کاخ سفید، جمعه، در واکنش به گزارش جدید "محمد البرادعی"، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، اعتراف کرد که از تسلیم شدن ایران ناامید شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "کیت استار"، سخنگوی امنیت ملی آمریکا، مدعی شد: «بر اساس گزارش جدید، ایران از درخواستهای شورای امنیت و آژانس بینالمللی انرژی اتمی، اطاعت نکرده است و ما از این کشور مأیوس شدهایم.» استار افزود: «ما به سوی درخواست از دیگر کشورهای عضو شورای امنیت برای ترغیب آنها به پذیرش دور سوم تحریمها پیش میرویم.» این در حالی است که البرادعی در گزارش جدید خود از همکاری گسترده ایران با آژانس و موافقت برای بازرسی از سایتهای اتمی این کشور خبر داد و همچنین بر نبود انحراف در برنامه هستهای تهران تأکید کرد. ایران بارها بر صلحآمیز بودن برنامه هستهای خود تأکید کرده است و آن را صرفاً برای تولید انرژی ادامه میدهد تا در دهههای آینده که بحران انرژی گریبانگیر کشورها خواهد شد، به خودکفایی در زمینه انرژی دست یابد.