی به او و منافع همفکران او در ایران دارد مدعی شده با ابطال وقف دانشگاه آزاد این نهاد دانشگاهی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری اداره خواهد شد. امان از بیوفایی مردم سبز!سایت حامی میرحسین با تبرئه موسوی و کروبی بدنه جنبش سبز را سرزنش کرد!سایت جرس که از لندن مسئولیت مدیریت جنبش سر خورده سبز را بر عهده دارد در جدیدترین تحلیل خود به بررسی علل زمینگیر شدن جنبش سبز پرداخت. تحلیلگر سایت لندن نشین حامی موسوی در این مطلب با دادن چند هندوانه بزرگ زیر بغل موسوی و کروبی و باز کردن چند نوشابه گاز دار برای سران فتنه نتیجه گرفت که دو قلوهای متحد سابق به وظیفه خود عمل کردهاند اما این مردم و بدنه جنبش سبز بودند که در ادامه مسیر دچار کوتاهی شدهاند!نویسنده مجیزگوی کروبی و میرحسین در ادامه مطلب فعالان جنبش سبز در داخل و خارج را مورد سرزنش قرار داد و نوشت آیا فعالان جنبش سبز بخصوص خارج نشینان توانستند بعد از 22 بهمن سال 88 یک گردهمایی ساده تشکیل دهند و با در دست گرفتن مدیریت میانی جنبش سبز شکلهای دیگری از اعتراضات را سازماندهی کنند؟ هر کس که تصور کند علت رکود اعتراضات جنبش سبز بعد از 22 بهمن، سرکوب حکومت و یا ضعف رهبران بوده سخت در اشتباه است!این نویسنده سینه سوخته جنبش سبز که از لندن برای رونق مجدد جنبش فتنه لحظه شماری میکند در این مطلب مردم را مکلف کرده که خودشان راه حلی برای احیای جنبش سبز پیدا کنند و تاکید کرده وظیفه رهبران جنبش سبز در این شرایط تعیین تاکتیکهای اعتراضی نیست. بلکه ما به تحرکاتی نیاز داریم که با تکیه به وزن آن رهبرانمان دستگیر نشوند!پیوند جنبش سبز و اسرائیل در سفر احمدینژاد به لبنان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از ایرانیان خارج از کشور خواست در خط مرزی این رژیم با لبنان جمع شده و علیه احمدینژاد شعار بدهند! سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی این روزها از فکر چگونگی استقبال مردم لبنان از رئیسجمهور ایران آنچنان دچار وحشت و سردرگمی شدهاند که حساب ندارد. روز گذشته سایت وزارت امور خارجه اسرائیل در تحلیلی که به نام فرد ناشناس منتشر کرده مکنونات قلبی خود را با این نام بروز داده است. در این تحلیل آبکی از اینکه احمدینژاد از کفر قانا و بنت جبیل در جنوب لبنان دیدار کند به شدت ابراز نگرانی شده و نوشته خدا میداند احمدینژاد هنگام دیدار از این دو مکان که از مراکز فتنهگری و جنگ سالاری (بخوانید مقاومت دلیرانه) حزب الله بوده چه چیزهایی بگوید و به چه تحریکاتی دست بزند. سایت وزارت امور خارجه اسرائیل در این نوشته یاد جنبش سبز را زنده کرده و به احمدینژاد گفته مگر پارسال در روز قدس شعار طرفداران جنبش سبز در ایران را نشنیدی که فریاد میزدند نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران تحلیلگرسایت وزارت امور خارجه اسرائیل که در خیال باطل تظاهرات ایرانیان خارج از کشور در مرز لبنان و اسرائیل سیر میکند در نوشته خود آورده که دلمان میخواست که ایرانیان در خط مرزی اسرائیل و لبنان هزاران پلاکارد به دست میگرفتند و با حروف درشت مینوشتند که نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران و ایران مال ایرانیان است نه مال اعراب و شعارهای دیگر. کیهانشعار نه غزه نه لبنان رنگی برای حنای سبز باقی نگذاشت (خبر ویژه)مقامات لبنانی از پخش فیلم ساخته شده توسط یکی از عناصر فتنه گر (حنا دختر محسن مخملباف) در این کشور جلوگیری کردند.فیلم ساخته شده توسط دختر مخملباف که برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی و به سفارش آیپک-لابی صهیونیست ها- ساخته شده، قرار بود در جشنواره فیلم بیروت به حمایت از فتنه سبز به نمایش گذاشته شود.میترا فرهمند خبرنگار صهیونیست رادیو فردا در گزارشی از مبدأ اسرائیل، با اشاره به جلوگیری از پخش فیلم یاد شده در لبنان نسبت به این ماجرا ابراز ناخرسندی کرد. وی در عین حال در گزارش خود تصریح کرد روستاهای شیعه نشین جنوب لبنان که در نبرد 4 سال پیش ویران شده بودند نه تنها بازسازی شده اند بلکه پرچم جمهوری اسلامی هم در «بوستان ایران» در منطقه مارون الراس در اهتزاز است؛ جایی که منطقه «آویویم» در شمال اسرائیل را می توان به آسانی مشاهده کرد. سیدحسن نصرالله درباره احتمال سنگ انداختن احمدی نژاد به خاک ]؟![ اسرائیل در سفر به لبنان می گوید «اگر از من بپرسید احمدی نژاد نه سنگ، که خیلی چیزهای دیگر می تواند به اسرائیل پرتاب کند.» اشاره او به موشک است.آنچه در گزارش رادیو فردا و اقدام محافل نزدیک به رژیم صهیونیستی برای بردن فیلم دختر مخملباف به بیروت و تلاش جهت پخش آن قابل تأمل است، پررویی این محافل است چه اینکه عناصر میدانی و خیابانی فتنه گران سال گذشته در جریان حاشیه سازی برای تظاهرات روز قدس شعار «نه غزه، نه لبنان» سر داده و ماهیت صهیونیستی خود را به نمایش گذاشته بودند و به همین دلیل هم برخی عناصر فراری- نظیر «آیدا،ق» در سایت روزنت - در گزارش های خود تصریح کردند که شهروندان لبنان و فلسطین و مصر به جریان سبز در ایران به چشم مزدور و ستون پنجم اسرائیل و آمریکا نگاه می کنند.یادآور می شود محسن مخملباف که در هفته های اولیه فتنه در ایران، دچار توهم حاد شده و خود را سخنگوی جریان سبز در خارج معرفی کرده بود، بارها خواستار تحریم و فشار نظامی علیه ملت ایران شد.گفتنی است اخیرا سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از عناصر اپوزیسیون و همراه فتنه گران در خارج خواست تا به تل آویو رفته و ضمن حضور در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی علیه سفر رئیس جمهور ی اسلامی ایران به لبنان شعار [احتمالا نه غزه، نه لبنان!] سر بدهند.در همان حال از سران فتنه دعوت کرد تا از طریق اسکرین بوردهایی -مانیتورهای بزرگ تلویزیونی- که اسرائیل در مرز فلسطین اشغالی با لبنان نصب می کند برای اپوزیسیون و علیه دکتر احمدی نژاد سخنرانی کنند.گلایه روزنامه «ملت ما» و پاسخ کیهان (خبر ویژه)روزنامه تازه تأسیس «ملت ما» در واکنش به خبر کیهان اعلام کرد: «ملت ما» مدعی موج سوم نیست.کیهان، یکشنبه گذشته با اشاره به حضور برخی عناصر همراه فتنه گران و همکار نشریات زنجیره ای در روزنامه ملت ما، نسبت به فرصت طلبی و سوء استفاده افراطیون از روزنامه نزدیک به محسن رضایی هشدار داده و نوشته بود؛ این روزنامه مدعی موج سوم است اما گارد اصلی خود را تخطئه دولت قرار داده و این در حالی است که کوچک ترین مرزبندی با افراطیون مدعی اصلاح طلبی که پای فتنه و آشوب سال گذشته بودند، از خود بروز نداده است. این چه جریان سومی است که هیچ موضعی علیه افراطیون ندارد و از افراطیون برای تخطئه یکجانبه دولت اصولگرا بهره می گیرد؟روزنامه ملت ما در واکنش به این خبر می نویسد: طبیعی است که دلبستگان راستین انقلاب اسلامی و نظام در دوره به بن بست رسیدن غوغاسالاری از هر دو سوی به اصطلاح چپ و راست، ارائه طریق و پیشنهاد برای رفع بن بست ها را وجهه همت خویش بگمارند.این روزنامه با اشاره به خبر چندی پیش سایت جرس- درباره اخراج برخی روزنامه نگاران اصلاح طلب از روزنامه ملت ما- می نویسد: جرس که در انتهای طیف موسوم به سبز و در ضدیت با نظام و انقلاب قرار دارد به فضاسازی علیه «ملت ما» می پردازد. البته طبیعی است که قائلان به آن قرائت از آزادی، نباید پیشنهاد و راهکارهای اصولی از داخل خانواده نظام و انقلاب آن هم از نوع انقلابی و جبهه و جنگ دیده آن را برتابند. از سوی دیگر و در داخل متأسفانه از میان طیف گسترده اصولگرایان، بعضی افراطیون تحت پوشش اصولگرایی هم نگران شده اند؛ نگران خارج شدن اصولگرایی از دایره و حیطه قرائت انحصاری آنها. پاسخ به این سؤال که چرا جرس و کیهان در آغازین روزهای تولد ملت ما به این رسانه نوپا می کوبند چندان دشوار نیست. دو سر طیف و قطب های به ظاهر متضاد، هر دو در نگرانی مورد اشاره فصل مشترک پیدا کرده اند. ما از هیاهو و سر و صدا نمی هراسیم و به راه برگزیده و عهدی که با نظام و انقلاب بسته ایم متعهد بوده و در مدار اسلام، انقلاب، فرامین مقام معظم رهبری و قانون اساسی به راه خود ادامه خواهیم داد اما از بابت نگرانی و فضاسازی منفی برخی برادران خود در اردوگاه اصولگرایی دلتنگیم که حکایت آنها مشابه همان کلوخی است که شبلی به طرف دوست خویش پرتاب کرد.«ملت ما» همچنین نوشت: «ما نه مدعی موج سوم هستیم، نه جهت گیری اصلی خود را تخطئه و تخریب دولت قرار داده ایم بلکه نقد دولت را لازم و بهترین حمایت از او می دانیم. تخطئه جزو مرام ما نیست. مرزبندی با افراطیون مدعی اصلاح طلبی هم عیان است نه آن گونه که کیهان می خواهد و می پسندد».درباره این توضیح آمیخته به توجیه و مغالطه چند نکته قابل ذکر است:1- اینکه گفته شود روزنامه ملت ما مدعی موج سوم نیست، یا کشیدن خط بطلان بر اولین شماره این روزنامه (10 مهر 89) است یا حاکی از ضعف و بی خبری مدیریت در آن. دوستان کافی است اولین شماره روزنامه خود را ورق زده و تیتر اول صفحه 2 را ببینند که با حروف درشت و در توجیه جریان سیاسی متبوع روزنامه ملت نوشته است: «نسیم جریان سوم بر بام سیاست ایران». یعنی این نسیم به سرعت آمد و در کمتر از 10 روز گذشت و رفت؟2- چطور می شود به واقعیت «افراطیون مدعی اصلاح طلبی» و «طیف سبز ضد نظام و انقلاب» اذعان داشت و در عین حال هنوز مدعی وجود تقسیم بندی انحرافی و گمراه کننده «چپ و راست» بود یا خود را جایی میان «غوغاسالاری چپ و راست» جا زد؟! یا اذعان دارید که جنگ واقعی و بزرگی میان جبهه انقلاب و ضد انقلاب و حلول کرده در پشت نقاب اصلاح طلبی در جریان است و یا اینکه ماجرا را «غوغاسالاری چپ و راست» و شأن خود را اجل از ورود در این ماجرا می دانید. هر دو ادعا را که یکجا نمی شود جمع کرد، می شود؟! این همان تناقض بزرگی بود که متأسفانه در گفتار و رفتار آقای محسن رضایی هم در بحبوحه فتنه سال گذشته پدیدار شد اگر چه او چند ماه بعد از آن جریان اعلام برائت و جدایی کرد.«مرزبندی با افراطیون مدعی اصلاح طلبی» مگر قرائت و پسند «کیهانی/ غیرکیهانی» دارد که بخواهید با توسل به تعدد قرائت ها و تفسیرها و سلیقه ها، از مسئولیت شانه خالی کنید؟ اما اگر به لزوم «مرزبندی با افراطیون مدعی اصلاح طلبی» اذعان دارید، پرسش کیهان جای خود باقی است؛ همکاران نشریات زنجیره ای و برخی عناصر همسو و همراه با افراطیون و فتنه گران- که بعضاً با همان همکاران جرس و روزنت و گویانیوز و... بیانیه های مشترک در حمایت از فتنه گران امضا کرده اند و کیهان به نام برخی از آنها در خبر خود اشاره کرده- در روزنامه شما آن هم با امضا چه می کنند؟ یعنی علیرضا- خ، سجاد- س، فروزان- الف- محمد-ب و... را در روزنامه محبوس کرده اید که دیگر نتوانند به افراطیون سرویس بدهند؟برخی دوستان و همکاران فراری و پناهنده همین حضرات هستند که هم اینک سایت جرس و نظایر آن را تغذیه می کنند. مگر می شود یک سر جریان افراطی گری و فتنه در جرس (لندن) باشد و سر دیگر آن در روزنامه شما و آن گاه بازهم بتوان از جریان سوم سخن گفت؟! البته طی دو روز گذشته برخی از امضاهای مذکور از روزنامه ملت ما حذف شده اند که ان شاء الله از سر اصلاح رویه بوده باشد و نه خدای نکرده به اندرونی بردن آنها. اما درباره فضاسازی جرس علیه روزنامه ملت ما باید یادآور شد که این سایت از اینکه چرا برخی از دوستانش پس از مدتی حضور در روزنامه یاد شده، کنار گذاشته شده اند، ناراحت بوده و نه از اینکه چرا برخی دیگر از دوستان و هم طیفانش هنوز در «ملت ما» هستند.3- اصولگرایی آنجا که به مرز فتنه گران و جریان براندازی می رسد یک قرائت ندارد و آن جبهه بندی و تقابل با جریان های ضدانقلاب است. در این میان خیلی سخت نیست بررسی اینکه میان فتنه گران و کیهان، «فصل مشترک» پیش آمده یا میان شبه جریان و روزنامه آقای رضایی با فتنه گران. آیا حکایت کلوخ اندازی شبلی به منصور حلاج، با کیهان قابل انطباق است یا برخی برادران غافل انقلاب که در بحبوحه فتنه تا ماه ها خود را درجبهه نامحرمان فتنه گر تعریف کرده بودند!از «ملت ما» توقع نیست «کیهان2» باشد اما حتماً از «برادران» انتظار است که دست رد به سینه نامحرمان بزنند و در رقابت های سیاسی، از جماعتی که جزو بخش رسانه ای فتنه بودند یار نگیرند. این آیه شریفه هم شعار و سرلوحه امیرمؤمنان(ع) بود و هم سرلوحه عمل امام حسین(ع) که فرمودند: «ما کنت متخذ المضلین عضداً». این آیه را امیرمؤمنان(ع) در مواجهه با کسانی نظیر ولیدبن عقبه خواند که برای بیعت و ائتلاف آمده بودند. «من گمراهان و مضلین را به یاری نمی گیرم» و البته هزینه اصولگرایی امیرمؤمنان، تقابل امویان با امام در جمل و صفین شد.و نهایتاً اینکه برای برادران خود در روزنامه ملت، توفیق حرکت بر «مدار اسلام، انقلاب، فرامین رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی» را مسئلت می کنیم.پاتک درازگوش تروا به طعنه رفقا (خبر ویژه)دیالوگ فتنه گران مدعی اصلاح طلبی با دیگر گروه های اپوزیسیون ضدانقلاب، به «دیالوگ دیگ ها» تبدیل شده است. نمونه این دیالوگ، نوشته سایت جرس است که خود را شعبه و نماینده مدعیان اصلاح طلبی در لندن معرفی می کند.سایت وابسته به مهاجرانی و کدیور - سران خودخوانده فتنه سبز در خارج- که پس از افتضاح 22 بهمن سال گذشته و پیشنهاد نبوغ آمیز «درازگوش تروا» به شدت تحت فشار و تحقیر ضدانقلاب خارج نشین است، در پاسخ به آنها تاکید کرده که مگر شما خودتان در خارج چه تجمع مهمی ترتیب داده اید که از ما طلبکارید؟!جرس می نویسد: آیا فعالان جنبش سبز بخصوص خارج نشینان توانستند بعد از 22 بهمن 88 یک گردهمایی ساده تشکیل بدهند. هر کس تصور کند علت رکود اعتراضات، سرکوب حکومت یا ضعف سران جنبش بوده سخت در اشتباه است. وظیفه سران جنبش سبز در چنین شرایطی تعیین تاکتیک های اعتراضی نیست. جنبش به آلترناتیو دیگری برای سران خود نیاز ندارد.جرس همچنین نوشته است: جالب این است که مرکز اصلی نگرانی در مورد سران جنبش در خارج کشور قرار داشت. از همان جا بندهای بیانیه موسوی افزایش می یافت تا شفاف تر شود! منظور کروبی از دولت مستقر را زودتر از خودش تفسیر می کردند تا خدای ناکرده ابهامی پیش نیاید. خدا را شکر که موسوی و کروبی سازش نکردند و ما امروز شاهد هزاران جانشین سکولار و غیرسکولار که هیچ کدام حتی حاضر نیستند در یک جلسه کنار هم بنشینند، نیستیم!عملکرد اوباما آینه ای از تمام زشتی های سیاست بوش است (خبر ویژه)یک پایگاه خبری آمریکایی که در زمینه شفاف سازی اطلاعات فعالیت می کند، گزارش داد: باراک اوباما سیاست های افراطی نومحافظه کاران و جرج بوش را ادامه می دهد و سیاست جنگ نرم وی شکست خورده است.پایگاه «شفاف سازی اطلاعات آمریکا» در این گزارش تأکید می کند: پس از تمامی امیدها و بیم ها مشخص شد دیپلماسی و سیاست خارجی اوباما آینه زشتی از سال های ریاست جمهوری بوش است. دوران انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ها با وعده ترمیم جراحات و زخم های آمریکایی ها و بازیابی اعتبار از دست رفته شان در جهان آغاز شد ولی نارضایتی از همان ابتدای کار پدیدار گردید.براساس این گزارش، با پایان دوران متکبرانه جمهوری خواهان به رهبری جرج بوش و دیک چنی، اکنون باراک اوبامای دموکرات ادامه دهنده راه آن هاست. وی به سرعت سیاست فریب و نیرنگ آشکاری را به معرض نمایش گذاشت. هیچ تفاوت اساسی بین دیپلماسی بوش و اوباما وجود ندارد و اهداف راهبردی و امپریالیستی آمریکا شبیه گذشته باقی مانده است.این گزارش تأکید می کند: خط مشی اوباما در برابر اسرائیل نیز حتی قبل از رسیدن به ریاست جمهوری وی جالب بود. در 27 دسامبر 2008 نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه از زمین و هوا حمله کردند و بمباران، به آتش گشودن و کشتن مردم بیگناه به مدت 22 روز بدون هیچ وقفه ای ادامه داشت. در آن زمان نیز اوباما هیچ اعتراضی به وضع موجود نکرد.نویسنده گزارش با اشاره به یکسان بودن راهبردهای احزاب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا می نویسد: عقاید اوباما در خاورمیانه نیز مانند بقیه رؤسای جمهور آمریکا است. وی عقید دارد فلسطینیان باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند. اوباما همچنین با الگوبرداری از سیاست های جنگی بوش در نخستین اقدام وزیر دفاع بوش یعنی رابرت گیتس را در سمت خود ابقا نمود. او جاسوس کهنه کار و با سابقه سیا با مواضع ضد ایرانی در پنتاگون است و بدین ترتیب تغییر در سیاست های خارجی این کشور ناممکن به نظر می رسد.در ادامه این گزارش، نویسنده مواضع اوباما در قبال ایران را مورد ارزیابی قرار داده و با تاکید بر دغل بازی رئیس جمهور آمریکا عنوان می دارد: در مورد ایران نیز عملکرد وی به گونه ای است که امکان مصالحه بین دو کشور ناممکن است. وی ضمن همدردی و جانبداری از اغتشاش در ایران، تلاش نمود اروپا و حتی روسیه و چین را برای تحریم ها بر علیه این کشور همسو کند به این امید که جمهوری اسلامی را براندازد یا این کشور مجبور به همسو شدن با سیاست های آمریکا شود. در واقع اوباما با همان خطی مشی های سابق و با استفاده از «نبرد نرم» وارد صحنه شده است.در خاتمه این گزارش تحلیلی آمده است: اوباما در افغانستان حتی شدیدتر عمل کرده و به شدت تجاوزاتی که ناشی از خوی امپریالیستی است افزوده است.یادآور می شود کیهان در همان ماه های آغازین فعالیت دولت اوباما با اشاره به نوع مهره چینی ها و مواضع اوباما تصریح کرده بود که به تعبیر ضرب المثل رسای ایرانی سگ زرد برادر شغال است.اوباما بیست و دومین ماه از ریاست خود را سپری می کند.اسرائیل: فلسطینیان را ما آواره کردیم اما کشورهای عرب حقوقشان را بدهند! (خبر ویژه)نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با بن بست مذاکرات سازش گفت: اگر فلسطینی ها «رسماً» اسرائیل را به عنوان کشور یهودی به «رسمیت» بشناسند، ما هم تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را «بررسی خواهیم کرد»!کیهان پیش از این خبر داده بود که از سرگیری شهرک سازی توسط صهیونیست ها با وجود اطلاع از مخالفت فلسطینیان، اقدامی پیش دستانه و کلاهبردارانه جهت معامله پای میز مذاکره- تعلیق شهرک سازی در ازای به رسمیت شناختن اسرائیل- است اما جالب این است که نتانیاهو می گوید در ازای دریافت امتیاز فقط به رسمیت شناختن اسرائیل، تعلیق شهرک سازی را صرفاً «بررسی» می کند.آنچه وقاحت و خباثت حاکمان صهیونیست را بیشتر نشان می دهد، اعتراف وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به آواره کردن چند صدهزار فلسطینی و در عین تأکید بر این ادعای گزاف است که ما آنها را به وطن و خانه خود راه نمی دهیم.سایت وزارت خارجه اسرائیل در این باره و در کلماتی بسیار قابل تأمل و جالب توجه می نویسد: «از نگاه اسرائیلیان مفهوم خواسته فلسطینیان برای ادامه مذاکرات صلح که می گویند اسرائیل باید ساخت وسازها را متوقف سازد، در واقع تلاشی برای تعیین مرزهای آینده اسرائیل و کشور مستقل فلسطین است، بی آن که مذاکره ای صورت گرفته و امتیازی به اسرائیل داده باشند. در مورد خواسته نتانیاهو مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل، سران فلسطینی ادعا می کنند که هدف از مطرح کردن این خواسته، منتفی کردن شرط فلسطینیان برای بازگشت «آوارگان» فلسطینی به خاک اسرائیل است. سخن از 300 تا 400 هزار نفر فلسطینیانی است که تا سال1947 در این سرزمین زندگی می کردند، ولی هنگامی که کشورهای عرب به کشور نوخاسته اسرائیل حمله کردند، به اعراب فلسطینی وعده دادند که تا دو هفته دیگر پیروزمندانه بازخواهند گشت و سراسر خاک اسرائیل متعلق به آنان خواهد بود ولی این جنگ با شکست اعراب پایان گرفت و فراری ها نتوانستند به این سرزمین بازگردند و اکنون اعراب می گویند شمار آنان به بیش از 5/3 میلیون نفر رسیده و انتظار دارند اسرائیل آن ها را در خود جای دهد و فلسطینیان در این خاک به اکثریت عددی برسند. با آن که 62 سال از این ماجرا می گذرد، کشورهای عرب از اعطای حقوق شهروندی به «آوارگان فلسطینی» خودداری ورزیده و اجازه ادغام آن ها را در جمعیت خود نداده اند، تا این مسئله لاینحل بماند و وسیله ای برای امتیاز گرفتن از اسرائیل و وارد آوردن فشار بر این کشور باشد»!!این گزافه گویی وقیحانه درحالی است که رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی برای حل بحران «ملت» و «جمعیت» و «ارتش»، از کشورهای فقیر آفریقایی «برده/ شهروند»! می خرد تا ضمن نمایش عددی ملت، پیاده نظام ارتش رو به زوال خود را نیز تأمین کند و به نحوی مهاجرت معکوس صهیونیست ها را مهار نماید.ایراندیگه چه خبر؟ توهین گستاخانه حامیان سران فتنه به رسولالله(ص) خبر اول این که درحالی که در روزهای گذشته، مسلمانان جهان یکپارچه علیه اقدام توهینآمیز افراطیون امریکایی مبنی بر اهانت و جسارت به قرآن کریم را محکوم کردهاند. حامیان جریان فتنه مجدداً و برای چندمین بار ماهیت واقعی خود را با انتشار کاریکاتورهای توهینآمیز علیه پیامبر مکرم اسلام(ص) به نمایش گذاشتهاند. در همین راستا، سایت «بالاترین» که به عنوان اصلیترین سایت حامی جریان فتنه شناخته میشود، یکی از لینکهای اصلی صفحه ابتدایی خود را به انتشار این تصاویر توهینآمیز درباره اسلام اختصاص داده و مطالب گستاخانهای را نیز درباره شخصیت نورانی رسولالله منتشر کرده است.اقدام مقتدرانه! رژیمصهیونیستی در اعتراض به سفر احمدینژاد خبر دیگر اینکه سران رژیم صهیونیستی که در هول و هراس از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان به امریکا، فرانسه و سازمان ملل نامه ارسال کرده بودند این بار همه هوش و ذکاوت خود را جمع کردند تا به راهحلی اساسی برسند. در همین خصوص و پس از امتحان کردن راههای مختلف آنها تصمیم گرفتهاند همزمان با سفر احمدینژاد در یک اقدام جدی و مقتدرانه 2 هزار بادکنک منقش به پرچم این رژیم به هوا بفرستند. اوباما 59 درصد مالیات امریکاییها را صرف تداوم جنگ میکند شنیدیم که یکی از کارشناسان و فعالان سیاسی در امریکا با اشاره به اوضاع وخیم اقتصادی گفته: دولت اوباما هماکنون 59 سنت از هر دلار مالیاتهای امریکاییها و به عبارتی 59 درصد مالیاتها را صرف تداوم جنگ میکند. رییسه فوربس افزوده: دولت اوباما باید سریعاً به شعارهایش عمل کند و با بیرون کشیدن سربازان امریکایی از افغانستان و عراق، به اشغال این دو کشور پایان دهد. وی اظهار داشته: اصلاً نباید از اول وارد این دو کشور میشدیم. اوباما میخواهد با ترفندهای سیاسی جنگ را طور دیگری جلوه دهد و ما باید در بودجه نظامی امریکا تغییر عمده ایجاد کنیم. سوئیس: حامیان تحریم ایران به عدد انگشتهای دست هم نمیرسند! یک خبر دیگر این کهسخنگوی وزارت خارجه سوئیس با تأکید بر عدم وضع تحریمهای یکجانبه از سوی کشورش علیه ایران گفته: به جز امریکا و اتحادیه اروپا، فقط 6 کشور دیگر هستند که تحریمهایی فراتر از قطعنامه شورای امنیت علیه ایران وضع کردهاند. آدرین سوربرگر در گفتوگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست افزوده: اکثریت جامعه بینالملل همچون سوئیس صرفاً به تحریمهای سازمان ملل پایبند ماندهاند. 1700000000000 تومان؛ درآمد یک نیمسال دانشگاه آزاد دست آخر این که مدیرکل تسهیلات اعتباری مالی دانشگاه آزاد از درآمد 17 هزار میلیارد ریالی دانشگاه آزاد در نیمسال تحصیلی 89-88 خبر داده است. حسین سدهینیا با بیان این مطلب افزود: سال گذشته یک میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد ثبتنام کردند. من بسیجی آیتالله هستم نه آیتالله بسیجی نویسنده کتاب «نه ده» در بیان خاطرهای از دیدار خود با آیتالله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: آیتالله نوری همدانی از متنی که در حضور ایشان خواندم خوشش آمد و آن را از من گرفت و به بنده گفت که فقط یک جای آن ایراد داشت که شما به جای بسیجی آیتالله به بنده گفتید آیتالله بسیجی. وی در ادامه با اشاره به چفیه انداختن رهبر معظم انقلاب افزود: این چفیه که امروز بر دوش آقا است نشاندهنده این است که آقا میخواهد بگوید من قبل از هر چیز بسیجیام زیرا آقا مانند عدهای خواص بیبصیرت مناسبتی چفیه نمیاندازند.قدساخبار ویژه ریخت و پاشهای عجیب استاندار مشرق- در حالی که مشی رئیس جمهور در ساده زیستی و مخالفت با اقدامات تشریفاتی مدیران زبانزد است، گفته می شود استاندار یکی از استانهای شمالی کشور علاوه بر تغییر سؤال برانگیز مبلمان دفتر خود و خرید غیرضروری دو دستگاه خودروی ماکسیما، 30 میلیون تومان برای آسانسور اختصاصی خود هزینه کرده است.یکی از معاونتهای این استانداری نیز به تازگی حدود 40 نفر از مدیران را با اهدافی نامشخص به مالزی فرستاد. افتخاری: موهای دخترم را در دانشگاه کشیدند جهان - علیرضا افتخاری، استاد موسیقی در گفتگو با بخش خبری 20/30 گفت: من در برنامه ای به رسم ادب به رئیس جمهور عزیز ادای احترام کردم. از آن پس، من و خانواده ام به وسیله تماسهای تلفنی مورد اذیت قرار گرفتیم.وی همچنین در حالی که به حالت بغض سخن می گفت به تشریح برخوردهای ناشایست با خانواده اش پرداخت و گفت: در دانشگاه موهای دختر مرا کشیده اند و به وی توهین کرده اند در حالی که او یک استاد دانشگاه است. ایران هراسی به روایت سارا پیلن عصر ایران- سارا پیلن فرماندار سابق ایالت آلاسکا و نامزد معاونت جان مک کین، رقیب انتخاباتی باراک اوباما در مصاحبه با وب سایت آمریکایی «نیوز مکس» مدعی شد که دستیابی ایران به سلاح هسته ای به جنگ جهانی سوم و جنگ آرماگدون (نبرد آخرالزمان) منجر می شود و بخش بزرگی از کره زمین را نابود می کند. جدیدترین واکنش اسراییل به سفر احمدی نژاد؛ بالن هوا می کنیم! عصر ایران - روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: جمعی از اسراییلی ها در نظر دارند در اعتراض به بازدید احمدی نژاد از جنوب لبنان، بیش از دو هزار بالن هوا کنند جوان آنلاینسناریوی چندضلعی برای فتنه اقتصادی با نزدیک شدن به آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها، برنامهریزی فتنهگران شکست خورده برای بهرهگیری از فضای روانی پس از اجرای این طرح به اوج رسیده است. با نزدیک شدن به آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها، برنامهریزی فتنهگران شکست خورده برای بهرهگیری از فضای روانی پس از اجرای این طرح به اوج رسیده است. فتنهگران که پس از شکستهای پیدرپی رو به زوال و اضمحلال قرار گرفتهاند، تشویشهای اقتصادی پس از هدفمندی یارانهها را بهترین فرصت برای خود میدانند تا سوار بر موج این جریان اهداف خود را تأمین کنند. اما آنها تنها به موجهای پدیده آمده از قبال اجرای این قانون بسنده نخواهند کرد، بلکه خود نیز میکوشند با بسیج کردن نیروها و سرمایههای خود نقش ویژهای را در این راستا ایفا و هزینه اجرای این طرح را برای مردم و دولت بالا ببرند. بالا بردن تبعات برای به میدان آوردن مردمشاید مهمترین هدف از دخالت در موضوع هدفمندی یارانهها و به کارگیری سرمایههای کلان برای به انحراف کشاندن این طرح وارد کردن فشار اقتصادی به جامعه است تا از طریق پایین آوردن آستانه تحمل مردم، آنها را برای اعتراض به این فشارهای اقتصادی به خیابانها بکشانند. بنابراین پس از این حرکت مردم، بهترین موقعیت برای جریان فتنه به وجود میآید تا با انحراف حرکت اعتراضی- اقتصادی آنها برداشتهای سیاسی خود را انجام دهد و اهداف مورد نظر خود را از طریق این حرکات خیابانی تأمین کند. این موضوع یک قابلیت دیگر را نیز برای جریان فتنه به همراه خواهد داشت، چراکه حضور مردم عادی در اعتراض به مسائل اقتصادی در تجمعات امکان برخورد انتظامی را سلب میکند و علاوه بر این اگر برخوردی نیز با برهمزنندگان نظم عمومی صورت بگیرد، همان ماجرای مظلومنمایی و کشتهسازی که تجربه تلخ آن در زمان فتنه سال گذشته روی داد، تکرار خواهد شد. غربیها دست به کار شدندغرب نیز با درک این موقعیت تلاش میکند از طریق اعمال تحریمها و فشار اقتصادی و همچنین ایجاد بیثباتی در بازار اقتصادی ایران، فتنهگران را در تحقق اهدافشان یاری کند. شاید اجرای طرح هدفمندی یارانهها بهترین موقعیت برای غربیها باشد تا آنچه را که در فتنه سال 88 دنبال میکردند، در این شرایط عملی کنند. اخبار بسیار زیادی به دست آمده است که سفارتخانههای خارجی در تهران، خود را آماده میکنند تا در صورت بروز شرایط ویژه در کشور، همانند فتنه سال پیش هدایت جریانات اعتراضی در داخل را به دست بگیرند. علاوه بر این سفارتخانههای غربی در تهران مأموریت یافتهاند تأثیرات تحریمها و اجرای هدفمند کردن یارانهها را بر مردم و اقتصاد ایران جمعآوری کنند تا از این طریق برای موضوع برنامهریزی کنند. رسانهها وارد میشوندرسانههای معاند نیز فضای کشور را در آستانه اجرای این طرح شبیه فتنه سال گذشته تصور میکنند. بر این اساس رسانههای معاند با در پیشگیری خط سیاهنمایی علیه طرح، شایعات مختلفی را پیرامون این موضوع به مردم القا میکنند. شایعاتی نظیر عدم توانمندی دولت در پرداخت یارانههای نقدی در بلندمدت، کمبود حجم مبلغ پرداختی در مقابل گرانیهای در پیش و اختلاف دولت و مجلس در خصوص میزان یارانههای پرداختی، وجود تبعیض در پرداخت یارانهها، وجود تقلب در آمارهای ارائه شده و امکان مسدود شدن حسابها توسط دولت، افزایش قیمت بیمهها و خدمات دولتی، افزایش قیمت محصولات تولید داخل نظیر لوازم منزل، حذف یارانههای تحصیلی و آموزش و پرورش و دریافت هزینههای برق، آب وگاز مدارس از اولیاء جزو مهمترین شایعاتی بوده است که طی این روزها از طریق رسانههای مختلف به مردم القا شده است. در این میان جالب این است که شبکه بیبیسی فارسی، به پیشواز اعتراضات و تجمعات ناشی از اجرای این طرح رفته است و تلاش میکند از هم اکنون هرگونه واقعهای را صنفی و در راستای امرار معاش مردم جلوه دهد. برنامهریزیها افشا شدشاید مهمترین بخشی که میتواند بهرهبرداری سیاسی از طرح اقتصادی هدفمندی یارانهها را میسر کند، دخالتها و دستکاریهای اقتصادی در برنامههای دولت است که فتنهگران با تجمیع داراییهای خود،این کار را آغاز کردهاند. بر اساس این طرح قرار است طرحهای زیر را به مرحله اجرا در بیاورند: 1- انحصارطلبی یا احتکار کالاهای اساسی 2- بهوجود آوردن حرص و ولع در میان مردم در جهت خریداری بیش از حد کالاهای موردنیاز 3- مخلوط کردن طرح هدفمند کردن یارانهها با تحریمهای بینالمللی 4- قاچاق کالا از داخل به خارج و برعکس 5- ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم نسبت به اجرایی شدن طرح مذکور 6- دستکاری در سیستم گردش پول و نظام مالیاتی کشور 7- شایعهپراکنی از طریق غولهای رسانهای خود در داخل و خارج 8- سرمایهگذاری هنگفت در دانشگاهها از طریق شبکههای خاص 9 - شکلدهی عدم تعادل قیمت در بازار 10- سنگاندازی در مسیر تهیه نیازهای کشور از خارج که این بخش جزو مهمترین طراحیها برای اخلال در روند اجرای این طرح است. آنها از عوامل خود در دستگاههای مختلف خواستهاند که راه و روش و ترفندهای رژیم برای تأمین نیازهای کشور، بعد از تحریمهای امریکا را بهدست آورده و مشخص نمایند اقلامی که به این شکل تهیه میشود، چه تأثیری بر روند تحریمها خواهد داشت. محورهای اعلام شده عبارت است از: اقلام وارداتی با مشخصات اسمی،حجمی و کابردی، مبادی ورودی، و روشهای ذخیرهسازی، شرکتها وکشورهای واسط، روشهای حمل از مبدأ تا مقصد و در اختیار گرفتن کالا، کشورهای نقضکننده تحریمها، سازمان ومؤسسات متکفل تهیه، نیاز واقعی کشور و توان تأمین (ذخیره، مصرف، کمبودها)، تنوع تأمین ومبادی مختلف از یک یا چند کالا، گشایشهای اعتباری، سفارشات و خریدهای در راه، تا از این طریق بتواند کشورهای غربی را برای مسدود کردن این مسیرها کمک کند. در همین راستا، «جوان» در گفتوگو با سه تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، پروژه اخلال در هدفمند کردن یارانهها را مورد واکاوی قرار داده است. دولت مقدمات را آماده کندحجتالاسلام حسین ابراهیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به آنکه فتنهگران با هماهنگی کامل دشمنان در تلاشند با استفاده از فشارهای اقتصادی داخلی و تحریمهای بینالمللی هدفمند کردن یارانهها را با بحران مواجه کنند، افزود: جریان معاند دو شاخصه را در این رابطه مورد توجه قرار داده است. اول آنکه تمام همت خود را به کار گرفته تا طرح مذکور به مرحله اجرا نرسد و دوم آنکه اگر به اجرا رسید، سنگاندازیهای مختلفی برای به بنبست رسیدن آن به کار گیرد. وی با تأکید بر آنکه دولت مقدمات و بسترهای مناسبی در جهت انجام دادن هدفمند کردن یارانهها سنجیده است، خاطرنشان کرد: بهوجود آوردن فضای رعب و وحشت در میان مردم در جهت ایجاد حرص و ولع در عامه مردم، احتکار یا انحصار کالاهای موجود در بازار از طریق اعضای خاص خود، مخلوط کردن طرح هدفمندی یارانهها با تحریمهای بینالمللی و فشار به دولت از این طریق راهکارهای آینده جریان فتنه در کنار عوامل خارجی است. ابراهیمی ادامه داد: اینگونه تلاشها که مورد اطلاع دستگاههای نظارتی و امنیتی نیز هست، نشان میدهد که مسئولان و نهادهای مختلف بالاخص دولت فواید و بهرههای اجرایی این طرح را با زبانی ساده برای اقشار مختلف بازگویی کنند. معارضه تمام قد جریان فتنهدکتر سیدحسین نقوی حسینی نیز با تأکید بر آنکه جریان فتنه تمامقد به معارضه با طرح هدفمند کردن یارانهها برخاسته و از طریق تشکیل ستاد شایعهپراکنی قصد اختلال دراجرای طرح مذکور را دارد، گفت: طرح هدفمند کردن یارانهها بهترین و مؤثرترین طرح اقتصادی 30 ساله انقلاب است که بهرغم آنکه وظیفه دولتهای گذشته به حساب میآمد، دولت نهم و دهم با شجاعت و برنامهریزی در جهت نهایی کردن آن پیش میروند. وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی و صهیونیستهای جهانی این را درک کردهاند که اگر ایران تحول اقتصادی را پشت سر بگذارد هیچ نوع تهدید و محدودیتی نمیتواند به ایران آسیب برساند و به همین دلیل راهکارهایی برای به نتیجه نرسیدن طرح اشاره شده در سر دارند. نقوی حسینی افزود: جمعآوری اطلاعات مختلف از طریق سفارتخانهها، فرستادن پیغام برای فتنهگران و عوامل آنها در داخل، انجام دادن 700 نظرسنجی غربیها درباره طرح هدفمند کردن یارانهها و ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم همگی نشان از آن دارد که معاندان در اقداماتی هماهنگ درصدد ایجاد بحران اقتصادی و به دنبال آن بحران اجتماعی هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی در کنار سایر نهادهای امنیتی و مسئول، تمام حرکات و تعاملات جریان فتنه با دشمنان خارجی را رصد کرده و مختصات امنیتی آنها را مورد واکاوی قرار داده است، اما به دلیل مسائل امنیتی تاکتیکهای پیشروی دیگر معاندان را رسانهای نمیکند. وی ادامه داد: سفارتخانههای کشورهای خارجی همانطور که از طریق افرادی با عوامل فتنه برای براندازی نظام ارتباط برقرار کردند، از همان طریق به ارتباط، تعامل و برنامهریزی مدرن برای ایجاد بحران در اجرای طرح اقتصادی دولت پرداختهاند که البته با تمهیدات خوبی که دولت از دو سال پیش اندیشیده است، قطعاً به شکست میانجامد. نقوی حسینی گفت: دستکاری در سیستم گردش پول و نظام مالیاتی از دیگر مقولههایی است که مورد توجه دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته است. شایعهپراکنی مهمترین برنامهمحمد کریم عابدی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: دولت نهم و دهم با پشتوانه مردمی بالا و اقتدار، اطلاعات و اشراف کامل درصدد است تا طرح هدفمند کردن یارانهها را با قوت انجام دهد و تشکیل حدود 10 کمیته دراین جهت نشان از بررسی کامل دولت دارد. فقرزدایی، سرعت بخشیدن به موتور توسعه مخصوصاً مناطق محروم، برطرف کردن تضاد طبقاتی موجود و... از مهمترین شاخصههای این جراحی بزرگ اقتصادی است. وی با اشاره به آنکه پروژه مشترک معاندان داخلی و خارجی در این باره طرحریزی شده است، افزود: شایعهپراکنی از طریق رسانههای ضدانقلاب و تریبونهای مختلف، ایجاد بحران در بازارهای طلا، سکه و مواد اولیه، قاچاق کالا از داخل به بیرون و برعکس و سرمایهگذاری هنگفت در دانشگاهها از طریق شبکههای خاص از جمله برنامههای معاندان برای به چالش کشیدن نظام و دولت بر سر طرح هدفمند کردن یارانههاست. عابدی تصریح کرد: آنچنان که در گذشته نیز اتفاق افتاد، شکلدهی عدم تعادل قیمتها در بازار از دیگر طرحهای جریانات مذکور است.