کیهانبیچاره جنبشی که سکینه و شهلا پرچم آن باشند ! (خبر ویژه)محافل ضدانقلاب از اینکه متهمان فاسدالاخلاق و قاتلی چون «سکینه- م» و «شهلا- ج» تبدیل به پرچم جنبش سبز در خارج کشور و در رسانه های غربی شده اند نگران و گله مند هستند.سایت روزنت با اذعان به این مطلب و با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «نماد جنبش سبز کیست؟»، نوشت: در بیش از یک ماه گذشته، در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی، مراسم و یادبودهایی برای «سکینه ]م...[» برگزار شد. حجم تبلیغات درباره وی تا آن حد زیاد شد که بسیاری از مسئولان رده بالای کشورهای مختلف -همچون سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه- به موضع گیری مستقیم درباره این قضیه پرداختند. وزیر امور خارجه فرانسه هم تهدید کرد که در صورت «کم شدن یک تار موی سکینه» روابط ایران و فرانسه دگرگون خواهد شد. مساله ای که به ندرت برای زندانیان دیگر اتفاق افتاده است]![ اما سکینه کیست؟ زنی که به اتهام قتل- یا مباشرت در قتل- همسر خود و رابطه نامشروع، به زندان رفته است. وی در ابتدا به سنگسار محکوم شد اما همچنان، متهم به قتل یا مباشرت در قتل است. با تاکید بر لزوم رعایت تمامی موارد قانونی در محاکمه وی، سؤالی که وجود دارد این است که آیا سکینه ]م...[، نمادی از جنبش سبز و الگویی برای دموکراسی خواهان ایرانی است؟این رسانه ضدانقلابی که خود جزو معرکه گیران اصلی درباره عناصر بدنامی چون سکینه- م و شهلا- ج بوده، ادامه می دهد: تمام رسانه های مخالف در داخل و خارج از حدود 2 ماه پیش مشغول مرثیه سرایی برای شهلا ]ج...[ متهم به قتل همسر ناصر محمدخانی بودند. او که اعدام شد متهم اصلی پرونده قتل لاله سحرخیزان بود. ایجاد کمپین گسترده حمایت از شهلا در نوع خود قابل تحسین و ستایش بود اما حجم گسترده تبلیغات، نام او را در بسیاری از رسانه های خارجی مطرح کرد. آیا او نماد جنبش سبز بود؟روزنت همچنین با اشاره به نام 5 تن از فتنه گران بازداشتی می نویسد: چرا جز نسرین ستوده ]همکار گروهک منافقین[ نام دیگری مطرح نشد و تنها و تنها، پروپاگاندای عظیم درباره او بود؟ چه دلیلی دارد که تنها او ذکر می شود. برخی معتقدند برای جلب توجه نهادها و دولت های غربی، برای توجه به وضعیت ناگوار نقض حقوق بشر، لازم است افرادی مطرح شوند که قابلیت جذب مخاطب غربی را داشته باشد. این جا، سؤالی که مطرح می شود این است که چه معیارهایی برای «قابلیت جذب» وجود دارد؟این پایگاه اینترنتی در پایان نوشته است: شاید اگر آنان که در فکر تشکیل کمپین هستند کمی از منافع شخصی بگذرند و به منافع زندانیان فکر کنند، اوضاع برای همه مان بهتر می شود. ]سودجویانی چون مصطفایی وکیل سکینه- م با همین دستاویز از غرب پناهندگی گرفت![ روزنت اشاره ای به این حقیقت نمی کند که از میان ایرانی ها تنها کسانی که فاسدتر و خائن تر باشند تحویل گرفته می شوند همچنان که دولت های فرانسه و ایتالیا و انگلیس و آمریکا و آلمان را انبوهی از این فسادها و خیانت های مالی و اخلاقی و سیاسی فرا گرفته و هر از چند گاهی، گوشه ای از این رسوایی ها به بیرون هم درز می کند. همچنین یادآوری این نکته نیز لازم می نماید که منحرفانی چون موسوی و کروبی و خاتمی در مقاطعی که در غرب منشأ اثر تلقی شده اند مورد تبلیغات قرار گرفته و هر زمان هم که از خاصیت افتاده اند طبیعتا التفات غربی ها هم کمتر شده است.لفت و لیس بودجه دانشگاه آزاد در کریدور اطلاعاتی تهران- لندن (خبر ویژه)همکار نشریات زنجیره ای که آخرین بار با نشریه دانشگاه آزاد همکاری می کرد، اذعان کرد در آشوبگری عاشورای 88 حضور داشته است.«محمد-ر» اکنون از کشور گریخته و در خدمت بی بی سی انگلیس و سایت روزنت فعالیت می کند. وی که با روزنامه های هموطن، شرق و کارگزاران و سرانجام فرهیختگان (بعضا به عنوان دبیر سرویس) همکاری داشت، ضمن اذعان به حضور در فتنه گری عاشورای 88، درباره روزنامه فرهیختگان تاکید می کند: جاسبی این روزنامه را اوان انتخابات راه انداخت تا مگر دولت رسمی شود و خیری ببیند. از بد حادثه اینجا به پناه آمده بودیم ]شرق و کارگزاران در توقیف بودند[. سفسطه پریشان خبرنگاران ]زنجیره ای[ که از پس این همه سال توقیف، هنوز مانده بودند.شایان ذکر است در روزنامه زنجیره ای فرهیختگان که با سوءاستفاده از بیت المال و در اقدامی غیرقانونی راه اندازی شد، عناصر فتنه گر دیگری نیز همکاری داشتند که از جمله محمدرضا نوربخش (سردبیر) و احسان مهرابی (خبرنگار پارلمانی آن) و وحید پوراستاد به خاطر نقش آفرینی در فتنه و آشوب سال گذشته بازداشت شدند. همچنین سایت ضدانقلابی جمهوریت نیز از سوی مهدی هاشمی (متهم فراری و سرگردان میان لندن و دوبی!) و با اموال بی حساب و کتاب دانشگاه آزاد راه اندازی شد که در تدارک فتنه سال گذشته به عنوان بازوی مهدی هاشمی و طیفی از عناصر لندن نشین عمل می کرد و در زمینه القای تقلب و دعوت به اغتشاش و راهنمایی آشوب طلبان نقش آفرینی می کرد. با وجود متواری شدن متهم اصلی در پرونده سایت جمهوریت، مدیر و سردبیر آن (حمزه کرمی و مسعود باستانی) بازداشت شدند و به برخی پولشویی های میلیاردی و... اعتراف کردند.ذکر این نکته نیز ضروری است که پیوند ریشه داری میان برخی عناصر فتنه گر در تهران با سفارت انگلیس و شبکه بی بی سی و نیز حلقه لندن (جرس) برقرار شده و براساس برخی قرائن و اسناد، همین حلقه به روزرسانی شماری از سایت های ظاهرا داخلی (نظیر کلمه، نوروز و امروز) را برعهده گرفته است.در راستای همین پیوند بود که حلقه لندن تلاش گسترده ای را برای زیر سؤال بردن اعترافات مستند حمزه کرمی و مسعود باستانی به کار برد تا شاید بخشی از رسوایی های مالی و سیاسی را بپوشاند. 180 درجه چرخش کروبی به روایت آقای مشاور! (خبر ویژه)یکی از آشوبگران عضو گروهک ادوار تحکیم فاش کرد کروبی سال گذشته پس از مشورت با وی و دوستانش، نامه تمجید از منتظری را منتشر کرده است.محمد- ص پس از شرکت در حواشی آشوب سال گذشته و تهیه تصویر مبارزه(!) از خود، از کشور گریخت و در فرانسه پناهندگی گرفت. او به تازگی طی نوشته ای در سایت گروهک متبوع خود منتظری را «کسی که اندیشه اش آویشن می سرود» معرفی کرد!شاید به این دلیل که چند ماه قبل اذعان کرده بود بارها به همراه دیگر اعضای گروهک به خانه منتظری می رفتند، به او خط می دادند، «بولتن»؟! در اختیار او قرار می دادند و آنگاه از وی موضع های مطلوب خود را می گرفتند و منتشر می کردند.این ضدانقلاب پاریس نشین در نوشته اخیر خود نیز پس از تمجید از منتظری در مورد حواشی درگذشت وی در سال گذشته می نویسد: «پس از شنیدن خبر درگذشت، با جمعی از دوستان ادوار تحکیم تصمیم گرفتیم به منزل کروبی برویم و رفتیم. در این میان نکته ای ذهن مرا سخت مشغول کرده بود. اینکه با توجه به اختلافات گذشته و ماجرای نامه جنجالی که در سال 67 با امضای آقایان کروبی، روحانی و جمارانی خطاب به آیت الله منتظری منتشر شده بود واکنش شیخ به خبر درگذشت آیت الله چگونه خواهد بود؟ کروبی پیامی به همین مناسبت آماده کرده بود و پیش از انتشار در اختیار ما قرار داد تا هم مطالعه کرده و اگر نقطه نظری داریم ذکر نماییم و هم اینکه دوستان مسئول سایت ادوارنیوز آن را منتشر نمایند. در حین خواندن پیام شیخ ناخودآگاه به یاد روزهای پیش از انتخابات افتادم. به خاطر دارم علی رغم اصرار برخی از دوستان ما به مهدی کروبی برای دیدار با آیت الله منتظری ایشان این موضوع را به «مصلحت» ندانست و از انجام آن امتناع کرد... فردای آن روز برای تشییع به قم رفتیم، گویی فرصتی پیش آمده بود تا کروبی و اصلاح طلبان رویکرد خود به منتظری درگذشته را اصلاح کنند.»یادآور می شود عناصری چون کروبی و موسوی و خاتمی و مجمع روحانیون با وجود تظاهر به طرفداری از خط امام، درگذشت آقای منتظری را بهانه کرده و گوشه دیگری از انحراف خود نسبت به خط امام (ره) را به نمایش گذاشتند. کروبی سال 68 به همراه سیدحمید روحانی و امام جمارانی نامه بسیار تند و کوبنده ای را خطاب به منتظری درباره خیانت های وی و باند مهدی هاشمی منتشر کرده بودند. برخی از عناصر گرداننده یا مرتبط با باند مهدی هاشمی- نظیر نهضت آزادی، طیفی از روند جدایی منافقین،...- که با بیت منتظری ارتباط داشتند به تدریج طی دهه اخیر به کروبی نزدیک شده و در انتخابات سال گذشته کاملا او را در قبضه خود داشتند.شاه ایران پس از سقوط مگر چقدر می ارزید که به لندن راهش دهیم؟! (خبر ویژه)وزیر خارجه انگلیس در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کرد که تاریخ مصرف شاه پس از فرار از ایران پایان یافته می دانسته اند و به همین دلیل هم وی را به لندن راه نداده اند.اخیراً بخشی از اسناد 30 سال پیش وزارت خارجه انگلیس که جنبه محرمانه ندارد منتشر شده و حاکی از آن است که رژیم انگلیس در ماجرای انقلاب اسلامی و سقوط رژیم شاه 50 سال پس از کودتای 28 مرداد، غافلگیر شده است. به دنبال انتشار این اسناد، دیوید اوئن با رادیو فردا گفت وگو کرد. او درباره این سؤال «زمانی که شاه ایران را ترک کرد، شما وزیر خارجه بریتانیا بودید. شما می گویید کشورتان تاریخی طولانی در پناه دادن به پناهندگان سیاسی دارد و می گویید حتی یادداشتی به جیمز کالاهان، نخست وزیر وقت کشورتان، نوشتید و گفتید اگر شاه خواست باید پذیرفته شود. پس چه شد که به او پناهندگی ندادید؟» اظهار داشت: برای ما دیپلمات های انگلیسی واضح بود در این صورت گروگان گیری خواهد شد. سایروس ونس، وزیر خارجه وقت آمریکا، هم همین نظر را داشت. درست است که ما با شاه ایران دوستی داشتیم و به این دوستی وفادار بودیم، اما وقتی شخص در رأس قدرت سیاسی نیست باید واقعیت ها را سنجید و این حقیقت تلخی است. هنری کیسینجر خواهان پذیرفتن شاه بود و کارتر را قانع کرد شاه را بپذیرد و همین به بحران گروگان گیری دامن زد. ما این اشتباه آمریکا را مرتکب نشدیم و شاه هم چون می دانست پذیرفته نخواهد شد از ما نخواست به بریتانیا بیاید.اوئن با ادعای اینکه «دولت ما پس از کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق به کمک سیا و ام آی 6 دخالت چندانی در امور ایران نکرد» گفت: وقتی شاه پس از کودتای 28 مرداد، به ایران بازگشت، انگلیس دست او را در اتخاذ سیاست هایش بازگذاشت.وی همچنین مدعی شده که «ما آن زمان بی اندازه کنار ایستادیم و از نفوذی که داشتیم برای هدایت آهسته و پیوسته ایران به سمت دموکراسی پایدار استفاده نکردیم تا به جای یک شاه مقتدر، پادشاهی مشروط شکل بگیرد و بتواند در نهایت قدرت را به فرزندش منتقل کند». اوئن در عین حال توضیح نداده که انگلیس چه گونه می توانسته هم نهضت و دولت ملی در ایران را به واسطه تحریک آمریکا و اجرای کودتا ساقط کند و در همان حال ایران را به صورت آهسته و پیوسته به سمت دموکراسی هدایت کند؟! یا این پرسش که اساساً رژیم استبدادی و استعماری انگلیس در طول 2 سده گذشته در کدام گوشه از دنیا به رأی ملت ها و دموکراسی احترام گذاشته و کجا علیه دولت های ملی و نظام های مردمی وارد عمل شده است؟ و اساساً چرا پس از دو کودتای انگلیسی سوم اسفند 1299 و 28 مرداد 1332 که رضاخان قلدر و محمدرضا پهلوی فاسد را روی کار آورد، نوه رضاخان و پسر محمدرضا هم باید قدرت را قبضه می کرده است؟دیوید اوئن در مصاحبه خود همچنین درباره محمدرضا پهلوی تصریح می کند «آنچه ما می دانستیم و به آن توجه نکردیم این بود که شاه بنا به شخصیت فردی و طبیعتش آدم مصمم و با اراده ای نبود. این امر را می شد وقتی در زمان مصدق ایران را ترک کرد و سپس بازگشت متوجه شد. اینها به علاوه بیماری سرطان در قدرت تصمیم گیری او تأثیر داشت».اوئن در بخش دیگری از گفت وگو با رادیو فردا با وجود تظاهر به درس گرفتن از انقلاب، باز هم خوی انگلیسی ضدیت با حقوق ملت ایران را به نمایش گذاشت و تلاش کرد ایران را به ساخت سلاح هسته ای متهم کند و برنامه اتمی کشورمان را نظامی جلوه دهد.نکته جالب در این مصاحبه نوشابه باز کردن رادیو فردا برای وزیر خارجه اسبق انگلیس بود با این مضمون که «قبول و اعتراف به اشتباه از سوی شما که دومین نفر در دولت وقت انگلیس بودید تحسین برانگیز است»! این اعتراف آن گاه می توانست تحسین برانگیز باشد که نسبت به سیاست های خصمانه و خودزنانه انگلیس در سالهای معاصر باشد و با جبران خطاها و بازگشت از مسیر دشمنی و سنگ اندازی و خیانت همراه باشد. عجیب اینکه اوئن در پایان همین مصاحبه نیز از مردم و دولت ایران می خواهد روش خود را در برابر انگلیس و غرب اصلاح کنند! که لابد نتیجه اخلاقی خطا و خیانت های انگلیسی- آمریکایی است!!ملت ایران یکبار با انقلاب اسلامی رویکرد خود نسبت به مستکبران را اصلاح کرد.قدساخبار ویژه حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس از منافقان باشگاه خبرنگاران- جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس و سیاستمداران این کشور به حمایت قاطع از منافقان کمپ اشرف پرداختند. به گزارش پایگاه خبری NCRI ، در همایشی در لندن در روز سه شنبه، دو عضو پارلمان انگلیس به حمایت از 3400 منافق کمپ اشرف پرداخته و خواستار خروج آنها از لیست سیاه شدند. انتقاد نادر طالب زاده جهان- نادر طالب زاده، کارشناس رسانه و مستندساز با انتقاد از مصاحبه های پی درپی رئیس جمهور با رسانه های آمریکایی گفت: آنها راحت با رئیس جمهور ما مصاحبه می کنند، ولی ما حتی با آدم رده هفتم وزارت خارجه آمریکا نمی توانیم مصاحبه کنیم. چطور است که «چارلی رز» از سی ان ان در مدت 5 سال 5 بار با احمدی نژاد مصاحبه می کند و حتی رئیس جمهور با او آنقدر خودمانی می شود که می گوید: «چارلی ما که با هم رفیقیم، سؤالهای احمقانه نپرس.» ولی آیا یک خبرنگار ایرانی می تواند با اوباما مصاحبه کند و با او شوخی کند! ؟ طالب زاده در ادامه با اشاره به نشستی که 8 تا 10 دسامبر (دو روز پیش از تاسوعا) در واشنگتن و با موضوع «مقابله با تهدید ایران» برگزار شد گفت: در این نشست سه روزه چند سناتور کنگره آمریکا، نمایندگان پارلمان، نمایندگان سیا، کاخ سفید، ژنرال سابق اسرائیل و نزدیک به 10 نویسنده صهیونیست حضور داشتند که این افراد گروه فشار صهیونیستها بر آمریکا هستند، اما بزرگترین مسأله این است که هیچ اطلاع رسانی درباره این نشست که موضوعش هم ایران بود، نشد و این نقص بزرگی است. ما در واشنگتن دفتر داریم و حتی می توانستیم در آن نشست خبرنگار داشته باشیم. چرا یهودیان ایرانی وطنشان را ترک نمی کنند جمهوری- مقامات «وزارت مهاجرت» رژیم صهیونیستی و کمیته مهاجرت «کنست» در تلاش هستند تا برای ترغیب 25 هزار ایرانی یهودی به مهاجرت به سرزمین های اشغالی راهی بیابند. به نوشته پایگاه اینترنتی ایزریل نشنال نیوز، یک رهبر یهودی ایرانی - اسراییلی به نام «آوراهام آبیر» به کمیته کنست گفت: از یهودی ها در ایران پرسیدم چرا آن جا مانده اند، پاسخ دادند هرچه بخواهیم در ایران داریم. این پایگاه خبری صهیونیستی اذعان کرد که یهودیان در ایران برای انجام فرایض دینی آزاد هستند. هاشمی: انتقاد از دولت را به مصلحت نمی دانم فارس- مسؤول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به انصراف محمد هاشمی از حضور در مناظره با محمدحسین صفار هرندی در دانشگاه آزاد مشهد گفت: محمد هاشمی در پیامکی اعلام کرده که در وضعیت کنونی ، به چالش کشیدن دولت را به مصلحت نظام نمی دانم. بروجردی: جایگزین «متکی» نیستم مهر - علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنده گزینه جایگزین متکی به عنوان وزیر خارجه نیستم. وی گفت: من اکنون در مجلس ریاست 4 وزارتخانه را از جمله کشور، امور خارجه، اطلاعات و دفاع را بر عهده دارم پس چرا باید به وزارت خارجه بروم؟ ابراز تعجب مفتی اعظم عربستان از آزادی حوزه های اهل سنت در ایران شبکه ایران- شیخ عبدالعزیز قاضی زاده از علمای اهل سنت فارس در نشست شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که روز سه شنبه در مکان دبیرخانه این شورا برگزار شد، به دیدار خود در ایام حج امسال با مفتی اعظم عربستان اشاره کرد و گفت: در این جلسه، من با یادآوری این نکته که خود از فارغ التحصیلان مدینه هستم، برنامه های شورای برنامه ریزی به مدارس دینی اهل سنت را برای جناب آقای آل شیخ معرفی کردم و به وی یادآور شدم در این شورا، شش عضو از علمای اهل سنت هستند و ما خودمان درباره مدارس دینی تصمیم گیری می کنیم. این توضیحات، تعجب مفتی اعظم عربستان و اطرافیان وی را برانگیخت. سعد حریری: اگر دادگاه علیه مقاومت حکم دهد در کنار حزب ا... می ایستم شبکه ایران - نخست وزیر لبنان گفت: در صورتی که حزب ا... از سوی دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری مقصر شناخته شود، در کنار این جنبش می ایستم. به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، روزنامه لبنانی الدیار فاش کرد که سعد حریری گفته است: دولت لبنان از همکاری با دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری دست می کشد. محتشمی پور در ایران به سر می برد ایسنا- در حالی که برخی سایتها به نقل از یک هفته نامه عراقی اعلام کرده بودند که حجة الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر محتشمی پور از ایران خارج و برای همیشه مقیم عراق شده است، بر اساس پیگیریهای صورت گرفته در این زمینه مشخص شد که این عضو مجمع روحانیون مبارز در ایران به سر می برد. گویا وی در ایام عرفه چند روزی را در کربلا بوده و سپس به ایران بازگشته است. جمهوری اسلامیجهت اطلاع *** نماینده آیتالله سیستانی در کویت، ادعای رامسفلد را رد کرد. حجت الاسلام سید محمد باقر مهری گفت آیتالله سیستانی با هیچ مقام آمریکائی دیدار نداشته و آنچه وزیر اسبق دفاع آمریکا به ایشان نسبت داده کذب محض است. مشروح این خبر را در صفحه 16 روزنامه امروز بخوانید. *** اداره کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: "چند سایت خارجی فارسی زبان خبری را درخصوص دیدار جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با آیتالله هاشمی رفسنجانی نقل کردهاند که اصل دیدار و خبرهای منتشر شده در آن خلاف واقع بوده و اکیداً تکذیب میگردد و این امر قطعاً نشان از یک توطئه جدید درخصوص القای اختلافات در بین مسئولان عالی رتبه و تفرقه بین مردم میباشد." *** یکی از نمایندگان مجلس اردن طی اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از برخی مسئولان اردنی، گفت: متأسفانه خیابانهای مکه مکرمه و مدینه منوره که در یکی از بهترین مناطق امان (پایتخت اردن) قرار دارند، به مرکز کابارههای شبانه، مشروب فروشیها و قهوه خانههای سنتی تبدیل شدهاند. به گزارش تابناک، احمد حراره افزود: این جای تأسف دارد که این مراکز فساد در خیابانهایی باشند که نام مقدسترین شهرهای جهان بر روی آن باشد بخاطر همین نام خیابانهای مکه مکرمه و مدینه منوره باید وارد کتاب "گینس" شود. وی خواستار تغییر نام این دو خیابان شد و نخستوزیر اردن را مورد خطاب قرار داد و گفت: یا باید نام این دو خیابان را عوض کنید و یا تمام کابارهها، مشروب فروشیها و سفره خانههای سنتی موجود در این خیابانها را پلمپ کنید. هرچند آمار دقیقی از تعداد کابارههای موجود در اردن وجود ندارد اما آمار غیر رسمی نشان میدهد که تنها در شهر امان بیش از 300 کاباره وجود دارد. این آمار غیر رسمی همچنین نشان میدهد در مجموع در امان بیش از هزار کاباره، دیسکو رقص، مشروب فروشی و سفره خانه سنتی وجود دارد.