1- در آوریل 2008 «مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی» در واشنگتن، گزارشی را با عنوان «قدرت نرم ایران بیانگر واقعیت های تلخ [برای آمریکا]» منتشر کرد و در آن نوشت: «در حالی که دیپلماسی عمومی واشنگتن در حال پژمردن است، ... جمهوری اسلامی ایران روی غلتک افتاده است. این کشور در حال بهره بردن از ابزارهایی رو به گسترش برای ایجاد حسن نیت و همچنین تشکیل اتحادهای استراتژیک در جهان اسلام و فراتر از آن است...» 4- با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 آمریکا تنها یکی از وابستگان فاسد خود یعنی رژیم پهلوی را از دست داد، اما امروز در منطقه خاورمیانه کشورهای منطقه با الهام از حرکت مردم مسلمان ایران اسلامی در 32 سال قبل، موج بیداری اسلامی را به راه انداخته اند که ثمره آن از دست رفتن گسترده رژیم های وابسته به آمریکاخواهد بود.