قدس اخبار ویژه انتصابی که تکذیب شد فارس- یک منبع آگاه نزدیک به منوچهر متکی شایعه منتشر شده مبنی بر انتصاب وی به عنوان مشاور بین الملل رئیس قوه قضاییه را تکذیب کرد. نقش یک گروگان(! ) در دستگیری «عبدالرئوف» زاهدان پرس - عبدالرئوف ریگی، برادر بزرگتر عبدالمالک که از او به عنوان مفتی و تئورسین گروهک جندالشیطان یاد می شود چند روز پیش از سوی نیروهای امنیتی پاکستان در حالی دستگیر شد که از نقش یک گروگان بی گناه در این دستگیری نمی توان گذشت. چندی قبل گروهک ریگی با دزیدن امیر حسین شیرانی که چند سال پیش به عنوان راننده در یکی از شرکتهای وابسته به انرژی اتمی مشغول به کار بود، مدعی شد که این فرد دانشمند هسته ای است. اما نکته جالب آنکه تصمیم عبدالرئوف برای کشتن این گروگان بیگناه به دستگیری خودش و تعدادی از مزدورانش انجامید. نظرسنجی در دانشگاهها برای رئیس جمهور بعدی! باشگاه خبرنگاران- روزنامه ابتکار نوشته است: در روزهای اخیر نظرسنجی پیامکی در تعدادی از دانشگاه های تهران انجام شده است که در آن از دانشجویان پرسیده شده که به کدامیک از گزینه های قالیباف، مشایی، رضایی، عارف، سیدحسن خمینی و علی لاریجانی برای ریاست جمهوری رأی می دهند. تکذیب خبر دستگیری برادر ریگی مهر- امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش دیروز در جمع خبرنگاران در گرگان در پاسخ به پرسشی خبر دستگیری برادر عبدالمالک ریگی را از سوی پاکستان تکذیب کرد و گفت: پاکستان قول داده که وی را دستگیر کند. پاسخ بذرپاش به مشایی درنامه ای به رئیس جمهور الف- درحالی که چند روز پیش اسفند یار رحیم مشایی رییس دفتر ریس جمهور درخصوص علت برکناری بذرپاش مدعی شده بود که وی به درخواست خود برکنار شده است مهرداد بذرپاش در نامه خود به رئیس جمهور به این سخنان پاسخ داد. مهرداد بذرپاش در این نامه تاکید کرده است که به دستور رئیس جمهور برکنار شده است و به این ترتیب به اظهارات مشایی پاسخ داد: " اکنون که مسؤولیت را از دوش بنده برداشته اید، خداوند را شاکر و سپاسگزارم و برای سرکار خانم دکتر ترکستانی در این مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. در نامه بذرپاش به رئیس جمهور همچنین آمده است: معتقدم در برهه حساس کنونی که انقلاب اقتصادی ایران با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها آغاز شده است، باید از میل به حاشیه، مساله سازی و تفرقه پرهیز کرد و به این اقدام بزرگ یاری رساند. طبیعی است هر سخن و اقدام غیر ضرور که نتیجه آن لطمه زدن به این طرح بزرگ باشد، جفا در حق ملت ایران و خدمت به فتنه گران است. شهادت یک بسیجی در اهواز رسا- نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز از زخمی شدن یک روحانی و شهادت یک بسیجی در سؤ قصد دیروز ظهر در اهواز خبر داد. این حادثه از سوی مسؤولان امنیتی استان در دست بررسی است. اقامت خانواده مدیرعامل در کانادا مشرق - خانواده مدیرعامل یکی از مهمترین بانک های دولتی کشور در کانادا به سر می برند و این آقای مدیر عامل بصورت منظم و بویژه در ایام تعطیلات برای دیدن آنها به این کشور سفر می کند. اقلیتی نیستم، با خاتمی هم دیدار نمی کنم رجا - مهرداد لاهوتی نماینده مجلس که از وی به عنوان یک عضو فراکسیون اقلیت در مجلس یاد می شود در واکنش به خبر دیدار اعضای این فراکسیون با سید محمد خاتمی گفت: بنده اقلیتی نیستم و با خاتمی هم دیدار نمی کنم. جواد منصوری: وزارت خارجه اداره کارگزینی شده است خبر آنلاین - جوادمنصوری، سفیرسابق ایران در چین گفت: وزارت خارجه ما نقشی در پرونده های جهانی ندارد و دستگاه های دیگری پرونده های مهم را در دست گرفته اند. به همین خاطر وزارت خارجه ما اکنون به اداره کارگزینی نهاد ریاست جمهوری تبدیل شده و هر حکمی که از دفتر ریاست جمهوری بیاید، در وزارت خارجه اجرا می شود و خود وزارتخانه، نقشی در تغییرات و تحولات ندارد. پرونده مهم در دستور کار سازمان بازرسی مشرق - سازمان بازرسی کل کشور پرونده واگذاری غیرقانونی ده ها هزار متر زمین به یکی از افراد مرتبط با چهره جنجالی و خبر ساز دولت را در جزیره کیش در دستور کار دارد. برخی آگاهان معتقدند این پرونده می تواند عنوان یکی از بزرگ ترین پرونده های مفاسد مالی چند سال اخیر را به خود اختصاص دهد. جمهوری اسلامی جهت اطلاع *** از ابتدای سال تاکنون 5 مورد ازدواج زیر 10 سال در هرمزگان به ثبت رسیده است. به گزارش آتی نیوز، در این مدت 458 ازدواج زیر 14 سال در هرمزگان ثبت شده است که از این شماره 5 مورد آن زیر 10 سال بوده است. این ازدواجهای زیر 10 سال در ا ستان مذکور در شهرستانهای بندرعباس - میناب - قشم هر کدام یک مورد و در شهرستان جاسک 2 مورد ثبت شده است. هر چند کارشناسان بر این باورند که ازدواج در این سنین زندگی موفقی را به دنبال نخواهد داشت و موجب بروز مشکلات عدیدهای در چند سال پس از ازدواج خواهد شد ولی در عین حال این نوع ازدواجها در خانوادههای سنتی صورت میگیرد. *** منابع اسرائیلی از احتمال موافقت عبدالله دوم پادشاه اردن با سفر به تهران و انجام این دیدار اظهار نگرانی کردند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القدس چاپ رام الله، رادیو صدای اسرائیل در سایت اینترنتی خود به نقل از منابع آگاه نوشت: اسرائیل با نگرانی بسیار نزدیکی روابط میان ایران و اردن را پیگیری میکند. روزنامه القدس العربی نوشته بود: اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا که توسط سایت ویکی لیکس فاش شدند عامل نزدیکی ناگهانی ایران و اردن شد. براساس این اسناد، اردن به شدت با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کرده و اظهار داشته که چنین اقدامی منجر به افزایش پیچیدگیها و گرههای منطقه خواهد شد. این اسناد نشان داد که اردن برخلاف دیگر کشورهای عربی و در رأس آنها مصر و عربستان خواهان حمله نظامی به ایران نیست. براساس اسناد فاش شده در سایت ویکی لیکس، کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات، بحرین و قطر مخالفتی با گزینه حمله نظامی به ایران توسط آمریکا نداشتند. به نوشته این روزنامه، همین تفاوت در مواضع اردن و دیگر کشورهای عربی باعث شد تا ایران هم از فرصت استفاده کند و شاه اردن را به ایران دعوت نماید. اردن، رژیم صهیونیستی را به رسمیت میشناسد. کیهان ورشکستگی BBC فارسی و خرج گزافی که روی دست MI6 گذاشت (خبر ویژه) پس از رکود و ورشکستگی صدای آمریکا، اکنون نوبت بی بی سی شده که مورد اعتراض و سرزنش محافل ضدانقلاب قرار گیرد. به فاصله چند ماه از اعلام سرخوردگی مخاطبان خاص از VOA اکنون خبر می رسد که بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس هم دچار وضعیت مشابهی شده است. پایگاه اینترنتی گویانیوز با هشدار نسبت به ورشکستگی بی بی سی فارسی، اعلام کرد این شبکه در جذب مخاطب ناموفق بوده و زحمات وزارت خارجه را به باد داده است. گویانیوز یادآور شده است: بی بی سی فارسی به پشتوانه شبکه رسمی بی بی سی انگلیسی راه اندازی شد. سابقه بی بی سی انگلیسی باعث شد تا وزارت خارجه این کشور طرح ایجاد شبکه تلویزیونی فارسی را مطرح کنند و به مرحله اجرا گذاشته شود و در کوتاه مدت و بسیار با عجله توسط کارکنان ایرانی و بی تجربه در امور تلویزیون از کارکنان مستقر در رادیو بی بی سی بهره گرفته و تلویزیون فارسی راه اندازی شد و تولید و پخش برنامه های خود را آغاز کرد. اکنون که یک سال و اندی از ایجاد این شبکه تلویزیونی می گذرد و با این که کلی پول صرف هزینه های جاری شده اما این هزینه ها و بکارگیری نیروی انسانی، فنی و حرفه ای بخش فنی کارکنان خارجی بی بی سی هم نتوانست این شبکه را نجات دهد. گویانیوز می افزاید: متاسفانه بی بی سی فارسی، تبدیل به رسانه ای ناموفق شده است. یک شبکه تلویزیونی زمانی موفق است، که در وهله اول اعتمادسازی در میان مخاطبان ایجاد کند و اضافه بر این با تولید برنامه های جذاب، حرفه ای و با محتوایی خوب و خوش ساخت از نظر مدیریت، اجرا و محتوا (نه تکنیک و فنی) بتواند مخاطب را جذب نماید. متاسفانه کارکنان و مدیران بی بی سی فارسی در این راه، موفق نبودند و انتظاری که از این شبکه وجود داشت برآورده نشد. یکی از دلایل این مسئله گزینش ضعیف و نادرست عوامل تولیدی و برنامه ساز می باشد. مدیریت ضعیف و عدم شناخت آنها از رسانه تصویری، گزینش و انتخاب نیروی انسانی در رسانه تلویزیون از مهمترین عوامل حرفه ای است که در رشد و کیفیت برنامه سازی موثر است ولی متاسفانه این مهم در این شبکه صورت نگرفته است با این که بی بی سی مرکزی در گزینش نیروی انسانی، دست انتخاب کنندگان بخش فارسی را باز گذاشته بود. گویانیوز تاکید می کند، اگر بررسی کنیم درمی یابیم همکار فعلی تلویزیون بی بی سی فارسی، شماری از روزنامه نگاران خارج شده از ایران و کارکنان رادیو بی بی سی هستند که شناخت حرفه ای از کار ندارند. مسئله دیگر ضعف مدیریت است، مدیریت یک شبکه تلویزیونی حرفه ای باید عوامل و راه و رمز برنامه سازی را بداند و تجربه برنامه سازی را داشته و نگاه حرفه ای به تولید تلویزیون داشته باشد ولی متاسفانه مدیران کنونی بی بی سی فارسی از کارکنان قدیمی رادیو بی بی سی هستند و تعدادی هم از روزنامه نگاران قدیمی اند که قبلا تجربه کاری اندکی هم در تلویزیون را نداشتند و این عامل شکست بی بی سی فارسی است. یادآور می شود وزارت خارجه و سرویس جاسوسی انگلیس 6 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 و براساس پروژه ای که طراحی کرده بودند، به سرعت تلویزیون بی بی سی فارسی را با مشارکت عناصر فراری حزب مشارکت، کارگزاران و جریان های لائیک مقیم خارج راه اندازی کردند. بی بی سی در واقع صرفا به عنوان ایستگاه مبادله پیام و رمز با آشوبگران عمل می کرد و پس از مرگ جریان فتنه عملا به رسانه ای فاقد ارزش و اعتبار تبدیل شد، مخصوصا که بارها در بحبوحه اغتشاشات دروغگویی و عدم امانتداری را در کار رسانه ای ثابت کرده بود. همکاری تروریستی با القاعده رسوایی تازه منافقین در عراق (خبر ویژه) گروهک تروریستی منافقین مانند گروهک القاعده جزو منفورترین گروه ها نزد مردم عراق است و با این گروه تروریستی همکاری می کنند. یک روزنامه عراقی نوشت: سازمان تروریستی منافقین پس از سازمان القاعده، از سوی عراقی ها به عنوان منفورترین گروه های خارجی موجود در عراق شناخته شده است. روزنامه العداله عراق می نویسد: برای بسیاری از افراد گروهک منافقین به اتهام حمایت از تروریست های سازمان القاعده و همکاری با آنها حکم بازداشت صادر شده است. نویسنده این روزنامه ادامه می دهد: همزمان با شعله ور شدن انتفاضه شعبانیه در سال (1991) و کشیده شدن زبانه آن به اکثر استان های عراق، نظام در حال سرنگون صدام دسته هایی از عناصر گروهک منافقین را وارد لشکرهای نظامی خود نمود که مسئولیت آنها سرکوب وحشیانه مردم استان های میانی و جنوبی کشور بود. العداله نوشت: این سازمان در اذهان عمومی مردم عراق بدنام بوده و به عنوان یک سازمان تروریستی حامی تمام عیار حکومت صدام به شمار می رود که در تمامی عملیات های سرکوبگرانه صدام علیه مردم عراق شرکت کرده است و بعد از سرنگونی صدام، ده ها تظاهرات مردمی در اکثر مناطق عراق از جمله استان دیالی با شعار محکومیت بقای این سازمان تروریستی در خاک عراق برپا شد و درخواست هایی مبنی بر اخراج این سازمان از خاک عراق و بازگرداندن اداره پادگان اشرف به دولت عراق مطرح شد. العداله خواستار خلع سلاح و محاکمه منافقین در عراق شده است. تروریست ها در عراق به دستور سرویس های اطلاعاتی اشغالگران و با مساعدت استخبارات سعودی اقدام به جنایت و بمبگذاری و ترور می کنند. بعثی ها: آمریکا در عراق جایگاهی ندارد سررشته امور دست ایران است (خبر ویژه) با شکل گیری دولت جدید در عراق و ناکام شدن طرح های سیاسی آمریکا در این کشور کاندیداهای آمریکا لب به سخن گشوده و موقعیت متزلزل آمریکا در عراق را برملا کرده اند. صالح مطلک یکی از بعثی های هم پیمان ایاد علاوی که کاندیدای اولیه آمریکا برای نخست وزیری عراق بود و پس از ناکامی بعنوان وزیر امور خارجه مد نظر مقامات آمریکایی قرار داشت که این هم نشد در مصاحبه با روزنامه سعودی شرق الاوسط- که در لندن چاپ می شود- در واکنش به اظهارات مک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که مدعی شده بود آمریکا در عراق 80 درصد و ایران 20درصد نفوذ دارد گفت: «آمریکا نفوذ خود را در عراق از دست داده، عربستان نیز جایگاهی در تحولات سیاسی عراق ندارد، آنکه در عراق می تواند معادله ای را تعیین کند یا بهم بزند ایران است.» صالح مطلک در این مصاحبه گفت: آمریکایی ها نتوانستند تضمینی برای تصدی من بر وزارت خارجه بدست آورند در حالیکه مدعی تعیین نخست وزیر و رئیس جمهور در عراق بودند. همزمان ایاد علاوی نیز در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفت: «ایران در عراق هرکس را که نخواهد جاروب می کند آنان نمی خواستند من نخست وزیر شوم از این رو همواره به درخواست های من برای سفر به تهران پاسخ منفی دادند چرا که مرا بعثی و آمریکایی می دانستند.» اما اظهارات علاوی در مورد اینکه ایران اجازه سفر او به ایران را نداده است حقیقت ندارد چرا که در جریان بحث انتخاب دولت جدید، حداقل دوبار هیات هایی از سوی العراقیه و او به ایران سفر کردند و مورد استقبال قرار گرفتند. البته درخواست ایاد علاوی مبنی بر کمک ایران به او برای نخست وزیر شدن معقول نبود چرا که ایران اصولا این را یک پروژه ای عراقی و متعلق به عراقی ها می دانست و صراحتا اعلام کرده بود که از توافق عراقی ها حمایت می کند. هرچه اسرائیل و آمریکا ضعیف تر شده اند نفوذ ایران در خاورمیانه بیشتر شده است (خبر ویژه) محافل صهیونیستی بشدت نسبت به گسترش روابط کشورهای منطقه با ایران به خاطر افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران و ضعف مفرط آمریکا و اسرائیل احساس نگرانی می کنند. روزنامه جروزالم پست در گزارشی ضمن تحلیل جابجایی ثقل قدرت از آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در منطقه نوشت: ملک عبدالله شاه اردن در سال 2004 در مورد گسترش نفوذ ایران در منطقه و فراگیری هلال شیعه از ایران به عراق و سوریه و لبنان هشدار داد اما کسی به هشدارهای وی در این 6 سال توجه نکرد و اکنون واقعیت از بدترین ترس های وی نیز فراتر رفته است. نه تنها سوریه و لبنان تحت تاثیر شدید ایران قرار گرفته، بلکه عراق، ترکیه، قطر، غزه، عمان، یمن و افغانستان نیز خواسته یا ناخواسته اکنون جزو محورهای شرارت قرار گرفته اند. این روزنامه صهیونیستی افزود: با وجود گسترش شبکه نفوذ و در عین حال پیشرفت ایران به سمت هسته ای شدن، واشنگتن طوری رفتار می کند که انگار دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. در اسناد ویکی لیکس، استفان بیکرافت، سفیر آمریکا در اردن، از نگرانی عمیق مقامات امان برای عدم صلاحیت دولت باراک اوباما به منظور اداره تهدید ایران خبر می دهد. جروزالم پست همچنین می نویسد: ملک عبدالله در فوریه 2009 به جرج میچل فرستاده ویژه آمریکا گفت که سیاست تعامل مستقیم آمریکا با ایران تنها باعث تعمیق دودستگی های بین اعراب می شود و کشورهای بدون پشتوانه بیشتری در اثر این وضعیت به اردوگاه ایران خواهند پیوست. از آن زمان تاکنون اوباما برای کنار زدن احمدی نژاد کار موثری نکرده و افزون بر این، کاخ سفید بر روی رزمایش های نظامی ایران در تنگه هرمز، پیشرفت برنامه هسته ای اش، تعمیق اتحاد نظامی اش با ترکیه و ونزوئلا و تشدید جنگ و رویارویی غیرمستقیم اش با نیروهای تحت امر آمریکا در افغانستان نیز چشم خود را بسته است. آمریکایی ها همچنین وقتی ایران مانع از به قدرت رسیدن جناح هوادار واشنگتن بعد از انتخابات مجلس عراق شد و توانست نوری المالکی را در مقام اش ابقا کند، ساکت نشستند و کاری نکردند. این روزنامه صهیونیستی با انتقاد از سران اسرائیل تاکید می کند: آنها با رفتار خود به امثال سارکوزی این پیام را می رسانند که اسرائیل ضعیف تر از فلسطین است بلکه محکوم به شکست است و دلیلی برای حمایت از آن وجود ندارد. برای تحلیل تلاش ها و پیکارهای فعلی به منظور سلب مشروعیت از اسرائیل و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی باید این امر را در ذهن داشت. اکنون احساسات ضداسرائیلی در دنیا پا گرفته و تصور می شود اسرائیل آرمانی از دست رفته است. از دیدگاه این کشورها منافع آنها یا با کنار ایستادن و یا با ضعیف تر دانستن اسرائیل بهتر محافظت می شود. نکته مهم تر این است که اروپا و اعراب ترجیح می دهند که به جای حمله به ایران با این کشور وارد معامله شوند. آنها تنها وقتی اسرائیل را می خواهند که پیروز میدان باشد. اکنون ضعف اسرائیل باعث شده تا اردن از این مرز بگذرد. اصلاح طلبان در جمهوری اسلامی نخودی هستند! (خبر ویژه) جمهوری اسلامی پس از حوادث سال گذشته، اصلاح طلبان را جایی بین نیروهای خودی و غیرخودی تعریف کرده است. سایت ضد انقلابی روزنت با درج این مطلب نوشت: از نگاه حاکمیت، اصلاح طلبان به عنوان نیروی نخودی و در حد فاصل نیروهای خودی(طرفداران انقلاب) و نیروهای غیرخودی(ضد انقلاب) تعریف می شوند، فضایی که در 30 سال گذشته، گروه های ملی- مذهبی زیست کرده اند. از نگاه حاکمیت آنها در سمت راست ملی- مذهبی ها قرار می گیرند و دیگر حق حضور در حاکمیت را ندارند. آنها دیگر جناحی از حاکمیت نیستند و تسلط دوباره شان بر دولت و مجلس در آینده محال به نظر می رسد. ایران دیگه چه خبر؟ همنوایی اقلیت مجلس با ضد انقلاب خبر اول این که در روزهای گذشته چند تن از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس در گفتوگو با برخی سایتهای ضدانقلاب، اقدام به سیاهنمایی علیه طرح هدفمندی یارانهها کردهاند. سازمان منحله مجاهدین انقلاب نیز همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانهها، اقدام به فعالسازی «کمیته اقشار» خود کرد. این سازمان همچنین چندین جلسه را در تهران و اصفهان با حضور نمایندگان استانی خود درباره هدفمند کردن یارانهها برگزار کرده است. مجلس گفت صلاحیت رسیدگی به خواستههای شما را نداریم! خبر دیگر این که حجتالاسلام جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی به تازگی در مصاحبهای درخصوص آخرین وضعیت پیگیری شکایتش گفته است: «یک مدتی از مجلس نماینده سیرجان تماس گرفت و گفت دیدار با علی لاریجانی را برای ما هماهنگ میکند که البته تاکنون نشده است! به مجلس هم رفتهایم و دادخواهی کردیم به کمیسیون اصل 90 و حتی به 290 نماینده نامه نوشتیم ولی سرانجام رابط حقوقی ما و آقای نکونام که در کمیسیون اصل 90 هستند، گفته بود: ما صلاحیت رسیدگی نداریم. مجوز امریکا به 10 هزار شرکت برای معامله با ایران شنیدیم که یک روزنامه امریکایی از تلاشهای آشکار و نهان وزارت خزانهداری امریکا برای انجام معاملات تجاری با ایران خبر داده است. روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه نوشت:وزارت خزانه داری امریکا به قریب 10 هزار شرکت امریکایی مجوز فعالیت با جمهوری اسلامی داده است. بنابر این گزارش، با وجود اعمال تحریمهای یکجانبه امریکا و ادعای ادامه این رویکرد،شرکتهایی چون کرافت فوود، پپسی و برخی از بزرگترین بانکهای امریکایی با ایران داد و ستد دارند. این روزنامه با اشاره به تنوع و گستردگی معاملات تجاری ایالات متحده با ایران مینویسد:این مسئله در تضاد با ژست دیپلماتیک امریکا در زمینه ممنوعیت تجارت با ایران است. به نوشته این روزنامه، برخی شرکتهای امریکایی حتی در زمینه صادرات گاز ایران به اروپا دخالت داشتهاند و برخی دیگر حتی معامله تسلیحاتی با ایران انجام دادهاند. اکونومیست: هدفمندی یارانهها به نفع اقشار آسیبپذیر است با خبر شدیم که اکونومیست با اشاره به اجرای قانون هدفمندکردن یارانهها در ایران اجرای این قانون را به نفع اقشار ضعیف و آسیبپذیر دانسته است.اکونومیست همچنین با اشاره به روال عادی زندگی مردم پس از آغاز قانون هدفمندی یارانهها خاطرنشان کرد: دولت ایران قصد دارد از منابع مالی حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها برای سرمایهگذاری در پروژههای عمرانی و زیر ساختی استفاده کند. هنوز برخی خانوادههای سیلزده پاکستانی چادر هم ندارند دست آخر این که عضو شورای عالی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه حتی نیمی از وعدههای بینالمللی برای کمک به سیلزدگان پاکستانی محقق نشده، گفته است: هنوز برخی خانوادههای سیلزده پاکستانی چادر هم ندارند. سیدناصر عباس شیرازی در گفتوگو با یکی از خبرگزاریها، جمهوری اسلامی ایران را اولین کشوری خواند که وارد پاکستان شده و به آوارگان کمک کرد و گفت: اما در رسانههای پاکستان این کمکها کمتر منعکس شده است.