در پایان مقاله آمده است: مسئله پیش روی «نوری مالکی» این است که اکثریت پارلمانی ائتلاف او به مقتدی صدر نیاز دارد و صدر سوگند خورده است در صورت ماندن نیروهای آمریکایی پس از زمان مقرر، علیه آن‌ها دست به اسلحه خواهد برد. به هر حال،‌ با توجه به هراس اسرائیل از ایران هسته‌ای و اتهامات آمریکا در مورد ارتباط ایران با القاعده، قطعی به نظر می‌رسد که هزاران سرباز آمریکایی، پیمانکار خصوصی و عوامل سازمان سیا پس از پایان 2011 نیز در عراق باقی بمانند. «دیوید برامویچ»، استاد دانشگاه «یل» می‌گوید: «برآورد اطلاعات ملی آمریکا در سال 2011 چنین نتیجه‌گیری می‌کند که شواهد و مدارک دال بر توانایی ساخت تسلیحات هسته‌ای در ایران وجود ندارد. منابع اطلاعاتی اسرائیل نیز چنین باوری دارند؛ اما دولت اوباما به گزارش برآورد اطلاعات ملی بی‌توجه است و مشاوران امنیتی اوباما از تماس کارشناسانی که از یافته‌های این گزارش دفاع می‌کنند، با اوباما جلوگیری می‌کنند.