بصیرت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پذیرش حق غنیسازی ایران از سوی اتحادیه اروپا را پیروزی بزرگ هستهای برای کشورمان دانست و تاکید کرد: پذیرش این موضوع به معنی اذعان 1+5 به شکست تحریمهاست.
جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفتوگو با شبکه ایران گفت: پذیرش حق غنی سازی پیروزی بزرگ هسته ای برای ایران محسوب می شود.
وی در عین حال پذیرش حق غنی سازی را اذعان 1+5 به شکست تحریمها دانست و تاکید کرد: بعد از گذشت حدود 5 ماه از صدور قطعنامه جدید تحریم علیه ایران، سران اتحادیه اروپا با پذیرفتن حق غنیسازی جمهوری اسلامی ایران در حقیقت به شکست تحریمها و عدم تاثیرگذاری آنها بر شرایط داخلی ایران اعتراف کردند.جهانگیرزاده ادامه داد: جمهوری اسلامی توانست در عمل با حمایت تمام قوای کشور و مردم بر فشارها غلبه کند.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: کشورهایی که تا دیروز معتقد بودند تحریم ها می تواند شرایط را سخت تر کند و روی عنصر مقاومت تردید داشتند امروز به این نتیجه رسیدند که روال دنیا با گذشته متفاوت است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس بحث تغییر رفتار اروپا را در مورد ایران و پذیرش حق غنی سازی را بر مبنای واقعیات سیاسی امروز دانست.