یک خاخام تندرو صهیونیستی در جمع خاخامهای تلآویو با انتقاد شدید از مواضع اخیر نخست وزیر رژیمصهیونیستی درباره دادن نیمی از قدس به فلسطینیان گفت: اولمرت به دلیل این مواضع مستحق اعدام با چوبه دار است. به گزارش «جهان» و به نقل از فارس، پایگاه خبری مصری "مصراوی" به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، "شالوم داو ولوا" یکی از خاخامهای تندرو صهیونیست در جمع خاخامها در تلآویو با انتقاد از مواضع "اولمرت" نخست وزیر رژیمصهیونیستی و شماری از وزرای او گفت: تا زمانی که اولمرت فکر دادن امتیاز به فلسطینیها را در سر دارد و قصد دارد از برخی زمینها به نفع فلسطینی ها عقبنشینی کند مستحق دار زدن است. وی در ادامه انتقاد خود، اولمرت و وزرایش را "نازی " توصیف کرد. شالوم داو ولوا که سخنانش از تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی پخش میشد، گفت:« این فرد خائن، ایهود اولمرت با "نازی ها" همکاری میکند و اگر ما در یک دولت قانونی زندگی میکنیم میبایست وی به همراه "حاییم رامون" (معاون نخست وزیر)، "زیپی لیونی"(وزیر خارجه رژیم صهیونیستی) و "ایهود باراک"(وزیر دفاع این رژیم) با چوبه دار اعدام شوند. شالوم داو ولوا، رئیس "مؤسسه حمایت از ملت و سرزمین اسراییل" است که این یکی از تندروترین سازمان های رژیم صهیونیستی است. نشست خاخامهای رژیمصهیونیستی چند روز پیش از سفر بوش رئیس جمهور آمریکا به منطقه انجام میشود که قرار است بوش در این سفر با اولمرت و عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رابطه با نتایج کنفرانس آناپلیس دیدار و گفتوگو بکند. ایهود اولمرت روز سهشنبه در گفتگو با روزنامه صهیونیستی "جروزالمپست" به مناسبت سال نو میلادی گفته بود:«اسرائیل باید به مرزهای قبل از جنگ ژانویه 1967 که طی آن بر نوار غزه از مصر و کرانه باختری از اردن سیطره یافت عقبنشینی کند تا صبغه یهودیت و دموکراسیاش حفظ شود». وی در این باره همچنین گفته بود: اسرائیلیها باید این حقیقت را بپذیرند که در هر توافقنامه صلحی حداقل مجبور به عقبنشینی از نیمی از قدس هستیم. وی همچنین خاطر نشان کرده بود: :«"جورج بوش"،رئیس جمهور آمریکا در نامه خود به "آریل شارون"،نخستوزیر سابق اسرائیل در سال 2004 حمایت خود را از اسرائیل برای عدم عقبنشینی از برخی سرزمینهای کرانه باختری اعلام کرده است».