صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۲۳۴۴۲۵

سیدتقى کمالى
بسیج را واژه ای مسما و قدرتی توانا برای تحقق اهداف اصیل و نوین انقلاب اسلامی ایران می توان نام برد که در شرایط و مقتضیات زمان ایفاگر نقش های مختلف در جامعه است. حضور ملموس بسیج در ارکان علمی، صنعتی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، عمرانی، نظامی و ... مبین کارکردهای چند منظوره و منعطف این ساختار تشکیلاتی منسجم و پرقابلیت است.
بنابر چنین ویژگی هایی، نضج گیری و بنیان این ساختار عظیم را برای حال حاضر و آتیه ایران اسلامی می توان تدبیری حکمیانه و درایتی الهی خواند. آری! به راستی دوراندیشی و دستور حکیمانه امام خمینی(ره) در راستای تأسیس بسیج برگه تضمین زرینی برای رشد و تعالی ایران اسلامی و مصون ماندن از گزندهای زمانه است.
بسیج منادی تربیت، اخلاق و تزکیه و بسیجیان هادیان جامعه به سمت صلاح هستند. بسیج مجموعه ای از نیروهای ارزشمند برای تمام ادوار و صحنه ها و در شرایط مختلف است. قدرت بسیج بنا بر اتکال به الطاف الهی لاینتاهی و منبعث از خواست الهی برای به اهتزاز در آوردن پیام خاتم المرسلین(ص) و گسترش فرهنگ و منویات قرآنی و اسلامی است. بسیج یعنی فرهنگ شهامت و شهادت. بیم و هراس در فرهنگ بسیج نامفهوم و هر آنچه معنای بودن، ماندن و جاودانه شدن است در آن جلوه می کند.
حضور بسیج در سنگرهای مختلف انقلاب اسلامی ایران در اوایل انقلاب، دفاع مقدس، عرصه سازندگی و خدمات ملی بسیار مشهود و ستودنی است. بسیجیان نامیان پرآوازه، اما گمنامی هستند که رضایت حق را سرلوحه امورات خود قرار داده و برای اصلاح امور دیگران و بالندگی امت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
بسیج یعنی گنجنامه واژگان پرمعنا، ارزشمند و وزینی که تمامی معانی نیک و مطلوب خواسته مردان و زنان والااندیش زیباپسند را در خود گنجانده است. همان والااندیشانی که معنای بسیج را خود پرورانده اند. بسیج یعنی میعادگاه آنانی که می دانند و می خواهند دانایی را با سرشت معرفت و یقین رهین سازند.
بسیج نه تنها نماد اسلحه، گلوله و فشنگ نیست، بلکه مکتب شکوفایی تمامی آن چیزی است که می تواند سعادت یک ملت را برآورده سازد، در شرایطی که تمامی ملت خود را بسیجی بداند و بسیجی وار گام بردارد. به راستی چه زیبا است سخن حکیمانه امام امت: «بسیج مدرسه عشق است.» و در این حال است که چشم اندازی توسعه آفرین و کشوری توانا و پیشرفته را با تمامی وجوهات و ویژگی های بارز اسلامی و انقلابی با اتکال به قدرت لایزال و در پرتو ایمان و عزم ملی می توان رقم زد.
باید دانست که این فرهنگ بسیجی است که می تواند تمام برنامه ها و محورهای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را تضمین کند. همان طور که در درونمای بیست ساله کشورمان آمده است: ایران اسلامی در بیست سال آینده کشوری است؛ «فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، مومن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن» و نیز «امن، مستقل، مقتدر، با سامان دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت و ...»
دستیابی به افتخارات ملی بی هیچ شک و تردیدی، حضور امت را «بسیج وارانه» می طلبد.

برچسب اخبار
نام:
ایمیل:
نظر: