* دور تازه تحریم کشتیرانی ایران با قطع دسترسی ایران به سرویسهای مالی و تجاری بینالمللی کلید خورد. به گزارش ایران دیپلماتیک، براساس این تحریمها چند شرکت و فرد مرتبط با کشتیرانی در لیست تحریمهای آمریکا قرار گرفتند. همزمان دادستان نیویورک علیه 11 شرکت و پنج نفر به همین دلیل اعلام جرم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانهداری آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیهای اعلام کرد، 10 شرکت کشتی رانی و سه فرد مرتبط با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تحریم کرده است. وزارت خزانهداری آمریکا ادعا کرده این اقدام پاسخی به تلاشهای مستمر ایران به منظور دور زدن تحریمها و استفاده این کشور از شرکتهای صوری برای حفاظت از شرکت کشتیرانی است. اقدام تازه وزارت خزانهداری آمریکا در تحریم این شرکتها و افراد، عملیات شرکت کشتیرانی ایران را در کشورهای انگلیس، چین، سنگاپور و امارات هدف قرار داده است. آمریکا از سال 1385 شرکت کشتیرانی ایران را تحریم کرده و همچنین براساس ادعای وزارت خزانهداری آمریکا تاکنون دهها شرکت صوری با کشتیرانی، هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفتهاند.شرمنده ایم که گول خوردیم اما شاید باز هم بخوریم!پایگاه ضدانقلابی ایران گلوبال در تحلیلی با تأکید بر نفوذ مکرر سیستم اطلاعاتی ایران در میان اپوزیسیون خارج کشور، به تبرئه نوری زاده که ارتباط گسترده ای با محمدرضا مدحی داشته پرداخت اما در عین حال نوشت: حکایت نفوذ عوامل سرویس اطلاعات رژیم در میان اپوزیسیون، حکایتی است بس قدیمی و دامنه دار که نه دیروز شروع شده و نه فردا تمام خواهد شد. اوج نفوذ عوامل اطلاعاتی حکومت اسلامی در میان اپوزیسیون به ماجرای شاهپور بختیار برمی گردد. از لحاظ اطلاعاتی، نفوذ عوامل رژیم در حلقه نزدیکان زنده یاد بختیار و سرانجام ترور او و دستیارش بدون شک یک پیروزی برای وزارت اطلاعات و یک شکست برای اپوزیسیون محسوب می گردد. عبدالرحمن قاسملو نیز مورد شیوه نفوذ مشابهی قرار گرفت. البته آقای جهانشاهی وزن زیادی در میان اپوزیسیون ندارد(!) گویا نیوز نیز در نوشته ای به قلم امیرحسین جهانشاهی (یکی از رابطین اصلی مدحی در فرانسه و پروژه «دولت در تبعید») که مدعی فرار به جلو است، ادعا می کند: گروه «موج سبز» بطور بی سابقه ای توانست بطور حرفه ای از ورود یک عنصر نفوذی نظام جلوگیری نماید. بعد از شکست دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی در نفوذ به تشکیلات موج سبز، امروز علناً اعلام می نمایم که نام تعدادی از عناصر نفوذی و جاسوس جمهوری اسلامی که تحت پوشش «روزنامه نگار» یا «فعال سیاسی» در میان جامعه برون مرزی ایران بنفع حاکمیت فعالیت می کنند را در اختیار دارم. امروز از این اطلاعات به منظور بهم ریختن و خنثی نمودن سیستم جاسوسی نظام در خارج از کشور استفاده می کنیم[!!]تل آویو: ایران موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته استوی تصریح کرد: ایران در کشورهای عرب همسایه ما شیطنت می کند و درصدد اختلال در روند صلح است و مبارزه با این کشور ضروری است.انقلاب مصر پاسخی به عزت نفس لگدکوب شده مردم توسط آمریکا بود«هباق عثمان» سخنگوی سازمان سراسری «کرامت» می گوید: «انقلاب مصری ها علیه دیکتاتوری، نگاه مردم منطقه به خود را دچار انقلاب کرد. مردم دیگر از دریچه نگاه رسانه های غربی خود را نظاره نمی کنند. آنها دیگر به خود به چشم بردگان فرمانبردار سلطه گر نگاه نمی کنند. چقدر هم ناز و عشوه به شما می آید!وی سپس با حمله به اعضای فراکسیون اصلاح طلب مجلس گفت: رد صلاحیت ما به خاطر این بود که فقط نقد قدرت کرده ایم و شهامت داشتیم که زیر بار بردگی سیاسی- مذهبی کشور نباشیم. هر کدام که می توانستند به نوعی بردگی را بپذیرند، چه بسا داخل مجلس و دولت بودند، بنابراین قهر اصلاح طلبان یا جدایی از فضای کشور به خاطر اعتراض بود.در واکنش به مصاحبه پیر مؤذن، یکی از مخاطبان ضد انقلاب سایت مصاحبه کننده در کامنتی تأکید کرد:فکر می کنم که بهتر است ایشان اول به ایران بازگردند و بعد در مورد آتش هیزم شدن و یا نشدن بحث کنند.نمی دانم چرا دوستان اصلاح طلب نمی دانند که حدود 15 سالی هست که هیزم بوده اند و شده اند و اگر خدا هم بخواهد تا 10 یا 15 سال آینده باز هم هیزم خواهند بود. نکته مهم این است که چه هیزمی هستند که فقط برای حکومت آتش دارند، برای ما دود و آخر سر هم خودشان خاکستر نمی شوند!!برخی تحلیل ها درباره تند شدن امیرارجمند علیه طیفی از اصلاح طلبان حاکی از آن است که نامبرده پس از متهم شدن به نفوذی جمهوری اسلامی در میان اپوزیسیون خارج کشور و «مدحی شماره2» مجبور به اتخاذ برخی مواضع تند جهت رد گم کنی شده است. محافل تندروی ضد انقلاب امیرارجمند را متهم می کنند که «راهپیمایی حکومت در پیاده رو بالا شهر تهران» را برای لوث کردن سالگرد انتخابات و پراکنده ساختن ظرفیت اپوزیسیون مطرح کرده، حال آن که امیرارجمند واقعاً این وسط بی تقصیر بوده است.یک مقام سابق سازمان «سیا» به دولت اوباما هشدار داد در قبال تحولات انقلابی خاورمیانه، با طناب عربستان سعودی به ته چاه نرود.گراهام فولر(معاون اسبق شورای اطلاعات داخلی در سازمان کارشناس ارشد موسسه رند اضافه می کند: ایران کارت های سیاست خارجی خود را در طول سال ها به گونه ای با زیرکی بازی کرده است. برای اکثر افکار عمومی خاورمیانه، تهران مخالف استیلای آمریکا و حمایتش از سیاستهای اسرائیل در سرزمین های اشغالی است. این برای مردم منطقه جذاب است، به خصوص در دولت های دیکتاتوری بی مایه ای که مورد حمایت آمریکا بوده اند. نظرسنجی ها حاکی از این است که سطح نگرانی افکارعمومی جهان عرب از سلاح های اتمی بالقوه ایران بسیار پائین است.فولر همچنین معتقد است: عربستان سعودی احتمالا یک جنگ واقعی با ایران را نمی خواهد. ولی امیدوار است که موضع افراطی اش درخصوص ایران به جلب سکوت بلاشرط آمریکا از موضع ضددموکراسی خود ریاض کمک کند. ولی آیا واشنگتن باید در این مسیر قدم گذارد؟ اگر آمریکا خواهان آینده ای با ثبات و معقول برای خاورمیانه است، نباید از ریاض دنباله روی کند.دیروز برای اولین بار کسی به پیشواز واستقبال احمدی نژاد( که برای دفاع از وزیر ورزش) به مجلس رفته بود نرفت و وقتی که رئیس مجلس از احمدی نژاد خواست برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جایگاه قرار بگیرد، فریاد های دو- دو(مخالف)نمایندگان به هوا بلند شد،عدم حضور اسفندیار رحیم مشایی که همیشه در این گونه جلسات حاضر بود از دیگر حاشیه های جلسه رای اعتماد بود.عماد افروغ گفت: گروه انحرافی یک عقبه اشعریگری، اخباریگری، سلفیگری و ظاهرگرایی دارد. من به ضرس قاطع عرض میکنم که ما در سالهای اخیر طرح تفکراتی مثل سلفیگری، ارتجاع، انتظارگرایی نامحدود و مفهوم پوسیدهای به نام مکتب ایرانی را شاهد بودهایم که همگی از یک جا آب میخورد و همزمان و هم مکان از یک جا برخاستهاند.آیت ا... امجد در سخنانی در قم ،توضیحات کاملی درباره نامه منتشر شده به مسئولان کشور را ارائه کرد و از کسانی که سعی دارند ایشان را در مقابل رهبری و نظام قرار دهند، شدیدا تبری جست. آیت الله امجد گفت: "این نامه، مقاصد نادرست بسیاری را برای ما معلوم کرد و اعتراض من در این نامه به مسئولان اجرایی کشور است که در بدنههای مختلف نظام رسوخ کرده و موجب اختلال در کارهای مردم میشوند."بسیج دانشجویی 4 دانشگاه کشور با صدور نامه سرگشادهای خطاب به احمدینژاد، با بیان "دلتنگی شان برای احمدی نژاد 3تیر " اعلام کردند: از رئیسجمهور میخواهیم به سوم تیر بازگردد و آقای رئیسجمهور دعوت ما را برای نشستن با دانشجویان منتقد خود پذیرا باشد.گردشگران یک تور آمریکایی که در هفتههای اخیر به ایران سفر کرده اند اعلام کردند که از استقبال گرم ایرانی ها متعجب شده اند.رحیمی از حضور در جشن بیمه منصرف شدگروه انحرافی عقبه سلفی گری داردبازی روس ها ادامه داردسکینه محمدی محکومیت زندان را می گذراندتعلیق فعالیت نفتی ایران در نیجریهتکذیب شایعات درباره آیة ا... امجدوی درباره سایت منسوب به آیة ا... امجد گفت: ایشان هیچ سایتی نداشته اند که فیلتر شود و وبلاگی منسوب به ایشان بوده که آن هم توسط یکی از طرفداران جوان حاج آقا فعالیت می کرده است و به دلیل انتشار برخی موارد از سوی بلاگفا و طبق قوانین بلاگفا بسته شده است که آن هم هیچ ارتباطی با آیة ا... امجد ندارد. جهان - دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک، در مطلبی با عنوان «ماجرای تحریف فرهنگ ایرانی از سوی گروه مشایی» در وبلاگش نوشت: وقتی در اردیبهشت سال 1386 به عنوان سفیر عازم ماموریت مکزیک شدم روزهای پایانی یک نمایشگاه عظیم آثار تاریخی ایران با استقبال گسترده مردم در موزه آنتروپولوژی (مردم شناسی) مکزیک که مهمترین موزه این کشور است روبرو شده بود. بیش از یک میلیون نفر از این موزه دیدن کردند و موفقیتی بسیار بزرگ محسوب می شد. آقای مشایی رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی نیز در افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کرده بود. مطبوعات هم با آب و تاب فراوان آن را منعکس ساختند و عکس های بزرگی از آن را منتشر می کردند. A - 320