چهارشنبه گذشته سایت تابناک در یک تفسیر به راى غیر واقعى و یا شاید مغرضانه از بیانات مقام معظم رهبرى درباره “خطر بازگشت استبداد”سعى کرد این خطر را بیشتر از ناحیه قوه مجریه و دولت نهم معرفى کند و مجلس هفتم را نیز متهم به قصور از رسالت تاریخى خود در پاسدارى از حاکمیت مردمسالارى دینى نماید. گردانندگان سایت مذکور که سابقه این دست تاویلات تحریف شده از سخنان رهبر معظم انقلاب را در کارنامه خود دارند در تحلیل ناشیانه اخیر، ضمن سانسور گزارههاى پیسینى معظم له و همچنین اشارات مکرر ایشان در سخنرانىهاى بعدى پیرامون این موضوع به فرافکنى و چرخاندن انگشت اتهام از سوى متهمان اصلى پرداختهاند.رهبر انقلاباسلامى چندى پیش در جمع مسئولان اجرایى استان یزد تصریح کردند: “همواره باید مراقب خطر بازگشت استبداد و سلطه بیگانگان بود و شاید دهها سال دیگر ملت ایران باید مراقبت کند تا جریان مردمسالارى دینى که هم ضد استبداد و هم ضد سلطه است به یک فرهنگ عمیق و ماندگار در میان مردم تبدیل شود.” تابناک با اکتفا به همین بخش از صحبتهاى معظمله از ذکر ادامه آن خوددارى کرده و تحلیل غیر واقعى خود را تنها با این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب آذین بسته است. در حالى که رهبر انقلاباسلامى در ادامه تاکید نمودند “به همین دلیل است که اصل مسئله انتخابات مجلس هشتم، سلامت آن، فرهنگ انتخابات و افرادى که قرار است در انتخابات مجلس راه یابند بسیار مهم است”.چند روز بعد معظمله در دیدار با هزاران نفر از مردم قم به مناسبت 19 دى ماه ضمن توضیح و تصریح بیشتر این موضوع انتخابات را نشان دهنده حضور مردم، تصمیمگیرى مردم و شجاعت نظام اسلامى براى تکیه بر آرا و نظر مردم دانستند و تاکید کردند :”نظام اسلامى همواره بر برگزارى انتخابات اصرار دارد و حتى در چهار سال قبل که عدهاى با راه انداختن یک نمایش و بازى قصد تعطیلى انتخابات را داشتند با لطف خداوند و ایستادگى مردم نتوانستند انتخابات را تعطیل کنند.”در واقع هشدار رهبر معظم انقلاب بیشتر ناظر بر خطرى است که محصول پیوند یک جریان سیاسى با استعمار خارجى است. خطر بروز استبداد و مسدود شدن باب انتخابات زمانى احساس شد که عدهاى در یک خیمهشب بازى مضحک با تحصن در مجلس قصد داشتند امورات کشور را ملعبه دست بیگانگان سازند. حمایتهاى اخیر رئیس جمهور آمریکا و سایر دشمنان انقلاباسلامى از افراطیون دوم خردادى بار دیگر زنگ هشدار بازگشت استبداد را به صدا درآورد. این جریان که عقبه پشتیبانى خود را در خارج از کشور مىبیند این روزها سعى دارد با غوغاسالارى و تحت فشار قرار دادن دستگاههاى مجرى و ناظر بار دیگر وارد مجلس شود. مضاف بر اینکه یادداشت نویس تابناک نباید فراموش کند که در “ساختار” مردمسالارى دینى به هیچ وجه امکان “استبداد رفتاری” وجود ندارد. فاشیسم، نازیسم و در کل توتالیتاریسم دموکراتیک از دل لیبرال دموکراسى متولد شدند. حکومتهاى بناپارنسیتى تنها در دموکراسىهاى غربى امکان جولان دارند. دموکراسى غربى تحقق عینى لیبرالیسم است و لیبرالیسم چیزى نیست جز برایند جمع جبرى استبداد فردى و دقیقتر لیبرالیسم تدارک یک دیکتاتورى بزرگ براى مهار استبدادهاى فردى است. در ساختار مردمسالارى دینى با حاکمیت تقواى سیاسى و رهبرى مسلم ولایت فقیه امکان بروز استبداد نهادها و قواى مختلف به حداقل رسیده است. در نمونه مورد نظر تابناک یعنى نامه رئیس جمهور به مجلس، دولت به صراحت اعلام کرد که پاسخ رهبر معظم انقلاب به رئیس مجلس فصل الخطاب و نصبالعین است. به نظر مىرسد گردانندگان سایت تابناک هنوز به برداشت صحیحى از نظام اسلامى نرسیدهاند و یا شاید در تمناى دموکراسى غربى قلم مىزنند. دولت نهم و مجلس هفتم به صورت کاملا قانونى در یک انتخابات مردمسالار برگزیده شدهاند و توفیقات آنها در خدمترسانى به اذعان بسیارى از کارشناسان از دورههاى گذشته بیشتر بوده است. بىانصافى است که دولت و مجلس را متهم به استبداد کنیم. تابناک در ادامه با زیر سوال بردن سلامت انتخابات ،دولت را متهم به دخالت یا اعمال نفود در انتخاب مىکند. “از نظر رفتارى که بیشترین خطر مىتواند از ناحیه قوه مجریه باشند [باشد]، دخالت یا اعمال نفوذ دولت در انتخابات، کاهش میزان سلامت انتخابات یا هدفگیرى تشکیل مجلس تابع دولت، راهیابى وکیل الدولهها به مجلس به جاى وکلاى مردم و ...” انگیزه گردانندگان سایت تابناک در زیر سوال بردن سلامت انتخابات همسو با اپوزیسیون خارجنشین کشور و جریانات مورد حمایت خارجى در داخل بیانگر پیوندهاى مستمر و غیر قابل انفکاکى است که رویکردهاى سیاسى این گرایش در کشور را از گذشته تاکنون رقم زده است.نه تنها دولت نهم بلکه هیچ یک از دولتهاى گذشته متهم به دخالت در انتخابات و کاهش سلامت آن نیستند. انتخابات در ایران یکى از پاکترین و سالمترین نمونههاى انتخابات در دموکراسىهاى پیشرفته جهان است. خاتمى در دورهاى به ریاست جمهورى رسید که وزیر کشور آقاى بشارتى بود و احمدىنژاد در دوره موسوى لاری. چگونه و چرا امروز برخى به خود اجازه مىدهند با کیان انتخابات در کشور بازى کنند و به خاطر منافع سیاسى خاص یک دولت اصولگرا و متعهد به مبانى انقلاباسلامى را متهم به دخالت در انتخابات کنند. به نظر مىرسد صاحبان سایت تابناک باید بیش از این مراقب موضعگیرىهاى و تحلیلهاى خود باشند و در آستانه انتخابات آب به آسیاب دشمن نریزند.