انحصارطلبی ممنوعیواس نکته جالب مصاحبه پسر کروبی با یک سایتکیهاناظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره غارت بیت المال برای خرید چند رأی، با توجه به سوابق عملکرد مهدی هاشمی جای تأمل و تعجب دارد.نکته شگفتی آور این اظهارات، بی اعتنایی آقای هاشمی رفسنجانی به عملکرد برخی اطرافیان خود و شماری از دست اندرکاران حزب کارگزاران است. صرفاً یک نمونه کوچک از تخلفات عدیده، عملکرد مهدی هاشمی در انتخابات سال 84 و 88 است. حمزه کرمی دستیار مهدی هاشمی در سایت تعطیل شده جمهوریت (مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهور از سال 74 تا 78 در دولت سازندگی و اصلاحات) مدتی را هم زیر نظر مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت فعالیت کرده است. او در اعترافات خود در دادگاه که مستند به اسناد نیز هست، فاش کرد: «مهدی هاشمی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت و با وجود گوشزد کردن من نپذیرفت که استفاده از پول بیت المال برای این منظور جرم است... گرداننده واقعی سایت جمهوریت مهدی هاشمی بود و من تنها مدیر اسمی آن بودم. پرسنل سایت با چاپ شب نامه در ستادهای میرحسین موسوی و توزیع آنها، به تضعیف نظام می پرداختند. سازمان بهینه سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت کار می کرد. البته شرکتهای مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکتها شرکتی با مدیریت امیر-الف بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزرهای تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه روسای این شرکتهایی که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مدنظر مهدی هاشمی را داشتند. یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25هزار جلد کتاب چاپ شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد. او معتقد به پولشویی بود. وی پولها را از سازمان بهینه سازی دریافت می کرد و آنها را مکررا به دلار و ریال تبدیل می کرد. وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، گفت که با این کار کسی نمی تواند منشأ پولها را کشف کند. با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری [سال84] پول برداشت می شد. این پولها معادل 2 میلیارد تومان بود.»مشارکت موافق مواضع خاتمی است اما حیف که نظام دیگر راه نمی دهدتاجرنیا در گفت وگو با دویچه وله آلمان و درباره اظهارات خاتمی مبنی بر نادیده گرفتن و بخشیدن اشتباهات طرفین حوادث سال 88 گفت: صحبت های آقای خاتمی جامع و کامل بود. متاسفانه از طرف بعضی مجموعه ها و گروههایی که به نوعی اصلاح طلبان و ایشان را متهم به محافظه کاری می کنند، سعی شد صحبت های آقای خاتمی تحریف شود و فقط یک بخش از صحبت ایشان برجسته شود. صحبت های اخیر آقای خاتمی در راستای خواسته های دیگر سران اصلاحات و مجموعه کسانی است که در اردوگاه اصلاح طلبان قرار دارند. سخنان اخیر آقای خاتمی در ادامه صحبت قبلی او در مورد تعیین شروط برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات است(!)این اظهارات در حالی است که کسانی چون موسوی و کروبی و خاتمی- و بسیاری از اعضای مرکزیت مشارکت و سازمان مجاهدین و مجمع روحانیون- به عنوان دست اندرکاران نه در حاشیه جریان اصلاح طلب بلکه در متن تصمیم گیری این جریان قرار داشتند و بالاتفاق در ایجاد اغتشاش، آشوب و تقابل با قانون اساسی و نظام و عبور از خط قرمزهای اصلاح طلبی نقش آفرینی کردند.BBC و رادیو فردا جوفروشی بکنند اما با احتیاط!وی اظهار داشت: امروز از هیچ کدام از رسانه های فارسی خارج از کشور نباید چنین انتظاری داشت، درباره صدای آمریکا مساله فرق می کند. به نظرم باید بین یک جریان کوچک رسانه ای در آنجا با جریان غالب تفاوت گذاشت. صدای آمریکا فعلا در حال تعمیرات و تغییرات است. اما تا اینجا بجز نقش حاشیه ای نداشته است. در عین حال صدای آمریکا هم سیاست و ماموریت رسانه ای خود را دارد و نمی توان از آن انتظار داشت که جای یک رسانه سبز را بگیرد. اما اگر سیاست های رسانه ای اوباما درباره تماس با مردم و شنیدن از مردم که اخیراً اعلام شد در صدای آمریکا دنبال شود و صورت عملی پیدا کند فکر می کنم صدای آمریکا گام بلندی به جلو برخواهد داشت. وضع امروزش چنانکه مدیران و دست اندرکاران صدای آمریکا هم اذعان دارند مطلوب نیست.یادآور می شود جامی پس از چند سال مدیریت رادیو زمانه، از سوی هیئت مدیره هلندی این رسانه با وضع توهین آمیزی اخراج شد.افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا از رفتار پرتناقض و باج گیرانه اسرائیل نسبت به واشنگتن به شدت انتقاد کرد و آن را تحقیرآمیز توصیف کرد.وی می افزاید: اگر اسرائیل دولت ثروتمندی است چرا باید هر سال 3میلیارد دلار کمک از محل مالیات هایی که از مردم آمریکا گرفته می شود، دریافت کند؟ اسرائیل بیش از هر کشور دوست دیگری از آمریکا جاسوسی کرده است. شما اسناد محرمانه دفاعی ما و همچنین اطلاعات دارایی با ارزش اقتصادی ما را دزدیده اید و از آن به نفع خود بر ضد آمریکا استفاده کرده اید. قبل از حمله یازده سپتامبر شما در حال اجرای یک عملیات غیرقانونی و جاسوسی در حد گسترده در داخل آمریکا بودید و شما احتمالاً حتی در سطح پیشرفته درباره برخی جنبه های این حمله تروریستی باخبر بودید. شما به داخل سیستم های مخابراتی ما حتی در کاخ سفید نفوذ کردید و هر آنچه را می خواهید به راحتی در آمریکا انجام می دهید آن هم در شرایطی که وزارت دادگستری و رئیس جمهور آمریکا تمایلی برای بازداشت یا محاکمه جاسوسان اسرائیلی ندارند. آیا زمان آن نرسیده است که اسرائیل تعهدی قاطع برای توقف این جاسوسی ها بدهد؟عضو پیشین سازمان سیا با اشاره به دروغ گویی های مکرر مقامات صهیونیست علیه برنامه هسته ای ایران تأکید کرد: دولت اسرائیل از سال 1995دائماً ادعا کرد ایران 6 ماه یا یک سال دیگر سلاح اتمی می سازد. اکنون 16 سال از آن ادعا گذشته و پیش بینی های شما دروغ از آب درآمده است اما هرگز به نظر نمی رسد که از این رویکرد خود شرمنده شده باشید. به نظر می رسد ایران خواهان تولید بمب هسته ای نیست اما شما همیشه برای اینکه ایران را به عنوان دشمن آمریکا- به همان میزانی که با شما دشمن است- معرفی کنید نسبت به تهدید و خطرآمیز بودن ایران اغراق کردید. اخیراً مئیر داگان رئیس سابق موساد نیز گفته است که حمله به ایران «احمقانه ترین چیزی است که تاکنون شنیده ام». آیا اکنون زمان آن نرسیده است که ایران را دیگر به عنوان توجیهی برای برنامه پرهزینه نظامی و خطرناک آمریکا و وفق دادن خاورمیانه با نیازهای اسرائیل ذکر نکنید؟برخی منابع خبری می گویند دولت بحرین جمعی از اساتید دانشگاه را بازداشت کرده و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داده است.این اطلاعات دریافتی نشان می دهد دکتر مسعود جهرمی از دانشمندان ایرانی و استاد دانشگاه اهلیه بحرین از جمله اساتیدی است که توسط دستگاه امنیتی بحرین و با مشارکت مزدوران سعودی بازداشت شده و حدس زده می شود سلامتی وی در اثر شکنجه های بی رحمانه اعمال شده توسط آل خلیفه به شدت در معرض خطر قرار دارد.دکتر جهرمی روز 25 فروردین و در جریان تهاجم نیروهای امنیتی به دانشگاهها دستگیر شد و حدس زده می شود به عربستان منتقل شده باشد.این در حالی است که جنایات آل خلیفه در بحرین بسیار فراتر از این مورد است.مطابق برخی گزارش های موجود از 14فوریه تاکنون حداقل 60 زن، 200 دانشجو، 11 استاد دانشگاه دستگیر شده اند. همچنین دهها معترض بحرینی با اصابت گلوله مستقیم به شهادت رسیده اند. منابع غربی می گویند تا 12آوریل 652 کارگر معترض هم از محل های کار خود اخراج شده اند.گفتنی است تا امروز نه آمریکا و نه هیچ یک از نهادهای حقوق بشری وابسته به آن کوچکترین اعتراضی به این جنایت ها نکرده اند. تحلیلهای رسانههای رژیم صهیونیستی این روزها بیش از هر زمان دیگری بر روی حوادث سوریه متمرکز است. روزنامه "اسرائیل امروز" در مقالهای ضمن بررسی احتمالات گوناگون درباره آینده رویاروئی مخالفان با حکومت بشار اسد نوشت: این احتمال وجود دارد که دولت سوریه برای حفظ خود، از خطر حمله اسرائیل سخن به میان بیاورد و به مردم بگوید در چنین شرایط خطرناکی همه باید متحد باشیم و با دشمن مقابله کنیم. این روزنامه در پایان، نتیجه میگیرد چشم و گوش مسئولان اسرائیلی باید باز باشد و منتظر تصمیمات دولت سوریه در این زمینه باشند.