علی رغم برتری ارتش به عنوان قوی ترین ارتش خاورمیانه و ضربات هوایی در طی جنگ، ارتش نتوانسته جلوی شلیک موشک ها به اهداف داخل اسرائیل را گرفته و شهروندان اسرائیلی برای مدت طولانی به ناچار در پناهگاه ها باقی مانده اند و هیچ پیروزی نظامی به دست نیامده است.