به تازگی جمعی از همراهان و حامیان جریان فتنه با تنظیم نامه ای به خاتمی تلاش کرده اند تا با بازارگرمی، بار دیگر شروط غیرقانونی خاتمی را مورد توجه افکار عمومی قرار دهند. این نامه پارادوکس گونه که به امضای تعدادی از اعضای گروه های غیرقانونی چون نهضت آزادی، سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت رسیده است، ضمن تشکر از خاتمی به وی یادآور شده که «در صورت ادامه وضع موجود، کمترین چشم انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت.» 1- اردوگاه فتنه امروز در وضعیتی نیست که بخواهد برای نظام اسلامی شرط تعیین کند و آنقدر انحراف و اتهام در پرونده ایشان ثبت شده است که برای بازگشت، ابتدا باید از خطاهای گذشته در پیشگاه ملت و انقلاب توبه و اعلام برائت کنند. مشکل بخشی از اصحاب فتنه نیز حتی با این برائت جستن حل نخواهد شد و به دلیل جرائمی که دارند، دستگاه عدالت اسلامی باید تکلیف آنان را مشخص کند، لذا نامه نگاری های تکراری و طلبکارانه از نظام اسلامی مشکلی را از مشکلات آشفته بازار فتنه گران حل نخواهد کرد. 3- نویسندگان نامه فوق نیز چهره های سوخته ای هستند که اغلب آنها خود از متهمان و محکومان فتنه 88 به حساب می آیند و مدت هاست که مرجعیت سیاسی و تأثیرگذاری بر افکار عمومی را از دست داده اند و حتی در اردوگاه فتنه نیز برخی از آنها نفوذی ندارند، لذا فهرست کردن ده ها نفره اسامی افرادی که از وزن اجتماعی - سیاسی قابل ملاحظه ای برخوردار نیستند، تغییری در فضای سیاسی کشور ایجاد نخواهد کرد. تنها اثر آن را می توان در تولید خوراک خبری برای برخی سایت ها و خبرگزاری های دشمنان نظام اسلامی جست وجو کرد.