سید محمد خاتمی: انتخابات را تحریم نمیکنیم، ولی لیست هم نمیدهیمبه گزارش خبرگزاری فارس، رییسجمهور سابق کشورمان در حاشیه مراسم ختم محمد خلیلی اردکانی در جمع خبرنگاران همچنین گفت: درباره شرکت در انتخابات حرفم را زدهام و انتظار هم داشتیم که شرایطی فراهم شود تا اصلاحطلبان بتوانند در انتخابات شرکت کنند، ولی این شرایط فراهم نشد.خاتمی با بیان اینکه من از طرف کسی صحبت نمیکنم، گفت: فکر میکنم همه نشانهها حکایت از این دارد که اصلاحطلبان نباید در انتخابات شرکت کنند و حرف همانی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت؛ یعنی اصلاحات نمیتواند و نباید در این انتخابات نامزد داشته باشد و لیست بدهد و البته این تحریم انتخابات نیست. وی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس که از وی پرسید شما در بدو ورود به این مراسم گفتید که انشاءالله شرکت میکنیم، اظهار کرد: نه نه؛ اصلا ما نامزد نداریم؛ چرا که نمیگذارند. وهابیها برای شاه اردن هم معجزه سازی میکنند! به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "یاسین عجلونی" از شیوخ وهابی اردن در یک سخنرانی گفته است: در آیندهای نزدیک شاهد بازگشت خلافت هاشمیون و فتح بیت المقدس و آزادسازی آن از دست یهودیان اشغالگر به دست "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن خواهیم بود! "یاسین عجلونی" همچنین افزود: این واقعه زمانی رخ میدهد که خداوند متعال "ملک عبدالله دوم" را به راه راست و واقعی هدایت خواهد کرد و از طریق وی امت اسلامی را نیز هدایت خواهد نمود! او همچنین گفت: انشاءالله در سال 1446 هجری قمری، یعنی بعد از 13 سال دیگر، ما شاهد آزادی کامل بیت المقدس و بازگشت آن به صاحبان اصلیاش یعنی مسلمانان خواهیم بود. این شیخ وهابی، پیشگوئیهای انحرافی خود را به مسائل مهمتری هم کشاند و گفت: براساس روایات موجود، محمد فرزند "ملک عبدالله دوم"، همان "مهدی منتظر" است که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد! خراسانسیاست نامه نوشت : اخیرا از طرف دفتر ریاستجمهوری به خانواده شهید تهرانیمقدم اطلاع داده میشود که آقای رییسجمهور به همراه اسفندیار رحیممشایی و برخی مقامات دولتی دیگر قصد دارند برای تسلیت به منزل آنها بروند. خانواده شهید مقدم می گویند اگر احمدینژاد خواهان دیدار با خانواده این شهید است، از آوردن مشایی صرفنظر کند.که رییسجمهور با شرط خانواده شهید مقدم مخالفت کرده و این دیدار منتفی شده است.کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: جاسبی فقط به وظیفه خود فکر میکند و برای وی مهم نیست که در کجا خدمت کند.وی در پاسخ به این سؤال که آیا درست است جاسبی پس از تحویل پست ریاست دانشگاه آزاد همچنان در دانشگاه آزاد رئیس خواهد بود، گفت: جاسبی اکنون به غیر از ریاست دانشگاه آزاد، رئیس دانشگاههای آزاد علوم و تحقیقات سراسر کشور است و این دانشگاهها زیر مجموعه وی اداره میشوند.علی اکبر ولایتی با اشاره به تحرکات شخصیت های وابسته به فتنه آفتاب نوشتقانون نوشتآفتاب نوشتهماکنون گفتوگوهای گستردهای در جریان است، با این هدف که صادرکنندگان جدید نفت، مانند لیبی، عراق، غنا و آنگولا، نیز بر میزان تولیدات خود بیفزایند تا هر کمبودی که بتواند در پی تحریم نفت ایران ایجاد شود، جبران شود.مقامات آمریکایی، اروپایی و عربی گمان قوی دارند که چین، هند و شماری از کشورهای در حال رشد صنعتی همچنان به خرید نفت ایران ادامه خواهند داد. بی بی سیرادیو آلمانیورونیوزجمهوری اسلامیجوانکیهانجمهوری اسلامیکیهانشرقتهران امروزکیهانکاظمیان در روز آنلاین تاکید کرد که حتی اگر موسوی و کروبی از حصر خارج شوند و از آزادی کامل بهره مند باشند و امکان حضور اجتماعی و کنش سیاسی آنها هم فراهم باشد، باز هم تکلیف سبزها مشخص است و تغییری در مطالبات آنها رخ نخواهد داد. می گویند اپوزیسیون نوکر آمریکاست مگر چه عیبی دارد؟! (خبر ویژه)حسن شریعتمداری از اعضای مرکزیت حزب خلق مسلمان بود و به واسطه برخی عناصر نظیر نوری زاده با سفارت آمریکا ارتباط داشت. این گروهک اقدامات تجزیه طلبانه و آشوبگرانه را در دستور کار داشت و حتی تا مرز طراحی کودتا به نیابت از سفارت پیش رفت. وی نقش مهمی در انحرافات پدر خود سید کاظم شریعتمداری داشت و پس از لو رفتن خیانت های حزب، از کشور گریخت.حسن شریعتمداری همچنین ادعا کرد: نسل های گذشته خاطراتی داشتند از هنگامی که ایران بسیار ضعیف بود و دائما بین دو قدرت بزرگ انگلیس و روس تحت فشار قرار می گرفت و قادر نبود از منافع خود دفاع کند. بعد هم که آمریکا قدرتمند شد کودتای 28 مرداد خاطره تلخی برای ایرانیان بجا گذاشت اما این خاطرات به تدریج تاریخی می شود.دولت نازیست آلمان پناهگاه قاتلان (خبر ویژه)رضایی که به تازگی درخواست های نامشروعی از مریم-ص(معروف به یلدا) داشته اما با مخالفت نامبرده مواجه شده بود، دستور شلیک به وی را صادر کرد و او را به قتل رساند. وی متهم به قتل فرد دیگری به نام حبیب فتحی نیز هست.نقیب جزا در ادامه اظهار امیدواری کرد که با حکم دادگاه، عبدالله مهتدی و بهرام رضایی محکوم شوند و همچنین این گروهک خلع سلاح شود.آن قدر لنگیم که حتی یک روز هم نتوانستیم لال شویم! (خبر ویژه)عمار ملکی از همکاران گروهک های نهضت آزادی و ملی-مذهبی (پسرمحمد ملکی از طرفداران گروهک منافقین) در گزارشی به پروژه عجیب و غریب «سکوت اعتراضی یک روزه در فضای مجازی» پرداخت که چندی پیش (22آذر) از سوی همین طیف به اجرا گذاشته شده است. وی با بیان اینکه 300 نفر از این فراخوان استقبال کردند، می نویسد: «تصمیم چند صد نفره برای یک روز سکوت آن هم در فضای مجازی با اعتراض هایی نامتناسب مواجه شد که بعضی این سکوت را خیانت به خون شهدای جنبش و مبارزان زندانی دانستند! انتقاد دیگری که بسیار شنیده می شد این بود که نتیجه و فایده این سکوت چه خواهد بود. بعضی نیز می گفتند که سکوت چیزیست که حاکمیت از آن استقبال می کند و اساسا مطلوب آنهاست. بعضی نیز این انتقاد را طرح می کردند که سکوت را نباید اساسا به فضای مجازی تعمیم داد اما به نظر می رسد که این انتقادات بیشتر ناشی از سوءتفاهم و یا اشتباه گرفتن مسائل مختلف حاصل شده است. وقتی سکوت یک روزه و نمادین عده ای از افراد- در شرایطی که هفته ها بود فضای مجازی و رسانه ها سرشار از حرفهای اختلاف انگیز افراد و گروههای مختلف بود- خیانت خوانده شود، نشان دهنده وضعیت عصبی و مدارا ستیز حاکم بر فضای مجازی ماست. اتفاقا یکی از هدفهای سکوت اعتراضی این بود که حداقل برای یک روز، افراد یکدیگر را به خیانت و بلاهت متهم نکنند که ظاهرا بعضی ها این یک روز را هم تحمل نکردند.وی در ادامه این گزارش هجوآمیز نوشته است: نقطه قوت سکوت اعتراضی این بود که مشخص می کرد قرار است چه کاری، در چه زمانی، در کجا، توسط چه کسانی و با چه هدفی انجام شود [!!] یکی دیگر از ویژگی های این حرکت در مقایسه با دیگر کنشهای اعتراضی پیشنهاد شده در یک سال اخیر این بود که این حرکت بطور واضح مخاطبش، فعالان و ساکنان خارج کشور بودند چرا که هدف آن یک نوع اقدام نمادین جمعی در همدلی با داخل کشور بود. البته یقینا شرمگینانه [!!] است که در فضای آزاد فعالیت جمعی در خارج کشور، برای ایجاد یک کنش جمعی نیاز باشد که همه به سکوت دعوت شوند، اما واقعیت این است که متاسفانه فضای باز و آزاد الزاما باعث همراهی و هم افزایی فعالان اپوزیسیون نمی شود. کاش فرهنگ کار جمعی در ما کمی بهتر بود و بر سر هر اختلاف کوچک در دیدگاههایمان، به جنجال و اتهام و برچسب زدن به یکدیگر دست نمی زدیم.