تابناک مدعی شدتابناک مدعی شدآفتاب نوشت:پارسینه نوشتمشرق نوشتفرارو نوشتالف نوشتفردا مدعی شدتابناک نوشتتهران امروزمردم سالاری--رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در افطاری رئیس جمهور خطاب به وی گفت: جناب رئیس جمهور! متاسفانه برخی از درون دولت هزینه هایی را برای کمک به خانه سینما خارج از چارچوب های اداری پرداخت کردند که این کار به تضعیف صنف واحد تهیه کنندگان می انجامد، سیدضیاء هاشمی گفت: ای کاش جناب رحیم مشایی حضور داشتند تا شکایت مان را به خود ایشان ابراز داریم.در پی انتشار خبر اختلاس میلیاردی یک سرمایهدار و بازداشت وی، بانک صادرات ایران با ارسال نامهای به مطبوعات اعلام کرد: "موضوع صرفا سوءاستفاده از نام و اعتبار بانک صادرات ایران میباشد به نحوی که مدیران گروه ملی فولاد ایران با تبانی احدی از کارکنان این بانک خارج از محیط و سیستم بانکی اقدام به سوءاستفاده اعتبار اسنادی ریالی داخلی (جام جممردم سالاریکیهانشرقمردم سالاریجام جمگزارش بعدی آژانس درباره فعالیتهای هستهای ایران قرار است تا حدود دو هفته دیگر منتشر شود.آخرین دور از مذاکرات هستهای ایران و مقامات گروه پنج به علاوه یک (متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان) در استانبول ترکیه، اوایل سال جاری میلادی بدون نتیجه پایان یافت.کشورهای عضو این گروه همواره خواستار آن بودهاند که ایران به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، شامل تعلیق برخی از برنامههای اتمی خود به خصوص غنی سازی اورانیوم، عمل کند اما ایران، با غیرقانونی خواندن این مصوبات، بر ادامه فعالیت در این زمینه تاکید کرده است.یک روز پس از انتشار خبر بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از تأسیسات هستهای ایران، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از ادامه انتقال سانتریفوژها از نطنز به سایت فردو خبر داد. کارشناسان معتقدند تکمیل و راهاندازی سایت فردو، توان ایران برای غنیسازی اورانیوم با غلظت بالاتر از ۲۰ درصد را افزایش میدهد. ایران در پاسخ به این نگرانی هفته آخر مرداد ماه امکان بازدید از تأسیسات هستهای این کشور را برای تیمی از بازرسان آژانس انرژی اتمی فراهم کرد.وزارتخارجه ایران در بیانیهای به مناسبت پیروزی مخالفان قذافی، به لزوم هوشمندی مردم لیبی در جلوگیری از دخالت بیگانگان اشاره کرده است. یک روزنامهنگار میگوید که تلاش ایران در جلب معترضان لیبی بدون پاسخ است. در بیانیه وزارتخارجه ایران، ضمن حمایت از حرکت مردمی در لیبی و تاکید بر مخالفت با هرنوع دخالت خارجی، ابراز امیدواری شده که مردم لیبی، با هوشمندی لازم از قیام خود در مسیر حفظ استقلال، وحدت ملی و سازندگی صیانت کنند.روزنامه آلمانی «زود دویچه» از قول محافل امنیتی غرب مدعی شد که کرهشمالی همکاریهای تسلیحاتی خود را با ایران، از آغاز سال جاری میلادی آشکارا گسترش داده است. طبق این گزارش، پیونگ یانگ در آغاز سال به وزارت دفاع جمهوری اسلامی نرمافزارهای کامپیوتری ویژهای تحویل داده که با آنها میتوان جریان حرکت نوترونها را شبیهسازی کرد. دیپلماتهای لیبی در تهران، با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که به انقلابیون کشورشان پیوستهاند. در بیانیه مطبوعاتی سفارت لیبی در تهران آمده است: هیأت دیپلماتیک لیبی در تهران همبستگی کامل و مطلق خود را با انقلاب هفدهم فوریه اعلان کرده و پرچم استقلال را بر فراز سفارت به اهتزاز در میآوریم؛ "زنده باد لیبی و پاینده باد مردم لیبی" دیروز، پرچم رژیم قذافی از فراز ساختمان سفارت آن در تهران پایین آورده شد و اعضای سفارت منتظر دریافت پرچم جدید لیبی هستند. * شورای اسلامی شهر اردبیل، با کذب نامیدن خبر درگیری در جلسه این شورا، طی اطلاعیهای به درگیری و حضور نیروی انتظامی اعتراف و اعلام کرد: "روز پنجشنبه شب مورخ 27/5/1390 ساعت 30/22 جلسه رسمی 191 شورای اسلامی شهر اردبیل با حضور اعضای شورا و شهردار محترم و تعدادی از خبرنگاران در ساختمان شورا با دعوت قبلی آغاز و طبق روال به نامههای واصله که در کمیسیونهای مربوطه مورد بررسی قرار گرفته بود، رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد. پس از اتمام جلسه یکی از اعضای شورا که دیگر اعضا را به باد توهین و اتهام و ناسزا گرفته بود با راه انداختن داد و فریاد بیجا ساکنین محترم محله را با سرو صداهای بیمورد ناراحت و اسباب گله مندی همسایگان محترم شورا را فراهم نمودند سپس بستگان همان عضو به داخل شورا به قصد ایجاد درگیری هجوم آورده و مأمورین انتظامی که با تلفن رئیس شورا در ساختمان شورا حضور پیدا کرده بودند از ایجاد درگیری جلوگیری نموده و با ساکت کردن جو، آرامش برقرار گردید. اعضای شورا شکایت از عضو توهین کننده را به مراجع ذیصلاح ارجاع تا مورد رسیدگی قرار گیرد. بروز چنین حوادثی در شهر دارالارشاد اردبیل مایه تأسف بوده امید است با رسیدگی جدی و سریع مسئولین ذیربط شورای شهر بتواند بدور از حاشیه سازیها وظیفه خطیر خدمت رسانی خویش را به شهر اردبیل و مردم شریف آن به انجام رساند. در ضمن با درج خبر کذب فوق در برخی از سایتهای خبری شورای شهر شکوائیهای تنظیم و جهت رسیدگی به دادستان محترم ارائه مینمایند." به نام اصولگرایان به کام فرصت طلبان و فتنه گران (خبر ویژه)چندین ماه است که سایت های خبر آن لاین، عصر ایران و [...] فاصله خود را با رسانه ها و روزنامه های همسو با فتنه گران (کلمه، جرس، آینده، شرق، اعتماد، روزگار، آرمان، آفتاب یزد، ایلنا، پارلمان نیوز و آفتاب) تقریبا برداشته اند به نحوی که تولیدات آنها در کمتر از چند ساعت و بعضا به فاصله چند دقیقه به تیترهای اصلی رسانه های زنجیره ای و هم چنین رسانه های بیگانه مانند رادیو فردا، بی بی سی، صدای آمریکا، روزنت، گویانیوز، دویچه وله و...تبدیل می شود. حتی گفته می شود برخی خبرنگاران زنجیره ای با دو طرف ماجرا همکاری می کنند. محور این فعالیت نزدیک به هم، کشاندن بحث های اختلافی به درون جبهه اصولگرایی در پوشش حمایت از برخی چهره ها نظیر آقایان لاریجانی و قالیباف و... است. در این چرخه معیوب، برخی از نمایندگان مجلس نظیر آقایان ع-م، ح-ک، ع-ع، ر-الف و... هم پای ثابت مصاحبه های اختلاف افکن هستند. در این فضاسازی منفی غالبا چنین القا می شود که هدف، مخالفت با جریان انحرافی است اما آنچه در عمل مشاهده می شود سوءاستفاده از عنوان «جریان انحرافی» برای تسویه حساب با اصولگرایان و بدتر از آن میدان دادن به بازی تبلیغاتی دشمن است.وضعیت رسانه های فعلی هرچند آفاتی را در خود دارد اما از آن جهت که جبهه متحد اصولگرایان را با عناصر آلوده به فرصت طلبی یا فتنه آشکار می کند، ذی قیمت است و از جمله می توان نامزدها را از همین حالا محک زد.سخنان غیرمترقبه محمد موسوی خوئینی ها دبیرکل مجمع روحانیون با سکوت و سانسور توسط برخی رسانه های همسو (کلمه و جرس و امروز و نوروز و...) مواجه شده است. همزمان برخی محافل ضد انقلاب به وی به خاطر این اظهارات حمله کرده و آن را فرصت طلبی خواندند.موسوی از همان ابتدا از جنس شما نبود شما بروید به دنبال پس مانده اقتدارگرایان، شاید چند روز دیگر به خفت و خواری نقش اپوزیسیون را بازی کنید.اینکه چطور آقای موسوی خوئینی، هنوز نمی داند جنبش سبز چیست و هنوز از منشور آن خبر ندارند و این جنبش را تنها در راهپیمایی 25 خرداد معرفی کرده و البته لطف کرده و عدم مخالفت خود را با نام گذاری اعتراض به نتایج انتخابات به جنبش سبز اعلام کرده اند، هیچ معنایی ندارد، جز اینکه ایشان با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات، مایل نیستند خود و نیروهای پیرامونی شان را حول جنبش سبز تعریف کنند.تو ترسیدی مخفی شدی چرا ما رو سر کار میذاری اردشیر!؟ (خبر ویژه)یکی از کاربران شبکه بالاترین با حمله به شورای مذکور نوشت: بالاخره یک نفر یک روزی، یکجائی باید حرف دلش را بزند. آقای اردشیر امیرارجمند و عالیجنابان پشت صحنه شورای هماهنگی! اگر توانائی هماهنگی و هدایت جنبش را ندارید چرا دو دستی به میز ریاست چسبیده اید؟ از فراخوان های اسفند ماه 89 سخن بگوئیم که همچون آب سردی روی شعله های تازه برآمده جنبش از فراخوان 25 بهمن رهبران سبزمان ریخته شد؟ از پیاده روی سکوت بگوئیم؟ یا از این فراخوان الله اکبر که با بی میلی هرچه تمامتر جهت رفع مسئولیت صادر فرموده اید؟ با جنبش سبز چه دارید می کنید و به کجا می خواهید برسید؟ آیا شما واقعاً به شایسته سالاری باور دارید؟ چرا بعد از این همه ناکامی کنار نمی روید؟ چرا با شفاف سازی مخالفید؟ چرا ساز ناخوشایند و گوشخراش خودتان را دائماً تکرار می کنید؟ چه اصراری دارید روحیه فرسوده، مایوس و ناامید خودتان را به بدنه جنبش تزریق کنید؟ آیا این باعث شرمندگی نیست که کمپین های «هندوانه خوران» و «آبپاشها» به مراتب از فراخوانهای کسالت بار شما دارای سازماندهی خلاقانه و تأثیرگذارتری بوده است؟!از منظر جنبش، پنهان کاری نه فقط در ترس ریشه دارد که خود عامل ترس است. ترسی که باعث کم رنگ شدن و پایین آمدن تعداد افرادی است که می توانند در یک اقدام به خصوص، مشارکت نمایند. همچنین این موضوع ممکن است باعث ایجاد بدگمانی و به وجود آمدن تهمت هایی درباره این موضوع شود که چه کسی برای حریف اطلاعات جمع کرده و آن ها را از حرکت های جنبش آگاه می کند.همچنین وبلاگ روز رستاخیز در این زمینه نوشت: امروز هیچ مخالفی به فراخوان های شورای کذایی سبز دل خوش نمی کند. آنها دلسردی را به ما عرضه کردند. ما تحقیر شدیم و خون دادیم اما شورای بی هویت از گذشته خود شرمگین نیست غافل از اینکه خیلی ها دورویی و دورنگی اش را دیده اند. این شورا باید مسخره کردن مخالفان را تمام کند و بیش از این به شعور ما توهین نکند.تا ایران پشت سر سوریه است، غرب بازنده خواهد بود. الشرق الاوسط می نویسد: روشن است که حامیان سوریه را ایران رهبری می کند و در این رابطه از همه برگه های خود استفاده می کند. روسیه نیز تلاش دارد ضمن حفظ رابطه با جامعه غربی و ایالات متحده مواضع خود را به تهران نزدیک کند تا ضمن حفظ سوریه این متحد استراتژیکش به عنوان مدافع سیاست های غرب تلقی نشود. الشرق الاوسط خاطرنشان کرد: اکنون روشن شده که ترکیه نمی تواند از پس ایران برآید اگر بنا باشد تنشی در بگیرد که یک طرف آن مدافعان سوریه و ایران باشند قطعا ترکیه و مدافعان غربی اش شکست خورده این میدان خواهند بود. این را باید درک کرد که ایران به خوبی به مخاطرات منطقه ای موجود علیه خود واقف است و اگر ببیند که قرار است به منافعش ضربه ای وارد آید از همه برگه هایش در دفع این دشمنی استفاده خواهد کرد. پس تا زمانی که رهبری حامیان اسد را ایران هدایت می کند اسرائیل و غرب نمی توانند رویاهای خود را تحقق بخشند. بداغی: درخواست رسیدگی قضایی می کنیم