این تیر و آن کماندار ! و اما، در این میان گروه دیگری نیز بودند که ماجرای پلشت اخیر را خود آفریده بودند و یا در پیدایش آن نقش برجسته و پررنگی داشتند. این جماعت که با استناد به مواضع و عملکرد چند ساله شان در میان مردم و نزد دوستداران واقعی رئیس جمهور محترم، «جریان انحرافی» نام گرفته اند، طی 11 روز گذشته، به گواهی آنچه بر زبان و قلم آورده اند، نه دغدغه نظام را داشتند و نه سرنوشت رئیس جمهوری که لاف دوستی و نزدیکی با او را می زدند برایشان اهمیت داشت! آنها فقط نگران خود بودند. در این گزاره ها- که اندکی از بسیارهاست- همه روزه از سوی گروه انحرافی و به صورت پیامک برای این و آن ارسال می شد، دقت کنید؛ «باند قدرت و ثروت، آقای مشایی را هدف حمله و هجوم ناجوانمردانه خود قرار داده اند»! «مخالفان ولایت فقیه به احمدی نژاد و آقای مشایی هجوم آورده اند»! و اما، در این وجیزه، سخن دیگری نیز در میان است که می تواند و باید برای همگان درس آموز و عبرت انگیز باشد و آن، این که تقریبا، بلافاصله پس از انتشار خبر ابقای وزیر اطلاعات از سوی رهبر معظم انقلاب که با استقبال چندانی از سوی آقای رئیس جمهور روبرو نشده بود- و یا اینگونه تبلیغ شده بود- تمامی دشمنان بیرونی با بهره گیری از ماشین عظیم و پردامنه تبلیغاتی و رسانه ای خود به تقدیر و تمجید از آقای احمدی نژاد پرداختند و در حمایت و قدردانی! از ایشان کمترین تردیدی به خود راه ندادند. چرا...؟! این حامیان تازه به میدان آمده! دقیقا همان قدرت های استکباری و دشمنان تابلوداری بودند که تا چند روز قبل تمامی محافل خبری، سیاسی خود را با اختصاص هزینه های کلان و نجومی علیه ایشان به کار گرفته بودند و از هیچ تهمت و افتراء و بدگویی و ناسزایی به آقای احمدی نژاد دریغ نمی کردند. آیا غیر از این است؟! بنابراین، پای این پرسش منطقی در میان است که چرخش یکصد و هشتاد درجه ای مورد اشاره از کدام نقطه آغاز شده و در کجا ریشه داشته است؟ پاسخ به این سؤال است که درس آموز و عبرت انگیز است و می تواند یک بار دیگر و برای چندمین بار در عمر پربرکت و مقدس جمهوری اسلامی ایران، آویزه گوش و دل همگان باشد. دقت کنید! دشمن می داند و کمترین تردیدی ندارد که دشمن واقعی نظام سلطه بین الملل و سد مستحکم در مقابل باج خواهی، زورگویی و غارتگری و خونریزی جهانخواران، «ولی فقیه» است و دیگران، از جمله رئیس جمهور و یا هر مقام برجسته و بلندپایه دیگر، فقط در حد و اندازه و در نقش «بازوی ولی فقیه» در میدان حضور دارند که توان و قدرت خود را از آن وجود مبارک و ملکوتی می گیرند. دشمن می داند که «گرچه تیغ از کمان همی گذرد... از کمان دار بیند اهل خرد». و بالاخره، با توجه به شرایط حساس کنونی و خیزش ها و انقلاب های اسلامی ملت های مسلمان منطقه که چشم و دل به ایران اسلامی دوخته اند، آیا برادر عزیز و بزرگوارمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد، احتمال نمی دهند ماجرای اخیر، توطئه ای - اگرچه با چند واسطه- تحمیل شده به ایشان باشد؟! رئیس جمهور محترم بارها نشان داده و همین دیروز نیز با صراحت بر این باور قلبی خود، تاکید ورزیده است که پیرو بی چون و چرای ولی فقیه است. بنابراین، ماجرای پلشت چند روز گذشته را چه کسانی رقم زده اند؟!فرهنگ، اولویت نخست به همین دلیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و درهم پیچیده شدن طومار رژیم فاسد و منحط طاغوت، نوید ایجاد یک نظام تربیتی و فرهنگی متناسب با اخلاق و فضائل و کرامات انسانی در جامعه داده شد که لازم بود همه حرکت‌های بخشهای مختلف جامعه با این هدف هماهنگ و همراه شوند بطوری که فرهنگ به عنوان موتور محرک همه بخشها و ارکان نظام عمل کند. آنچه امروز با گذشت بیش از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در سطوح مختلف فرهنگی و تربیتی جامعه قابل مشاهده است، چیزی جز اظهار تأسف به دنبال ندارد. درپاره‌ای موارد، مسیر رویدادهای فرهنگی آنچنان انحرافی است که هرگز با ارزشهای دینی و انقلابی ما سازگاری ندارد و حتی در بسیاری موارد در مبانیت کامل با آنهاست و این وضعیت حکایت از عمق فاجعه‌ای دارد که روز به روز به علت غفلت‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها بر پیکره فرهنگی و شاکله اصلی انقلاب ضربه وارد می‌آورد. حاکمیت چنین شرایطی است که دردمندان جامعه را به این نتیجه می‌رساند که تقویت حوزه‌های فرهنگی و ایجاد تحول مثبت فرهنگی برای نظام ما از هر چیزی واجب‌تر است و رسالت طبیب گونه نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و تمام کسانی که وجدان بیدار دارند اقتضا می‌کند دلسوزانه به خطری که جامعه را به وضعیت استحاله و اضمحلال فرهنگی سوق می‌دهد، بیندیشند و راهکار مناسبی برای مقابله با آن ارائه کنند. رسالت: «منزلت مطلوب معلم»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی رسالت به قلم محمود فرشیدی است که در آن می‌خوانید؛انتخاب شخصیتی مانند آیت الله شهید مرتضی مطهری، به عنوان الگوی جامعه معلمان، بار معنایی بسیار وسیع و عمیقی دارد و نشان دهنده نگاه بلند جامعه اسلامی نسبت به معلم و انتظار بزرگی است که از او دارد و ایام بزرگداشت مقام معلم فرصتی را فراهم می‌سازد تا فراتر از بزرگداشت‌های تشریفاتی(1) موضوع معلم و مسئله تعلیم و تربیت، مورد واکاوی قرار گیرد؛ مسئله‌ای که تاکید شده است. در جستجوی شاخص ملموس برای ارزیابی موقعیت کنونی معلم، در قیاس با موقعیت مطلوب، این رهنمود رهبر فرزانه بسیار روشنگر است که فرموده اند: با این توضیح می‌توان نتیجه گرفت که فرهنگ سازی برای ارتقای جایگاه معلم،‌ از نخستین گام‌هایی است که باید در طریق تحول بنیادین برداشته شود و مخاطبان این فرهنگ سازی را به چهار گروه می‌توان تقسیم کرد: گروه دوم، مدیران ارشد و نهادها و دستگاه‌های کشور هستند که باید توجه داشته باشند: و بویژه اصحاب رسانه و در راس آنها صدا و سیما باید دقت کنند که: - معلمی را کوچک نشمارید، معلمی از شریف‌ترین شغل‌هاست. (9) - بچه‌ها را متدین بار بیاورید. (12) طبعا گروه آخر مسئولیتی سنگین در دفاع از جایگاه و منزلت معلم برعهده دارند و می‌بایست در دو عرصه تخصصی و اجتماعی برای ایفای رسالت معلم، بستر سازی کنند. در عرصه تخصصی،‌ ارتقای دانش و مهارت معلمان ضرورتی روز افزون است اما نکته مهم تر توجه به مسئولیت سنگین "تربیتی" معلم است که بیم آن می‌رود رفته رفته کم رنگ‌تر شود و معنای واژه پر بار "معلم" در اندازه "سواد آموز" خلاصه و محدود شود. 1- "بزرگداشت معلم، نباید جنبه تشریفاتی به خود بگیرد. بزرگداشت معلم، عزیز داشتن علم و تعالی و پیشرفت است". حضرت آیت الله خامنه‌ای قدس: «معلم؛ مرزبان تمدن بشری»عنوان یادداشت روز روزنامه‌ی قدس به قلم حجةالاسلام سیدمحمود مرویان حسینی است که در آن می‌خوانید؛معلمی سیره تابناک انبیاست و معلم در مطلع کاروان بشریت، دانایی را با شهد محبت در کام تشنه نسلها می چکاند و از سر سوز و درد و عشق به انسانیت گام تعلیم را همراه با تربیت طی می کند. نظام تعلیم و تربیت قادر است، جوهر درونی انسان را کشف کند، قوای او را نیرومند سازد، ذهن او را شکل دهد، موجبات تفکر را در او زنده سازد. آدمی را فردی خلاق، مولد و شکوفا در مسیر خیر و برکنار از زیان رسانی به دیگران بار آورد. دانش و مهارتها، فنون و تخصصها را فراهم کند و زندگی اجتماعی را بهبود بخشد. دین را به حبس عرش و عرشیان نیفکند، بلکه آن را در رگ رگ حیات اجتماعی می دید. و با این تلقی بود که تفکر دینی را به نقد و پاسخگویی و رهنمایی مشکلات معاصر در می آورد. حساسیت استاد، در مواجهه با افکار ناصحیح، زبانزد عام و خاص بود. در مقابله با تحریفها، بدعتها و التقاط ها او دیده بان هویت اسلامی در قرن معاصر است. او جان عزیزش را هم در سر راه همین دیده بانی گذاشت. او اصلاح گری را دل سپردن به اندیشه ها و نسخه های غربی نمی دانست. هم در اندیشه و هم در میدان عمل، بی بنیانی نظام های شرق و غرب را برملا می ساخت. ایران: «معلمی با دم مسیحایی»عنوان یادداشت روز روزنامه‌ی ایران به قلم حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش است که در ان می‌خوانید؛در سطور آغازین این نوشتار می‌خواهم از معلمی سخن به میان آورم که همواره با بینش والای یک عالم اصولی و با منش زیبای یک عارف شهودی به عنوان یک فقیه مسلم و سیاستمدار متاله، همه ما مردم ایران را «معلمی» کرد و با دم مسیحایی یک معلم ربانی که کلید همه فتح‌ها و فرزانگی‌هاست، توانست ملتی را که در یلدای بلند ستمشاهی نسل به نسل، سکوت و مظلومیت را به هم ارث داده بودند، به ملتی آگاه و استوار و آرمان‌طلب و عدالت‌خواه تبدیل کند. توانست اعتراف تأمل‌برانگیزی را که صدای شکستن نظام سلطه بود در کلمات رئیس اسبق سازمان امام خمینی‌(ره) سال‌ها پیش در کتاب «سرالصلاه» خود از یک کیمیای بزرگ پرده‌گشایی کرد، کیمیا همان دانش رازآلودی است که خاک را زر می‌کند و مس را طلا... کشف روحانی و کسب رحمانی آن معلم الهی این بود که: انسان «اسم اعظم» خداست، اسم اعظم همان اسمی است که هرکس بر آن آگاهی یابد، می‌تواند بر همه عالم مسلط گردد و بر همه هستی فائق شود، هر اسم خداوند آثار وجودی و جلوه‌های حقیقی دارد و اسم اعظم خدا که مستجمع همه آثار و همه کمالات است، «انسان» است و انسانی که در صحنه عمل و تحقق توانسته مظهر همه جلوه‌های جمالی و جلالی اسماء حضرت حق شود «انسان کامل» است، پس کشف استعداد انسان و پرورش آن و تلاش برای شکوفا شدن انسان و تحقق انسانیت همان چیزی است که خداوند، جهان را برای آن «مدرسه» و انبیای الهی را برای آن «معلم» نموده است تا انسان هدر نرود و هرز نگردد و اینکه پیامبر می‌فرماید «انی بعثت معلما» من برانگیخته شدم برای قابلیتی که در «معلمی» داشتم و برای مسئولیتی که خدا در «معلمی» به من داد این سخن حاکی از آن است که معلمان کیمیاگران عرصه عشق و علم و ایمانند،... معلم با کیمیای تربیت می‌تواند انسان سرخورده و بازنده را به انسان سرفراز و سازنده تبدیل کند. معلم می‌تواند استعداد، این جوشش الهی را با کوشش انسانی به قابلیت‌های بالاتر و عالی‌تری تبدیل نماید و این راهی است که یک معلم ربانی همواره با بینش و دانش خود، در نسل نونهال و نوجوان آن را می‌پروراند. از این‌روی آنچه را انجام داده‌ایم از خدمات رفاهی و تسهیلاتی تا تدوین سند ملی آموزش و پرورش، از گسترش ورزش تا احیای پرورش، از ایجاد مدارس قرآنی تا توجه بنیادی به مقطع ابتدایی... همه و همه برای آن بوده که بتوانیم ذره‌ای از آنچه که در اندیشه بلند رهبری انقلاب نسبت به معلمان وجود دارد را پیاده کنیم که قطعاً تا تحقق سطح طراز آن فاصله داریم که باید با بصیرت، شجاعت، همدلی، سختکوشی و هماهنگی آن را طی کنیم. امتحانی برای همه در این رسانه‌ها هرگونه تحلیلی را می‌توان دید. اختلاف بین رهبری و رئیس‌جمهور، دوگانگی در نظام ایران اسلامی، آینده روابط ریاست جمهوری و رهبری چه می‌شود، سکوت معنادار رئیس‌جمهور و ... از جمله تحلیل‌هایی بود که در این رسانه‌ها به آن پرداخته شد. این توصیه قطعا شامل همه کسانی می‌شود که در نظام نقشی دارند و تریبونی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود.همه آنهایی که در این چند روز گذشته در این باره اظهارنظر کرده‌اند و البته از سر دلسوزی و خیرخواهی، اما از این پس با کمی تامل و بصیرت نسبت به مسائل اخیر، دیدگاه‌های خود را تصحیح کنند تا موجب پایکوبی دشمنان نشود و البته این سخن به مقامات ارشد از جمله رئیس‌جمهور و دیگر مسئولین نیز هست. برکات این پاسخ دیرهنگام شناسایی «سره از ناسره» بود. چه آنهایی که به اصطلاح هوادار رئیس‌جمهور بودند و چه آنهایی که ماهیت خود را در این ماجرا نشان دادند. باشد که دیگر از اینگونه اتفاقات دشمن شاد‌کن نیفتد. زمانی برای حاشیه طبیعتا نمی توان در این وانفسا رسانه ها را متهم کرد که چرا به این موضوع پرداخته اند و طبق عادت مالوف کاسه و کوزه ها را بر سر آنها شکست چرا که رسانه ها به وظیفه ذاتی خود مبنی بر اطلا ع رسانی به مردم می پردازند. اما غیبت احمدی نژاد که پس از ماجرای استعفا و سپس بازگشت وزیر اطلا عات رخ داد و دیگر از حد شایعه گذشته بود و به واقعیتی مورد توجه مردم تبدیل شده بود، 10 روز از وقت دولت، اعضای کابینه و فعالا ن و صاحبنظران سیاسی را گرفت; آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و انتظار این است که همت مسوولا ن صرف کار و تلا ش و سازندگی به منظور خدمت به مردم شود. تهران امروز: واقعیت این است سیاستی که دولت برای اجرای این قانون مهم اتخاذ کرد اکنون به گونه ای است که موجب برخی ناضایتی های عمومی شده است که علت اصلی این نارضایتی ها هم به شیب تندی بر می گردد که دولت برای اجرای قانون در پیش گرفته و بیش از حد توان متوسط مردم به آزاد‌سازی قیمتها رو اورده است. بر همین اساس بود که نمایندگان با هدف کاهش فشار قیمتی بر مردم به محدود کردن دولت برای افزایش حداکثر 20 درصدی قیمت حاملهای انرژی برای سال 90 اقدام کردند و از سوی دیگر خواستار آن شدند تا سهم تولید و صنعت ، کشاورزی و نیز مردم از یارانه نقدی به صورت مجزا تعیین شود تا باب گلایه ها و انتقادات درباره عدم تخصیص یارانه صنعت و کشاورزی بسته شود. البته دولت در مهار تبعات روانی اجرای قانون یارانه‌ها موفق بود لیکن از مدتی پیش و بخصوص پس از اینکه دور دوم قبوض گاز که با حذف یارانه‌ها محاسبه شده بود، صادر گردید، آثار نارضایتی صادر شد که عدم تمکین بخش‌هایی از مردم در پرداخت قبوض نجومی گاز هم واکنشی اعتراضی به افزایش چندین برابری قیمت ها بود. در این بین باید گفت که این ویروس یا بدافزار "استارس" که بعد از بدافزار "استاکس نت" توسط کشور شناسایی شده است در واقع جدید ترین ویروس و یا بدافزاری است که در موج جدید حملات سایبری به نیرو گاه های هسته ای و... در کشور کشف می شود . دوم اینکه در واقع ویروس های سایبری همچون استاکس نت و استارس خود بخشی از جنگ سایبری هستند جنگی که با هدف ایجاد اختلال در سیستم و نابودی کامل سیستم‌های اطلاعاتی ، ارتباطی و شبکه عصبی کشور هدف مطرح است لذا تلاش می‌شود در آن شبکه اطلاعاتی و ارتباطی که رقیب یا دشمن مورد استفاده قرار می‌دهد مورد تهاجم قرار گیرد و زمینه ارتباط دقیق و هماهنگ سیستمی را از بین ببرد در این حال انچه که اکنون برای کشور ما مهم و اساسی می نماید ظرفیت سازی و گسترش توانایی ها در مقابله و برخورد با این حملات جدید و نوین سایبری در جهت کاهش خسارت و از بین بردن تهدیدات است .در این حال اکنون باید کشور بیش از هر زمانی در برابر سلاح‌های سایبر اعم از سلاح‌های آفندی و ابزارهای پدافندی قدرت خود را افزایش دهد. ‏ بی شک در راستای انقلاب فرهنگی، تلاش هایی نیز برای معلمان صورت گرفته، اما چندان نتیجه بخش نبوده است و این عدم کارآمدی، معلمان را با مشکلات، پرسش ها و چالش های متعددی روبروساخت. البته معلمان این توقع و انتظار را از مسوولان دارند که به خواسته ها و مطالباتشان پاسخ دهند. معلمان می پرسند: چرا آموزش و پرورش سیاست زده است و این سیاست زدگی آموزش و پرورش را از متن به حاشیه رانده است. معلمان می گویند: فرهنگ، تلاش های فرهنگی را می طلبد و فرهنگ سازان بایستی در این عرصه رهبری داشته باشند و سیاست بازان و سیاست کاران و هیاهوها نمی تواند منافعی برای فرهنگ و فرهنگیان داشته باشد.‏ در پایان باید گفت که معلمان به رغم همه کمبودها عاشقانه در حال خدمت به فرزندان این مرز و بوم هستند و باید گفت معلمی شغل نیست، عشق است .‏ آمارهای پنهانی‌ دیروز هم اعلام شد که با احتساب 72 میلیون جمعیت متقاضی دریافت یارانه نقدی، میزان یارانه‌ای که دولت باید برای یک‌سال بپردازد بیش از 40 هزار میلیارد تومان خواهد بود. با این حساب کل رقم پیشنهادی دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید عددی بیش از 62 هزار میلیارد تومان پشنهاد شده توسط دولت باشد، یعنی دولت برای پرداخت سهم صنعت و دولت دچار مشکل خواهد شد زیرا دولت باید80 هزار میلیارد تومان منابع بپردازد که خودش 62 هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده است. در شرایطی که این بورس تا روز 27 فروردین‌ماه با رشد خیره‌کننده 5/14 درصدی به طور میانگین روزانه یک درصد بازدهی را برای سرمایه‌گذاران رقم زد، پس از روز یادشده در چرخشی معنادار دچار افت 5/7 درصدی شد؛ افتی که در عمل به معنای میانگین 7/0 درصد زیان روزانه برای فعالان بورس طی 11 روز کاری گذشته است. به بیان دیگر، بورس تهران در حال بازگشت به نقطه آغازین خود در سال جاری است. به بیان دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل خرید و فروش‌های روزانه، هیجان مضاعفی را به بازار سرمایه‌ تحمیل می‌کردند. اما این عامل فزاینده، اکنون به اسبابی برای سقوط شاخص تبدیل شده است؛ چرا که از یک سو سرمایه‌گذاران حاضر در این صندوق‌ها برای جلوگیری از ذوب شدن بازدهی‌های کسب شده، در حال ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری خود و خروج از بازار هستند و مدیران این صندوق‌ها نیز برای حفظ بازدهی کسب شده و تامین نقدینگی برای پرداخت به سرمایه‌گذاران فراری، مجبور به فروش سهام موجود در صندوق هستند. وضعیتی که شیب نزول قیمت‌ها در بورس را بیش از پیش تشدید می‌کند.