سید حسن نصرالله،دبیرکل حزب الله لبنان معادلات سیاسى خاورمیانه را به خوبى و با هشیارى کامل رصد مى کند.پس از پیروزى غرور آفرین رزمندگان مقاومت اسلامى لبنان در برابر رژیم اشغالگر قدس،شاهد انواع فتنه انگیزیهاى آمریکا و همپیمانانش علیه حزب الله هستیم.در این راستا غرب سعى دارد جریان 14 مارس را علیه سید حسن نصرالله تحریک نماید.عناصرى خطرناک مانند سمیر جعجع و سعد الدین حریرى نیز با طراحى و اجراى ترور افرادى مانند ژنرال فرانسو الحاج سعى در وخیم جلوه دادن اوضاع داخلى بیروت دارند. سید حسن نصرالله،سفر اخیر بوش به خاورمیانه را لکه ننگى براى جهان عرب توصیف نموده و آن را به شدت محکوم نموده است.دبیر کل حزبالله در سخنانى به مناسبت آغاز ایام محرم دیدار رئیس جمهور آمریکا از منطقه را دوران سیاه تاریخ منطقه و لکه ننگى بر جهان عرب و اسلام دانست. “سید حسن نصر الله” که در اولین شب از ماه محرم در مجمع سید الشهدا سخنرانى مىکرد اعلام نموده است: “ دیدار بوش از فلسطین در شصتمین سال تشکیل دولت غاصب صهیونیستى حاوى یک پیام است و آن اینکه اعلام حمایت مطلق بوش از این رژیم است. بوش حاضر است به خاطر منافع رژیم صهیونیستى با تمام دنیا وارد جنگ شود. “دولت اسرائیل” بر پایه تجاوز ، ترور ، قتل و غصب سرزمینها و اموال مردم فلسطین و آواره کردن آنها شکل گرفته و همین اشغالگرى باعث بروز جنگهاى زیادى در تاریخ منطقه بوده و خواهد بود. ملتهاى ما در فلسطین، لبنان، سوریه، مصر و اردن از خودشان دفاع مىکنند اما دنیا آنها را به توحش، ارتجاع و ترور متهم مىکند، در حالى که این اسرائیل است که سرزمینهاى ما را اشغال کرده و مقدسات ما را زیر پا گذاشته است.” واقعیت امر این است که بوشر به عنوان اصلى ترین حامى تروریسم صهیونیستى از رژیم نامشروع اسرائیل حمایت مى کند.در جریان جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و رزیم صهیونیستى شاهد بودیم که ایالات متحده آمریکا،انگلستانففرانسه و آلمان از هیچ گونه تلاشى در جهت حمایت از لابى صهیونیسم فروگذار نکردند و در نهایت نیز شکست سختى را از حزب الله پذیرفتند.کشتار کودکان قانا بله دست بوش و اولمرت یکى از اسناد جنایات آمریکا در خاورمیانه محسوب مى شود.این در حالیست که بسیارى از مسلمانان عراق و فلسطین توسط واشنگتن و تل آویو به خاک و خون کشیده شده اند.در چنین شرایطى پذیرایى اعراب از بوش چه دلیل و منطقى دارد؟سران کشورهاى عربى که همواره به فکر ثروت و رونق بازارهاى نفتى خود هستند علنا در مقابل اراده ملتهاى خود ایستاده اند.ملتهایى که حضور افرادى مانند بوش پسررا لکه ننگى براى خود مى دانند. سید حسن نصرالله در اظهارات اخیر خود به نکات قابل تاملى اشاره نموده است: “ روزانه دهها نفر در خانه و سرزمین خود کشته مىشوند در حالى که بوش این حق را به آنها نمىدهد که از خودشان دفاع کنند، اما اسرائیل حتى با بمب هستهاى نیز مىتواند جلوى شلیک موشک از غزه به سوى خود را بگیرد... اشغالگران مىتوانند به خاطر اسیر شدن دو سربازشان به لبنان حمله کنند و آنجا را کاملا ویران کنند و به آتش بکشند، تمام دنیا این حق را به آنها مىدهد.... کشورهاى عرب و مسلمان و سازمانهاى بینالمللى هیچ اقدامى را براى جلوگیرى از اقدامات و تجاوزاتى که روزانه در قبال مردم فلسطین انجام مىشود از خود نشان نمىدهند... نمرود زمان پاى خود را به سرزمین ما گذاشت تا دشمنان ما را یارى کند آنگاه اعراب با خوشآمدگویى و مهمان نوازى از او استقبال مىکنند. “ در نهایت اینکه حضور بوش در خاورمیانه به هیچ عنوان توسط سران کشورهاى عربى قابل توجیه نیست.اعرابى که سکون و ایستایى آنها نقطه آسیبشان در طول تاریخ بوده است.