جمهوری اسلامی***عصر ایران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فردا نوشت: "شنیده شده است دکتر احمدی نژاد از رئیس صدا و سیما خواسته مقدمات حضور وی در یک برنامه "زنده" تلویزیونی برای پاسخ دادن به اتهامات محمدرضا رحیمی را فراهم کند." چند روز قبل که رئیسجمهور به پخش اتهام علیه معاون اول خود از تلویزیون اعتراض کرد، بسیاری از رسانهها از این سخن استقبال کرده و یادآور شدند از آنجا که اتهام زنی تلویزیونی از مناظره انتخاباتی توسط خود رئیسجمهور آغاز شده، این اعتراض میتواند آغاز یک حرکت برای تصحیح این روش انحرافی باشد. ***یک کاراته کا ایرانی که همراه تیم صدرای زیرآب به کشور فرانسه سفر کرده تا در مسابقات آزاد پاریس شرکت کند در مراسم وزن کشی مسابقات حاضر نشده و مسئولان تیم اعلام کردهاند که این ورزشکار در روز مسابقه مفقودالاثر شده بوده و تلاش آنها برای پیدا کردن پیام مرادی نتیجه نداده اما او شب به هتل محل اقامت تیم بازگشته است. به گزارش آتینیوز، این کاراته کای ایرانی میخواهد به فرانسه پناهنده شود و مانند یکی دیگر از کاراته کاها به نام خندان که در گذشته در آلمان پناهنده شد این ورزشکار هم قصد دارد در فرانسه ماندگار شود. البته مسئولان هنوز این خبر را تایید نکردهاند. کیهانفعلاً برو جایگاهت را پیدا کن، شرط پیشکش! (خبر ویژه)اظهارنظر و شرط گذاری خاتمی برای حضور در انتخابات مجلس، همچنان بهانه ملامت وی در میان محافل ضدانقلاب است.«گویانیوز» نوشت: اصلاح طلبان از ساختار سیاسی اخراج شده اند. پیش شرط هایی که خاتمی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس گذاشته چه گرهی از کار فرو بسته آنان خواهد گشود؟ آیا این اعلام شرایط آغازی خواهد بود برای مذاکره یا هر شکل دیگری از تحمیل پذیرش این شروط (ولو بخشی از آن) به قدرت حاکم؟ یا هرچند امیدی به پذیرش این شرط ها و گشایش راهی برای بازگشت اصلاح طلبان به قدرت از طریق انتخابات نیست، صرف عنوان آنها حمله به بنیان مشروعیت او است؟ پاسخ پرسش های این چنینی منفی و طرح آن شروط بیهوده به نظر می رسد. نه تنها ساختار قدرت و گروه حاکم نشان داده اند که اهل معامله هایی این چنینی نیستند، پیش از آن خاتمی خود ثابت کرده است که جسارت ایستادگی برای دستیابی به امتیازی واقعی را ندارد؛ او در کوتاه آمدن از اصول، آرمانها و حتی اهداف جزیی سیاسی هیچ مرزی نشناخته است.این رسانه اپوزیسیون می افزاید: سخنان خاتمی بی بارند. امروز با گذشت بیش از سیزده سال از آغاز اصلاحات، زیاده خواهی نیست که یک رئیس جمهور سابق را در مقام چانه زنی واقعی بر سر امتیازی مشخص بخواهیم، به جای اینکه او را پیوسته در حال مکررگویی درباره کلیات دوست داشتنی و تحقق ناپذیری چون آزادی و عدالت ببینیم؟ (که حتی درایت سخن گفتن از این دومی را هم ندارد) اما جز این چه کاری از خاتمی که ما می شناسیم برمی آید؟پایگاه اینترنتی روز آنلاین هم خاتمی را متهم به «سخنرانی» به جای عمل کرد و نوشت: همین که جنبش سبز از عرش به فرش افتاد، ریزش ها شروع شد و جنگ هفتاد و دو قرمز راه افتاد ما مخالف شروط خاتمی نیستیم. اما این حرف همانند حرفهای موسوی حرف جدیدی نیست. آنها هم بارها از این شرطها گذاشته اند. او در طول 8 سال ریاست خود نشان داد خوب سخنرانی می کند اما خط قرمزی در عقب نشینی نمی شناسد. او حتی حاضر نشد خود را در قامت رهبر اصلاحات ببیند. اکنون هم جای سؤال است که خاتمی از چه جایگاهی شرط می گذارد؟ رهبر اصلاحات یا یکی از سران جنبش سبز؟ چرا که حجاریان زمانی گفت اصلاحات مرد. انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم از دل اصلاحات خاتمی جوشید. این هم شد اصلاحات؟روزنت افزود: وقتی آقای خاتمی اعلام می کند که در صورت عدم برآورده شدن چنین شرایطی، «برای انتخابات تصمیم خواهد گرفت»، به چه معناست؟ البته تلاشهای آقایان موسوی، کروبی و خاتمی برای آنکه در جایگاه اپوزیسیون صرف قرار نگیرند که حاکمیت به راحتی قادر به حذف آنها باشد، قابل تقدیر است، اما ایشان و دیگر یارانشان تاکنون به جز دوگانه تحریم- شرکت بی قید و شرط در انتخابات، هیچ گزینه دیگری به ذهن شان نمی رسد؟البته نویسنده روزنت به عمد این واقعیت را مغفول گذاشته که دست اندرکاران فتنه غیر از دوگانه تحریم و شرکت در انتخابات به گزینه آشوب و اردوکشی خیابانی هم فکر کرده بودند اما سرشان به سنگ خورد و شکست.آیا دولت باز هم قصد توجیه تئاتر «هدا گابلر» را دارد؟! (خبر ویژه)یادداشت دیروز روزنامه «کیهان» باعنوان «هدیه سیا در تئاتر شهر» که اسناد تکان دهنده و غیرقابل انکاری را از نفوذ عوامل مرتبط با سرویس های اطلاعاتی غرب در «تئاتر شهر» افشا کرد، بازتاب های گسترده ای در محافل داخلی و رسانه های بین المللی برانگیخت. در یادداشت کیهان، مستندات وابستگی گردانندگان نمایش مستهجن «هداگابلر» به «خانه آزادی آمریکا» (نهاد وابسته به سازمان سیا) و ماهیت دین ستیزانه این تئاتر به نحو جامع بررسی شد. به همین سبب، اسناد ارائه شده در این یادداشت در صدر اخبار مهم خبرگزاری ها و رسانه ها قرار گرفت و حامیان خارجی اجرای این نمایش را به دستپاچگی بی سابقه ای انداخت؛ تا جایی که «فرج سرکوهی» که در دهه 1370 به جرم جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت و از ایران گریخت، با انتشار مقاله مفصلی در «بی.بی.سی» فارسی به یادداشت کیهان واکنش نشان داد. این جاسوس فراری با طرح این ادعا که سیاست های فرهنگی دولت فعلی بازتر شده است، صدور مجوز برای چنین نمایش هایی را حاصل «تساهل فرهنگی دولت» دانست و با اقرار به اینکه روزنامه کیهان پاسدار «آرمان های انقلاب اسلامی» و «سنت های دینی» است، این خط مشی کیهان را به باد انتقاد و فحاشی گرفت! بسیاری از رادیوها و تلویزیون های اپوزیسیون برانداز دیگر نیز از افشاگری «کیهان» دستپاچه شدند و روز گذشته انتشار یادداشت «هدیه سیا در تئاتر شهر» را در صدر اخبار مهم خود قرار دادند. «رادیو رژیم صهیونیستی» با اشاره به این مقاله گفت که «کیهان» نخواهد گذاشت که نیروهای مستقل فرهنگی (بخوانید پادوهای صهیونیسم جهانی) در ایران آزادانه فعالیت کنند!از سوی دیگر جمعی از مسئولان نظام و نمایندگان اصولگرا در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تماس با «کیهان» از انتشار به موقع این یادداشت مستند قدردانی کردند. نمایندگان اصولگرا دو روز پیش نیز ضمن «تذکر» به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواهان ارائه توضیحات دقیق وی درباره چگونگی صدور مجوز برای نمایش «هدا گابلر» شده بودند. این نمایندگان به «کیهان» گفتند که اسناد تکان دهنده کیهان کمترین جای تردیدی برای نقش «سیا» در برپایی تئاتر یاد شده باقی نمی گذارد و افزودند؛ «طرح جامعی برای تحقیق پیرامون سیاست های فرهنگی دولت محترم، در دست بررسی است.»حمایت اپوزیسیون برانداز، خصوصاً پادوهای تابلودار آمریکا و رادیو رژیم صهیونیستی از اجرای نمایش «هدا گابلر» در ایران، زنگ خطری جدی برای مسئولان دغدغه مند و مؤمن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به حمایت ها و توجیهات خود در خصوص صدور مجوز برای اجرای چنین نمایش هایی پایان دهند و نیز هشداری برای رئیس جمهور انقلابی کشورمان است تا در عملکرد مسئولان «کمیسیون فرهنگی دولت» که تعریف و تمجید ضدانقلاب های فراری را برانگیخته، تجدیدنظر جدی بفرمایند.نگرانی اسرائیل و آمریکا از سرایت قیام مردم تونس به اردن و مصر(خبر ویژه)فرار دیکتاتور غربگرای تونس، نگرانی محافل غربی و صهیونیستی نسبت به تکرار شورش مردم مسلمان در دیگر کشورهای عربی وابسته را شدت بخشیده است.ارگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعضای کابینه را فراخواند تا به ارزیابی پیام های احتمالی اوضاع تونس در دیگر کشورهای عربی نظیر مصر و اردن و لیبی و الجزایر بپردازند. صدها هزار نفر از مردم این کشورها به تظاهرات و شادمانی به خاطر فرار رئیس جمهور تونس پرداخته اند. مصر و اردن دو کشور عمده عرب هستند که با اسرائیل پیمان صلح امضا کرده اند و از این جهت دولت اسرائیل با توجه بیشتری رویدادهای آن دو کشور را دنبال می کند.رسانه صهیونیستی اضافه می کند: این نخستین بار است که در یک کشور عربی، خیزش مردمی موجب برافتادن رژیم می شود. برخی تحلیلگران با استناد به تجربه تلخ به قدرت رسیدن سیدروح الله خمینی در ایران، ابراز نگرانی می کنند که این گونه دگرگونی ها، ممکن است در کشورهای عرب و یا برخی از آن ها باعث به روی کار آمدن نظام های دینی و یا تعصب گرای اسلامی شود.ارگان وزارت خارجه اسرائیل همچنین نوشت: اگرچه در تونس احتمال به قدرت رسیدن متعصبین مذهبی کم است ولی در برخی کشورهای عرب مانند اردن و مصر، گروه های اسلامی از تشکل، نظم و امکانات مالی، تریبون (مساجد) و امکانات مالی (خمس و زکات) و نظم سیاسی برخوردار هستند. این ارزیابی تا حدود زیادی در مورد مصر و اردن صدق می کند که گروه های وابسته به اخوان المسلمین بسیار قوی هستند.به نوشته این ارگان رسمی رژیم صهیونیستی «تونس در سال های اخیر کشوری می نمود که مردمان آن از رفاه نسبی، اقتصادی با ثبات و آزادی های فردی تا حدود زیادی برخوردار هستند و اقتصاد تونس در مقایسه با دیگر کشورهای عرب، به اقتصاد اروپا بسیار نزدیک تر است اما اکثر این پدیده های مثبت جنبه ظاهری داشت. اکنون به گزارش رادیو فرانسه، احتمال دارد «بن علی» از جده عربستان به لیبی برود. وی با معمر قذافی تلفنی گفت وگو کرده است.همزمان با نگرانی ارگان وزارت خارجه اسرائیل، پایگاه خبری سرایانیوز در گزارشی از احتمال سقوط دولت اردن به نخست وزیری «سمیر الرفاعی» خبر داده است. بر این اساس، هم اکنون علایم واضحی وجود دارد که بیانگر سقوط دولت اردن در روزهای آتی است. شبکه خبری الجزیره هم از خوشحالی مردم اردن از سقوط «زین العابدین بن علی» رئیس جمهور مخلوع تونس خبر می دهند. بر این اساس، مردم اردن پس از شنیدن این خبر در خیابانها شادی کرده اند.اما شبکه دولتی انگلیس ضمن تحلیلی به بررسی این پرسش پرداخت که «آیا تونس سرمشق اعراب می شود؟» بی.بی.سی یادآور شد: معترضین تونسی هم زمان با فرستادن پیام اعتراض و مقاومت خود به حاکمان عرب، پیغام متفاوتی هم برای کشورهای غربی داشتند. ده ها سال است که دولت های غربی از تونس به عنوان واحه ای آرام با اقتصادی موفق یاد می کنند که شریکی مناسب برای تجارت با این کشورهاست. آنها چشم بر دیکتاتوری رئیس جمهور بن علی بسته بودند و فشار بر مردم تونس را نادیده می گرفتند. بی بی سی با اشاره به موضع گیری لفظی اوباما پس از فرار دیکتاتور تونس نوشت: دولت اوباما که شدت انتقادها از بی تفاوتی آمریکا نسبت به شرایط موجود در کشورهای عربی را حس کرده بود، ظاهراً به این نتیجه رسیده است که یا باید با صراحت واکنش نشان دهد یا این که اعتبارش را در منطقه از دست بدهد. اما در منطقه خطرهای زیادی پیش روست. یکی اینکه ممکن است تونس دچار هرج و مرج سیاسی شود. عاقبتی که حاکمان عرب را در تلاش برای حفظ بیشتر قدرت مصمم تر خواهد کرد. دیگر اینکه ممکن است ناآرامی ها در منطقه شیوع پیدا کند. واقعیتی که هم اکنون هم به دلایلی کاملاً مشابه در کشور همسایه، الجزایر هم مشهود است.خاطرنشان می شود کشور تونس تا سال ها مستعمره رژیم فرانسه بود و پس از آن نیز با وجود اعلام استقلال، هرگز نتوانست خود را از زیر یوغ غرب آزاد کند.آفتابه لگن 60 میلیون شبکه تلویزیونی هیچی!(خبر ویژه)یکی از دست اندرکاران پروژه اروپایی و ضد ایرانی موسوم به «ایران ندا» اذعان کرد که پروژه با عدم استقبال حتی در میان محافل مخالف جمهوری اسلامی روبرو شده است.مهدی جامی سردبیر اخراجی رادیو زمانه که با همکاری شماری از عناصر ضد انقلاب، گروهی موسوم به ایران ندا و شبکه اینترنتی وابسته به آن را راه اندازی کرده، با تأیید بی اعتنایی به نظرات منتقدان معدود کاربران نوشت: اگر وارد این پیمان مدنی نشده اید، حق چون و چرا و اعتراض ندارید. من نمی دانم منتقدان چه قدر برای بنیاد دست بالا کرده اند که حالا نگران آن هستند.وی با اذعان به عدم استقبال از شبکه ایران ندا نوشت: وقتی می گوییم آقا بیایید دور کار را بگیرید همه به هم نگاه می کنند. آقا بیایید فیلم تهیه کنید. هر کسی بهانه ای می آورد. آقا چه کمکی می توانید بکنید دست بالا کنید. هر کسی از راهی می رود انگار که نشنیده باشد. اما اگر بگوییم بیایید ایران ندا را دراز کنیم که چرا ال نکرد و بل نکرد همه می دوند و حاضرند! به نظرتان این فرمول یک جایی اش عیبناک نیست؟ این همان کار مدنی است؟ اگر شما یکبار هم برای کمک مالی وسوسه نشده اید و صفحه کمک مالی سایت ایران ندا را باز نکرده اید به نظر شخص من حق حساب کشیدن از ایران ندا را هم از دست داده اید.جامی در حالی که به همراه دوستانش از برخی کمک های مالی اروپاییان بهره مند شده اند، ادعا کرد بی هیچ کمکی این شبکه را اداره می کنند و آنگاه در توجیه تعطیلی شبکه مذکور این طور استدلال کرد: می فرمایید تلویزیون. خب برادران یا نمی دانید تلویزیون یعنی چه یا فکر می کنید چون نوبت ماست لابد باید معجزه بدانیم. یعنی واقعاً فکر می کنند دوستان که ظرف شش ماه باید به یک تلویزیون می رسیدیم؟ می دانید که همین تلویزیون ترجمه ای و خطی و همه چیز از پیش ضبط شده یورونیوز چهار سال وقت برده تا هوا شده است؟مسئله فقط تلویزیون داشتن است؟ اصلاً. اطمینان داشته باشید که مسئله هوا کردن یک شبکه دیگر نیست. ایران ندا به عبارت دیگر همین حالا تلویزیون نمی شود. حتی اگر هیچ مشکلی هم نداشته باشد. این کار کی می شود؟ از نظر صوری اعلام شده است که وقتی که به دو ساعت تولید روزانه ویدئو رسیده باشیم. از نظر روح کار و شبکه ارتباطی هم وقتی که به اندازه ای که آن دو ساعت تولید شود آدم پای این کار ایستاده باشد.یادآور می شود پیش از این از داریوش آشوری، مهرانگیز کار، رامین جهانبگلو، رضا علامه زاده، کاظم علمداری، شهرنوش پارسی پور، محسن نامجو و چند نفر دیگر به عنوان اعضای هیئت مؤسس بنیاد کذایی نام برده شده بود اما گویا همان حکایت «آفتابه لگن هفت دست» است.مهدی جامی با وجود اوضاع وخیم بنیاد خود، در مطلب دیگری محسن سازگارا را به خاطر برخی خالی بندی ها مورد انتقاد قرار داد و نوشت: یک خطای بزرگ در کار مدنی، بزرگ گرفتن کار است. همین علت بود که باعث شد محسن سازگارا در آغاز فعالیت هایش در خارج از ایران به فکر «60 میلیون دات کام» بیفتد. واقعیت عملاً این شد که حدود 30 هزار نفر به کمپین او پیوستند. فاصله این دو رقم فاصله ای است که بین تصور از کار دولت و کار مدنی هست. حالا اگر سازگارا به جای رفتن به دنبال طرحهای غول آسا از همین 30 هزار نفر یک عضوگیری می کرد برای یک حزب سیاسی یا گروه مدنی و مثلاً 5 هزار نفر را سازمان می داد وضع ما بهتر بود. اما سازگارا امروز همان یک نفری است که می بینیم در ویدئوها صحبت می کند یا در گروه سه نفره ای است که گاهی با دو دوست دیگر بیانیه می دهند.قدسشکایت کنندگان از رحیمی مدارک بیشتری ارائه دهند مهر- حجةالاسلام حسین اسلامی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد که در پی بررسی شکایت سه تن از نمایندگان مجلس از معاون اول رئیس جمهور از شاکیان خواسته شده تا مدارک بیشتری به کمیسیون ارائه کنند. کمک مشایی برای پرداخت بدهی 2/5 میلیارد تومانی باشگاه خبرنگاران - مهندس ایرج حسابی، فرزند پروفسور محمود حسابی پدر فیزیک ایران از بدهی دو و نیم میلیارد تومانی موزه پروفسور حسابی خبر داد و گفت: به علت ناتوانی در پرداخت وام، این موزه را به حراج گذاشته بودند اما اسفندیار رحیم مشایی حدود دو ماه پیش از موزه پروفسور حسابی بازدید کرد و سرانجام قول همکاری در بازپرداخت بدهی های موزه را داد. مدرک خارجی برخی مسؤولان بی اعتبار است باشگاه خبرنگاران - نورا... حیدری دستنائی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بی اعتباری برخی مدارک تحصیلی مسؤولین که از طرف دانشگاه های خارجی صادرشده گفت: مسؤولین و دانشجویان نباید به این دانشگاهها ورود پیدا کنند زیرا مدارک این دانشگاه ها مورد تأیید وزارت علوم نیست. حضور پررنگ و سوال برانگیز چینی ها در کربلا بلاد نیوز - چند گروه چینی بودایی در آستانه اربعین حسینی با آرم و پرچم رسمی چین در شهرهای عراق بویژه کربلا در جمع شیعیان عزادار حسینی حاضر شده اند و در اقدامی سوال برانگیز خود را ارادتمند امام شیعیان معرفی کردند. هنوز نهاد یا رسانه ای گزارشی ارایه نکرده است که علت حضور گسترده و سوال برانگیز چینی ها در جمع شیعیان عراقی چیست. مقایسه الجزیره از برخورد غرب با رخدادهای ایران و تونس شبکه ایران- «مروان بیشارا» تحلیلگر ارشد الجزیره با اشاره به سکوت غرب در برابر 23 سال دیکتاتوری رئیس جمهور سابق تونس، حمایت غربیها را از اغتشاشگران ایران، نشانه ریاکاری کشورهای غربی دانست. بیشارا گفت: وقتی بن علی در سال 2004 از کاخ سفید دیدار کرد، بوش پسر از وی تقدیر کرده و او را متحد خود دانست و نیز آزادی مطبوعات را در تونس ستود. سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه هم در سال 2008 و در شرایطی که نقض حقوق بشر در تونس بیداد می کرد، از این کشور به عنوان «اتمسفر آزادی» یاد کرد! . آتلانتیک: احمدی نژاد اصلاح طلب است، نه اصولگرا دیپلماسی ایرانی - سایت آتلانتیک در تازه ترین نگاه خود به ایران، پرونده هسته ای را به حاشیه رانده و محور دیگری را برای نوشتار خود برگزیده و نوشته است: آیا این احتمال وجود دارد که در این سالها همه ما محمود احمدی نژاد را اشتباه گرفته باشیم؟ نزدیک به شش سال است که تمامی ما او را مردی می دانیم وابسته به طیف اصولگرای ایران اما این احتمال است که رئیس جمهور ایران، اصلاح طلبی باشد تمام عیار. مردی که به دنبال اعطای آزادی های بیشتر مدنی به ایران است و حرکت وی در هدفمندی یارانه ها نیز اصلاح طلبی بود تمام عیار. تورهای تفریحی خارجی برای تبلیغ فرقه بهاییت ثامن - یک مسوول پذیرش فرقه بهاییت به تازگی گفته است: کسانی که جذب بهاییت شوند برای آنها در آینده سفر خارجی در نظر گرفته می شود و بدون دریافت هزینه در یک سال چند بار به خارج فرستاده می شوند و از اماکن بهاییت در فلسطین اشغالی بازدید می کنند و در این میان، گذرنامه آنان به مهر خروج از کشور ممهور نمی شود! بی اطلاعی از دیدار هاشمی و چهره جنجالی خبر آنلاین - محمد هاشمی رییس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص انتشار خبر دیدار یکی از مقامات دولتی با رییس مجلس خبرگان رهبری ابراز بی اطلاعی کرد شوهای لباس زنانه با حضور آقایان الف- مدتی است برگزاری شوهای خانگی لباس زنانه با حضور آقایان در مناطق شمالی شهر تهران بدون هیچ مجوز، نظارت و فرآیند قانونی افزایش یافته است. حمایت جندالشیطان از حزب انحرافی زاهدان پرس - پایگاه اینترنتی گروهک تروریستی جند الشیطان از یک حزب انحرافی به نام «م ق» در کردستان حمایت کرده است.این در حالیست که این جریان انحرافی رهبر مذهبی خود به نام «الف میم» که در 1371 فوت شده است را به عنوان حجت مطلق در زمان حاضر و بالاتر از پیامبران بنی اسرائیل می دانند.رسالتاصرار همسر یکی از سران فتنه برای حضور در دانشگاه تهران زهرا رهنورد برای حضور در دانشگاه تهران با مخالفت قاطع مسئولان این دانشگاه روبرو شد.به گزارش فارس، مسئولان دانشگاه تهران با حضور زهرا رهنورد همسر موسوی در مراسم دفاعیه پایان نامه زهرا موسوی دختر میرحسین موسوی در رشته هنر موافقت نکردند.بر اساس این گزارش، رهنورد که با برخورد قاطع مسئولان دانشگاه تهران رو برو شده و اجازه حضور در دانشگاه را نمییابد اعلام میکند که در پژوهشکده هنر واقع در باغ نگارستان میدان بهارستان برای این امر حضور پیدا خواهد کرد.در حالی از حضور زهرا رهنورد در دانشگاه تهران ممانعت به عمل آمده است که وی پیش از این به طور رسمی از دانشگاه تهران درخواست کرده تا زمان تکمیل و حضور در مراسم ارائه پایاننامههای دانشجویان خود در دانشگاه حاضر شود که البته با درخواست وی موافقت نشده بود.گفتنی است زهرا رهنورد همزمان به صورت غیر قانونی در 2رشته مرتبط با هنر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل بوده است.طلایینیک :شرط گذاشتن خاتمی عملی انحرافی و ساختارشکنانه است یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: شرطگذاشتن خاتمی برای نظام عملکردی انحرافی و ساختارشکنانه است که قابل توجیه نبوده و منطقی نیست.رضا طلایینیک، معاون امور قوا و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با فارس، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم مبنی بر اینکه سران فتنه بازیچه بیگانگان بودند، اشاره و اظهارداشت: رهبر انقلاب شفافترین و منطقیترین رهنمودها و تدابیر را برای عبور کمهزینه از فتنههای داخلی و توطئههای خارجی بیان کردند.وی با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی از سران فتنه هنوز از فرصتهای نجات از مسیر دشمنان استفاده نکردهاند، یادآورشد: سران فتنه به خود، نظام و مردم ظلم آشکار کرده و بازیچه جریان ضد انقلاب شدند؛ همچنین دشمنان خارجی نیز کمکهای روانی_سیاسی فراوانی به این جبهه داشتند.این کارشناس مسائل سیاسی بر همین اساس همپوشانی و همسویی عمدی یا غیرعمدی فتنهگران داخلی با توطئهگران خارجی را از واقعیتهای انکارناپذیری دانست که در جنگ نرم دو سال اخیر لایحههای داخلی جریان فتنه با لایحههای خارجی آن همسویی داشت.به گفته وی فرصتسوزی از روند پیشرفت و حماسه حضور مردم و ساختارشکنی و امیدبخشی به دشمنان مداخلهگر از اقدامات سران فتنه در طی دوسال اخیر بود. سوء استفاده جریان اصلاحات از نام امام(ره) مرتضی سجادیان عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران روند سیاسی جریان اصلاح طلب را مورد و اکاری قرارداد و گفت: جبهه اصلاحات جهت حرکت دوباره در روند پیشرفت سیاسی بایستی خود پارامترهای نظام،رهبری و ولایت را در جهت رشد و توسعه نظام به خوبی مراعات کند لذا کسب این مقبولیت ها این جربان را رو به رشد سوق خواهد داد.مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران در واکنش به تلاش لیدرهای اصطلاحات برای اعتبار بخشیدن به سخنان خویش ازطریق نقل قول از امام (ره) اظهار داشت: عمل این افراد نوعی نقد به امام (ره) می باشد خود امام (ره) هر تصمیمی که آن دوران گرفتند به نفع نظام و مردم بود و نقل قول از ایشان جهت اعتبار بخشیدن چه از سوی اصلاح طلبان و چه اصولگرایان در مرحله اول ظلم به مردم ،منطق و رهبریت امام (ره) و در مرحله دوم تنها در جهت پیشبرد اهداف این لیدرهای تندرو می باشد.وی با تأکید بر اینکه دشمنان نظام به هیچ وجه نباید دستکم گرفته شوند افزود: مااز همجمه های بیرونی دشمنان خارجی خود غافل شده ایم و اگر تدبیر و سیاست و شجاعت مقام معظم رهبری نبود این نظام تا به حال از دست رفته بود و سیل دشمنان نظام همه ملت را به یغما می برد.عضو حزب کارگزاران با اشاره به بی تدبیری خواص گفت:از صدر اسلام تاکنون هر ضربه ای که متوجه اسلام و رهبران اسلامی گشته ناشی از بی تدبیری خواص بی بصیرت بوده است.