راهبردنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدنبال برگزاری 2 دوره مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در استانبول بر تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران تأکید کرد.به گزارش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص "، "فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از برگزاری گفتوگوهای روز گذشته میان ایران و نمایندگان گروه 1+5 در استانبول اعلام کرد: ما خواستار تعامل با ایران هستیم، اما کاملا واقعبینانه عمل میکنیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما کاملا آماده هستیم تا با ایران دیداری را برگزار کنیم، اما اینکه چنین اتفاقی در روند این مذاکرات میافتد یا خیر باید منتظر بمانیم و شاهد نتیجه باشیم. فیلیپ کرولی تاکید کرد: ما مایلیم تا با ایران وارد تعامل شویم و حضور ما در استانبول نیز نشاندهنده همین تمایل است.
*درخواست اشتون از جلیلی برای دیدار دوجانبه با برنز روزنامه "تایمز " هند نیز در گزارشی خبر داد: منابع دیپلماتیک مرتبط با گفتوگوهای ایران و 1+5 در استانبول اعلام کرده اند که "کاترین اشتون " رئیس سیاست خارجه آمریکا روز گذشته به "سعید جلیلی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پیشنهاد کرد تا با "ویلیام برنز " معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور سیاسی که در رأس هیئت آمریکایی در نشست استانبول شرکت میکند، نشست دوجانبهای را برگزار کند.