وزیربهداشت ,درمان وآموزش پزشکی ازکاهش حقوق وزرای کابینه نهم خبرداد. دکتر لنکرانی بااشاره به این مطلب گفت :تعدیل حقوق ومزایای مسوولان ازدستاوردهای دولت نهم است ودرهمین راستا حقوق وزرای کابینه نسبت گذشته تعدیل شده واین حقوق تا25درصدبرای وزرا کاهش یافته است . وی بابیان اینکه درگذشته برخی وزرا هزینه های گزافی را به بیت المال تحمیل میکردندادامه داد: بطورمثال هزینه دکوراسیون اتاق یک وزیردردولت گذشته حدود100میلیون تومان بوده است . وی افزود: این ناعدالتی بگونه ای بودکه حقوق برخی روسای شرکتها تا5برابرحقوق یک استاددانشگاه میرسیدواین بغیر ازمزایای جانبی این مدیران بود. وی افزود: برای نمونه در نظام بانکی شاهد بودیم که بیش از 70 درصد تسهیلات بانکی به دلیل رانتهای مختلف به حدود تنها 5 درصد از افراد تعلق گرفته و بسیاری از وامهای بانکی نیز افزون بر یک میلیارد تومان بوده است.» لنکرانی گفت: برای نمونه شخصی از مسؤولین در گذشته حدود 15 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات بانکی دریافت کرده بود و با بیان اینکه وابسته به فلان گروه یا شخصیت سیاسی است حاضر به پرداخت آن نیز نبوده است.